گروهی از راکونهایی که به طور عجیبی می توانند ظاهر خود را تغییر دهند تلاش می کنند تا از نابودی جنگلی که در آن زندگی می کنند بوسیله شهرها جلوگیری کنند...
داستان این اثر حول گروهی از موجودات جادویی جریان دارد که میتوانند تغییر شکل دهند و به دنبال راهی هستند تا منطقه زندگیشان را از خطر نابودی به دلیل گسترش زندگی شهرنشینی نجات دهند و...
بعد از ویرانی محل سکونتشان بدلیل رشد و گسترش Tokyo ( توکیو )، گروهی ازtanuki ها (نوعی راکن) تلاش میکنند که از خانه های خود محافظت کنند. آنها تصمیم میگیرند که از استعداد تغییر شکل خود استفاده کنند تا جلوی این گسترش ساخت و سازها را بگیرند. بخصوص دو نفر از آنها که در تغییر شکل ماهر بودند برای دریافت کمک از سه نفر از بزرگان و دانایان به Shikoku رفتند. در همان زمان بقیه گروه تمام تلاش خود را میکنند تا جلوی ساخت و ساز را بگیرند
بعد از ویرانی محل سکونتشان بدلیل رشد و گسترش Tokyo ( توکیو )، گروهی ازtanuki ها (نوعی راکن) تلاش میکنند که از خانه های خود محافظت کنند. آنها تصمیم میگیرند که ... .
همزمان با تعدی شهر انسان به جنگل و زیستگاه علفزارهای جمعیت سگ های راکون ، سگهای راکون با احتمال بسیار واقعی انقراض روبرو می شوند. در پاسخ ، سگهای راکون برای جلوگیری از ساخت و ساز و حفظ خانه خود مبارزه ای ناامیدانه انجام می دهند
رشد و گسترش توکیو باعث شده بود محل سکونت Tanuki ها (نوعی راکن) ویران شود. لذا عده ای از راکونها تلاش میکنند تا جلوی ویران شدن جنگل محل زندگیاشان را بگیرند…
دانلود فیلم Pom Poko 1994 (پوم پوکو) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
هوادارانی که ایزائو تاکاهاتا را به خاطر اشک آور بی امانش ، GRAVE OF the FIREFLIES ، بیشتر به یاد می آورند ، با دیدن POM POKO به خوبی می توانند با تعجب و شوک واکنش نشان دهند. این داستان انیمیشن مجلل در مورد راکون هایی که برای وطن خود می جنگند (که بزرگترین ضربه سال 1994 در ژاپن بود) نه یک تراژدی دلخراش بلکه یک ترکیب جالب طنز ، درام و اکشن است - همه به شکلی ارائه می شوند که به جرات برای انیمیشن اصلی است. در بعضی مواقع ، بینندگان با صحنه هایی آشنا می شوند که یک یا دو سه ضربه عاطفی Grave of the Firefly ها را به یاد می آورند ، اما حتی اگر لحن فیلم غم انگیز است ، تعداد انگشت شماری از لحظات سبک وزن تولید کلی را از افسردگی بالا می برد.
از آنجا که این یک فیلم استودیو گیبلی است ، ارزش تولید تماشایی است. زمینه ها با ترکیبی از سلیقه و هنر با سلیقه رنگ آمیزی شده اند ، و راکون ها همانطور که انتظار دارید نوازش می کنند - مخصوصاً وقتی از حیوانات "معمولی" به سبک نمایش های کارتونی شنبه تا صبح تغییر شکل می دهند به سبک نمایش هایی مانند مراقبت از خرس ها (اگر هنگام خواندن این مقاله سر خود را می خارانید ، نگران نباشید - طبق گفته های مردمی ژاپنی ، راک ها قدرت تبدیل شدن به هر چیزی را دارند - از جمله انسان!) انیمیشن واقعی به همان اندازه که ممکن است رنگارنگ و تخیل باشد از یک فیلم Ghibli انتظار داشته باشید - و یک صحنه وجود دارد که با حضور Porco Rosso ، Kiki و Totoro به ظاهر کمدی مواجه می شویم.
در حالی که POM POKO داستانی برای گفتن دارد و برای او پیام مهمی دارد اگر بخواهیم به آن فکر کنیم ، ممکن است جنبه های شخصیت و طرح آن برای تماشاچیانی که انتظار یک ویژگی متحرک معمولی را دارند ، کمی خسته کننده باشد. در واقع ، در حالی که برخی از راکون ها خود را با نام ها و یا شخصیت های متمایز می شناسند (به عنوان مثال ، گونتا راکونی تنومند ، خشن و آماده است که همیشه به دنبال جنگ است ، در حالی که اوروکو "زن خردمند" قبیله است) ، داستان چیز کمی در توسعه شخصیت ایجاد می کند. در حقیقت ، اکثر اکشن های داستان روایت می شود (توسط موریس لامارشه به انگلیسی ، Kokondei Shinchou به ژاپنی) ، که باعث می شود تأثیر کلی فیلم به نیمه مستند برسد. در بیشتر موارد ، این رویکرد تا حد بسیار جالبی کار می کند و یک تغییر سرعت طراوت بخش است. با این حال ، برخی از صحنه های فیلم وجود داشت که من آرزو می کردم کاش می شد از روایت کمی کاسته شود ، زیرا گاهی اوقات مانع از درک زیبایی از تصاویر در صفحه می شود.
گذشته از این ، به نظر می رسد بزرگترین جنجال در مورد POM POKO در چندین صحنه متمرکز شده است که در آن راکون ها می توانند بیضه خود را باد کنند و یا برای چندین منظور تغییر شکل دهند (!). یک صحنه خاص شامل راکون است که بیضه های خود را در برابر یک کامیون صاف می کند و باعث تصادف راننده آن می شود. چنین لحظاتی ممکن است برای کودکان نگران کننده باشد ، اما لازم به یادآوری است که اگرچه بعضی اوقات بیضه ها را می بینیم ، اما فیلم انیمیشن است. حتی هنوز هم ، در حالی که ممکن است مخاطبان ژاپنی چنین صحنه هایی را به طور طبیعی انجام دهند ، بینندگان ضعیف در آمریکا می توانند واکنش متفاوتی نشان دهند. در حقیقت ، به عنوان یک راه حل برای رسیدگی به این نوع مبحث ترجمه ، نسخه انگلیسی زبان (که یک بار دیگر توسط دیزنی تولید شده است) از بیضه ها به عنوان "کیسه" یاد می کند. این یک تصمیم تا حدودی ناجور است ، اما مطمئناً بیضه ها را از صحنه هایی که در آن هستند به صورت دیجیتالی حذف می کند.
POM POKO برای ترجمه نویسندگان دوبله انگلیسی ، سیندی و دونالد هویت کابوسی بود (به ویژه از پوم پوکو ریشه در فرهنگ ژاپن دارد) ، اما من واقعاً باید از آنها بخاطر تلاشهایشان تقدیر کنم. در اینجا و آنجا مقداری آمریکایی سازی وجود دارد ، اما در صورت وجود ، موارد کمی وجود داشت که من در فیلم Pom Pokoنامه آنها گمشده پیدا کنم. در حقیقت ، من بیشتر تحت تأثیر نحوه مدیریت آهنگ ها قرار گرفتم. در حالی که حداقل دو نفر از آنها کمی متقلب و / یا خمیده به نظر می رسند ، بقیه چنان طبیعی جریان دارند که شما هرگز قسم نخواهید خورد که اینها در اصل آوازهای مردمی ژاپنی بوده اند.
یکی دیگر از جنبه های جالب این دوبله ، صداپیشگی به استثنای جاناتان تیلور توماس (ستاره HOME IMPROVEMENT تلویزیون) ، بازیگران متشکل از مجریانی باسابقه هستند که به کار صداپیشگی کارتونی معروف هستند. Tress MacNeille، John DiMaggio، Russi Taylor، Andre Stojka، and Clancy Brown، به نام چند. اینکه آیا این کار برای کاهش هزینه های ستاره های بزرگ انجام شده است یا برای جلوگیری از حواس پرتی شنوایی مشخص نیست ، اما هنگام گوش دادن به روح و انرژی که صدای هنرمندان فوق الذکر به شخصیت های خود می دهند ، واقعاً مهم نیست. با این حال ، پاکی ها خوشحال خواهند شد که بدانند دیزنی بار دیگر آهنگ ژاپنی را در انتشار DVD خود قرار داده است.
POM POKO ممکن است یک ورودی غیرمعمول از Isao Takahata باشد ، و جنبه های خارجی آن ممکن است مورد توجه همه نباشد. ، اما اگر فرصتی فراهم شود ، فیلم نمایشی پر رنگ از تخیل و آسیب دیدگی و همچنین تجربه ای برخلاف بسیاری که از کارتون های معمولی پیدا می شود ، ارائه می دهد.
دانلود فیلم Pom Poko 1994 (پوم پوکو) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
هنگامی که می خواستم پوم پوکو را تماشا کنم ، دخترم (که یک متخصص اسطوره است) فریاد زد: "آن فیلم در مورد تانوکی است ... شما نمی دانید تانوکی چیست ، مگر بابا ؟!". خوب ، من مه آلود ترین ایده را نداشتم و وقتی او در مورد این موجودات اسطوره ای راکون / سگ به من گفت تعجب کردم. به نظر می رسد که آنها به خاطر بیضه های عظیم خود مشهور هستند - بله ، بیضه ها. او سپس چند اثر هنری ژاپنی را به من نشان داد - و حداقل اندازه آن عظیم بود! در حال حاضر نسخه های Studiog Gibli به این خوبی برخوردار نبودند - اما مخاطبان غربی هنوز به احتمال زیاد توسط حیوانات کارتونی بیضه شوکه می شوند - حتی از تنوع غیر عظیم. من به شما نمی گویم که از پوم پوکو اجتناب کنید - فقط به شما اطلاع می دهم که انتظار چه چیزی را دارید. این می تواند دلیل این امر باشد که چرا پوم پوکو در ایالات متحده به طور گسترده اکران نشده است - اگرچه طرح تبلیغی نیز ممکن است ربطی به آن داشته باشد.
"پوم پوکو" کاریکاتوری با پیام بسیار قوی است در مورد حفاظت ... با بیضه ها. اکنون اگر از تجارت متنفر هستید و آرزو می کنید که رشد صفر نفری را اعمال کنیم ، پوم پوکو برای شما مناسب است. اگر چنین نکنید ، آیا باز هم ارزش دیدن دارد یا پیام بیش از حد تبلیغی و ضد تجارت است؟ به خواندن ادامه دهید تا خودتان ببینید.
به نظر می رسد که تانوکی ها نگران هستند زیرا آنها سرانجام فهمیدند که جنگیدن بین خود احمقانه است ، زیرا انسان ها محیط را ویران می کنند و همه جا را می سازند. آنها رأی می گیرند و تصمیم می گیرند که جلوی این کار را بگیرند. اما ، با توجه به اینکه این موجودات تنبل هستند و در تمرکز مشکل دارند ، این یک دستور بلند است. هنگامی که آنها سرانجام جلوی تظاهر به خواب رفتن یا نشستن در تماشای برنامه های حرفه ای کشتی و پخت و پز در تلویزیون را می گیرند ، آماده می شوند تا حمله خود را آماده کنند. آنها یاد می گیرند که چیزهای قدیمی در حال تحول هستند - برای تغییر ظاهر برای اینکه خود را به عنوان اشیا بی جان و بی روح مبدل کنند. این قسمت از فیلم بسیار خنده دار است ، زیرا ظاهراً راکون ها در این کار چندان خوب نیستند و این منجر به برخی صحنه های خنده دار شد - و همچنین یاد گرفت که نوشیدنی های انرژی زا به طور خاص برای راکون های مبدل به انسان ساخته شده است! آنچه بعد از آن رخ داد ، خنده دار نبود. در یک سری حملات که به نظر می رسید تانوکی از اعضای Earth First است ، آنها کامیون ها ، ماشین ها و تجهیزات را خراب کردند. آنها مردن را نشان نمی دهند ، اما مرد خبری در فیلم Pom Poko می گوید مردم کشته شده اند. در این مرحله ، من می دانستم که این یک فیلم برای بچه ها نیست !! همچنین وقتی بزرگتر به تانوکی می گوید که نباید جشن مرگ انسان ها را بگیرند - بسیار وحشتناک است. در آن زمان همه شروع به خندیدن کردند و یک مهمانی بزرگ برگزار کردند. چرندیات چیه ؟! حتی کاپیتان سیاره هم چنین کاری نمی کند! خوشبختانه ، تانوکی تصمیم گرفت به جای کشتن انسانها ، آنها را فریب دهد - و این قسمت از فیلم بسیار هوشمندانه بود و ای کاش بیشتر فیلم با این شوخی های هوشمندانه پر شده بود.
چه در زیر تخریب کند اجتناب ناپذیر و ناامید کننده زمین وجود دارد و به نظر می رسد که نقشه های تانوکی از بین می رود. آنها به جای متوقف ساختن ، بیشتر عاشقانه سرگرم می شوند و سرگرم می شوند تا اینکه سرانجام عمل خود را به هم می رسانند - آن وقت است که استادان تحولات می آیند تا به تانوکی بیاموزند که چگونه انسانها را به درستی بترساند تا به آنها فکر کند که زمین شکار نشده است. یک بار دیگر ، تماشای این نوع چیزها بسیار خنده دار است - بسیار بهتر از فلسفه قبلی آنها "کشتن همه انسانها". اما ، یکی از استادان در این راه می میرد ... چه فرومایه ای. و به طور شگفت انگیزی ، انسان ها این تعقیب و گریزها را دوست داشتند و فکر می کردند خوب هستند. بنابراین ، یک بار دیگر ، تانوکی ها روحیه دارند و نمی دانند چه باید بکنند. پس چگونه زنده می مانند ... یا اینکه زنده می مانند؟ برای دیدن علاقمندی خود وارد سیستم شوید.
من پوم پوکو را خیلی دوست نداشتم - علی رغم اینکه انیمیشن خوب است و لحظات خنده دار زیادی دارد پیامی که بشر بدبو می کند و اینکه طبیعت خداست بسیار بسیار تبلیغ کننده است. کسانی که در سمت چپ چپ هستند احتمالاً آن را دوست خواهند داشت - کسانی که در سمت راست راست هستند از آن متنفر خواهند شد. و کسانی که در وسط هستند تعجب خواهند کرد که چرا پوم پوکو خیلی شبیه "همسایه من تووترو" نیست - و چرا آنها واقعاً نمی توانند آن را به بچه ها نشان دهند.
اتفاقاً ، برخی از صدای آمریکایی ها استفاده می کردند توسط دیزنی کمی سورئال بود. یک زن و شوهر از صداپیشه های "فوتوراما" بودند و شنیدن صدای موربو که از راکون بیرون می آمد عجیب بود ... بسیار عجیب و غریب.
دانلود فیلم Pom Poko 1994 (پوم پوکو) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
3.5 از 5 این تاکاهاتا-ایش ترین فیلم تاکاهاتا است. عموماً ویژگیهای عجیب و غریب او را دارد: آگاهی غیرمعمول از چیزهایی که واقعاً خندهدار است، فولکلور رایج ژاپنی، محیطزیستگرایی، تأکید بر داستان بر شخصیت، شکست در به هم زدن تعداد زیادی از شخصیتها در دو نفره، آواز خواندنی دلبخواه هر چند مفرح که بهطور عجیبی چنین نیست. لحن فیلم را به هم ریخته است و یک باد طویل پدرانه ژاپنی که فیلم هایش به سختی می فهمند چگونه زیر آن قرار نگیرند.
بخشی از ویژگی هایی که به آن اشاره کردم منفی هستند، من از پوم پوکو بیزار نیستم. . در صورتی که در میان آن و یک فیلم پرفروش هالیوودی دلخواه تصمیم به من داده شود، بدون توجه به کاستی های فراوان آن را مانند ساعتی انتخاب می کنم. هر چه باشد، من ناامید هستم. اکثر تهیه کنندگان فیلم اغلب با افزایش سن بهتر می شوند یا احتمالاً راه های جذابی را پر می کنند. تاکاهاتا این کار را نکرد. همانطور که او سالها را پر می کرد، پیچیدگی و دانش را با صراحت بی درنگ معامله می کرد، و با این حال سبکی که زمانی به آن مشهور بود از بین نرفته بود، پنهان کردن هنر تخیلی رو به زوال او به اندازه کافی نزدیک نبود. معلوم شد که او اساساً بقایای غم انگیز خود قبلی خود است، و اگرچه او مردی ثروتمند و با نفوذ بود که مسئول بخشی از پشتکار کشورش از طریق آثار هنری بود، اما نمیتوانی با کسی که زمین خورده بود همدردی نکنی. تا این جا، به ویژه با توجه به این واقعیت که گهگاه، نکاتی از هنرپیشه قدیمی او وجود داشت که به قدری طولانی خود را آشکار می کرد تا شما را امیدوار کند.
بله، من می گویم که او اساساً فرانسیس ژاپنی است. پورتیج کاپولا.
بهترین چیز در مورد این فیلم، شیک بودن آن است. هر فیلم تاکاهاتا سلیقه ای فوق العاده دارد، با این حال پوم پوکو آن را به سطح بالاتری می برد. بررسی بیشتر فیلمهای میازاکی ترجیح داده میشود، و همچنین طرحهای نوآورانهای در چیدمان قابل توجهتری دارد. برای اینکه پوم پوکو از ابتدا تا انتها در حد قابل تصور به نظر برسد، کار دشواری انجام شد. من با روایت تاکاهاتا آنقدر غیردوستانه نیستم که بگویم شما باید پوم پوکو را در سکوت تماشا کنید، اما در صورتی که بخواهید فیلمی را در سکوت تماشا کنید، این انتخاب بدی نخواهد بود.
br/> من باید به احتمال زیاد داستان فیلم را درک کنم: در دهه 60، در جریان چرخش بی حد و حصر شهری، جمعی از راکون ها می جنگند تا خانه شان را به دلیل نابودی متوقف کنند. در واقع، پیام طبیعی خود را به طور نامحسوس بیان نمی کند. اساسا Nausicaa یک نی نی داشت. پوم پوکو ندارد. در واقع، در کل، تا حدودی از واقعیت جدا شده است.
اما این موضوع اصلی من با فیلم نیست. برای فهمیدن، اجازه دهید صحنه شماره یک خود را مورد بحث قرار دهم. این یک صحنه احساسی بین راکون «قهرمان اصلی» (از آنجایی که پوم پوکو واقعاً قهرمان ندارد) و ستایش او را در نقل قول قرار دادم. این یک صحنه خیره کننده است، واقعاً جذاب است، و گفتمان نسبتاً ظریفی ترکیب شده است. این همان صحنه ای است که شما باید برای همیشه ادامه دهید.
و سپس آنها به تهدید چند متخصص بی گناه ادامه می دهند. بدون شک، بسیار شبیه آن است. در حالی که فکر نمیکنم از ما انتظار میرود که راکونها را عموماً عالی بدانیم، انتظار میرود که برای آنها احساس خوبی داشته باشیم و فکر کنیم شیرین کاریهایشان سرگرمکننده است. من این کار را نمی کنم. روشی که آنها معرفی می شوند، من برای مردم ریشه دوانده بودم. با این حال، صرف نظر از اینکه شیرین کاری های آنها سرگرم کننده بود یا نه، این نوع بی نظمی ظاهری تماشاگر را مستقیماً از موقعیت دور می کند و کل فیلم را پر می کند.
همراه با اتفاقات عجیب و غریب بیهوده که مورد نیاز نبودند و باعث شکستن آن می شود. سرعت فیلم، و شما یک چیز از یک فیلم دارید. جدی بودن تاکاهاتا عالی است. Grave the Fireflies را در نظر بگیرید، فیلم واقعاً باورنکردنی اصلی او. تاکاهاتا تلاش می کند تا سرگرم کننده باشد تاکاهاتا در زمان تماشاگر می سوزد. حتی قطعاتی از فیلم وجود دارد که واقعاً سرگرمکننده هستند، اما از آنجایی که با هیچ قدرت تخیلی زخمی نشدهاند، جمعیت اهمیتی نمیدهد.
این اتفاقی نیست که جدیدترین پنج دقیقه از فیلم، که مه آلود ترین است، به همین ترتیب عالی است. من در حسرت یک فیلم برتر فرستاده شدم، فیلمی که از قابلیت آن پنج دقیقه اخیر، و اولین نقطه مرجع، و همکاری افراد بزرگ و نمایش این فرهنگ جذاب راکون بهره برد. در هر صورت، همانطور که بود، من با آن فیلم می مانم. من با آن مشکلی ندارم. این به سادگی است که من انتظار بهتری داشتم.
دانلود فیلم Pom Poko 1994 (پوم پوکو) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
در حالی که میازاکی در استیمپانک، پیشگویی، اصالت عرفانی و جهانهای روح غوطهور بود، ایسائو تاکاهاتا کارهای تیرهتر و پایهدارتری را مدیریت میکرد. بیشتر او را با فیلم درگیری فاجعهآمیز قبر کرم شب تاب میشناسند، بعضیها برای قطعه آدم نوستالژیک Just Yesterday، و کمتر با این حال آخرین کار بزرگش شاهزاده خانم کاگویا، که تا حدودی افسون دارد، اما به شدت از آهنگهای معمولی نزدیک به خانهاش فاصله نمیگیرد. . علاوه بر این، در نقطهای در مرکز، پوم پوکو قرار گرفته است، فرزند عاشقی عجیب و غریب و متزلزل از دو سبک غالب که از همه نظر به نفع خود بیش از حد تهاجمی است. پوم پوکو پیامی طبیعت گرایانه را منتقل می کند، چیزی که گیبلی قبلاً تمایلی به پیشنهاد آن نداشت. در هر صورت، با توجه به این واقعیت که در ژاپن کنونی اتفاق میافتد، خود را از Nausicaa و Mononoke جدا میکند و مستقیماً با ناظر صحبت میکند. این سریعتر است و در نتیجه برای برخی «موعظهکنندهتر» است.
با ترسیم طرحهای خود مانند یک روایت، با داستاننویسی که در ابتدا تاریخچهای از سرمایهگذاری پولی ژاپنیها در کشور را ارائه میکند، فوراً بیشتری به خود میدهد. فضای زندگی، و پس از آن از آنجا به طور مستمر با تکه هایی از کار و جمع بندی کمک کنید. تأثیر برنامهریزی شده این داستان لبه دقیقاً تا انتها انجام نمیشود. زمان قبلی از ناکجاآباد به طور قابل توجهی قدرت بیشتری به دست می آورد، با توجه به این واقعیت که کل فیلم در پرتو این واقعیت است که پنجره ای به زمان قبلی، نتیجه التماس کل جمعیت تانوکی است... که تقریباً خاموش و ارسال شده است. آنها به درون انسان و یا زمین خاک برمی گردند.
این به دهه 1960 برمی گردد، جایی که ماشین های توسعه مدرن در حال پودر کردن دامنه های باز تاما مانند کفشدوزک ها هستند که یک برگ را می خورند، و چگونه جمع تانوکی ها در این نزدیکی تصمیم به تلافی گرفته اند. تانوکیها در افسانههای ژاپنی سابقه طولانی دارند، گفته میشود که تواناییهای جابجایی شکل، داشتن گزینه صحبت و آهنگسازی، طبیعت بد ذاتی دارند، هر چند آنها را خنثی کند، بیحالی و علاقهشان به مهمانی و ضیافت. ظرفیتهای تغییر بدن آنها نیز به غدد جنسی آنها اعمال میشود، که میتوانند طیف وسیعی از ساختارها و آثار را تغییر دهند و به خود بگیرند - این نقطه خاص خشم مردم غربی را برانگیخته است و شکاف اجتماعی را ترسیم میکند. تانوکی ها بدون تکلف کشیده می شوند، و غدد جنسی واقعی فقط اندکی در میان کارنامه آنها حضور دارند، با این حال در هر صورت نتیجه معکوس پدانتیک وجود دارد.
تاکاهاتا این ماهیت دوگانه تانوکی را با حرکت خود به آشکارترین شکل ارائه می دهد. زمانی که مکر و خشمگین می شوند، از لابه لای درختان علف هایی با بدنی باریک مار می گذرانند و در هدف خود سنگ نمی زنند. با این حال، اغلب ساختار آنها بیشتر از موجودات انیمهای معمولی است، نعلبکیهای عظیم و باورنکردنی برای چشمها، شکمهای ضخیم برای مالیدن و طبل، و با ظاهری جذاب و مضحک در اطراف چرخ میزنند. شاید در آن زمان بیش از حد سرزنده باشد. فیلم به طور قابل توجهی بیدقتتر از تاکاهاتا با گذر رفتار میکند، و تانوکیها به سختی جلوی قهقهههای خود را میگیرند و از یک پیروزی به قیمت سه نفر عبور میکنند. آنها چیزبرگر و تلویزیون را تا حدودی بیشتر میخواهند، و حتی به نظر نمیرسد که در هنگام مرگ خویشاوندان خود دو بار چشمک بزنند، میل به خون آنها به طرز شادیآمیزی با ولع شدیدتر انسان برای غذای بیکیفیت کاهش یافته است. البته، گاهی اوقات این به اندازه کافی خنده دار است ("Leeeeaave the tempura") و زمانی که آخرین تلاش های آنها به عنوان یک نمایش حیرت آور موتورسیکلت فانتوم در نظر گرفته می شود، می توانیم به آنها نزدیک بخندیم، با این حال این شخصیت ها هرگز به طور کامل تکامل نیافته اند و لحن آنها کاهش می یابد. در اطراف آنقدر عجیب و غریب که دشوار است بیش از حد به بدبختی آنها احساس شود. جالب است، بی خیال (مخصوصاً در هنگام مرگ)، و پس از آن بالاخره، و در پایان، صریح، بی سر و صدا، پودر می شود. مثل مردم، هر یک از آن ها بیش از حد دیر است.
دانلود فیلم Pom Poko 1994 (پوم پوکو) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
(این ممیزی مربوط به DVD استودیو Dusney با استفاده از NetFlix در سال 2010 است، و ممکن است دقیقاً با چند نسخه مختلف مطابقت نداشته باشد.) در حالی که هم تصاویر و هم خط داستانی Pom Poko معمولی استودیو گیبلی هستند، خط داستانی به طور کامل یک نتیجه را ایجاد نمی کند. تفسیر جوامع مختلف به ایالات متحده به آسانی.
مجموعه ای از ارجاعات به افسانه های ژاپنی و بسیاری به فرهنگ ژاپنی وجود دارد، آنقدر زیاد که خط داستان برای یک ناظر بی گناه خوب به نظر می رسد. برای یک مدل در نیمهی راه فیلم، یک دسته ترولها بهطور استثنایی تغییر یافته و گستردهای وجود دارد. هر ترول نشان داده شده واقعاً همانطور که در آن داستان منشأ خاص خود را در افسانه های ژاپنی دارد. علیرغم این واقعیت که شما می توانید بدون دانستن ظرافت های هر فرد در ارائه شرکت کنید، به سادگی معادل آن نیست. برای مدل بعدی، سالها در چیزی که در ابتدا به نظر یک ناظر آمریکایی به نظر میرسد پیشرفتی نسبتاً عجیب درباره «دوران» است، به سالها اشاره میشود، چیزی که معمولاً تصور میشود برای شخصیتهای فیلم به خوبی تعریف شده و تا حدی نامنظم است. حقیقتاً، ساخت «عصر» برای نامگذاری سالها عادی شده است و در تمام جامعه ژاپنی استفاده میشود.
ترجمه در جوامع، زمانی که چیزهای اختیاری و همچنین کاراکترهای اصلی باشد، موضوع خاصی است. شخصیتهای اصلی «تانوکی» هستند، که در برخی مواقع یکبار دیگر بهعنوان «تانوکی» رمزگشایی میشود، در برخی موارد بهعنوان «سگ راکون» و با اشارهای بالقوه به چیزی که در ایالات متحده بهعنوان «گورک» شناخته میشود، در حالی که واقعی است. ، این حیوانات نیز در افسانه های ژاپنی نقطه کانونی دارند. به خصوص "توپ های" آنها که به طور قابل توجهی نشان داده شده اند، در کیسه بیضه ای قرار دارند که شایعه شده است اساساً به اندازه هشت تشک تاتامی گسترده است. در حالی که اولی اکنون بخشی از فرهنگ ژاپنی است، همه آن را می شناسند و سرچشمه طنزهای ظریف بسیاری است. احتمالاً ذهنیتهای آمریکایی از برخی که آن را یک قطعه «عجیب» میدانند به افرادی که آن را «غریب» میدانند، تغییر میکند.
دیزنی موسیقی متنهای جدید/نامگذاری شدهای را برای تمام فیلمهایی که از استودیو گیبلی وارد ایالات متحده میشوند ساخته است. به طور کلی آنها عالی هستند، کلمات و همچنین منابع اصلی اجتماعی را رمزگشایی می کنند. با این حال، در اینجا موسیقی متن دیزنی مشکلاتی را تجربه کرده است (در بررسی اول به وضوح واضح نیست، اما در بررسی بعدی به اندازه کافی واضح است). تعداد زیادی ارجاع اجتماعی برای رمزگشایی وجود دارد، با این حال تفسیر ساده کلمات داستانی را به همراه می آورد که هر از گاهی چندان خوب به نظر نمی رسد. در واقع، حتی زیرنویسهای قبلی نیز مصالحههای واضحی را ایجاد میکنند که عموماً مؤثر نیستند، بهعنوان مثال، نامیدن شخصیتهای اصلی «راکون» بهجای «تانوکی»، علیرغم این واقعیت که انجام این کار با تغییر اساسی اهمیت داستان قمار میکند.
هر دو موسیقی متن قدیمی ژاپنی و موسیقی متن جدید/نام دیزنی در دسترس هستند. (جای تعجب نیست که پیشرفتهای دهانی شخصیتهای انیمه چندان با موسیقی متن انگلیسی مطابقت ندارد، با این حال تأثیر آن به هیچ وجه تکاندهنده نیست و در واقع بسیار ساده است که نادیده گرفته شود.) به طور قابل توجهی. ، هم زیرنویسهای قدیمی که سعی میکنند دقیقاً با ژاپنیهای سختگیر مطابقت داشته باشند و هم زیرنویسهای جدید که دقیقاً با موسیقی متن دیزنی مطابقت دارند در دسترس هستند. بدون داشتن گزینه ای برای درک زبان ژاپنی، بدیهی است که به تفاسیر انگلیسی روی آوردم، اما نه موسیقی متن دیزنی و نه تیتراژ اول را کاملاً رضایت بخش ندیدم. چیزی که برای من بهتر شد ترکیبی از این دو بود - موسیقی متن جدید/نام انگلیسی دیزنی (تراک صوتی 1 از 2) و زیرنویسهای انگلیسی منحصر به فرد (تراک زیرنویس 2 از 3).
دانلود فیلم Pom Poko 1994 (پوم پوکو) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
معرفی این بررسی با این ادعای همراه: در ژاپن، انواعی از سگهای بومی جزایر وجود دارد که ممکن است حیاتی باشد. این موجود به عنوان سگ راکون ژاپنی یا تانوکی شناخته می شود. حیواناتی که در Pom Poko (1994) برجسته شده اند راکون نیستند - آنها محلی در آمریکای شمالی هستند - اما گروه های حیوانی مرتبط با روباه هستند. تفسیر انگلیسی گفتمان در پوم پوکو واقعاً اشتباه است. هنوز، آشنایی جمعیت جوان با موجودی جدید با نامی طولانی و احتمالاً گیج کننده - «سگ راکون ژاپنی» که نه راکون است و نه سگ سگ - یک چالش بود.
به طور مشابه، پوم پوکو از آداب و رسوم اجتماعی موجود که مختص ژاپن است استفاده می کرد. تانوکی، نزدیک به روباه ها و گربه ها، در داستان های قدیمی کشور به عنوان تغییر دهنده شکل در نظر گرفته می شود. یکی از شگفتانگیزترین دیدگاههای فیلم، استفاده از کیسه بیضهها برای تغییرات فراطبیعی، مستقیماً از افسانههای مربوط به سگهای راکون میآید. تانوکی میتواند خود - یا بخشهایی از خودش، مانند کیسه بیضه - را به حیوانات یا وسایل مختلف تبدیل کند. ظاهراً هیچ محدودیتی برای تغییرات مسحور کننده آنها وجود ندارد، اگرچه ظرفیت آن مستلزم آماده سازی و تمرکز است و همه تانوکی ها به طور مشابه در هنر تغییر شکل استعداد ندارند.
اینها شخصیت هایی هستند که در نقطه کانونی Pom قرار دارند. پوکو، داستان انسان زمینی که توسط ایسائو تاکاهاتا تنظیم و هماهنگ شده و توسط استودیو گیبلی زنده شده است. عنوان واقعی یکی دیگر از مراجع اجتماعی است: «پوم پوکو» صدایی است که تانوکی در حالی که بر روی تکههایشان طبل میزند ساخته میشود. این پیشرفت نویسنده ژاپنی Ujo Noguchi بود که آثار او از سال 1919 در سال 1925 به یک ملودی شناخته شده کودکان تبدیل شد و پس از آن بخشی از ذهن ملت باقی ماند. این ملودی در صحنه ابتدایی فیلم شنیده میشود.
پوم پوکو که به شدت بینامتنی است، از تجربهای در فرهنگ ژاپنی بهره میبرد. به همین ترتیب، زندهسازی بیمعنا و درخشانی درباره موجودات انسانی با تواناییهای ماوراء طبیعی است. از شما نمی خواهد که با داستان به شکلی جدی برخورد کنید - به استثنای آخرین پیام.
جنگ بین تانوکی های ساکن در دامنه های تاما در لبه های توکیو و افرادی است که ساختن حومه دیگری در نزدیکی همانطور که محیط طبیعی اطرافشان عقب می نشیند، سگ های راکون برای غذا و فضای قابل دسترس در حال نبرد هستند - تا زمانی که تصمیم بگیرند به هم بپیوندند و با دشمن مشترک مبارزه کنند. آنچه در ادامه میآید، ماموریت آسیبهای مدرن، جستجوی رئیسهای باورنکردنی، مجموعهای از جشنها، یک صفوف شبح و بینظمی و افسردگی است. هر پیروزی موقتی است و تانوکی شیطان به نظر می رسد به گذشته سپرده شده است، به دنیای دوست داشتنی از محوطه های سبز برنج، حضور تخمین زده شده، و عشق به طبیعت. مانند Shichinin no samurai (1954)، افسانهها در کنار محیط خود ناپدید میشوند.
برجستگی دوگانه، زمان را پوشش میدهد. از دهه 1960 تا 1990 زمانی که فیلم در حال ساخت بود، داستان بهبود شیب تاما قبلاً به تصمیم خود رسیده بود. آخرین صحنههای پوم پوکو عمداً با هم برخورد میکنند، زیرا تانوکیهای اضافی از تماشاگر میخواهند که فضای زندگیشان را از بین نبرد. از سال 2022، این پایان بسیار سختتر میشود.
نظرات کاربران
برای ثبت نظر ابتدا وارد اکانت خود شوید.