در دوران جنگ های داخلی امریکا، سه مرد در پی یافتن جعبه ای هستند که حاوی دویست هزار دلار پول مسروقه است: «استنزا» (وان کلیف)، «جو» (ایست وود) و «توکو» (والاک).
در دوران جنگ های داخلی امریکا، سه مرد به نامهای "استنزا"، "جو" و "توکو" در پی یافتن جعبه ای هستند که حاوی دویست هزار دلار پول مسروقه است...
در دوران جنگهای داخلی آمریکا، سه مرد در پی یافتن جعبهای هستن که حاوی 200 هزار دلار پوله...
Blondie (خوب) (کلینت ایستوود) یک تفنگدار حرفه ای است که در تلاش است تا چند دلار درآمد کسب کند. Angel Eyes (بد) (لی ون كلیف) كسی است كه همیشه به یك وظیفه متعهد است و آن را می بیند ، تا زمانی كه برای انجام این كار به او پرداخت می شود. و Tuco (The Ugly) (الی والاچ) یک قانون قانونی تحت تعقیب است که سعی در مراقبت از مخفیگاه خودش دارد. Tuco و Blondie با هم همکاری می کنند و از مزایای Tuco پول می گیرند ، اما وقتی Blondie این همکاری را قطع کرد ، Tuco سعی می کند Blondie را شکار کند. وقتی بلوندی و توکو با یک کالسکه اسب پر از اجساد مرده روبرو می شوند
در یک دهکده، بویی جز بوی مرگ به مشام نمیرسد. قانون وجود ندارد و اسلحه حرف اول و آخر را میزند. یک غریبه (با بازی کلینت ایستوود) وارد این دهکده شده و این آغازگر ماجرایی تازه است…
یک کلاهبرداری شکار جایزه به دو مرد می پیوندد که در یک اتحاد ناآرام علیه نفر سوم در مسابقه ای برای یافتن ثروتی از طلا دفن شده در یک گورستان دورافتاده.
در دوران جنگ های داخلی آمریکا ، ۳ مرد در پی یافتن جعبه ای هستند که حاوی مقدار زیادی پول مسروقه است : «خوب» ، «بد» ، «زشت» این ۳ جایزه بگیر می باشند و…
دانلود فیلم The Good, the Bad and the Ugly 1966 (خوب، بد، زشت) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
بعد از سالها به سختی تماشای هیچ فیلمی ، اخیراً خودم را با چندین کلاسیک پذیرایی کردم. و این بهترین بود.
این که از خوب، بد، زشت خیلی لذت بردم برای من شوکه کننده بود. من به معنای واقعی کلمه قبلاً هرگز نتوانسته ام از طریق یک وسترن بنشینم ، که (به اعتقاد محدود تجربه محدود من) اکشن شلوک بود که جان وین را بازی می کرد ، به عنوان مرد خوب و کم حرف همه آمریکایی ها که سختگیر بود و قانون شکنان را مورد ضرب و شتم قرار می داد. با تماشای GBU ، کل سه ساعت مجذوب من می شد. دو برابر. و اگر وقت داشتم ، بار سوم آن را تماشا می کردم.
این تنظیمات معمولاً غربی است: یک چشم انداز خشک و غبارآلود که مردان در آن به سختی با یکدیگر زندگی می کنند. چند کلمه هدر رفته و بسیاری از اقدامات ، اسب ها و درگیری با اسلحه در غرب وحشی که به سختی تحت نظارت نهادهای قانونمند و نظم اداره می شود - همه در یک بازی اخلاقی خوب و بد پوشیده شده اند. اما چیزی که من خیلی دوست داشتم دقیقاً همان چیزی است که من از جان وین وسترن متنفرم - جدیت و صداقی که با آن زمینه اخلاقی در نظر گرفته می شود. در هالیوود ، خوب در مقابل بد همانند کلاه سفید و سیاه قهرمانان ، بدون فکر تجویز می شود. در GBU هر گونه باقیمانده اخلاقی بی رحمانه بریده شده است.
خوب ، بد و زشت در قالب سه کاراکتر شخصیت پردازی می شوند: بد ("Sentenza") آسانترین درک است. او * بسیار * بد است ، شاید تفاوت چندانی با سایر اشرار نداشته باشد ، اما بسیار رشد یافته تر است. آدم کش ، سادیست ، خیانتکار و بی عذاب وجدان. خوب ("بلوندی") و زشت ("توکو") گیج کننده ترند اما برچسب های آنها کلید فیلم هستند. بلوندی و توکو هر دو قانون شکن و قاتلی هستند که تنها به بدترین اخلاقیات اشاره می کنند ، اما آنها به همان روشی که Sentenza دارد شرور نیستند. توکو نمایشی ، احساسی ، بلند ، وحشی و غیرقابل پیش بینی است. اما به جای اصرارهای شیطانی ، ناشی از بقا است. بلوندی خونسرد ، آرام ، منطقی و کنترل شده است - از بسیاری جهات شبیه Sentenza - اما در حالی که Sentenza شکنجه می کند ، معلول می شود ، می کشد ، و دروغ می گوید ، حتی ظاهراً از آن لذت می برد ، بلوندی با خونسردی به کار خود ادامه می دهد ، و چندین نشان می دهد اشارات تلخ از همدلی ، نجابت و احساس عدالت.
GBU در طول جنگ داخلی اتفاق می افتد و مبارزه سیاسی سطح بالای کتاب های تاریخ را از بین می برد و برجستگی وحشیانه سرباز را برای ما باقی می گذارد. ، مرگ بی معنی ، و برخی نجابت فردی. سیاست ها از این نقطه قابل رمزگشایی نیستند. GBU هنگامی که قهرمانان ما در یک اردوگاه زندان پیچ می خورند به این نقطه می رسند زیرا لباس های سواره خاکستری که به رنگ آبی در آمده است ، آبی پوشیده شده از گرد و غبار است. بعداً ، آنها با ارتشی روبرو می شوند که بر روی یک پل بی ارزش جنگیده و با تلفات و تلفات بی هدف بیشمار مواجه شده است. از آنجا که لئونه اخلاقیات سنتی خارج از قفسه را به دقت بریده است ، موارد معدودی از بشریت به طرز چشمگیری تکان دهنده است. یکی از این موارد زمانی است که بلاندی کت و سیگار خود را با یک سرباز در حال مرگ تقسیم می کند. مورد دیگر زمانی است که زندانیان مجبور می شوند - به دستور سنتنزا - برای پوشاندن جیغ شکنجه شده ، موسیقی پخش کنند. ظاهراً سنتنزا از کنایه صداهای زیبایی که برای چنین اهدافی استفاده می شد ، لذت می برد. البته نوازندگان از آن رنج می برند.
این یکی از صحنه های فوق العاده جالب توجه بود. صداقت زمینه اخلاقی چیزی بود که من در خوب، بد، زشت بیشتر دوست داشتم ، اما همه موارد دیگر را نیز دوست داشتم. در واقع همان صداقت بدوی و بیرحمانه ای که مشخصه رشد شخصیت را در فیلم The Good, the Bad and the Ugly دارد. موسیقی بر خلاف هر چیزی است که من شنیده ام - این یک نسخه شنیدنی از غرب خشک و تنش ها و بی قانونی است که مشخصه فیلم است. زیربنای کل امتیاز یک موضوع فوری به یاد ماندنی است که با چیزی شبیه کفتار جیغ شروع می شود. داستان در نیومکزیکو اتفاق افتاد و حتی اگر در اسپانیا فیلمبرداری شده باشد ، اما واقعاً شبیه به نیومکزیکو است. و درست مانند زندگی در غرب آمریکا ، چشم انداز وسیع و نفس گیر به گفتگوی تبعی گرایش دارد. در واقع ، چند دقیقه به فیلم نمانده است که حتی یک کلمه گفته نشده است.
طرح فوق العاده هوشمندانه ای بود - و هرگز قابل پیش بینی نبود. تعلیق سطح بالا برای سه ساعت کامل حفظ می شود. تصور اینکه چگونه می تواند گسترش یابد دشوار بود - سه قانون شکن سازش ناپذیر در جستجوی یک گنج دفن شده. همکاری در ذات آنها نبود ، اما هیچ وقت از سر شخصیت انجام نشد. هر کلیشه غربی که فکرش را بکنید یا یک پیچ و تاب منحصر به فرد پیدا می کند یا با داستان پردازی استادانه از بین می رود. به عنوان مثال ، یک صحنه کاملاً بی احترامی وجود دارد که در آن توکو با برادرش ، یک کشیش مخلص ، ملاقات می کند و صفحات را زیر و رو می کند. این برادر با سرزنش استاندارد رفتار مجرم آغاز می كند ، اما توكو با مشت جواب می دهد و می گوید: "از آنجا كه ما آمده ایم تنها دو راه نجات وجود داشته است. شما جرات انجام كارهایی را كه من انجام داده ام نداشتید." خوب، بد، زشت همچنین بی ادبانه خنده دار است: به عنوان مثال ، Twice Tuco در Blondie برتری پیدا کرد و گفت:
"دوست من دو نوع خار وجود دارد (؟). کسانی که از در وارد می شوند ، و (از خودش عبور می کند) از کنار پنجره وارد می شود. "
" دو نوع انسان در جهان وجود دارد ، دوست من. آنها که طناب به گردن دارند و کسانی که کار برش " بعداً بلوندی به مزیت توکو دست یافت و مشاهده کرد:
"می بینید که در این دنیا دو نوع انسان دوست من وجود دارد - کسانی که اسلحه پر کرده اند و کسانی که حفاری می کنند. شما حفاری می کنید." علاوه بر همه این ویژگی های خاص ، یک سبک منحصر به فرد و جالب توجه کل فیلم را القا می کند: صحنه های طولانی سکوت های تنش زا - هرگز برای یک لحظه خسته کننده نیست. و گفتن ، شگفت آور کردن کلوزآپ ها و انتقال ها. نکته قابل توجه اوج فیلم بود. همانطور که قهرمانان داستان در آنجا ایستاده اند و انگشتان خود را بر روی صندلی های خود قرار می دهند و منتظر اولین نفری هستند که به دنبال اسلحه (های) خود برود ، انتقال ها به آرامی شروع می شود و با افزایش تنش سرعت می گیرد. وقتی این را می نویسم ، کاش کپی شخصی خودم از فیلم را داشته باشم ، فقط بتوانم این صحنه را دوباره ببینم.
نه فقط یک وسترن عالی ، بلکه به راحتی یکی از بهترین فیلم های * هر * مهربان
دانلود فیلم The Good, the Bad and the Ugly 1966 (خوب، بد، زشت) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
سرجیو لئونه همیشه دوست داشت هر تصویری که می ساخت از هر لحاظ بزرگتر از تصویری باشد که قبل از آن بود. با خوب ، بد و زشت او مسیر صعودی خود را ادامه داد و سه گانه دلار خود را به سبک مختلفی گرد کرد.
این تصویر از یک سبک و مجلل ترین لئونه تا به امروز بود و تمام مضامین و سبک های او را به ارمغان آورد در اولین فیلم های خود به کمال رسیده بود. از جمله موارد برجسته شخصیت پردازی وی ، به ویژه معرفی بسیار مهم شخصیت ها بود. به صحنه های مقدماتی سه لید نگاه کنید. ابتدا می بینیم که توکو از پنجره می ترکد ، واضح است که در وسط غذا قطع می شود و بلافاصله قاب قاب و عنوان "زشت" او را می گیریم - این یک شخصیت ساده است و نیازی به معرفی بیشتر ندارد. آنجلیز از فاصله دور ظاهر می شود ، اما تا زمانی که چهره اش صفحه را پر کند به سمت ما رشد می کند. ما می بینیم که او قبل از گرفتن قاب و عنوان "بد" ، دست به قتل و خیانت مرتکب شده است و به ما می گوید او شر ناب است. سرانجام ، در اولین حضور بلاندی ، او از پشت دوربین قدم به قاب می گذارد ، گویی که همیشه آنجا بوده است. او توکو را نجات می دهد ، اما فقط برای سود خود. تا زمانی که شاهد خیانت و رها کردن توکو نبودیم ، قاب و عنوان "خوب" او را بدست آوردیم - بدیهی است که با توجه به روشی که وی به تازگی انجام داده است ، یک برچسب کاملاً کنایه آمیز است.
علامت تجاری لئون مدتهاست که ترسیم شده است رویارویی کردن - نسخه های اغراق آمیز از تیراندازی های جان فورد وسترن و دوئل های شمشیری فیلم های سامورایی کوروساوا - در اینجا نیز به اوج رسیده است. آنها نه تنها اکنون به ارتفاعات پوچ سبک تبدیل شده اند ، بلکه گسترش یافته و متناسب با آن کل تصویر را تطبیق داده اند ، تا جایی که حتی دو مرد که روبروی یکدیگر نشسته اند و یک وعده غذایی می خورند و نگاه مشکوکی به یکدیگر می اندازند مانند یک جایگاه دیگر رفتار می شود خاموش در واقع ، کل فیلم را می توان یک سری طولانی از دوئل ها دانست.
ما همچنین اهمیت بیشتری را که لئون به کلیسا و خانواده می دهد ، می بینیم. می توان تصور کرد که سه گانه دلار فاقد احساسات است ، همانطور که در جهانی اتفاق می افتد که اخلاقی وجود ندارد و همه به دنبال طلا هستند. با این حال ، خوب ، بد و زشت حاوی چند لحظه دلهره است ، شاید برجسته ترین آن زمانی است که توکو با برادر کشیش خود که از او جدا شده است ، مقابله کند.
شمایل نگاری و منابع مذهبی بارها و بارها تولید می شود. لئون تقریباً به همان اندازه که عاشق وسترن بود عاشق حماسه های کتاب مقدس بود و چیزی از احساس این تصاویر در مناظر غالب و موسیقی های وهم آور و سرهم آور وجود دارد. در بالای این ، می توان از سه گانه مرکزی تمثیلی برای خدا ، شیطان و بشریت خواند. این بدون شک دیدگاهی بدبینانه نسبت به ایمان کاتولیک دارد - با توجه به خائنانه و شطرنجی بودن "خوب" - اما می توان ادعا کرد که نوعاً ایتالیایی است. در کشوری که کلیسا در آن همه جا حاضر و مورد پذیرش جهانی است ، گاهی گفته می شود که خدا به همان اندازه که دوستش دارد ، نفرین شده است. با گفتن این ، این موضوع به طور واضح هرگز به عنوان موضوع اصلی در نظر گرفته نشده است - لئونه سعی نمی کرد سخنان بزرگی را در اینجا بیان کند - این فقط بخشی از ترکیبی از ایده های موجود در این تصویر است.
این امر من را بر روی موضوع جنگ قرار دهم. در این تصویر به طور مستقیم به احساسات ضد جنگ پرداخته نشده است ، اما نحوه درگیری جنگ داخلی در این طرح سخنان قدرتمندی را بیان می کند. در نیم ساعت اول نمی بینیم که جنگ در جریان است. شخصیت های اصلی به آن توجه ندارند - آنها فقط به دنبال شکار طلا هستند. با این وجود جنگ هرچه بیشتر و بیشتر به دخالت در نقشه می پردازد ، تا جایی که از پس زمینه ای به پیش زمینه منتقل می شود و کل تصویر را به دست می گیرد و در یک صحنه نبرد عظیم به اوج می رسد. و البته این واقعیت که فیلم در یک قبرستان عظیم نظامی به پایان می رسد نیز بسیار قابل توجه است.
من مدت طولانی را در مورد مضامین و ایده های جاری در خوب، بد، زشت صحبت کردم و تقریباً تمام شده ام فضای لازم برای صحبت کردن در مورد همه نبوغی که باعث شده است آن را بسیار لذت بخش کنیم. گفتگو فوق العاده است ، اغلب خنده دار و بسیاری از آن قابل نقل است. از نظر فنی ، لئون هنر خود را به کمال رسانده است - او آهنگی مانند جان فورد می سازد ، مانند آیزنشتاین ویرایش می کند ، مانند کوروساوا ، اما همه با اصالت خاص خودش. بازی درخشان وجود دارد - الی والاچ آن را به عنوان Tuco می دزد ، که احتمالاً بهترین عملکرد او است. خنده دار است که چگونه لی ون کلیف را به عنوان یک شرور در اینجا انتخاب کردند. اوایل کار ون کلیف بیشتر شامل بازی در اعضای باند متوسط بود ، اما همانطور که لئونه هنگام انتخاب او به عنوان قهرمان فیلم "برای چند دلار بیشتر" کشف کرد ، در حالی که چهره او می گفت "آدم بد" صدا و روش او می تواند گرم و دوست داشتنی باشد. پسر خوب ون کلیف به طور واضح محبوبیت بیشتری پیدا کرد ، زیرا در همین ده وسترن اسپاگتی دیگر که برای دیگر کارگردانان ساخته بود ، به عنوان قهرمان انتخاب شد.
فقط زمان صحبت آخر در مورد اخیر ( 2003) نسخه ترمیم شده. گرچه خیلی خوب است که چندین صحنه از دست رفته اضافه شده است ، اما باید بگویم که تعداد بسیار کمی از آنها کاملاً ضروری بودند. تنها صحنه اضافه شده در صحنه ای که آنجلیز به بیمارستان صحرایی مراجعه می کند ، صحنه ای است که قوس داستان او را ادامه می دهد و همچنین وقتی او به سرباز اجازه می دهد بطری را نگه دارد ، یک عمل ترحم آمیز از "بد" را نشان می دهد. با این وجود دوبله جدید این صحنه ها ، هرچند عجیب به نظر می رسد با توجه به فناوری امروز ، کاملاً فجیعانه آمیخته است. علاوه بر این ، کلینت ایستوود و الی والاچ اکنون بسیار پیر هستند ، در واقع از نظر قانع کننده ای کمتر از پسری که شخصیت فقید لی ون کلیف است ، ظاهر می شود. در نتیجه بخشهای ترمیم شده مانند انگشت شست دردناک بیرون زده و جریان آنچه را که از هر جهت دیگر یک فیلم کامل است ، می شکنند.
دانلود فیلم The Good, the Bad and the Ugly 1966 (خوب، بد، زشت) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
سرجیو لئونه بدون شک رویایی ترین کارگردان تمام دوران است. آنها می گویند که قبل از اینکه حتی یک فیلمنامه نوشته شده داشته باشد، می توانست دقیقاً آنچه را که قرار است روی صفحه نمایش دهد و هدایت دوربین در هدایت شخصیت هایش را به تصویر بکشد. این دنیای سرجیو بود - مکانی جایگزین در زمان دیگری که کنترل آن آزاد بود. او مانند هیچ کارگردان دیگری تماشاگر و داستانش را کنترل می کرد.
به نظر من بهترین فیلم او فیلمی بود که در فهرست ده فیلم بد بسیاری از منتقدان در سال 1984 قرار داشت: «روزی روزگاری در آمریکا. " من کات کارگردان تمام شده را دوست دارم، برش فیلمی که خود سرجیو لئونه می خواست و در ذهنش هنگام فیلمبرداری فیلم ترسیم می شد. متأسفانه، تدوینگر فیلم همه چیز را به یک تصویر دو ساعته تقسیم کرد و جدول زمانی اکران در سینماها را در سال 1984 به هم ریخت - نتیجه یک فیلم سینمایی فاجعهبار بود که اکنون، با کات کارگردان، یکی از بهترینها است. زمان. جیمز وودز زمانی گفت که یکی از منتقدانی که آن را بدترین فیلم سال 1984 نامید، بعداً آن را بهترین فیلم دهه معرفی کرد.
«روزی روزگاری در آمریکا» پروژه رویایی سرجیو بود. او ده سال طول کشید تا روی پرده بزرگ ظاهر شود و در نهایت او را با مکیدن زندگی از درونش کشت، اما "خوب، بد و زشت" (1967) بدون شک تصویری ترین فیلم او بود. کلوزآپ های افراطی، روش عالی که به مخاطب اجازه می دهد چیزی جز آنچه او می خواهد ببیند - تا جایی که او آن را دید، تماشاگر نباید تعجب کند که چه چیزی خارج از صفحه نمایش است. هرچه در چارچوب است، تمام چیزی است که وجود دارد. در مقایسه با «روزی روزگاری» کمی بدجنستر و غیرواقعیتر به نظر میرسد - اما این یک وسترن اسپاگتی است، و این فقط نکته است. این وسترن به عنوان بهترین وسترن اسپاگتی در بین همه آنها بالاتر از بقیه قرار دارد.
لئون را بیشتر به خاطر کلوزآپ های افراطی اش به یاد می آورند. کارگردان کوئنتین تارانتینو یک بار، از جمله بسیاری از چیزهای دیگر در مورد لئونه، الگوی خود، گفت که وقتی او شروع به کار کرد، مسیرهای دوربین زیادی را نمیدانست، بنابراین وقتی میخواست یک کلوزآپ افراطی در یک فیلم داشته باشد، فریاد میزد: «من میخواهم سرجیو لئونه در مورد این پسر!" کوئنتین تارانتینو چنان برای لئونه احترام قائل است که حتی عنوان «روزی روزگاری در مکزیک» را به کارگردان رابرت رودریگز پیشنهاد داد، این عنوان البته اقتباسی از «روزی روزگاری در غرب» و «روزی روزگاری در غرب» است. «زمان در آمریکا»، هر دو فیلم سرجیو لئونه.
«خوب، بد و زشت»، با نام مستعار «Buono, il bruto, il cattivo, il,» آخرین فیلم در دلار است. سه گانه - «یک مشت دلار»، «برای چند دلار بیشتر» و البته «خوب، بد و زشت». من هنوز نسخه های قبلی خوب، بد، زشت را ندیده ام، اما بعید می دانم خیلی بهتر از خوب، بد، زشت باشند. این واقعاً در مورد هیچ چیز فی نفسه نیست - ویترینی از هنر و تکنیک های دوربین است. این یک ویترین برای سرخیو لئونه و از این نظر عالی است. من هیچ اهمیتی به مضامین یا نتایج ندارم - من به سادگی از کنترل شدن توسط کارگردان ماهری مانند لئونه لذت می برم. وقتی کارگردانی وجود دارد که به معنای واقعی کلمه میتواند به مخاطب فشار بیاورد و به طور خاص آنچه را که میخواهد به تماشاگر بدهد، بدون اینکه مخاطب احساس کند فریب خورده است، میدانید که کارگردان بزرگی دارید، زیرا مرز باریکی بین یک کارگردان خودخواه و یک کارگردان بینا وجود دارد. لئونه مقداری از هر دو را دارد، آنقدر نامشخص که به سختی می توان متوجه آن شد. در «مرد سوم» کارول رید (1949) هم همین کار انجام شد و در اینجا هم همین کار انجام می شود. و بدون هیچ اعتراضی از سوی تماشاگران انجام میشود.
کلینت ایستوود خوب است - او در اطراف صحرا سواری میکند و مجرمان را میرباید، آنها را به مقامات میدهد و پول پاداش میگیرد و سپس مجرمان را قبل از آن آزاد میکند. آنها قرار است به دار آویخته شوند. او با توکو (الی والاچ)، معروف به The Ugly آشنا میشود و کارهای معمول خود را انجام میدهد - اما The Ugly مقابله میکند و در نهایت، کلینت خوب را میرباید، او را به صحرا میبرد و عملاً در گرما شکنجه میکند.
br/> سپس The Good می شنود جایی که انباری از طلا از یک مرد در حال مرگ پنهان شده است. زشت آنقدر طلا میخواهد که از The Good به سلامتی خود پرستاری میکند تا بتوانند به تعقیب غاز وحشی بروند و به دنبال گنج بگردند. اما در حال حاضر مرد دیگری در جستجوی گنج است - چشمان فرشته، با نام مستعار The Bad (لی ون کلیف)، مردی که مهارت هایش در جنگ با سلاح با مهارت های The Good مطابقت دارد، اگر چنین چیزی وجود داشته باشد یک تیرانداز واقعی است.
در پایان «خوب، بد و زشت» صحنهای فوقالعاده وجود دارد، جایی که سه مرد طلاهای مدفون در قبرستان را پیدا کردند. دقیقا در همان زمان. هر کدام اسلحه به سمت یکدیگر نشانه رفته اند. همه آنها می توانستند ماشه های خود را بکشند و بمیرند، یا یکی از سه نفر را بکشند و آن دو می توانند پول را بگیرند و آن را تقسیم کنند. لئونه با کلوزآپ های افراطی خود زوم می کند و واقعاً حس پارانویا را به مخاطب القا می کند، حسی که در چنین شرایطی چه حسی دارد. سرجیو لئونه کارگردان بزرگی است، شاید رویاییترین کارگردان تمام دوران باشد، و حالا که فیلمهایش دوباره با زمانهای مورد نظرشان رو به رو میشوند، متوجه میشویم و غرق میشود.
او حتی کارگردان بهتری است. از آنچه که ما فکر می کردیم او بود
دانلود فیلم The Good, the Bad and the Ugly 1966 (خوب، بد، زشت) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
این سومین و مسلما بهترین از سه گانه موسوم به "اسپاگتی وسترن" است. طعنه آمیز است که در زمان اکران سه فیلم وسترن سرجیو لئونه، تا حد زیادی توسط منتقدان به عنوان تقلیدی ضعیف و حتی خنده آور از وسترن های ساخت آمریکا مورد انتقاد قرار گرفتند. این واقعیت که آنها در ایتالیا و اسپانیا فیلمبرداری شدند باعث شد که آنها لقب سرگرم کننده خود را دریافت کنند که در آن زمان قصد تحقیر آنها را داشت. تمایل به تغییر نظرات خود داشتند و اکنون خوب، بد، زشت ها عموماً به عنوان فیلم های کلاسیک در نظر گرفته می شوند. شاید دلیلش این باشد که کلینت ایستوود در زمان تولید فیلم ها اصولاً به عنوان موز دوم، رودی یتس، در سریال تلویزیونی "Rawhide" شناخته می شد، اما از آن زمان تاکنون به یک سوپراستار دست یافته است. اما من همچنین فکر می کنم فراتر از این است. من معتقدم منتقدان تصمیم گرفتند که نگاهی دیگر به این فیلمها بیندازند و متوجه شدند که در نوشتن آنها زودهنگام بودهاند. در واقع، من معتقدم این سه فیلم به طور قابل توجهی بهتر از بسیاری از فیلم های هالیوود بودند. در واقع، من فکر میکنم که TGTBATU در میان بهترین وسترنهایی قرار میگیرد که تا به حال ساخته شده است، با یادآوری فیلمهای باشکوه جان فورد، استاد بلامنازع آن ژانر، و دستیار او، جان وین بینظیر.
چیزی جز تعریف و تمجید از خوب، بد، زشت ندارم. در واقع، من آن را به عنوان یکی از فیلم های مورد علاقه من در تمام دوران ها رتبه بندی می کنم. من می توانم حجم زیادی از خوبی های خوب، بد، زشت را بنویسم. اما از آنجایی که ویژگیهای آن اغلب در بررسیهای دیگر بینندگان تکرار شده است، من بر آنچه که دیگران در مورد آن دوست نداشتند تمرکز خواهم کرد. اکثر نقدهای IMDb تنها یک شکایت عمده داشتند: فیلم خیلی طولانی است. من مخالفم در واقع، علیرغم مدت زمان نزدیک به سه ساعت آن، از پایان آن ناامید شدم. آنقدر در فیلم The Good, the Bad and the Ugly غرق شده بودم که از بازگشت به واقعیت ناامید شدم. تلفیقی از داستان، فیلمبرداری، بازیگری و موسیقی هیچ چیز دیگری به جز موارد مشابه باقی نگذاشته است! سکانسهایی که به نظر میرسید از نظر سایر داوران طولانی میشد، برای ایجاد روحیه کامل و هدایت نکات مهم ضروری بود. به عنوان مثال، سکانس آغازین ممکن است بیهوده در نظر گرفته شود تا زمانی که چشمان فرشته مردی بدبخت را در یک وعده غذایی آرام طعنه می زند. اما برای من، صحنه هایی از این دست چیزی است که فیلم را عالی می کند! زمان به بیننده این امکان را می دهد که به طور کامل از تکرار شگفت انگیز خانه بدوی و زندگی رقت انگیز ساکنان فقیر آن قدردانی کند. احساس می کردم که آنجا پشت میز نشسته ام. نیمه وسوسه شدم که برای صرف غذا دست به یک کاسه و قاشق بزنم. و در تمام این مدت تعلیق به سمت اوج اجتناب ناپذیر بود. میدانید که میآید، اما نه چه زمانی و طولانی بودن صحنه شما را دیوانه میکند، اما وقتی اتفاق میافتد، رضایتبخشتر میشود.
نمونه دیگر زمانی است که توکو جو را با مجبور کردن او به قدم زدن در صحرا تنبیه می کند. این احتمالاً تنها زمانی است که ممکن است از فیلم خسته شود. اما باز هم، فکر میکنم زمان صحنه از این جهت توجیه شد که ما میتوانیم تأثیر کامل آن تجربه را دریافت کنیم و همزمان از موسیقی غمانگیز لذت ببریم. اگر این سکانس به اختصار مخفف می شد، مشکل بعدی جو ممکن بود اعتبار چندانی نداشت.
به نظر من یکی از عناصر ضروری یک فیلم عالی خلق حالاتی است که توجه ما را به خود جلب کند. این اغلب زمان می برد، زمان زیادی. برای مثال، بسیاری از صحنههای فیلم باشکوه «دکتر ژیواگو» تقریباً بهطور دردناکی طولانی بودند، اما برای ایجاد آن حالهای شگفتانگیز سورئالیستی ضروری بودند و فیلم بدون آنها عالی نمیشد. از بسیاری جهات، TGTBATU همین عظمت را دارد. این یک حماسه فراگیر با شخصیت های بسیار متقاعد کننده و تنظیمات باشکوه است که بیننده را به خود جذب می کند و تا زمانی که تیتراژ پایانی شروع به پخش شدن نکند او را رها نمی کند. وقتی تمام شد، احساس می کنید که در یک سفر طولانی و هیجان انگیز بوده اید. چنین سفری زمان می برد.
به طور خلاصه، اگر خوب، بد، زشت را ندیده اید، فوراً آن را بخرید. آن را کرایه نکنید زیرا پس از دیدنش نمی خواهید از آن جدا شوید.
سپس در یک بعد از ظهر سرد و بارانی یکشنبه که برای انجام کاری عجله ندارید با آن کنار بیایید. .
دانلود فیلم The Good, the Bad and the Ugly 1966 (خوب، بد، زشت) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
یک حماسه وسیع وسترن که ماجراهای سه تفنگچی را دنبال می کند که به دنبال 200000 دلار طلای سرقتی هستند، "خوب، بد و زشت" سرجیو لئونه یک شاهکار است، که با هر تماشا بهتر و بهتر می شود. به نوعی، این یک نمایشنامه اخلاقی است که پیامدهای خیر و شر را می سنجد، اما این کار را به شیوه ای واقع بینانه انجام می دهد. گاهی اوقات، جنایت، حداقل در کوتاهمدت، جواب میدهد، و گاهی اوقات خوب، بدون پاداش باقی میماند. خوب، بد، زشت احتمالاً نشانه مرگ وسترن سنتی «کلاه سفید/کلاه سیاه» جان وین بود.
سه شخصیت اصلی فیلم را میسازند. لی ون کلیف ("بد") شخصیت شیطانی است. کاملاً بی رحم، او هر کاری که لازم باشد انجام می دهد تا به آنچه می خواهد برسد. کلینت ایستوود ("خوب") مرد بی نام است، نه واقعا "خوب" به معنای سنتی. . . اما حس شرافت خاصی دارد و سعی می کند کار درست را انجام دهد. (صحنه ای را تماشا کنید که او به یک سرباز کنفدراسیون در حال مرگ سیگار سیگارش را پف می کند - قدرتمند، و همه چیزهایی را که مرد بی نام درباره آن است، بدون گفتن یک کلمه خلاصه می کند.) الی والاک ("زشت") توکو، و او به راحتی پیچیده ترین - اگر نگوییم بهترین - شخصیت فیلم است. توکو با هیجان و عصبانیت در طول فیلم به طرز وحشیانه ای می چرخد، دزدی می کند، دروغ می گوید، در یک صحنه وانمود می کند که بهترین دوست کلینت ایستوود است، در صحنه دیگر سعی می کند او را بکشد - توکو واقعاً جنبه زشت مردم را نشان می دهد.
br/>فیلم طولانی است، اما صحنه ای هدر رفته در فیلم The Good, the Bad and the Ugly وجود ندارد. هر کدام به آرامی اجازه میدهند فیلم با سبک و ظرافت خاصی پیش برود و اطلاعات بیشتری در مورد هر شخصیت و آنچه در حال رخ دادن است آشکار کند. سرعت بازی باورنکردنی است و کارگردانی آن هم باورنکردنی است - سرجیو لئونه میتواند تنشهای ناخوشایند زیادی را در فیلم The Good, the Bad and the Ugly ایجاد کند و از پیشبینی شدن فیلم جلوگیری میکند. هر کلیشه معمولی وسترن که احتمالاً فکرش را بکنید یا تغییری منحصربهفرد به شما داده میشود یا با داستانسرایی استادانه لئونه کاملاً از بین میرود. امتیاز ویژه انیو موریکونه قابل ذکر است که کاملاً عالی است. دو صحنه - یکی در اردوگاه زندان اتحادیه، یکی در دعوای آب و هوایی در گورستان در پایان فیلم - به تنهایی شگفتانگیز هستند، اما با ترکیب موسیقی قدرتمند موریکونه کاملاً شگفتانگیز میشوند.
خوب، بد، زشت کاملاً درخشان است. اگر هنوز آن را ندیده اید، شدیداً توصیه می کنم این کار را انجام دهید. بلافاصله. مستقیما. (و سپس، «نابخشوده» را تماشا کنید... به نوعی، من فکر میکنم «نابخشوده» دنباله «خوب، بد و زشت» است - این داستان اتفاقی است که در نهایت برای مرد بینام رخ داد. .) «خوب، بد و زشت» به راحتی یکی از بهترین وسترن های ساخته شده است. A++
دانلود فیلم The Good, the Bad and the Ugly 1966 (خوب، بد، زشت) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
خوب، بد، زشت که در اسپانیا توسط فیلمساز ایتالیایی فیلمبرداری شده است، بهترین وسترن ساخته شده است. با بازیگران هالیوود، اما به درستی، ساخته نشده در هالیوود، در آن زمان مورد تحقیر جریان اصلی قرار گرفت، اما همچنین به دلیل نبوغ خود شناخته شد و مشهورترین بخش از معروف ترین سه گانه غربی است. خوب، بد، زشت با تکیه بر سنت غنی داستان سرایی و فیلمسازی ایتالیایی، با امتیازی فراموش نشدنی، جایگاهی را که اکنون دارد، به خود اختصاص داده است. اگر هنوز آن را ندیده اید، آن را انجام دهید. به همان اندازه مخرب و معتبر، این تنها یک شاهکار است که هیچ کس نباید از دست بدهد.
نظرات کاربران
برای ثبت نظر ابتدا وارد اکانت خود شوید.