هالی مارتینز رمان نویس داستان های تخیلی, پس از پایان جنگ جهانی به وین سفر می کند تا علت مرگ مرموز دوست قدیمی ش را کشف کند.
هالی مارتینز یک رمان نویس داستان های تخیلی است که صاحب منصبی میشود؛ جایی که کمبود مواد غذایی سبب رونق بازار سیاه شده است. او به دعوت دوست سابق مدرسه ی خود، این کار را میپذیرد اما چندی بعد میفهمد که دوستش در یک حادثه ی عجیب کشته شده است. پس از صحبت با دوستان و
کمی پس از پایان جنگ جهانی دوم، هالی مارتینز که نویسنده رمانهای عامه پسند وسترن در آمریکاست برای دیدار دوست دوران کودکی اش هری لایم به وین میآید اما متوجه میشود همان روز هری طی یک تصادف رانندگی کشته شده است؛ پس از صحبت با دوستان و همکاران لایم متوجه وجود تضادهایی در حرف های آنان شده و مصمم میشود که کشف کند واقعا چه اتفاقی برای لایم افتاده است...
هالی مارتینز یک رمان نویس داستان های تخیلی است که صاحب منصبی در جنگ وین که توسط متحدان پیروز، به چند بخش تقسیم شده است می شود؛ جایی که کمبود مواد غذایی سبب رونق بازار سیاه شده است. او به دعوت دوست سابق مدرسه ی خود، هری لایم، این کار را می پذیرد اما چندی بعد می فهمد که دوستش در یک حادثه ی عجیب کشته شده است. پس از صحبت با دوستان و همکاران لایم متوجه وجود تضادهایی در حرف های آنان شده و مصمم می شود که کشف کند واقعا چه اتفاقی برای لایم افتاده است.
در روزهاى پس از جنگ جهانى دوم ، یک نویسنده ى امریکایى داستانهاى عامه پسند وسترن به نام « هالى مارتینز » ( کاتن ) به دعوت دوستش ، « هرى لایم » ( ولز ) به وین اشغال شده میرود ، اما به محض ورود میشنود که « هرى » در یک تصادف اتومبیل کشته شده است ...
"هولی مارتینز" نویسنده قصه های عامیانه به وینای پس از جنگ سفر می کند تا درباره مرگ مشکوک یک دوست قدیمی "هری لیم" تحقیق کند...
کمی بعد از پایان جنگ جهانی دوم، هالی مارتینز که نویسنده رمانهای عامه پسند وسترنه، برای دیدار دوست دوران کودکیش به وین میره اما متوجه میشه که...
هالی مارتینز ، رمان نویس داستان نویسی خالی از کار ، وارد یک جنگ وین پس از جنگ می شود که توسط متحدین پیروز به بخشهایی تقسیم می شود و...
دانلود فیلم The Third Man 1949 (مرد سوم) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
"سومین مرد" به عنوان بهترین فیلم بریتانیایی تاکنون شناخته شده است (به عنوان مثال نظرسنجی موسسه فیلم بریتانیا در سال 1999 ، نظر سنجی و صدا). این یک برجسته در سینمای جهان است به ویژه به دلیل ترکیب منحصر به فرد ژانرهای: تاریخی ، هیجان انگیز ، تراژدی ، کمدی. و این تأمل درخشان در مورد اخلاق است.
فیلم از یک کتاب از قبل موجود اقتباس نشده است: هنگامی که گراهام گرین وظیفه نوشتن فیلمنامه را بر عهده داشت ، او رمانی نوشت تا یک طرح کاملاً سازگار داشته باشد که او بلافاصله برای صفحه نمایش سازگار شد. همانطور که گرین در پیش گفتار متواضعانه خود اعتراف کرد و سپس نوشت: "در واقع فیلم از داستان بهتر است زیرا در این حالت حالت تمام شده داستان است." داستان فیلم و داستان فیلم مشابه است ، گرچه تفاوتهای قابل توجهی وجود دارد: به عنوان مثال ، این رمان توسط Calloway روایت می شود و به گونه دیگری به پایان می رسد (در مورد دوم ، به زیر مراجعه کنید). فیلم به عنوان یک گزارش تاریخی از وین پس از جنگ آغاز می شود : سخنرانی آغازین هرج و مرج در اروپا را به تصویر می کشد. ما تصاویری از شهر ویران شده را می بینیم که به چهار منطقه تقسیم شده است. این طرح حول بازار سیاه است ، برخی نسبتاً بی خطر (لباس ، ساعت ، سیگار و غیره) ، بعضی کشنده مانند پنی سیلین ، که از نظر تاریخی دقیق است. تصویرگری ابتدا واقع بینانه است؛ ما مثل هالی گم شده ایم: بسیاری از گفتگوها به زبان آلمانی و بدون زیرنویس انجام می شوند. برخی از صحنه ها غم انگیز است ، به ویژه آن صحنه در بیمارستان کودکان. همچنین ، غم و اندوه آنا در مورد مرگ هری نگران کننده است. به سرعت ، فیلم تبدیل به یک هیجان انگیز با اکثر مواد تشکیل دهنده ژانر نوآر می شود: قتل ها (باربر ، هاربین) ، تعقیب و گریز (هالی و آنا ، هالی ، هری) ، صحنه های شبانه متعدد ، پیچش های داستانی ، اسرار آیا هری قربانی تصادف یا قتلی شد؟ مرد سوم کی بود؟ (این رمز و راز حل نشده باقی مانده است ، گرچه احتمالاً خود هری بوده است.) هری اکنون کجاست؟
با این وجود ، عناصر خنده دار به طور مداوم وجود دارد ، مگر در انتها. هالی نویسنده ای کوچک در رمان های ارزان قیمت است ، مست است ، مشکلاتی را به وجود می آورد و با زنان شکست می خورد. بسیاری از دیالوگ ها خنده دار است. برخی ارقام تمسخرآمیز هستند: کورتز ، مشتریان در کلوپ ، صاحبخانه آنا ، بادکنک فروش و غیره. امتیاز عالی لحنی کنایه آمیز به کل داستان می بخشد (گرچه گاهی اوقات خیلی هم حضور دارد ، که تا حدی صحنه های بهتر را خراب می کند بی صدا و در صورت لزوم تأثیر موسیقی را کاهش می دهد).
ترکیب این سبک ها آسان اما کارآمد است. چند مثال:
- پلیس برای امور جدی دو بار به آپارتمان آنا می آید (جستجو ، دستگیری) ... و هر بار که به سختی توسط صاحبخانه بدخلقی مورد انتقاد قرار می گیرد. li>
- کودک آزار دهنده بی هدف هالی را متهم می کند ... که این امر تعقیب و گریز علیه هالی و آنا را آغاز می کند. li>
- هالی با بی رحمی با یک تاکسی به مقصد ناشناخته رانده می شود و فکر می کند که او کشته خواهد شد. اما او در واقع در یک کنفرانس کنار گذاشته می شود ... این یک فاجعه خنده دار است. با این وجود دو قاتل ظاهر می شوند بنابراین او باید بدود ... و توسط طوطی گزیده می شود! li>
- پلیس در انتظار دستگیری هری است. به نظر می رسد که او در گوشه و کنار می آید ... اما این یک بادکنک فروشی است! گروهبان برای بیرون راندن او باید یک بالون بخرد. li>
بیش از همه این عناصر ، نقش خوب در مقابل شر غالب است. ما جهانی متلاشی شده را می بینیم که قطب نمای اخلاقی خود را از دست داده است: پریشانی مادی باعث ایجاد بحران اخلاقی می شود. منابع تار هستند.
- باربر اشاره می کند تا جهنم و بهشت را برای بهشت تعیین کند. li>
- آنا به سرگرد می گوید: "همه چیز را سر و ته داری." li>
- او دو بار هالی را "هری" صدا می کند ". li>
- او به طور نمادین در آپارتمان هری تاس می اندازد: سرنوشت تصادفی است. li>
- یک صحنه مهم در چرخ و فلک رخ می دهد جایی که به نظر می رسد جهان به عقب برگشته است. li>
- فاضلاب با بوی نامطبوع خود به رنگ آبی رمانتیک دانوب ختم می شود ، همانطور که گروهبان برجسته می کند. li>
در این محیط آشفته ، برخی با بدبینی از مزیت استفاده می کنند ، برخی به Values: هری و هالی ، که زمانی دوست بودند ، با یکدیگر مخالفند. اما آیا این خیلی ساده است؟ شخصیت ها مبهم هستند.
- هالی طرف خوبی است ، اما سه بار در مورد کمک به پلیس نظر خود را تغییر می دهد (نه / بله / نه / بله). و به دلیل اشتباهات او ، باربر و گروهبان کشته می شوند. li>
- سرگردی که قانون را اجرا می کند آنا را سیاه نمایی می کند: اطلاعات یا اخراج توسط شوروی. li>
- آنا که شایسته است مجرم را دوست دارد هری بدون در نظر گرفتن. او حتی می گوید: "او هنوز بخشی از من است." او لباس خواب خود را می پوشد. این واقعیت دوسویه را این واقعیت نشان می دهد که او یک بازیگر است که با یک کلاه گیس بلوند شخص دیگری را روی صحنه بازی می کند. li>
- شرور اصلی اغواگر است. او ابتدا مرموز است: پس از 1h05 مدت کوتاهی ظاهر می شود و ناپدید می شود. او 10 دقیقه بعد به طور کامل نشان می دهد و به نظر می رسد بسیار باهوش است. سخنرانی او در چرخ در عین حال ننگ آور و بلاغت تأثیرگذار است. پاسخ به این س easyال آسان نیست: چرا ما فاضل باقی می مانیم؟ آشکارا ، هالی "صادق" در آن لحظه سکوت می کند. عملکرد اورسون ولز آنقدر برجسته است که فکر می کنیم او بیش از پنج دقیقه جمع شده واقعی روی صفحه ظاهر می شود. علاوه بر اینکه یک کارگردان بزرگ بود ، او یک بازیگر عالی بود. li>
از نظر بصری ، بی ثباتی تاریخی و اخلاقی با تاریکی مکرر ، سایه های نامتناسب و عکس های کج بیان می شود ، جایی که ما دائماً احساس می کنیم ساختمانها و شخصیت ها در حال سقوط هستند (اتفاقاً این عکسها خیلی تکراری هستند). نکته جانبی: برای صحنه های شب ، خیابان های سنگفرش به منظور افزایش کنتراست به طور سیستماتیک آبیاری می شدند. در نهایت ، فیلم به درستی در فاضلاب به پایان می رسد. از نظر زیبایی شناختی خیره کننده ، این توالی از طرق مختلف استعاره ای است:
- زیرزمینی جایی است که مجرمان با عبور از مرزها از قانون فرار می کنند: این نمایانگر بخش زشت زیربنای این جامعه آشفته است. شر شرق و غرب نیست؛ مربوط به کشورها نیست. همه جا هست وقتی همه به جز آنا به آنجا می روند ، می خواهند شر را از ریشه آن نابود كنند. li>
- هری با لباس سیاه و پلیس با لباس سفید تنها چند متر دورتر هستند و این ابهام فوق در مورد خوب و بد را نشان می دهد. li>
- وقتی هری به دنبال راهی برای خروج است ، صداهایی از تونل های تاریک بیرون می آیند که به نظر می رسد مانند تخته های تشییع جنازه است: گویی او با گناه از افراد قاتل شنیده است که با او صحبت می کنند. li>
- فاضلاب احساس انسانی می کند: پیچیده ، تاریک ، مایع ، با سطوح مختلف و لوله های کوچک. از این رو شخصیت ها به طور مجازی در ناخودآگاه خود غواصی می کنند تا با قسمت شرور خود روبرو شوند: هالی برای آخرین بار با هری تغییر شکل دهنده خود روبرو می شود. نگاه آنها نیز به همین ترتیب شدید است. هری سری به هالی تکان می دهد ، نشانه توافق. در تصویر نهایی ، شبح هالی در تونل شبیه هری است که قبلاً ساخته شده است. li>
این سکانس معروف آب و هوایی یکی از بزرگترین عکس های پایانی تاریخ سینما را دنبال می کند: بعد از تشییع جنازه ، هالی منتظر آنا است. تصویر عمیق ، در محور جاده است. موسیقی به آرامی پخش می شود. برگها می ریزند آنا چهره کوچکی است که به تدریج بزرگتر می شود. به آرامی ، او بدون اینکه به او نگاه کند از کنار هالی عبور می کند و از قاب خارج می شود. او تنها مانده است. (این یک تفاوت مهم با رمان است ، که خوشبختانه به پایان می رسد: هالی و آنا سرانجام دست در دست هم می روند. اما خوشبختانه کارول رید پایان خود را تحمیل کرد. گرین در نهایت اعتراف کرد که بهتر بود.)
این است یک عکس خیره کننده ، به شدت در تضاد با سکانس قبلی: روشن ، آهسته ، ساکت ، خالی ، مالیخولیایی ، در حالی که سکانس فاضلاب تاریک ، شلوغ ، پر سر و صدا ، خفقان آور ، بی رحمانه بود. این شاهکار کاملاً تاجگذاری می کند: آنا هالی را به خاطر خیانت مطیع قانون تحقیر می کند. این یکی از مایه های زندگی است: ما بعضی اوقات شیاطین کاریزماتیک را به احمق های صادق ترجیح می دهیم و عشق کور است.
دانلود فیلم The Third Man 1949 (مرد سوم) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
اگرچه من به اندازه مرد سوم سال 1949 پیر هستم ، اما تقریباً پیر نشده ام. مرد سوم به کارگردانی درخشان کارول رید ("مرد عجیب و غریب" ، "بت افتاده") و نویسندگی گراهام گرین ، که لیستی طولانی از فیلمنامه های سینمایی به یادماندنی را ایجاد کرده است ، فضای نابسامان و هرج و مرج حاکم بر وین را به تصویر می کشد. زمانی شهری بسیار متمدن ، تجربه شده در طی سالهای پس از جنگ جهانی دوم. این آشفتگی جسمی ، اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی ، اخلاقی ، معنوی است. شما به آن می گویید. وین مغلوب ، که توسط متفقین فتح شد ، از هر روشی قابل تصور دچار آشفتگی و نابسامانی شد و به ما بینندگان فرصت داده می شود تا آن را از نزدیک تجربه کنیم ، همین جا.
بعد از چند ماه در اروپا گذراندم من در سال 1971 از دانشگاه فارغ التحصیل شدم. گرچه تا آن زمان جنگ بیش از 25 سال به پایان رسیده بود ، اما نگرش بسیار بدبینانه بسیاری از اروپاییان در مورد ایده آل ها و اصول منحصر به فرد آمریکایی ، که به طور گسترده ای تصور می شد ، از من متأثر شد. آدم ساده. از نظر من ، مرد سوم به طور دقیق این درگیری فرهنگی و اخلاقی را که دهه ها به طول انجامید و حتی ممکن است تا امروز زنده بماند ، به تصویر می کشد. "تو و اصول آمریكایی ات" ، آنها اغلب با تمسخر مسخره مرا مورد تمسخر قرار می دادند. از بسیاری جهات ، شخصیت هالی مارتینز (جوزف کوتن) ، آمریکایی که به اروپا پس از جنگ جهانی دوم سقوط می کند ، قربانی یک شکاف جدی فرهنگی است. برخلاف اروپایی ها ، مارتینس همیشه این گزینه را دارد که از هرج و مرج فرار کند و به ایالات متحده برگردد. فقط به همین دلیل ممکن است توسط وینی های محلی کینه توز شود.
آنا (آلیدا والی) در مورد فعالیت های غیرقانونی معشوقش ، هری لیم (اورسون ولز) ، که شامل فروش رقیق شده است ، چه می داند. پنی سیلین به بیمارستانهای وین؟ برای کودکان مبتلا به مننژیت ، پنی سیلین سیراب شده نه تنها بی فایده بود ، بلکه از پنی سیلین با قدرت کامل مصونیتی ایجاد کرد به طوری که این کودکان مبتلا هرگز نمی توانند درمان موثری داشته باشند. پنی سیلین خراب نمادی آشکار از وین کاملاً خراب است. هری مطمئناً عواقب تجارتش را می فهمد ، اما آنا چطور؟ حتی پس از آنکه حقیقت در مورد رفتار هری به وضوح برای او آشکار شد ، او همچنان تا پایان تلخ کنار او می ماند. عشق همه چیز را تسخیر می کند؟ فارغ از بدبختی ای که او برای قربانیان بی گناه خود ایجاد کرده است ، در کنار انسان باشید؟ در حالی که من او را به خاطر رد کردن کارهای عاشقانه مارتینز ، که تا حدی دانشمند است ، سرزنش نمی کنم ، اما به هر حال با او چه می شود؟ او مرا به یاد اروپاییان می اندازد که هرگز یک بار از کوره های سوزانده شدن بیش از حد اردوگاه های کار اجباری از گوشت سوختگی که هوا اطراف آنها را سیاه می کند ، بلند نمی شوند. او بسیار عاشق هری است ، بنابراین کافی است در مورد کودکان مبتلا به مننژیت سکوت کنید. باشه آنا هر چی میگی عزیزم شاید آن کمدی های احمقانه لباس قرن 18 که در آن ظاهر می شوید ، گریزی از واقعیت باشد که شما بسیار ناامیدانه به دنبال آن هستید. حداقل شما موفق می شوید یک لبخند ضعیف و اجباری را روی صحنه بشکنید ، که تنها لبخندی است که از شما خواهیم دید.
از ابتدا تا انتها ، زوایای غیرمعمول دوربین ، تاریک ، خواب آلود ، پیاده روهای خالی از سکنه وین ، و خیابان های سنگفرشیده و خنک شهر فتح شده به جو پیشگویی کلی فیلم کمک می کند ، که توسط رابرت کراسکر استرالیایی ("مرد عجیب بیرون" ، "برخورد کوتاه") عکس گرفته شده است. از هر جهت و بدون اطلاع قبلی ، تصاویر و شخصیت های فراموش نشدنی در مقابل ما ظاهر می شوند ، که بر روحیه کلی ضرب وشتم و غیرقابل پیش بینی بودن تأکید می کنند. ما شاهد هستیم ، به عنوان مثال ، صاحبخانه آنا ، با هجوم ناگهانی "مقامات" به خانه اش توسط نمایندگان نه یک کشور خارجی بلکه چهار نفر از آنها ، در یک حالت پریشانی عمیق در یک تختخواب برای گرما فرو رفته بود. سپس ما شاهد یک "کنفرانس بازآموزی فرهنگی" مضحک و بوروکراتیک هستیم که توسط پیروزهای متحد به وینی ها ارائه شده است ، احتمالاً برای بازسازی آنها پس از هفت سال سلطه نازی ها. فروشنده بادکنک از کجا روی زمین آمده است زیرا کالاهای خوشخوابانه خود را در خیابانهای تاریک و متروکه وین که نه تنها در آن زمان کاملاً خالی از کودکان است بلکه برای همه مردم خالی است ، می فروشد؟
و چه چیزی از شخصیت کنجکاو و گیج هالی مارتینز ، با چابکی معمول و نرم جوزف کوتن بازی کرده است؟ هنگامی که نویسنده رمانهای غربی که حتی یک گروهبان جوان انگلیسی نیز به طور اتفاقی آنها را می خواند ، چرا شکسته است ، و لیمو در وین ناآشنا ، آلمانی زبان که درگیر اختلال پس از جنگ است ، چه شغلی را به او پیشنهاد می کرد ، بیکاری ، و شغل خارجی؟ شاید کارهای ساختمانی؟
در حالی که برخی از منتقدان از موسیقی بی صدای آنتون کاراس بدشان می آمد ، من فکر می کنم صدای منحصر به فرد و با صدای بلند به جو عمومی تنش عصبی و ناآرامی حاکم کمک می کند. آیا به جای آن والس اشتراوس را ترجیح می دهید؟ آنها تقریباً نمی توانند در انتقال فضای طغیان کننده هرج و مرج ، حتی جنون ، که در آن زمان در بسیاری از سطوح وین را آزار می دهد ، م effectiveثر باشند.
سرانجام ، ما به شبکه پنهان وین بزرگ منتقل می شویم فاضلاب زیرزمینی کدام نماد مناسب تر از خطای اساسی است که در زیر سطح نازک و کم عمق آنچه ما "تمدن" می نامیم در کمین آن است؟ این هزارتوی زیرزمینی زمینه مناسبی برای پایان یک فیلم خارق العاده فراهم می کند که بسیار کارآمد دنیایی را نشان می دهد که در معرض بی نظمی ، بدبختی و حتی جنون قرار گرفته است. در نهایت ، همه اینها برای فاضلاب ساخته شده است. بالون؟
دانلود فیلم The Third Man 1949 (مرد سوم) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
«مرد سوم» کارول رید به تمام طنابهای درست برخورد میکند، و خود را در سطوح مختلف تثبیت میکند که تقریباً غیرقابل لمس میشود. یک لحن زیربنایی از تاریکی دارد که نه تنها هیجان، بلکه لرز است. از همان ابتدا بیننده را جذب می کند و هرگز رها نمی کند. با موسیقی حیرتانگیز آنتون کاراس شروع میشود و بیننده را به سرعت به دنیایی از شر و دروغ سوق میدهد. این داستان برای هر عاشق فیلم آشناست: یک نویسنده وسترن معمولی به نام هالی مارتین (جوزف کاتن) توسط یکی از دوستان قدیمی خود، هری لایم (اورسن ولز) به وین پس از جنگ دعوت می شود. این شهر به مناطق آمریکایی، بریتانیایی، فرانسوی و روسی تقسیم شده است. این شهر به عنوان یک بقایای درهم شکسته از گذشته وجود دارد - ترسناک و هولناک، تاریک و مرموز. به محض ورود، هالی با وحشت متوجه میشود که رفیق قدیمیاش در دانشگاه مرده است - در وسط یک خیابان با یک ماشین برخورد میکند. اما برای هالی، شرایط جمع نمی شود - هرکسی که در این حادثه دخیل بود به نوعی با هری مرتبط بود. بنابراین هالی به دنبال سرنخهایی میگردد که باعث ناراحتی افسر بریتانیایی کالووی (تروور هاوارد) میشود، که هالی بارها در طول فیلم از نام او به عنوان کالوهان سوء استفاده کرده است. ("کالووی" است، آقای مارتین، من ایرلندی نیستم.") هالی مارتین شروع به یافتن سرنخ های حیاتی در مورد داستان واقعی پشت مرگ لایم می کند - و بیشتر از آنچه برایش چانه زنی می کرد، می فهمد. دوست دختر قدیمی لیم یک بازیگر صحنه است. ("همیشه کمدی.") او هالی را در طول فیلم همراهی میکند، و ما انتظار داریم که یک عاشقانه اصلی شکوفا شود، اما در نهایت اینطور نیست - یکی از شگفتیهای بسیار فیلم. فکر میکنم برای من گناه خواهد بود که نحوه ظاهر شدن دوباره هری لایم را نادیده بگیرم، یا حتی این واقعیت را که او ظاهر میکند را نادیده بگیرم (اگرچه تا به حال مطمئن هستم که متوجه شدهاید اورسون ولز در مرد سوم حضور دارد و بنابراین معلوم شده است که زنده بودن). اما برای کسانی که فیلم را دیدهاند، همه ما آن صحنه هولناک را به یاد داریم که در آن گربه میو میو میکند و ناگهان او ظاهر میشود، پوزخندی شیطانی مانند کودکی که با کلوچه از شیشه فرار کرده است. و سپس صحنه چرخ و فلک، و تعقیب و گریز از طریق فاضلاب که بدون شک به مرد سوم کمک کرد تا اسکار فیلمبرداری را دریافت کند. اینها همه از خاطره انگیزترین صحنه های فیلم هستند. کارگردان «مرد سوم»، کارول رید، یک شب در یک بار زباله در وین به طور تصادفی با آنتون کاراس، نوازنده فیلم، برخورد کرد. جای تعجب نیست که از بین همه نامزدهایش کاراس را انتخاب کرد - لحن فیلم به معنای واقعی کلمه کاملترین نمونه هماهنگی بین یک فیلم و موسیقی آن است که تا به حال دیدهام (اگرچه "JAWS" در آن بالا وجود دارد). ورود به موسیقی بی معنی است - باید آن را به سادگی با فیلم شنید تا بفهمید من از کجا آمده ام. وقتی به فیلم نوآر فکر می کنم، "D.O.A." (1949) و "مرد سوم" (1949) دو فیلم اولی هستند که به ذهن می رسند. هر دو آنچه را که قصد انجام آن را دارند انجام میدهند، اما «مرد سوم» حتی فراتر از اولی است - در نحوه نمایش داستان و نتیجه شخصیتهایش بسیار جذاب و تقریباً شاعرانه پر جنب و جوش است. این فیلمی است که سالها و سالها باقی خواهد ماند. «همشهری کین» اغلب به عنوان بهترین فیلم آمریکایی تمام دوران شناخته می شود. اما اگر قرار باشد بین این دو یکی را انتخاب کنم، به احتمال زیاد «مرد سوم» را انتخاب می کنم. البته این فقط نظر من است و شاید خیلی ها موافق نباشند، اما تا آنجا که من می بینم، "مرد سوم" - برای من - در بیش از یک سطح، "شهروند کین" را شکست می دهد. "همشهری کین" ولز (1941) یک فیلم هنری بود که به ندرت از کلوزآپ استفاده می کرد. تقریباً از صحنه ها عقب می ماند و به بیننده اجازه می داد روی چیزی که می خواهد روی آن تمرکز کند تمرکز کند. «مرد سوم» نماهای نزدیک زیادی دارد. من این را به عنوان کارگردانی در نظر نمیگیرم که سعی میکند آنچه را که مخاطب میخواهد به او بدهد، بلکه کارگردانی است که با احساسات و ایدههایش در ارتباط است. کارگردان کارول رید می داند که چگونه احساسات شخصیت ها را از صحنه ها و نماهای کلوزآپ برانگیزد. دوربین اغلب در زوایای نامناسب کج می شود. هر چه قهرمان ما بیشتر و بیشتر پارانوئید و ترسناک تر می شود، کلوزآپ ها و زوایای آن بیشتر و شدیدتر می شود. در «مرد سوم» مطالبی وجود دارد که مبتدیترین فیلمبینها انتظارش را ندارند. و موسیقی و کارگردانی فقط آن را وحشتناک تر و ترسناک تر می کند. این فیلمی است که برای باور کردنش باید شاهد باشید. 5/5.
دانلود فیلم The Third Man 1949 (مرد سوم) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
The THIRD MAN قطعه موثری از فیلم نوآر اواخر دهه 40 است، اما به نظر من یک قطعه نسبتاً بیش از حد ارزیابی شده است، زیرا با یک موسیقی حواس پرت کننده همراه است که برخی معتقدند به غیر از عکاسی بی اند ویو رابرت کراسکر، بهترین دستاورد فیلم است.
جوزف کاتن به عنوان نویسندهای که میخواهد اتفاقی را که واقعاً برای دوستش هری لیمز (اورسن ولز) رخ داده است که به گمان او با بازیهای ناپسند روبرو شده است، ردیابی کند که او با بازی بدی روبرو شده است. به طور مشابه در نقش او به عنوان معشوقه تنهای لیمز کم حرف بود. تروور هاوارد در نقش سرگرد کالووی عالی است که سعی میکند هم به کاتن و هم به والی کمک کند و به هر دوی آنها در مورد خطراتی که با آن روبرو هستند هشدار میدهد.
عکاسی برنده اسکار B&W از وین پس از جنگ، جزئیات دقیق و سایهای دارد. نمایش خیابانهای سنگفرش شده تقریباً خالی در شب و امتیاز پسزمینه غیرمعمول و گاهی حتی چشمگیر است.
اما مشکل در همین جاست. همه امتیازهای معروف آنتون کاراس برای اکشن روی صفحه مناسب به نظر نمی رسند، هرچند که آیا این عمدی است یا نه، من وانمود نمی کنم که می دانم. برای من، بسیاری از موسیقی ها به جای ایجاد تنش مناسب در فیلم The Third Manنامه، به همان اندازه که موسیقی اتریشی جوی است، برخلاف داستان کار می کند.
اگر هرگز داستانی از وین پس از جنگ دچار مشکل شده است. مقامات فاسد و دزدان و قاتلان بازار سیاه به موسیقی هماهنگ شده توسط یک آهنگساز از نوع برنارد هرمان نیاز داشتند، این همان است. دیگران امتیاز زیتر تا آسمان را ستوده اند، اما من معتقدم که «تم سومین مرد» خود نقطه اوج این امتیاز خاص است که به طور موثر هر بار که اورسون ولز مرموز ظاهر می شود استفاده می شود.
br/> تم او بهعنوان «موضوع مرد سوم» بسیار محبوب شد و سزاوار موفقیت آن بهعنوان تکآهنگ بود - اما همانطور که دیگران مشاهده کردهاند، بقیه قسمتهای موسیقی پس از مدتی کمی یکنواخت میشوند و با آنچه روی صفحه اتفاق میافتد بازی میکنند. به جای تعمیق تاثیر احساسی داستان. در واقع، مواقعی وجود دارد که حواسپرتی و حتی تحریککننده میشود.
این یک نوع فیلم جالب و تقریباً نیمه مستند از کارول رید است که ولز را فقط در نیمه راه و سپس به طور خلاصه ظاهر میکند. او یکی از اجراهای بهترش را اجرا میکند، کنترلشدهتر، شلوغتر از حد معمول، اگرچه فیلم عمدتاً توسط کاتن، هوارد و والی و برخی عکاسی فوقالعاده انجام میشود.
داستان چنان مستند سردی روایت میشود که تقریباً در ارتباط با هر یک از شخصیتهایی که قرار است به آنها اهمیت میدهیم، فاصلهای وجود دارد. از این نظر، سرگرد کالووی ترور هاوارد است که به عنوان دوستداشتنیترین و کاملاً توسعهیافتهترین شخصیت داستان شناخته میشود.
یادداشت بیاهمیت: بچه گربهای که در آپارتمان والی دیده میشود و به هری لایمز اختصاص داده شده، نیست. همان موجودی که در صحنه در به او مالیده می شود، یک گربه آشکارا مسن تر. چطور فکر می کردند یک طرفدار تیزبین فیلم متوجه نمی شود؟
دانلود فیلم The Third Man 1949 (مرد سوم) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
مرد سوم فیلمی است که نه شبیه فیلم های دهه 40، بلکه شبیه یک نئو نوآر اواخر دهه 60/اوایل دهه 70 است. این نمونه شگفت انگیز از نوآر کلاسیک یکی از بهترین فیلم های تمام دوران است. مرد سوم با ترکیبی از تصاویر، صداها، دیالوگها و بازیگری شگفتانگیز، داستانی هیجانانگیز و نظری درباره فضای پس از جنگ جهانی دوم بیان میکند.
از همه فیلمهای دوران استودیو (قبل از 1960)، سه فیلم با فیلمبرداری وجود دارد. که همیشه در ذهن من باقی می ماند: کار گرگ تولند در شهروند کین، کار راسل متی در لمس شیطان، و کار رابرت کراسکر در مرد سوم (همه با بازی اورسن ولز به اندازه کافی خنده دار هستند). من اخیراً نسخه 35 میلی متری بازسازی شده مرد سوم را دیدم. تصاویر سیاه و سفید واضح وین بمباران شده بسیار نفس گیر است. سایه ها همه جا هستند. روش منحصربهفرد کراسکر دوربین را در برخی عکسها کج میکند و به بیمیلی طرح میافزاید. و چه کسی می تواند اولین نمای نزدیک از ولز را فراموش کند که نور اتاق آپارتمانی بالای آن به صورتش می پاشد. یکی از ورودی های بزرگ در تاریخ سینما (لیم لبخندی به دوست قدیمی خود می دهد که فقط ولز می توانست ببخشد).
فیلمبرداری توسط بازی های قوی ولز، کاتن، و بازیگر ایتالیایی ولی پشتیبانی می شود. نوشته گرین فوق العاده است. می توانید ببینید که طرح به شدت در اطراف کاتن می پیچد. اما آنچه که انسان سوم را بسیار بزرگ می کند، تفسیر تاریخی آن است (خب واقعاً تاریخی نیست زیرا در مورد زمان خودش اظهار نظر می کرد، اما برای ما تاریخی است). در یک سطح، مرد سوم داستان خیانت و فساد در وین اشغال شده پس از جنگ است. از سوی دیگر، نگاهی اجمالی به حال و هوای اروپا پس از جنگ بزرگ به مخاطب می دهد. بلاتکلیفی که جنگ سرد به همراه داشت در فیلم The Third Man آشکار است. کاتن مدام در تلاش است تا بفهمد به چه کسی اعتماد کند. وین در مرز بلوک کمونیستی جدید قرار دارد (حتی شاهد نفوذ کمونیست ها در وین برای بازگرداندن ولی به زادگاهش چکسلواکی هستیم). موسیقی زیتر همراه با تصاویر تند وین بمباران شده، یادآور شهرهای مرزی وسترن های آمریکایی است. بنابراین مرد سوم نه تنها یک فیلم نوآر فوق العاده است، بلکه نگاهی بی نظیر به زمان کوتاه بین جنگ جهانی دوم و اوج جنگ سرد است.
دانلود فیلم The Third Man 1949 (مرد سوم) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
نویسنده جوزف کاتن (هالی) توسط دوستش اورسن ولز (هری لایم) به وین دعوت شده است. از همان ابتدا یک مشکل اساسی با این تنظیم وجود دارد زیرا مشخص شد که ولز به تازگی کشته شده است. کاتن در مراسم تدفین شرکت می کند اما در وین می ماند زیرا به نظر می رسد که ظن زیادی در مورد مرگ رفیقش وجود دارد.
فیلم محیط و ایده جالبی برای داستان دارد، اما می ترسم که این اتفاق بیفتد. فقط می کشد - کشیده شده است و هرگز حرکت نمی کند. کاتن در نقش اصلی ترسناک است اما ولز بهترین چیز در فیلم The Third Man است و نقل قول معروفش را در مقایسه ایتالیا با سوئیس ارائه می دهد. صحنه روی چرخ و فلک صحنه برجسته ای است زیرا مخاطب تنها لحظه واقعی تنش را با باز شدن در کالسکه در بالای سواری تجربه می کند. اوه-اوه - آیا کسی فراتر از لبه است؟
باید به موسیقی اشاره کرد - این موسیقی در همه جا پر است. برای روشن شدن بیشتر، به نظر می رسد مخلوطی بین موسیقی یونانی و موسیقی آکاردئون کافه ای فرانسوی است. و لحظاتی از ملودرام بیش از حد اغراقآمیز را فراهم میکند که خندهدار میشود. همچنین اساساً متعلق به یک فیلم هنری یا کمدی کمدی دهه 1960 بیموقع است.
داستان بد نیست و فیلم میتوانست خیلی جالبتر باشد - حدود 30 دقیقه به ما فرصت داده میشود. این طرح نزدیک به 2 ساعت طول کشید. قطعاً کلاسیک نیست که همه کورکورانه به آن برچسب می زنند - تا صحنه تعقیب و گریز آخر در فاضلاب بسیار بیش از حد ارزیابی شده است - یک طرح داستانی که یک سال قبل در فیلم The Third Man بهتر "او در شب راه می رفت" (1948) انجام شد. که کشش به مراتب بیشتر و تعقیب فاضلاب بهتر را فراهم می کرد.
نظرات کاربران
برای ثبت نظر ابتدا وارد اکانت خود شوید.