یک شکارچی بنام «لولین ماس» (جاش برولین) روزی بطور اتفاقی با اجساد گروهی از تبهکاران، که بخاطر بهم خوردن معامله مواد مخدر یکدیگر را کشته اند روبرو می شود. او این ماجرا را به پلیس خبر می دهد، اما قبل از آن دو میلیون دلار پول نقد را از صحنه جرم برای خودش بر می دارد. از این رو قاتلی روانی بنام «آنتون چیگور» (خاویر باردم)، برای بدست آوردن پول، رد او را گرفته و به تعقیب او می پردازد…
پس از آنکه یک شکارچی با معاملهی نافرجام مواد مخدر در صحرای ریو گرانده مواجه میشود و به دو میلیون دلار پول نقد برمیخورد، وارد بازی خطرناک و مرگباری میشود.
فیلم سه شخصیت اصلی دارد: یک - «لولین ماس» (برولین) که اتفاقی به چمدانی حاوی دو میلیون دلار که متعلق به قاچاقچیان مواد مخدر بوده، دست پیدا کرده است؛ دو - «آنتون چیگور» (باردم) قاتل بی رحمی که هر کسی را که سر راهش قرار بگیرد می کشد و به دنبال «ماس» و پول هاست؛ سه - «کلانتر اد تام بل» (جونز) که هم می خواهد «آنتون» را دستگیر کند و هم به دنبال «ماس» است...
پس از اینکه یک شکارچی به یک معامله مواد مخدر و بیش از دو میلیون دلار پول نقد در نزدیکی ریوگرانده برخورد می کند، خشونت و ضرب وشتم رخ می دهد.
در مناطق روستایی تگزاس ، جوشکار و شکارچی Llewelyn Moss (جاش برولین) بقایای چندین دونده مواد مخدر را کشف می کند که همگی در یک مبادله به شدت اشتباه یکدیگر را کشته اند. ماس به جای گزارش این کشف به پلیس ، تصمیم می گیرد دو میلیون دلار موجود را برای خودش بگیرد. این باعث می شود قاتل روانپریش ، آنتون چیگور (خاویر باردم) در حالی که تقریباً همه رقبا ، تماشاگران و حتی کارفرمایان را در پیگیری معادنش و پولش بی رحمانه می کشد. در حالی که ماس به شدت تلاش می کند یک قدم جلوتر برود ، خون از این شکار با شدت بی وقفه و رو به رشد در حالی که Chigurh بسته می شود
دانلود فیلم No Country for Old Men 2007 (جایی برای پیرمردها نیست) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
هیچ کشوری برای پیرمردها فیلم بسیار بدی است که اشتباهات اساسی ساخت داستان ، فیلم سازی و عقل سلیم را به هدر می دهد. اما ، یک دقیقه صبر کنید. آنچه من فقط گفتم ممکن است همه اشتباه باشد! یک روش تفکر قدیمی. دیدگاهی که به سادگی از "هوش" کافی برای قدردانی از هنر درخشان عمیق * "هیچ کشوری" برخوردار نیست.
به نظر می رسد این روزها اگر فیلمی بسازید که هیچ داستانی نداشته باشد ، نه نکته ، و پایان ندارد --- که این به طور خودکار یک * شاهکار * است که شایسته تحسین منتقدان جهانی و اسکار بهترین فیلم است. به طور خلاصه ، این دقیقاً همان چیزی است که هیچ کشوری برای پیرمردها وجود ندارد.
اکنون که "هیچ کشوری" راه را برای چنین "نوآوری های درخشان" هموار کرده است ، نمی توانم صبر کنم ببینم چه چیزی سایر "نوآوری ها" در انتظار نمایش فیلم ها در آینده هستند. شاید بعلاوه علاوه بر فیلم های شاهکار که نیاز به هیچ داستانی ، نقطه ای و پایانی ندارند ، آنها در نهایت با کنار گذاشتن کارهای دیگر مانند بازیگران و دیالوگ ها ، نوآوری بیشتری داشته باشند. شاید بشر سرانجام * به چنان مرحله ای از روشنگری کامل تبدیل شود که فیلمهای متشکل از نمایش اسلایدی از آثار هنری نقاشی روی انگشت برخی از دانش آموزان مهد کودک در نهایت دریافت کننده جوایز اسکار بهترین فیلم و تحسین جهانی باشد.
" هیچ کشوری "بخاطر داشتن" پایان بحث برانگیز "خیلی گم نشده است - اما این عبارت نادرست است. "هیچ کشوری" اصلا * پایان ندارد *. برای اینکه "پایان بحث برانگیز" داشته باشد ، این پیش شرط را دارد که ابتدا * یک پایان داشته باشد. اینطور نیست! "هیچ کشوری" فقط مجموعه ای از صحنه های تصادفی یک همجنسگرای سرکوب شده و روانی روانی است که با سلاحی که از یک تانک غول پیکر هوای فشرده نیرو می گیرد ، به اطراف تیراندازی می کند. این فرمول تصادفی حتی با مزاحم نشدن * برای نشان دادن بسیاری از کشتارهای او روی صفحه ، تصادفی تر می شود. از جمله مرگ شخصیت اصلی که به طور ناگهانی و غیرقابل توصیفی در میانه فیلم به عنوان جسد نشان داده می شود. حتی اگر جایی برای پیرمردها نیست پیش از این صرف وقت رایگان صفحه نمایش کرده بود که او را برای جنگ آماده سازی ، فرار از جنگ و درگیری با آتش سوزی نشان می داد. با این وجود هیچ زمان * صفر * به نشان دادن نحوه مرگ وی اختصاص داده نشده است. تصادفی نشان دادن لحظات پیش پا افتاده مانند شخصیت اصلی که متفکرانه به دیوار خیره شده و خرید تیرهای چادر از یک فروشگاه کمپینگ ، با جزئیات دقیق ساخته شده و به تعداد زیادی از وقت صفحه نمایش داده می شود. اما نبوغ مطلق فیلم بیش از همه * با از دست دادن یک ثانیه نشان دادن مرگ وی یا تلاش برای زنده ماندن در آخرین لحظات قبل از مرگش ، می درخشد. فقط یک محو شدن تصادفی ، و او ناگهان یک جسد است! درخشش * درخشان * چنین داستان نویسی نامتعارف هنری هرگز در هیچ فیلم یا کتابی * که تاکنون * در * تاریخ * بشریت ساخته شده باشد دیده نشده است. تعجب می کنم چرا؟ چرا تا سال 2007 طول کشید تا بشر سرانجام به این علامت عالی از مدینه فاضله داستان گویی برسد؟ آه هک ، من باید دیگر تعجب نکنم ، و راضی باشم که در این واقعیت غرق شوم که چون "من آن را نمی فهمم" ، من ساده احمق هستم.
شخصیت اصلی یک شخصیت بسیار پیش پا افتاده است هیک بنابراین من هیچ عکس العملی احساسی نسبت به او در هر نقطه از فیلم یا محو شدن جادویی او به عنوان یک جسد نداشتم ، اما من مطمئن هستم که فقدان هر دلیلی برای مراقبت از یک ذره ذره شخصیت اصلی یکی دیگر از موارد دیگر است نوآوری های شگفت انگیز جایی برای پیرمردها نیست لایه های روی لایه ها ، دوست من! در چندین مورد دیگر ، فیلم کاملاً مشخص نیست که آیا روانپریش قربانی خود را کشته است یا خیر ، زیرا پس از به دام انداختن قربانی ، صحنه ها به سادگی کمرنگ و سیاه می شوند و سپس او بعداً دوباره در خارج از ساختمان نشان داده می شود و سرنوشت قربانیان هرگز آشکار نمی شود ؛ آنها دیگر هرگز در فیلم No Country for Old Men دیده نمی شوند ، یا به عنوان اجساد یا موارد دیگر ذکر نمی شوند. نمی توان تصور کرد که او آنها را کشته است ، زیرا در یک صحنه اولیه او از یک مسئول ایستگاه بنزین چشم پوشی می کند.
"هیچ کشوری" همچنین با ساختن قاتل روانپریش ، "عمیق ترین شرور فیلم" ، در هنر فیلم سازی نوآوری دارد. از هانیبال لکتر "(یا تحسین کنندگان جهانی ادعا می کنند ... و چه کسی می خواهد با آنها * بحث کند!). قاتل هیچ کشوری با فریاد مکرر چیزهایی مانند "تماس با آن" عمق جذاب خود را نشان نمی دهد. بعد از اینکه سکه ای را ورق زد در صحنه ای دیگر ، وی عمیق خود را با بیان جملات تأمل برانگیز عمیق نشان می دهد: "من به شما نمی گویم می توانید خود را نجات دهید. نمی توانید". * واضح است * ، این گفتگوی شایسته جایزه پولیتزر و یکی از شرورهای بزرگ سینمایی در همه دوران ها است. متشکرم ، تحسین کنندگان جهانی ، برای صادق بودن در این مورد و اعتبار این شخصیت را که بسیار شایسته آن است ، به من اختصاص داده اید! شاید در ادامه این بازی بتواند بلک جک یا پوکر را بازی کند تا مشخص کند آیا با اسلحه خود به شخصی شلیک می کند یا خیر؟ در آنجا من دوباره با ایده های بدم می روم ، او * قبلاً * * خیلی عجیب و غریب پیچیده است و باور نکردنی پیچیده است! * * این برای اضافه کردن سطح دیگری از پیچیدگی به او ، مانند بازی بلک جک در بالای ورق زدن ، بسیار زیاد است حتی * سعی کنید * بدون اینکه واشر در سیم کشی مغز شما ترکیده باشد ، درک کنید.
تامی لی جونز در جایی برای پیرمردها نیست نقش یک کلانتر مهم را بازی می کند. او بازیگر بزرگی است ، اما به نظر می رسد در این نقش بسیار خسته کننده است و مانند این است که در بازی خود زنگ می زند. شاید او وقتی فیلمنامه را خواند و متوجه شد که فیلم پایان ندارد ناامید شد و این باعث شد که او نمی خواهد هیچ انرژی و تلاشی را برای این نقش انجام دهد. دیگر بازیگران هیچ کشوری همه ناشناخته درجه سه هستند (غیر از وودی هارلسون که یک بازیگر بی معنی و بی معنی دارد). شاید تامی لی به راحتی سعی می کرد بازی خود را تا سطح آنها پایین بیاورد. هر قضیه ای که باشد ، قطعاً بدترین عملکرد تامی لی جونز است. از نظر دوم ، من احتمالاً با هر آنچه در این پاراگراف گفتم اشتباه می کنم. واقعاً ، عملکرد تامی لی جونز که ظاهراً بی الهام است ، احتمالاً فقط اوست که به سطح عالی وجودی ضربه می زند و تمام این شاهکار معمایی یک فیلم آنقدر خوب است که انسان های عادی به سختی قادر به تماشای آن هستند ، و کمتر درک می کنند.
دانلود فیلم No Country for Old Men 2007 (جایی برای پیرمردها نیست) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
طولی نکشید که من "هیچ کشوری برای پیرمردها" را تماشا نکردم و فیلم قابل توجه دیگر از سال 2007 ، "خون وجود خواهد داشت" را تماشا کردم. در آن زمان فکر می کردم که پل توماس اندرسون بهترین فیلم سال را با حماسه نفتی خود ارائه داده است ، اما پس از تماشای اقتباس خشن و خشن برادران کوئن از رمان Cormac McCarthy در سال 2005 ، بلافاصله فهمیدم که جایی برای پیرمردها نیست قرار است حتی یک فیلم بزرگتر از هر سال گذشته من دیده ام.
تماشای "هیچ کشوری برای پیرمردها" کار آسانی نیست. اولین باری که آن را دیدم ، خودم را چنان گیج کردم که حتی پس از پایان اعتبارات پایان دوره ، بلافاصله قادر به ایستادن نیستم. و با این وجود ، احساس عمیق حیرت و هیبت با آنچه که اخیراً روی صفحه دیده ام ، آمیخته با احساس شوک است. برای درک کامل معنی و نیت فیلم ، بازدید دیگری از من طول کشید و گرچه تجربه تماشای فیلم تجربه ای نیست که همه از آن لذت ببرند و درک می کنند ، اما مطمئناً یکی از جذاب ترین و تأمل برانگیزترین فیلم هایی است که تاکنون دیده ام . این نوعی فیلم است که شما را به فکر فرو می برد ، نوعی که حتی پس از گذشت مدت طولانی از آخرین تماشای آن با شما می ماند. در سطح واقعی ، این یک فیلم مهیج ساده برای گربه و موش است ، اما از درون ریشه های آن یک تحلیل فلسفی و نافذ بسیار عمیق نه تنها از شخصیت ها و موقعیت های درگیر داستان ، بلکه از نوع دنیایی که امروز در آن زندگی می کنیم و جنبه های هیولای آورتر آن را غالباً انتخاب می کنیم که نادیده بگیریم.
ماجرا پیرامون تعقیب و گریز بین پسری به نام Llewelyn Moss (جاش برولین ،) است که در اثر انبوهی از پول در یک معامله مواد مخدر در وسط صحرا اشتباه رفت و یک قاتل روانپریش اما با کمال تعجب "اصولگرا" به نام آنتون چیگور (خاویر باردم). شخص سوم و مرکز اخلاقی داستان مردی است که سعی می کند شکارچی و شکار شده را پیدا کند ، اد تام بل ، کلانتر قدیمی یک منطقه مسالمت آمیز ، اما به طور فزاینده ای در غرب تگزاس به خشونت تبدیل می شود.
جایی برای پیرمردها نیست هیجان و هیجان کاملی را در ترکیب دارد که انتظار می رود از یک فیلم در این ژانر نباشد. کارگردانی برادران کوئن در صحنه های ویژه تعقیب و گریز بین چیگور و ماس استادانه است ، احساسات تعلیق را به بالاترین سطح برمی انگیزد و مخاطب را به لبه صندلی های خود سوق می دهد. این امر با ویرایش بسیار دقیق و جهت صدا به دست می آید که هر زمان صحنه خاصی پخش می شود ، فضای متشنج را کاملاً بازسازی می کند. همچنین قابل توجه است عکاسی (توسط راجر دیکینز) از صحنه های وسیع در بیابان که حتی آنچه تماشاگران عادی سینما "صحنه های خالی" می دانند ، جایی که هیچ عملی انجام نمی شود ، یک داستان را به صورت تصویری تعریف می کند ، حتی در آنجا هیچ گفتگویی و عملی روی صفحه نیست ، تصاویر گسترده خود گویای این امر است.
"هیچ کشوری برای پیرمردها" غنی از چنین نوع شهامت فیلم سازی است. حرکت خاص دوربین ، موقعیت و انتخاب پس زمینه و سایر جزئیات پیش پا افتاده مانند زمان روز ، پوشش ابری یا موقعیت قرار دادن لوازم جانبی و دیدگاه از دید بهترین تجربه را برای مخاطب و م ،ثرترین وسیله برای داستان را ارائه می دهد - گفتن برای برادران کوئن. فقط صحنه های تامی لی جونز را ببینید که کلانتر قدیمی عذاب دیده تحت چالش چیزی قرار دارد که نیرویی بزرگتر از خودش است ، چیزی که او "نمی فهمد" ، و متوجه خواهید شد که منظور من چیست. محیط و لحن ایجاد شده توسط سازندگان فیلم کاملاً عملکرد جونز و مهمتر از آن پیامهای اصلی فیلم را برجسته می کند. این سبک در کل فیلم وجود دارد و یکی از نکات خاصی است که باعث می شود چیزی فراتر از یک فیلم تعقیب و گریز باشد.
باید بگویم که من نمی توانم موافق نباشم با اکثر مردم وقتی می گویند خاویر از آن زمان که آنتونی هاپکینز ما را با هانیبال لکتر در فیلم No Country for Old Men "سکوت بره ها" آشنا کرد ، آنتون چیگور از باردم مزاحم ترین شخصیت (و در عین حال مسحورکننده) است. Chigurh به طور م effectivelyثر شر را تابانده و خشونت را به روشی کاملاً هوشمندانه و نیرومند مجسم می کند که ترس را در همه ما لمس می کند. او مانند لکتر ، شر را نه به معنای متعارف و ساده ، بلکه به گونه ای مجسم می کند که به نوعی کل اندازه و پیچیدگی ماهیت آن را به ما نشان دهد. در گفتگویی که وی بیان می کند ، نوعی تفکر آشکار شده است که محاسبه گرانه و کاملاً فلسفی اما اساساً بی رحمانه و شوم است.
دستاورد مهم جایی برای پیرمردها نیست این است که توانایی انتقال چشمگیر ما را به جهانی دارد که مکان ها ، احساسات ، ترس ها ، اضطراب ها ، انتخاب ها ، اخلاق و واقعیت های زندگی به طرز شگفت انگیزی زنده می شوند و به گونه ای به ما ارائه می شوند که پس از کل تجربه ، می توانیم با تأمل دقیق ، تأمل کرده و به گذشته نگاه کنیم. در پایان ، علاقه مندان به سینما مانده اند که از زیبایی (و دیوانگی) همه چیز تعجب کنند. در اینجا موضوع بی گناهی از بین رفته است زیرا توسط شر و خشونت فاسد می شود ، به سینمایی ترین حالت کاوش می شود ، کاملاً غنی از احساسات و بیشترین تأثیر ممکن ارائه می شود. خشونت و خونسردی همه اینها فقط برای برانگیختن واکنش یا درگیر کردن مخاطب نیست ، بلکه برای گفتن یک داستان و انتقال تجربه ای از بزرگی و قصد است که برادران کوئن به درخشانی موفق شده اند. در عین حال فیلم یک کاراکتر در مورد تأثیرات شر و بی گناهی از دست رفته ، کاوش در مضامین سرنوشت و شانس ، تجزیه و تحلیل آزادی انتخاب و عواقب آن است ، تأملی در مورد شر و خیر به عنوان نیروهای جامعه و بررسی احساسات اساسی انسان مانند امید ، ترس ، عشق ، خشونت و آرزو در مواجهه با شرایط مختلف.
دانلود فیلم No Country for Old Men 2007 (جایی برای پیرمردها نیست) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
«هیچ کشوری برای پیرمردها نیست» برای آن دسته از طرفداران فیلم است که می گوید: «آیا این قتل یک میزانسن هوشمندانه نبود؟» و چه کسی می پرسد، "فکر می کنید از چه نوع لنزی در آن عکس خفه کردن استفاده کردند؟" اسکلت «کشوری برای پیرمردها نیست» یک فیلم ارزان قیمت ۷۸ دقیقهای، تعقیب و گریز با تفنگ، هیولا، B است. خاویر باردم نقش آنتون چیگور، هیولا را بازی می کند. او فرانکشتاین است. او مکس کدی از "کیپ ترس" است. او از کابوس های کودکی شماست او ممکن است شخصیت مرگ باشد.
یکی از بسیاری از صحنه های کاملاً غیرقابل قبول: یک افسر دستگیر کننده که از هر منطقی سرپیچی می کند، به چیغور پشت می کند. چیگور، که انحنای لطیف یک کوفتکش سیرک دو سولیل یا اورانگوتان را نشان میدهد، از دستبندش بیرون میرود. این کار خارج از دید دوربین انجام می شود، زیرا برای باردم غیرممکن است. بنابراین غیر قابل قبول بودن صحنه سپس چیگور، در زمان واقعی، افسر پلیس جوان را جلوی دوربین خفه می کند. این یک دنباله توسعه یافته است. این نتیجهی «کشوری برای پیرمردان نیست» است: تماشای یک انسان که انسانهای دیگر را میکشد، صحنه به صحنه، با استفاده از سلاحهای مختلف، از جمله یک تپانچه پیچ اسیر که معمولاً برای حیوانات استفاده میشود. حدس بزنید چیگور نتوانست اره برقی تگزاسی را در دست بگیرد. این یک تلنگر کوتاه برای افراد پرمدعا است.
در اوایل، صحنه های تعقیب و گریز به خوبی انجام شده است. مردی از ماشین می دود: باور کردنی نیست، اما تماشای آن سرگرم کننده است. یک پیت بول این مرد فراری را در رودخانه ای با آب سفید تعقیب می کند. مرد در آخرین لحظه اسلحه خود را دوباره پر می کند (البته) و به پیت بول شلیک می کند و درست زمانی که می خواهد دندان هایش را در مرد فرو کند. بعداً، در یک هتل، یک فرستنده بوق به قاتل اطلاع می دهد که طعمه او کجا پنهان شده است. نبض شما ممکن است افزایش یابد و ممکن است فکر کنید که همه اینها منجر به چیزی جالب می شود. ناامید خواهید شد.
تامی لی جونز، که به نظر می رسد لاله های گوشش با بالا رفتن سن متاستاز می دهد، در نقش کلانتر اد تام بل بی هدف در فیلم No Country for Old Men پرسه می زند و نشخوارهای شاعران گاوچران و شاعران گاوچران را ارائه می دهد. یا از نظر معنی کمتر مبهم است. بدون شک طرفداران فیلم حتی اکنون با تب و تاب در حال جمع آوری یک جلد همراه هستند که رویاهای بل را رمزگشایی می کند و عمق آنها را بیان می کند.
وودی هارلسون، متصدی متأخر سریال کمدی تلویزیونی "به سلامتی"، برای یک نمایش کاملاً بیهوده ظاهر می شود. نقشی نیم ساعته که تماشاگر را از فیلم بیرون می کشد. "وودی هارلسون اینجا چه کار می کند؟" چند سال پیش، برخی از بزرگان حوصله انگلیسی به این نتیجه رسیدند که ساختار روایی مرسوم انفاف فکری نیست و تصمیم گرفتند با روایت بازی کنند. «هیچ کشوری برای پیرمردها نیست» این نوع بازی ها را انجام می دهد. از بیننده دعوت میشود تا برای شناخت شخصیتهایی که از طرح حذف شدهاند، وقت بگذارد و به شیوههایی که هیچ معنایی ندارند و حرکت نمیکنند، بشناسد. جریان روایت کوتاه شده است و با این حال فیلم همچنان ادامه دارد. بینندگان از خود می پرسند که چرا فیلم ادامه می یابد - گاهی اوقات با صدای بلند، حتی در یک سالن سینما - این یک تجربه عمیق و فکری است. این نیست. این صرفا آزاردهنده است.
به غیر از بازیهای بزرگ انگلیسی، تقریباً کل محتوای «No Country for Old Men» مجموعهای از قتلها و شکنجههایی است که توسط چیگور انجام میشود، که ممکن است نمادی از اوج شما باشد. بدترین قلدر مدرسه - یک قلدر بسیار وحشتناک دقیقاً به این دلیل که رشته های انگلیسی را هدف قرار داده بود. قربانیان او اغلب مودب هستند. دوست داشتنی بودن آنها باعث می شود تماشای آنها تحقیر شده و سپس به قتل برسند و با توجه به ساختار فیلم، در نهایت تمرینی بیهوده باشد. برادران کوئن نه تنها شخصیتهایشان را شکنجه میکنند، بلکه مخاطبان خریدار بلیت خود را نیز عذاب میدهند.
قربانیان خوب چیغوره اغلب فقیر، روستایی، جنوبی، سفیدپوست هستند، از آن دسته افرادی که اغلب به عنوان افراد مثبت نشان داده نمیشوند، شخصیت های اصلی در سرگرمی های هالیوود. آنها اغلب شرور هستند - شاهد فیلم هایی مانند "رهایی". در اینجا آنها قربانیان قتل هستند. به قول یکی از شخصیتهای انگلیسی، چیگور با مکزیکیها مرتبط است، که بخشی از یک "جند غم انگیز" در حال افزایش است. مهم نیست که شما در مورد مهاجرت چه احساسی دارید، ممکن است این ارتباط مکزیکی ها با موج فزاینده شرارت توهین آمیز باشد.
افزایش دهندگان فیلم اصرار دارند که فیلم سه درس عمیق و تکان دهنده ارائه می دهد: زندگی چنین نیست. همیشه از یک ساختار روایی منظم پیروی کنید. شر اغلب پیروز می شود. و روزهای قدیم آرامتر بودند و امروزه اوضاع واقعاً بد شده است. در حقیقت، هرکسی که وارد تئاتر می شود از قبل دو «درس» اول را می داند. هیچ کس نیازی ندارد که برادران کوئن به او اطلاع دهند که زندگی همیشه از یک ساختار روایی منظم پیروی نمی کند، یا اینکه شیطان اغلب پیروز می شود. ما از فیلمسازان و همه هنرمندان انتظار داریم که تز اساسی تری به ما ارائه دهند. در مورد سومین «درس»، اینکه روزگاران قدیم آرامتر بودند و اوضاع امروز خیلی بد میشود - آیا کوئنها یا کورمک مککارتی در مورد آتیلا هون یا هر تعداد دیگری که کمتر از صلحآمیز و مودب هستند شنیدهاند. شخصیت هایی از گذشته مشترک انسانی ما؟ ممکن است در مورد «درسهای هیچ کشوری» مشکوک باشیم. از تابلوهای گفتگوی اینترنتی اختصاص داده شده به جایی برای پیرمردها نیست دیدن کنید، خواهید دید که طرفدارانی می پرسند، نه "سرنوشت چیست؟" یا "نقش یک مرد خوب در دنیای بد چیست؟" اما سؤالاتی مانند، "اگر هانیبال لکتور و آنتون چیگور در اتاقی حبس می شدند، چه کسی زنده بیرون می آمد؟" با توجه به چنین تأملاتی، می توان نتیجه گرفت که جذابیت جایی برای پیرمردها نیست به جای تأکید بر هر گونه شایستگی فکری یا هنری پیشرفته تر، بر خشونت گرافیکی است.
دانلود فیلم No Country for Old Men 2007 (جایی برای پیرمردها نیست) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
چند روز پس از دیدن آن، هنوز هم توسط No Country for Old Men تسخیر شده ام. چیزی به قدری تاثیرگذار و سازش ناپذیر در آن وجود دارد، که فقط کلمات فقط سطح عالی سینمای نمایش داده شده را نشان میدهند.
در سادهترین حالت، فیلم بازی موش و گربه است. . موش اینجا لولین ماس (جاش برولین) است، شکارچی که پس از اشتباه در معامله مواد مخدر به دو میلیون پول نقد برخورد می کند و آن را بدون فکر کردن به آن می برد. او سعی می کند ردپای خود را بپوشاند، اما در نهایت به گروهی که به دنبال پول هستند اجازه می دهد تا هویت او را کشف کنند. گربه آنتون چیگور (خاویر باردم) است، یک قاتل که برای پیدا کردن ماس و پول استخدام شده است. اما Chigurh در بهترین حالت غیر متعارف است. او همچنین از نظر جنون روانی هم مرز است. و مرد دیگری که این بار یک مرد قانون است، کلانتر بل (تامی لی جونز)، هنگام عبور از تگزاس در رد پای هر دو مرد است.
تا پایان فیلم، فیلم به سادگی درخشان محکم و هیجانانگیز، در اکثر زمان دو ساعته خود به راحتی میوزد. حتی در لحظات کاهش سرعت، فیلم در مسیر درست باقی میماند و هرگز احساس نمیکند که مسیر خود را طی کرده است. حتی زمانی که به نظر می رسد هیچ اتفاقی نمی افتد، درگیر می شود. برادران کوئن واقعاً چیزی را ساخته اند که در نگاه اول شاهکار به نظر می رسد، حتی اگر اولین شلیک واقعی آنها به چیزی باشد که به طور غیرقابل حذف و قابل بحث متعلق به خودشان نیست. حتی بدون خواندن رمان کورمک مک کارتی، میدانم که کوئنها عدالت را رعایت کردهاند، حتی با حس طنز تلخ و تیرهشان که در سراسر فیلم پراکنده شده است.
اما همه اینها با توقف مواجه میشوند. فیلم نتیجه می گیرد بیست یا چند دقیقه آخر وقتی فیلم به پایان می رسد مانند ساعت ها به نظر می رسد، و تقریباً احساس می شود که این صحنه ها به طور کامل به فیلم دیگری تعلق دارند (یکی که مرز پرمدعا و یکنواخت بودن را دارد). اکنون میدانم که رمان مککارتی احتمالاً به همین ترتیب به پایان میرسد، اما این امر کمکی به پایان دادن به این واقعیت نمیکند که فیلم تا زمانی که این اتفاق نیفتد، اینقدر سرسامآور است. درخشش آن توسط مجموعهای از رویدادهای پاره پاره که به نظر میرسد در کنار هم قرار گرفتهاند، از بین میرود تا برای همه شخصیتها، زنده یا مرده، و برای مخاطبانش بسته شود. این به خوبی با عنوان فیلم صحبت می کند، اما در مقایسه با بقیه چیزهایی که دیدیم، احساس رضایت بخشی ندارد. حتی با وجود ابزارهای مرموز آن، هنوز نمی توانم با نحوه بسته شدن فیلم کنار بیایم. آن را تسخیر می کند، و به نوعی، ممکن است ثابت شود که پایان بسیار قوی تر با گذشت زمان است. اما همانطور که اکنون ایستاده است، فقط احساس ضعف میکند.
چیزی که کمی غافلگیرکننده است و به نظر میرسد در پایان فیلم ظاهر میشود، موسیقی است. در ابتدا چندان واضح نیست، اما بیشتر فیلم به صورت شنیداری و تنها با صداهایی که شخصیتها تولید میکنند و موسیقی پسزمینه نمایش داده میشود. این عنصر به طرز درخشانی استفاده می شود، زیرا به تشدید هر موقعیت کمک می کند و در برخی موارد فیلم را کاملاً وحشتناک می کند. این فقط کمک می کند تا فیلم واقعاً جمع شود، و فقط به تثبیت سرعت سریع کمک می کند. قطعاً شگفتانگیز بود، و احتمالاً به تأثیر ماندگار فیلم کمک میکند تا حتی قویتر شود.
تصاویر سرسبز و غرق در خون نیز به تعریف فیلم کمک میکند. علیرغم اینکه فیلم عمدتاً در مناطق متروکه یا خود بیابان می گذرد، دوربین موفق می شود جوهر درستی از آنچه که نویسندگی و بازیگری بیان می کند را به تصویر بکشد. انزوا و وحشت از طریق این تصاویر بصری تقریباً خود به شخصیت تبدیل می شوند و مطمئناً با شروع فصل جوایز شناخته می شوند.
بازی های فیلم نیز بسیار خوب انجام شده است. برولین فیلم را لنگر میزند و حتی زمانی که فقط تماشاگران به تلاشهای او برای نجات جانش واکنش نشان میدهند، او موفق میشود بهترین عملکرد حرفهای خود را ارائه دهد. او به ماس جان میبخشد و واقعاً حس رقتانگیز را به شخصیت میبخشد. ما نسبت به او و اشتباه حریصانهاش احساس میکنیم، و از آنجایی که او تبدیل به مردی میشود که نمیخواهد بدون مبارزه به زمین برود، فقط میتواند به طور بیشماری برای خودش بالا بیاید. جونز، به عنوان مرد قانون که در حاشیه هر رویداد گیر کرده است، برای خودش نیز بسیار خوب عمل می کند. بیشتر کارهای او صرفاً ارائه دیالوگ است، اما به گونه ای شیک ارائه می شود که احساس می کنید او در حال صحبت با تصویر بزرگتر از چیزها است و نه فقط خودش. من دوست داشتم شخصیت او کمی پیشرفت کند، اما چیز کمی که وجود دارد به عملکرد او کمک زیادی می کند.
نوبت های حمایتی از وودی هارلسون و کلی مک دونالد نیز به خوبی انجام شده است، اما تحت الشعاع بازیگران اصلی قرار می گیرند. هم توسط برولین و هم توسط جونز.
و حتی ابری بیشتر، باردم در نقش چیگور بی رحم است. او کاملاً این شخصیت را به استخوان هایش میخکوب می کند. اگر کسی صرفاً با ایده دیدن فیلم بازی می کند، باید به طور خاص برای باردم باشد. عملکرد او محاسبه گر و گرفتار سکوتی متحجرانه است. هنگامی که او تصمیم می گیرد صحبت کند، کلمات او به نظر می رسد که آنها توسط ذات شیطان داده می شوند. این مرد با نقشه است، اما برنامه ای است که فقط به او تعلق دارد. حضور مرموز او در سراسر فیلم شکل میگیرد و حتی یک بار هم نمیتوان فهمید که این تهدید از کجا میآید. تماشای او بر روی صفحه نمایش ضربه ای به قلب است و به عنوان یکی از بهترین اجراهای دهه شناخته خواهد شد. موهای وحشتناک او فقط به ترسناک تر و ترسناک تر شدن شخصیت او کمک می کند.
هیچ کشوری برای پیرمردها یکی از بهترین عکس های سال است، حتی اگر دارای نقص باشد. درخشندگی و تاثیر ماندگار آن باعث می شود شما را خالی از سکنه کند.
دانلود فیلم No Country for Old Men 2007 (جایی برای پیرمردها نیست) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
هیچ کشوری برای پیرمردها لزوما بهترین فیلم برادران کوئن نیست، من بارتون فینک، فارگو، عبور از میلر و لبوفسکی بزرگ را بهتر می دانم. با این حال، فیلم فوقالعادهای است، من میتوانم بگویم که تعریف من از یک شاهکار ناقص است (تنها فیلم دیگری که این تعریف را از آن ارائه کردهام، The Magnificent Ambersons است). پس چرا من آن را یک شاهکار معیوب می نامم تا یک شاهکار؟ خوب در واقع تا بیست دقیقه آخر، فیلم دومی بود تا اولی. اگر بیست دقیقه آخر فیلمی کاملا متفاوت نبود، همینطور می ماند. همانطور که در مورد همه فیلم های برادران کوئن است، هیچ کشوری برای پیرمردها با فیلمبرداری، تدوین و تنظیمات بسیار خوب ساخته شده است. داستان قانع کننده است، کارگردانی فوق العاده و فیلمنامه بیشتر اوقات فشرده، خنده دار، هیجان انگیز و هیجان انگیز است. جاش برولین و تامی لی جونز در جایی برای پیرمردها نیست عالی هستند، اما اگر بخواهم به بهترین بازی فیلم جایزه بدهم، خاویر باردم در نقشی شرورانه است که تهدیدآمیز و به طرز وحشتناکی موثر است. به طور کلی، یک فیلم عالی است، اما به دلیل بیست دقیقه پایانی، آن چیز اضافی را از دست می دهد. 9/10 بتانی کاکس
دانلود فیلم No Country for Old Men 2007 (جایی برای پیرمردها نیست) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
لولین ماس: نمی توانی خودت را با اولتایمرها مقایسه نکنی. نمی توانم از خود فکر کنم که آنها در این زمان ها چگونه بودند.
برادران کوئن بیش از 20 سال است که فیلم می سازند. NO COUNTRY FOR OLD MEN دوازدهمین ویژگی آنها با هم است. در حالی که زمانی آنها را همکاران شاهزادهای میدانستند که مورد احترام علاقهمندان سینما در سراسر جهان بودند، اخیراً قربانی بحران هویت خود شدهاند. کوئنها که بین کاوش امضای خود در مورد همه چیزهای عجیب و غریب و غیرعادی یافت شده در بخشهایی از آمریکا که گمان میرود فراموش شدهاند و فشارهای سخت ارائه کرایههای هالیوودی قابل پرداخت، گیر کردهاند، کار خود را با ارائه آثاری پایینتر به پایان رساندند که شهرت درخشان آنها را خدشهدار کرد. علاقه مندان به فیلم فکر می کردند که ممکن است استعدادهای بزرگی را به هالیوود از دست داده باشند در حالی که هالیوود حتی مطمئن نبود که آنها را می خواهند. این فیلمسازان «پیر» چه کار بودند؟ آنها می توانستند عکس دیگری از تام هنکس را جلا دهند و انگشتانشان را روی هم بگذارند. آنها میتوانستند طرفداران خود را جذب کنند و داستان دیگری از ویژگیهای عجیب و غریب کسانی که در وسط ناکجاآباد زندگی میکنند تعریف کنند. آنها میتوانستند با تلاش BIG LEBOWSKI 2، هر دو طرف را راضی کنند. در عوض، هیچ یک از این کارها را انجام ندادند. نه، در عوض، برادران کوئن فیلمی ساختند که شبیه هیچ فیلمی نیست که تا به حال ساخته اند و همچنین شاید بهترین فیلمی باشد که تا به حال ساخته اند.
ترجمه رمان کورمک مک کارتی درباره رابطه بین شکارچی و شکار روی صفحه ممکن است صاف ترین تصمیمی باشد که این پسران سال ها گرفته اند. نه تنها به برادران این امکان را میدهد تا جنبههای تلخ شخصیتهایی را که توسط پول مصرف میشوند و آرامشی نگرانکننده ناشی از کشتار را کشف کنند، بلکه NO COUNTRY FOR OLD MEN نیز در را برای تفسیر تفسیری در مورد حرفه کوئن باز میگذارد. اجازه دهید با کشیدن تصویری از فیلم توضیح دهم. لیولین ماس (جاش برولین) تفنگ خود را به سمت حیوانی که در کنار گله چرا میچرخد نشانه میگیرد. او در حال حاضر مسئول، کنترل، شکارچی است. او شلیک میکند و از دست میدهد، بنابراین فرود پیوسته خود را به سمت خرابی آغاز میکند. او به سمت محلی حرکت می کند که طعمه اش زمانی در آنجا بود و تنها محل قتل عام مواد مخدر را پیدا می کند. در اینجا، او بی گناه به مقدار زیادی پول برخورد می کند. او آن را برمی دارد و می رود بدون اینکه متوجه جهنمی شود که قرار است بر سر او بیاورند. او ناخواسته شکار می شود. او باقی مانده فیلم را صرف محاسبه و اجرای تلاش های مختلف می کند تا موقعیت برتری را که زمانی در اختیار داشت، دوباره به دست آورد. مقایسهها ظریف هستند و بهطور طبیعی بهوجود میآیند، نه اینکه بهعنوان پایهای اولیه برای رشد فیلم وجود داشته باشند و ماهیت واقعی آنها را تقویت کنند. من میتوانم منطق خود را در پشت این قیاس توضیح دهم، اما بسیار شبیه به کوئن است.
یک ثبات دیگر در طول حرفه برادران کوئن، استعداد بالایی است که آنها در پروژههای متنوع خود جذب میکنند. با نوشتن در اوج بازی خود، اجراهای برولین، خاویر باردم و تامی لی جونز به اوج پتانسیل خود رسیده است. ماس مردی ساکت است، متمرکز و دائماً به این فکر می کند که نمایش بعدی او چه خواهد بود. او زمانی برای منیت ندارد، فقط کارکرد دارد، و اگرچه بیشتر انگیزه او اجتناب از جلب توجه به خود است، اما تفسیر برولین نمی تواند توجه ما را جلب کند. برولین برای دومین بار در سال جاری (همراه با حضور پلیس کج لجن خود در فیلم No Country for Old Men گانگستر آمریکایی)، مهارت های خود را با ساکن شدن در ماس به عنوان موجودی غریزی و ارتجاعی دوباره تقویت می کند. در حالی که جونز بهعنوان افسر پلیسی که از دنبال کردن این اکشن بدون هیچ گونه امکانی برای مهار نتیجه استعفا داد، تأثیرگذار است، این بازی باردم در نقش آنتون چیگوره است که پس از تجربه آن، تماشاگران را با یک سرمای وحشتناک مواجه میکند. تصویری که او از یک شکارچی روانپریش نشان میدهد، هم آزاردهنده و هم جذاب است. این مردی است که از شکنجه ذهنی قربانیانش با پرسیدن سوالاتی از آنها لذت میبرد تا ناهماهنگیهای موجود در شیوه زندگیشان را قبل از بیرون راندن آنها از این دنیا آشکار کند. او از نوعی کد اخلاقی پیروی می کند که فقط در ذهن خودش معنا دارد و قتل او را کاملاً توجیه می کند. پایبندی او به این رمز همان چیزی است که او را در حالی که مردی را خفه میکند و به سقف خیره میشود، به حالت خلسه درونی میفرستد. شکارچی همیشه ترسناک است اما باردم بدتر است. او ناراحت کننده است.
هیچ کشوری برای پیرمردها کاملاً نگران کننده است، اما به نوعی هنوز یک تجربه آرام است. در میان ناآرامیهایی که به شیوهای ساده و طبیعی که داستان در آن اتفاق میافتد، یک حالت عادی وجود دارد. تعقیب و گریز دائماً غافلگیرکننده است بدون اینکه هرگز اجباری به نظر برسد. هر حرکتی که انجام می شود کاملاً منطقی است اما دیده نمی شود که در حال انجام است. در این سطح، حتی اجرای رسمی آنها از جایی برای پیرمردها نیست حکایت از مسیر حرفه ای آنها دارد. چه کسی می دانست که پشت سر گذاشتن دمدمی مزاجی برای طنز دلخراش و داستانی که به جای سکویی برای کاراکترها به خود خدمت می کند، روش کوئن را تقویت می کند و جایگاه خود را به عنوان دو تن از بزرگ ترین فیلمسازان آمریکایی فعال در کشوری که تصور می شود جایی برای جایی برای پیرمردها نیست وجود ندارد، تثبیت می کند. آنها؟ من دوست دارم فکر کنم آنها انجام دادند. با انجام این کار، آنها همچنین فیلمی برای مخاطبان بزرگسال تیزبین در کشوری ساخته اند که تمایل دارد همه چیزهای جوان و دور ریختنی را تامین کند.
GRADE: A
نظرات کاربران
برای ثبت نظر ابتدا وارد اکانت خود شوید.