زندگی دو آدمکش بی سر و پا، یک مشت زن، یک تبهکار و همسرش، و یک زوج سارق مسلح رستوران در چهار داستان خشونت آمیز در هم تنیده می شود.
زندگیِ دو قاتل قراردادی، یک بوکسور، همسرِ یک گانگستر و چند سارق رستوران، در چهار داستان از خشونت و رستگاری گره میخورد.
دو آدم کش به نام های «وینسنت» (تراولتا) و «جولز» (جکسن) از طرف «مارسلوس والاس» (رامس) مأموریت می یابند تا چمدانی را که دزیده شده، از سارقان پس بگیرند و در جریان این عملیات به طرز معجزه آسایی نجات پیدا می کنند. «وینسنت» مأمور می شود تا «میا» (تورمن)، همسر «والاس» را به گردش ببرد، اما «میا» بر اثر استفاده ی بیش از حد مواد مخدر، به حال اغما می افتد و «وینسنت» با تلاش فراوان او را نجات می دهد...
جولز و وینسنت ( باجگیرهای مارسلوس والاس ) در طی اجرای ماموریتی چند حوان را به قتل می رسانند. در حین قتل اتفاق عجیبی باعث تحول فکر و قلبی جولز شده و جولز تصمیم میگیرد که دست از جرم و جنایت برداشته و بسوی وارستگی گام بردارد. ولی وینسنت که اندیشه جولز را مورد تمسخر قرار میداد به کار خود ادامه داده و در ماموریت بعدی ….
دو آدمکش به اسم وینسنت و جولز ماموریت دارن تا چمدونی رو که دزدیده شده، از سارقها پس بگیرن اما در جریان این عملیات...
پالپ فیکشن یا داستان عامه پسند، فیلمی به کارگردانی کوئنتین تارانتینو و در گونه سینمای جنایی است. عمدهٔ شهرت فیلم به دلیل به نمایش درآوردن ترکیبی کنایهآمیز از خشونت و شوخطبعی، داستان غیرخطی، اشارههای سینمایی، ارجاعات آن به فرهنگ عامه و دیالوگهای آن است. جان تراولتا، ساموئل ال. جکسون، اوما تورمن و بروس ویلیس از بازیگران قصه عامهپسند هستند. دو آدم کش به نام های «وینسنت» (تراولتا) و «جولز» (جکسن) از طرف «مارسلوس والاس» (رامس) مأموریت می یابند تا چمدانی را که دزیده شده، از سارقان پس بگیرند و در جریان این عملیات به طرز معجزه آسایی نجات پیدا می کنند. «وینسنت» مأمور می شود تا «میا» (تورمن)، همسر «والاس» را به گردش ببرد، اما «میا» بر اثر استفاده بیش از حد مواد، به حال اغما می افتد و «وینسنت» با تلاش فراوان او را نجات می دهد…
ژول وینفیلد (ساموئل ال جکسون) و وینسنت وگا (جان تراولتا) دو مردی هستند که برای بازیابی یک چمدان سرقت شده از کارفرمای خود ، سرمربی اوباش Marsellus Wallace (وینگ Rhames) در خارج هستند. والاس همچنین از وینسنت خواسته است همسر خود میا (اوما تورمن) را چند روز بعد بیرون بیاندازد که خود والاس خارج از شهر باشد. بوچ کولیج (بروس ویلیس) بوکسور پیری است که توسط والاس پرداخت می شود تا مبارزه خود را از دست بدهد. زندگی این افراد به ظاهر بی ارتباط با هم متشکل از یک سری اتفاقات خنده دار ، عجیب و غریب و غیرقابل توصیف است
زندگی دو قاتل اوباش ، یک بوکسور ، یک گانگستر و همسرش و یک جفت راهزن غذاخور در چهار داستان خشونت و رستگاری در هم آمیخته است.
دانلود فیلم Pulp Fiction 1994 (قصه عامهپسند) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
شاید قبل از شروع صحبت در مورد اینکه چرا فکر می کنم Pulp Fiction در بسیاری از سطوح کار می کند ، باید به طور خلاصه به نحوه تماشای فیلم اشاره کنم. Pulp Fiction فیلمی بود که از سن خیلی کم شنیده بودم و دلیل آن را کاملاً مطمئن نیستم. من مدت ها هم بود که می خواستم آن را ببینم - چرا ، من کاملاً مطمئن نیستم. شاید صرف این واقعیت که دارای درجه R و مشهور به دلیل خشونت است علاقه 14 ساله من باشد. با این وجود ، من حدود یک ماه قبل از پانزدهمین سالگرد تولدم تماشا کردم - به طرز باورنکردنی اواخر شب ، به مناسبت جایی که خودم را در خانه تنها دیدم. من به یاد می آورم که توسط فیلم من را به باد داده است ، اما همچنین تا حدودی غرق و گیج شده است. من قبلا هرگز چیزی شبیه به آن ندیده بودم و از آن دور شدم و مطمئن شدم که از آن لذت برده ام. هرچند نمی توانم به طور قطعی بگویم.
هنوز در مورد فیلم کنجکاو هستم ، و بسیاری از رمز و رازهای مربوط به آن که در اولین بازدید قادر به تعیین آنها نبودم ، فقط فیلم را دوباره تماشا کردم دو ماه بعد و چیزی فقط برای من کلیک کرد - من عاشق فیلم شدم. همه چیز در مورد فیلم به طور ناگهانی برای من مفید واقع شد و من دیدم که بازدید دوم شاید کمترین دو ساعت و نیم زندگی ام باشد که تجربه کرده ام. حس خودم از زمان تا حدی که در خود فیلم بود تاب خورده و خم شد. همان شب به نوعی به یکی از بزرگترین چیزهایی تبدیل شد که من تاکنون تماشا کرده ام. یکی از تنها فیلم هایی که دیده ام و به سختی از دیدن یک شاهکار دریغ کرده ام.
از آن زمان من شش یا هفت بار دیگر آن را تماشا کردم - تقریباً هر سال یکبار - و احساس انگیزه می کنم برای تماشای آن زیرا صادقانه احساس می کنم هر بار که آن را تماشا می کنم چیز جدیدی از آن دریافت می کنم. اتفاقاً خرابکاران جلوتر. من قصد دارم با مرور قصه عامهپسند کاملاً عمیق باشم ، بنابراین فقط یک هشدار برای کسانی که آن را ندیده اند.
یکی از نکات جالب در مورد Pulp Fiction امتناع از زیرپا گذاشتن آن است هر ژانر یا دسته خاصی از فیلم ها. وقتی جولز و وینس برای مدت ده دقیقه درباره ماساژ فست فود و پا صحبت می کنند ، یک کمدی به نظر می رسد. این احساس هیجان انگیز در طول چندین بخش است ، به ویژه صحنه ای که میا بیش از حد هروئین مصرف می کند و مکزیک در رستوران ، دو دنباله که حتی آلفرد هیچکاک را روی لبه صندلی خود قرار داده است. ژانر جنایی از طریق عملکرد شخصیت نمایش داده می شود - بیشتر بازیگران از این طریق مجرمان هستند ، خواه قتل ، دزدی و یا کمکهای سخاوتمندانه داروهای کلاس A باشند. صحنه بدنام gimp مستقیماً از یک فیلم ترسناک احساس می شود.
این کلاژ ژانرهای مختلف فیلم یکی از مواردی است که باعث برجسته شدن فیلم می شود - به خودی خود ، ممکن است صحنه های خاصی آشنا باشند ، اما وقتی همه مثل هم در Pulp Fiction کاملاً با هم مخلوط شده اند و در نهایت محصول بی نظیر احساس می شود. این برای اکثر فیلمهای کوئنتین تارانتینو صدق می کند - او عناصری از ژانرهای مختلف را وام می گیرد و به دهها فیلم قدیمی احترام می گذارد / به آنها احترام می گذارد تا چیزی را ایجاد کند که احساس بی نظیری کند ، حتی اگر بسیاری از عناصر منفرد خیلی اصیل نباشد. من می توانم ببینم که چرا ممکن است برخی از افراد طرفدار این واقعیت نباشند که تارانتینو اساساً از آثار کمتر شناخته شده کسانی که قبل از او آمده اند سرقت می کند ، اما برای من ، من آن را دوست دارم - فکر می کنم او فقط به دلیل این واقعیت که دانش دائرlopالمعارفی فیلم به او این امکان را می دهد که از منابع بسیاری وام بگیرد. اگر او به سادگی برای هر یک از فیلم های خود به حدود دوازده یا کمتر فیلم مراجعه کرده باشد ، پس فکر می کنم که این احساس باعث سرقت ادبی شود.
اکنون ، من می توانم در مورد بازیگری ، فیلمنامه ، کارگردانی و موسیقی متن با شکوه ، اما به راستی ، چه چیز دیگری برای گفتن در مورد این عناصر فیلم که قبلاً گفته نشده اند وجود دارد؟ فیلمنامه تارانتینو یکی از تحسین برانگیزترین و نقل شده از چند دهه گذشته است و شایسته است اولین اسکار خود را برای او به ارمغان آورد. کارگردانی او به همین ترتیب ستایش شده است ، و موسیقی متن تبدیل به نمادین شده است - از همه چشمگیرتر این است که تارانتینو موسیقی را انتخاب می کند که با تصاویر همراهش بسیار خوب باشد. و بله ، بازیگری خارق العاده است - قصه عامهپسند تقریباً بهترین بازی ساموئل ال جکسون ، یکی از جالب ترین بازی های بروس ویلیس در کار طولانی و موفقیت آمیز وی و چندین کار عالی از اوما تورمن است. حتی بازیگران نقش مکمل نیز به یاد ماندنی هستند ، از جمله هاروی کایتل ، تیم روت ، و وینگ رامز در نقش مارسلوس والاس (که بدون شک شخصیت اصلی فیلم است - در مورد آن فکر کنید ؛ بدون او ، هیچ یک از سه داستان اصلی وجود نخواهد داشت - بوچ از مارسلوس والاس جدا شد ، وینس دوست دختر والاس را در قرار ملاقات بیرون آورد که سرانجام به طرز وحشتناکی اشتباه پیش رفت و وینس و ژولز مامور شدند تا کیف مرموز والاس را بازیابی کنند). و البته ، چه کسی می تواند فراموش کند که Pulp Fiction به تنهایی باعث شد جان تراولتا دوباره خنک شود - یک موفقیت کاملاً خارق العاده. البته تراولتا سرانجام پس از ساختن Battlefield Earth موفق شد چند بار بعد خودش را به شوخی درآورد ، اما این داستان دیگری است (یا شاید بهتر باشد که برای بررسی دیگری باقی بماند)؟
همانطور که گفتم ، من می توانم به اظهارنظر درباره این زمینه های فیلم بپردازید ، اما اگر فیلم را دیده اید ، احتمالاً از قبل می دانید که چقدر خوب هستند. Pulp Fiction همچنین یکی از بحث برانگیزترین فیلم های 20 سال گذشته است ، بنابراین احتمالاً قبلاً با انتقادات یا طرفداران خشمگین تارانتینو روبرو شده اید که در مورد چرایی کارکرد خوب فیلم و چقدر خارق العاده بودن اجزای مختلف فیلم وجود دارد.
بنابراین ، در عوض ، من می خواهم به عقیده خودم در مورد دیدن چیز جدیدی در فیلم Pulp Fiction با مشاهده هر بار جدید برگردم و آنچه را که در آخرین بازدیدم از فیلم برداشته ام توضیح دهم .
Pulp Fiction همیشه به دلیل خشونت بحث برانگیز بود ، برخی انتقاد می کردند از حمله به آن ، تیراندازی ، ضرب و شتم و منفجر شدن سرها. اما برای من ، فیلم دریافتم که تقریباً یک نوع پیام ضد خشونت است و این را فقط در آخرین بازدیدم فهمیدم. اکنون تحملم کن ، زیرا می دانم که به نظر می رسد یک ادعای تا حدودی مضحک است ، اما من دلایل خود را می گویم. Pulp Fiction ممکن است خشونت آمیز باشد ، اما خشونت را ترویج نمی کند. مطمئناً ، خشونت ممکن است تا حدودی سبک شده و در بعضی مواقع بیش از حد بالا باشد ، اما این بدان معنا نیست که فیلم می گوید خشونت امری پیش پا افتاده است. اعمال خشونت آمیز در فیلم Pulp Fiction اغلب برای کسانی که مرتکب آنها می شوند عواقبی دارد. بی احتیاطی وینس با اسلحه - وسیله ای برای خشونت - باعث می شود که سر ماروین در صندلی عقب ماشین ژول منفجر شود ، که منجر به انحرافی تقریباً بیست دقیقه ای می شود که در آن آنها باید ماشین را به خانه جیمی ببرند و با "گرگ" مشورت کنند. برای کمک به آنها در تمیز کردن ماشین و دفع شواهد مهم. تمایل مارسلوس برای انتقام گرفتن از بوچ با قتل او هر دو را به زیرزمین سرخپوشان هدایت می کند - در واقع ، هر دو هنگام اسارت در فروشگاه سرخپوشان با یکدیگر می جنگند.
اما در اوج فیلم ، جایی که اسلحه ها به سمت چندین شخصیت در وسط ایستادگی متشنج مکزیکی نشانه رفته اند ، حتی یک گلوله شلیک نمی شود. انتظار می رود که در نهایت تنش شکسته شود و گلوله ها شروع به پرواز کنند ، خصوصاً اگر کسی فیلم های دیگر تاراتینو را دیده باشد که با اوج های انفجاری و خشونت آمیز خاتمه می یابد (به سگ های مخزن ، بدحجاب های نامشخص ، اثبات مرگ ، Django Unchained و کشتن بیل مراجعه کنید) جلد 1). اما در عوض ، ژول ، که قبلاً در فیلم Pulp Fiction شاهد بی رحمی و ترس از کشتن او بودیم ، پس از زنده ماندن به طرز معجزه آسایی از تگرگ گلوله های یک جنایتکار که کمی شبیه جری ساینفلد و غیره است ، خود را فردی تغییر یافته می داند. در عوض تصمیم می گیرد با آرامش وضعیت را خنثی کند او از كشتن و سرقت هرکسی با کدو تنبل و هانی بانی صحبت می کند و اصرار دارد که همکار کم فروغ وی وینس از آسیب رساندن به کسی نیز خودداری کند. او یک مونولوگ کاملاً خیره کننده ارائه می دهد ، جایی که در کتاب مقدس کتاب مقدس که قبلاً با اعتماد به نفس در فیلم Pulp Fiction نقل کرده است ، تأمل می کند و این یک شعر بسیار لعنتی است. هر زمان که آن صحنه را تماشا می کنم ، لرزش از ستون فقرات من بالا می رود و در حقیقت ، سخنرانی ژول جواب می دهد. بعد از اینکه ژول مقداری پول از کیف پول معروفش به آنها داد بلند می شوند و سپس می روند. ژول و وینس چند لحظه بعد همین کار را انجام می دهند.
هیچ شلیکی شلیک نمی شود. کسی کشته نمی شود این صحنه کاملاً زیبایی است.
ممکن است برای تارانتینو وسوسه انگیز باشد که به فیلم پایان "گروه وحشی" برسد ، اما درعوض او خودداری کرد و خوشحالم که چنین کاری کرد. اوج فیلم Pulp Fiction کاملاً خیره کننده است - پانزده دقیقه تنش ، گفتگوی تقریباً شاعرانه و بازی درخشان ، خصوصاً از ساموئل ال جکسون. و هفت بار تماشای من طول کشید تا متوجه شوم که پایان فیلم چقدر زیبا و آرام است. و به همین دلیل است که فیلم مورد علاقه من در همه زمان ها است - من معنای جدیدی از آن می گیرم ، یا هر زمان که آن را تماشا می کنم از مناطق مختلف آن قدردانی می کنم.
اگر قبلاً Pulp Fiction را ندیده اید ، من التماس شما را به تماشای آن. و اگر قبلاً Pulp Fiction را دیده اید ، از شما می خواهم که دوباره آن را تماشا کنید.
دانلود فیلم Pulp Fiction 1994 (قصه عامهپسند) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
در یکی از سکانس های اولیه "Pulp Fiction" دو مرد سرآمد حضور دارند که در مورد آنچه Big Mac در کشورهای دیگر نامیده می شود بحث می کنند. گفتگوی آنها شوخ و سرگرم کننده است و همچنین خلع سلاح است ، زیرا باعث می شود این دو اوباش کاملاً طبیعی به نظر برسند. اگر شما بهتر نمی دانستید ، ممکن است تصور کنید این افراد معمولی در راه کار خود با چت روبل کار می کنند. به غیر از بازپرداخت طنز در انتهای صحنه ، که در آن آنها از بخشهایی از این مکالمه برای طعنه زدن به قربانیان خود استفاده می کنند ، صحبت آنها هیچ ارتباطی با هیچ چیز در فیلم Pulp Fiction یا چیز دیگری برای این موضوع ندارد. با این وجود بدون چنین صحنه هایی ، "Pulp Fiction" "داستان Pulp" نخواهد بود. من این حس را پیدا می کنم که تارانتینو هر آنچه را که به او علاقه مند است وارد فیلم می کند و به نوعی محصول نهایی نه تنها منسجم است بلکه دارای بافتی شگفت انگیز است.
جای تعجب نیست که طرفداران اینقدر وقت را صرف بحث و گفتگو درباره آنچه در چمدان ، خواندن داستان بسیار بیشتر از آنچه تارانتینو احتمالاً قصد داشته است. ساختار فیلم بسیار پیچیده ، با جزئیات بسیار حیرت انگیز است که بسیاری از آنها را در اولین بازدید نمی گیرید ، به نظر می رسد برای توضیحات عمیق تر گریه می کند. اما توضیحی عمیق تر وجود ندارد. "Pulp Fiction" همانطور که از عنوان آن پیداست ، تمرینی کاملاً تکنیکی و سبک ، البته درخشان و لایه ای است. با ارجاعات بیشمار به فیلم های دیگر ، این مانند یک اثر عالی از هنر انتزاعی یا "هنر درباره هنر" است. تمام خصوصیاتی که ما با فیلم های عالی مرتبط می کنیم را دارد: خوب نوشتن ، بازیگری درجه یک ، شخصیت های فراموش نشدنی و یکی از خوش ساخت ترین روایت هایی که در یک فیلم دیده ام. اما به چه هدفی؟ به نظر نمی رسد که داستان خودمختار هیچ تأثیری به جز خودش داشته باشد.
درک قصه عامهپسند کمی آسان تر می شود که می فهمید در اصل یک کمدی سیاه است که به عنوان یک درام جنایی لباس پوشیده است. هر یک از سه موضوع اصلی داستان با موقعیتی آغاز می شود که به راحتی می تواند داستان اصلی هر فیلم استاندارد گانگستری را تشکیل دهد. اما هر چیزی همیشه اشتباه است ، یک حادثه غیر منتظره کوچک که باعث می شود کل اوضاع خراب شود ، شخصیت های ناامید فزاینده ای را به اقدامات پوچ سوق می دهد. اصالت تارانتینو از توانایی او در تمرکز روی جزئیات کوچک و دنبال کردن آنها در جایی که منجر می شوند ، ناشی می شود ، حتی اگر داستان را از تحولات متداول پیرنگ دور کنند.
شاید هیچ فیلمنامه ای تاکنون استفاده بهتری از انحرافات پیدا نکرده باشد. در واقع ، به نظر می رسد که کل فیلم از انحرافات تشکیل شده است. هیچ شخصیتی هرگز چیزی را به روشی ساده و مستقیم نمی گوید. ژول می توانست به سادگی به یولاندا بگوید: "خونسرد باش و کسی صدمه نخواهد دید" ، این فقط نوع خطی است که شما می توانید در یک اقدام عمومی و آزمایشی پیدا کنید. در عوض ، او در مورد حالت فونزی مماس می شود. تارانتینو هر کلمه از شخصیت های خود را می پسندد ، و در هر بیانیه ای یک رمزعبور بالقوه پیدا می کند و گفتگو را با منابع هوشمندانه فرهنگ پاپ تزریق می کند. اما خطوط فقط شوخ نیستند. آنها پر از مشاهدات هوشمندانه در مورد رفتار انسان هستند. به اظهارات میا به وینسنت فکر کنید: "این زمانی است که می دانید فردی خاص را پیدا کرده اید: وقتی می توانید برای یک دقیقه دکمه f را ببندید و از سکوت راحت لذت ببرید."
چیست هدف فیلم دقیقاً چیست؟ من مطمئن نیستم ، اما این موضوع بسیار با موضوع قدرت سر و کار دارد. Marsellus نوعی شخصیت است که در کل فیلم ظاهر می شود در حالی که بیشتر اوقات نامرئی است. نکته اصلی سکانس بزرگ قرار ملاقات ، که اتفاقاً بخش مورد علاقه من در فیلم Pulp Fiction است ، قدرتی است که مارسلوس حتی بدون حضور در آن بر مردان خود دارد. این قدرت همان چیزی است که وینسنت را وادار می کند به روشی رفتار کند که شما معمولاً از گانگستری خنگ و سنگسار در مواجهه با زنی جذاب که شوهرش از بین رفته انتظار می رود. موضوع قدرت همچنین به توضیح یکی از جنبه های بحث برانگیز فیلم کمک می کند ، استفاده لیبرال از کلمه N. در قصه عامهپسند ، این کلمه فقط به عنوان یک عنوان برای توصیف سیاه پوستان استفاده نمی شود: به عنوان مثال ژول ، در یک مرحله این واژه را به وینسنت اطلاق می کند. این بیشتر به قدرت مربوط است تا به نژاد. شخصیت های قدرتمند این کلمه را برای بیان تسلط خود بر شخصیت های ضعیف تر بیان می کنند. بیشتر این گانگسترها در عمل نژادپرست نیستند. در واقع ، آنها از نظر نژادی در هم آمیخته اند و به سطحی از برابری رسیده اند که از عادت بسیاری از شهروندان قانون مدار در جامعه ما پیشی می گیرد. آنها به عنوان های نژادی متوسل می شوند زیرا این نوعی تفکیک است که جدائی آنها از جهان غیر کیفری را تعیین می کند.
پیشرفت اخلاقی خوبی در داستان ها وجود دارد. ما تصور می کنیم که وینسنت به جای ترس و وفاداری از خوابیدن با میا مردد است. بعداً ، اقدام قهرمانانه بوچ می تواند ناشی از افتخار باشد ، اما ما هرگز مطمئن نیستیم. با این حال فیلم با انتخاب اخلاقی مشخص ژول به پایان می رسد. بنابراین ، به نظر می رسد که قصه عامهپسند در حال بررسی این موضوع است که آیا غیرمجازهای خشن غیر از حفظ خود می توانند عمل کنند.
با این وجود ، یافتن معنای بزرگتری برای گره خوردن این مجموعه عجیب از داستان دشوار است. هیچ یک از داستان ها واقعاً "درباره" چیزی نیستند. آنها مطمئناً در مورد تجلیل از مردان هیت در مورد برگر نیستند. و همچنین قصه عامهپسند در واقع طنز یا مضحکه نیست ، اگرچه حاوی عناصر هر دو است. در بعضی مواقع ، این مانند یک داستان احساس می شود که نیازی به گفتن ندارد ، اما به هر دلیلی که قصه عامهپسند آن را بازگو می کند و کار بهتری نسبت به اکثر فیلم های نوع خود ، یا هر نوع دیگر انجام می دهد.
دانلود فیلم Pulp Fiction 1994 (قصه عامهپسند) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
گفتمان پست مدرن فیلم، به دلیل اینکه در دوران جامعه فراصنعتی قرار دارد، با تجاریسازی جامعه مصرفکننده پیش میرود، بنابراین رنگهای تجاری، بازی و عامهپسند را در بر میگیرد. جیمسون خاطرنشان کرد که مرز قدیمی (اصلاً مدرنیستی پیشرفته) بین فرهنگ پیشرفته و به اصطلاح فرهنگ عامه یا فرهنگ تجارت از بین رفته است و متون جدیدی پدید آمده است که مملو از اشکال، مقولات و محتوای صنایع فرهنگی است. بوردیو معتقد است که قصه عامهپسند از قید و بند هنر کلاسیک خلاص شده و تبدیل به یک فرهنگ عامه یا فرهنگ پست مدرن شده و به یک سرمایه فرهنگی تبدیل شده است. خلوص زیبایی شناسی و خود انضباطی هنر تحت تأثیر قرار گرفته است. برج عاج زیبایی شناسی ناب تحت تأثیر هنر عامه و زیبایی شناسی آن فرو ریخته است. نتیجه ظاهر زیبایی شناسی عامه پسند است و به طور فزاینده ای مشروعیت زیبایی شناختی خود را به دست آورده است. جذب مخاطب با مضامین عامه پسند، مسطح کردن عمق، همه چیز مسطح است، این چیزی است که نگرش جدی پست مدرنیسم را از مدرنیسم متمایز می کند. نتیجه این است که به مخاطب اوقات فراغت، مد، آرامش، غافلگیری و بدون اشک داده شود. خشونت، جنایت، سکس و دیگر موضوعاتی که عموماً مبتذل تلقی می شوند، مضامین فیلم های پست مدرن هستند. به خصوص از نظر سبک خشونت آمیز، تارانتینو تبدیل به یک خانواده مجرد شد. خشونت همیشه موضوع تزلزل ناپذیر آثار کوئنتین بوده و زیبایی شناسی خشونت سیاه او را شکل داده است. خشونت خونین، سرد، بازی است و هیچ گونه مسئولیت اخلاقی و سیاسی ندارد. «Pulp Fiction» خشونت را کاملاً سبک و گیمی کرده است. این باعث می شود مخاطب متوجه شود که در این لحظه شما برای سرگرمی مشغول تماشای فیلم هستید، بنابراین تارنتینو خشونت را به شوخی، سکس را به شوخی، سیاست را به شوخی و تاریخ را به شوخی تبدیل می کند. در مورد معنا نمی پرسد، بازتاب نمی کند، سیاست را لمس نمی کند، نه از مقاومت. نقل قول های «انجیل» قبل از قتل ژول برای مشروعیت بخشیدن به قتل او نبود. به همین ترتیب، صحنه مصرف بیش از حد میا هیچ قصدی برای تشویق معتادان به مواد مخدر نداشت. "سیاه" نیز به عنوان یک شوخی تلقی شده است. هر دو وینسنت و ژولز با ماشینی پر از مغز و خون در شهر رانندگی کردند. برای اینکه پلیس نتواند آن را پیدا کند و همچنین برای اینکه دوستان خود را به دردسر نیندازند باید در عرض 40 دقیقه این کار را انجام دهند. نظافت خودرو یک کار بسیار فنی است به طوری که باید یک کارشناس حل مشکل ویژه از ستاد استخدام کنند تا در کار آنها را راهنمایی کند. وقتی این دو مرد خوش قلب بالاخره خود و ماشین را شستند و بعد در حالی که دو تی شرت اغراق آمیز و تا حدی خنده دار به تن داشتند جلوی دوربین ایستاده بودند، صحنه ای پر از خون و وحشت به یک طرح طنز تبدیل شد و محبوبیت گیم پلی در اینجا به وضوح نمایش داده می شود. بنابراین برخی می گویند: «پالپ فیکشن» تبدیل فیلم های خشن از مدرنیته به پست مدرنیته را تکمیل کرد و نشان داد که فیلم های خشونت آمیز پست مدرن قدرت نقد اجتماعی، عمق و پیوند عمیق فیلم های قدیمی و واقعی را به کلی از دست داده اند. جهان دیگر معنای نمادهای فرهنگی مانند اساطیر ملی، قهرمانی، مقاومت اجتماعی، شکایات سیاسی و غیره را ندارد. برخی دیگر از تعهدات فرهنگی مشابه نیز برداشته می شوند و تنها خود تصویر باقی می ماند. "و صحنه های مکرر خشونت در فیلم Pulp Fiction تکرار می شود "ساختار دایره ای" آن به وضوح بیان می کند که وقوع خشونت دوره ای است و هرگز متوقف نمی شود. "Pulp Fiction" به ما می گوید: در زندگی، خشونت، از جمله جنگ و بوکس، همه جا حضور دارد. هیچ عدالتی در مرگ و زندگی وجود ندارد، چه درست و چه نادرست، در برابر آن. اگرچه کوئنتین تارانتینو هرگز در مورد پست مدرنیسم صحبت نکرده است، اما جوهر آن را می داند. به نظر می رسد که او به ما می گوید که زندگی در قرن بیستم به سرعت در حال توسعه است، به سرعت و بی ارزش تغییر می کند. هیچ کس مصون نیست، مهم نیست که مرگ یا زندگی نامعقول و منصفانه باشد، «رمان مبتذل» است و اینجاست که قدرت براندازی زیبایی شناسی سینمای پست مدرن نهفته است.
دانلود فیلم Pulp Fiction 1994 (قصه عامهپسند) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
من به تازگی نمایش قصه عامهپسند را برای اولین بار پس از چند سال به تعویق انداختن آن به دلیل آنچه که ارزیابی مبهم برخی از دوستانم به نظر می رسید، به پایان رساندم. با این حال، با نگاهی به گذشته، به نظرم می رسد که در حالی که فیلم باید قطعاً آنها را به خود مشغول کرده باشد، در مجموع آنها مطمئن نبودند که دقیقاً چه چیزی را از آن بسازند یا چگونه احساساتی را که احتمالاً ترکیبی از احساسات سردرگم هستند، بیان کنند. اما من آنقدر تحت تأثیر قرار گرفتم که احساس می کنم مجبور می شوم چند مشاهدات خاص را به بسیاری از بررسی های خوب موجود در این پایگاه داده اضافه کنم.
اول، قصه عامهپسند شما را با تأثیری در جایی در بین می بیند، مثلاً APOCALYPSE NOW و یک پرتقال ساعت کار، و برای برخی افراد ممکن است به همان اندازه آزاردهنده باشد (اما، از این نظر خوشحالم که بگویم فکر نمی کردم به سطح قاتل های طبیعی متولد شده باشد). PULP FICTION پر از کنش و زبان خشونت آمیز گرافیکی، تصویری برای همه نیست - من قطعا آن را به پدر و مادرم که در دهه 1930 متولد شدهاند توصیه نمیکنم (حتی به یکی از بستگان نسبتاً "لگن" من از همان نسل که در سن 66 سالگی ، هنوز هم آموزش جنسی دبیرستانی را آموزش می دهد و دوست دارد در مورد چیزهایی مانند آفتاب گرفتن برهنه، در میان سایر مسائل حساس بالقوه صحبت کند).
بدون توجه به حساسیت مخاطب، سازندگان فیلم، با بازی های فوق العاده در همه موارد حمایت می شوند. نقش، موفق به ایجاد دنیایی مملو از جذاب ترین شخصیت های سخیف شده که احتمالاً تا به حال روی صفحه ظاهر می شوند. از کنجکاوی آشکار تراولتا در مورد جهان گرفته تا نشخوارهای فلسفی صادقانه و متفکرانه جکسون و ارادت عمیق ویلیس به خاطره پدرش، فکر میکنم چنین جذابیتی نه تنها در شخصیت شخصیتها که به تصویر کشیده میشوند، بلکه در نحوه نمایش آنها نهفته است. آنها بیننده را وسوسه می کنند تا احتمال وجود چنین افرادی را در نظر بگیرد. بهعنوان یک وکیل با تجربه چند ساله در برخورد با انواع افراد، بهویژه به این جنبه از فیلم جذب شدم.
بنابراین، و در پاسخ به نظرات برخی دیگر از منتقدان، فکر میکنم قصه عامهپسند بیشتر شخصیت محور تا طرح محور. به جای داستانی که توسط شخصیتهایی که اساساً توسعهیافته ضعیف هستند، عمدتاً بهعنوان وسیلهای صرف برای به حرکت درآوردن داستان استفاده میشود، همانطور که اغلب در فیلم Pulp Fictionها (مخصوصاً این روزها) اتفاق میافتد، خطوط داستانی غیرقابل انکار قوی، هوشمندانه و غیرقابل پیشبینی در PULP FICTION. در واقع از اهمیت و اهمیت ثانویه ای برخوردارند، و در درجه اول به عنوان وسیله نقلیه ای خدمت می کنند تا شما را نگران سرنوشت شخصیت هایی کنند که با وجود ویژگی های واقعاً پایینی که در غیر این صورت اساس شخصیت های مربوط به آنها را تشکیل می دهد، نمی توانید نگران آنها باشید. همانطور که حداقل یکی دیگر از منتقدان خاطرنشان کرد، وقتی فیلم به پایان میرسد، شما واقعاً ناامید میشوید، هوس بیشتری از این دیوانهها و زندگی انفجاری آنها میکنید.
در نهایت، و هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد، قصه عامهپسند یادآوری میکند. من از یکی دیگر از فیلمهای بزرگ یادبودی که در طول یک میلیون سال هرگز به هیچ وجه با آن ارتباط برقرار نمیکنیم - کازابلانکا. همانطور که در آن فیلمی که در سال 1942 ساخته شد، و همانطور که منتقد دیگری پیشنهاد کرده است، شاید جذابیت خاص آن - درجه تاثیر عاطفی بسیار بالای آن - در کاربرد موفقیت آمیز مشخص و مشخص آن از چندین ژانر مختلف در یک فیلم واحد باشد - درام، اکشن، طنز تاریک - با اجرای اساساً بی عیب و نقص در هر بخش. و در حالی که کازابلانکا بدون شک بسیار سالمتر و با روحیهتر است، مانند فیلم قدیمیتر PULP FICTION، حتی اگر به شدت احساس نشود، با در نظر گرفتن همهی شلختگی و خشونت فیلم بعدی، مضمون اصلی رستگاری وجود ندارد.
در مجموع، وقتی مردم می گویند که این احتمالاً بهترین فیلم دهه 1990 است، به راحتی می توان دلیل آن را فهمید. اساساً یک فیلم واقعاً برجسته است، برای هر کسی که خود را علاقمند به فیلم میداند و میتواند به موضوعات گرافیکی رسیدگی کند، باید آن را ببیند.
(اتفاقاً، اگر میخواهید کمرنگتر باشید، خیلی بیشتر عکسی کاملاً طنزآمیز و کمتر جدی با ظاهر و احساس کاملاً متفاوت، عکس دیگری از تراولتا در دهه 1990 را از دست ندهید، کوتاه شوید.)
دانلود فیلم Pulp Fiction 1994 (قصه عامهپسند) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
«پالپ فیکشن» فیلمی است که به خوبی ساخته شده است. بسیاری از خطوط مجزا همگی کاملاً قانع کننده هستند و به طرز شگفت انگیزی در کنار هم قرار می گیرند. و علاوه بر این، فیلمنامه و بازیگری استثنایی هستند. و مهمتر از همه، فیلم به شدت اصلی و بسیار بسیار شیک است. تنها رزروهایی که دارم جزئی است. اولاً، در حالی که این یک فیلم بسیار بسیار خوب است، نمی توانم بفهمم که چرا در IMDb در رتبه پنجم قرار دارد. به نظر می رسد که این به شدت بیش از حد ارزیابی شده است و اغلب به نظر می رسد که فیلم های جدیدتر در بین 250 فیلم برتر IMDb تسلط دارند. حساس است.
از آنجایی که در حال حاضر نقدهای زیادی برای فیلم وجود دارد، من به خود زحمت نمی دهم که خلاصه ای از فیلم را ارائه دهم یا تحلیلی عمیق انجام دهم.
دانلود فیلم Pulp Fiction 1994 (قصه عامهپسند) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
من فقط می توانم از جانب خودم صحبت کنم، اما هرگز چیزی به اندازه این نقطه عطف در سال 1994، شیک، هوشمندانه، خوب نوشته شده و پر انرژی ندیده بودم. به عنوان یک علامت تجاری تارانتینو: گفتگو. وقتی گانگسترهای جولز و وینسنت با یکدیگر صحبت میکنند (یا همه شخصیتهای دیگر) یک جریان طبیعی، یک حس واقعگرایی و در عین حال چیزی فراتر از حد و بسیار نمایشی در مورد خطوط آنها وجود دارد - این ترکیبی است که فوراً جذب میشود. توجه شما را جلب کنید (حتی اگر فقط دو نفر در مورد اینکه چه نوع همبرگری را ترجیح می دهند صحبت می کنند یا به ارزش ماساژ پا فکر می کنند). سپس موسیقی وجود دارد: آهنگهایی که تارانتینو برای شاهکار خود انتخاب کرد، چنان با صحنههای مربوط به خود مطابقت داشت که اکثر آن قطعات موسیقی اکنون بلافاصله با «Pulp Fiction» مرتبط میشوند. و روایت: خطوط داستانی متفاوتی که در کنار هم قرار میگیرند، فلاشبکهای ظریف استفادهشده، استفاده از «فصلها» - خلاقیت بازیگوش بسیار زیادی در اینجا وجود دارد که تماشای آن فقط یک لذت خالص است.
اگر کمی اهل فیلم باشید، متوجه میشوید که چقدر دانش در مورد فیلم و عشق به کارهای بزرگان دیگر - و الهام از آنها - در این مورد (لئونه، دپالما، اسکورسیزی و البته دهها فوقالعاده) بوده است. فیلمهای گانگستری آسیایی) اما به کسانی که تارانتینو را به کپی برداری یا حتی «دزدی» از دیگر فیلمسازان متهم میکنند، فقط میتوانم بگویم: هیچوقت هنرمندی نبوده است که هنر خود را که الهام گرفته یا تحت تأثیر هنرمندان مورد علاقهاش نباشد، دوست داشته باشد. . و اگر امروز شاهکار تارانتینو را تماشا کنید، غیرممکن است که متوجه نشوید که چقدر هوای تازه بوده است (در واقع هنوز هم هست). به نوعی، فیلمها - بهویژه فیلمهای گانگستری - پس از «داستان عمومی» هرگز کاملاً یکسان به نظر نمیرسند. احتمالاً تأثیرگذارترین فیلم 20 سال اخیر است، قصه عامهپسند به سادگی همه چیز را دارد: بازی های شگفت انگیز (مخصوصاً سم جکسون). برخی از جذابترین و نمادینترین دیالوگهایی که تا به حال نوشته شده است را دارد. مسلماً یکی از بهترین موسیقی متن های غیر اصلی تا کنون را دارد - این یک سواری دیوانه کننده، جالب و الهام بخش است که پس از تماشای آن برای اولین بار احساس سرگیجه می کنید. این - خوب: «داستان پالپ» است. 10 ستاره از 10.
فیلم های مورد علاقه: http://www.IMDb.com/list/mkjOKvqlSBs/
شاهکارهای کمتر شناخته شده: http://www. imdb.com/list/ls070242495/
برنامه های تلویزیونی مورد علاقه بررسی شده: http://www.imdb.com/list/ls075552387/
نظرات کاربران
برای ثبت نظر ابتدا وارد اکانت خود شوید.