گروهى از سیاستمداران نابکار، روستایى ساده لوحی به نام «جفرسن اسمیت» را انتخاب میکنند تا جاى سناتورى را که به تازگى درگذشته است بگیرد...
یک مرد ساده لوح برای پر کردن یک جای خالی در مجلس سنای آمریکا انتخاب می شود. نقشه های او کاملا با فساد سیاسیت مداران به هم می ریزد، اما او عقب نیشینی نمی کند ...
جفرسون اسمیت ساده لوح و آرمان گرا ، رهبر Boy Boy Rangers ، توسط فرماندار بی روح دولت ایالتی خود با کمال احتیاط منصوب می شود. وی با سناتور ارشد ایالتی - سناتور جوزف پین ، رئیس جمهور امیدوار و كودك ، دوباره به هم پیوسته است. اما ، در واشنگتن ، اسمیت بسیاری از کاستی های روند سیاسی را کشف می کند زیرا هدف جدی وی از اردوگاه ملی پسران منجر به درگیری با رئیس سیاسی دولت ، جیم تیلور می شود. تیلور ابتدا سعی می کند تا اسمیت را فاسد کند و سپس بعداً سعی کند اسمیت را از طریق رسوایی نابود کند
یک رهبر جوان ساده لوح برای پر کردن یک جای خالی در سنای ایالات متحده منصوب می شود. نقشه های آرمان گرایانه او به سرعت با فساد در داخل کشور و اختلاس قهرمانش در واشنگتن برخورد می کند، اما او سعی می کند علیرغم حملاتی که به شخصیتش می شود، پیش برود.
دانلود فیلم Mr. Smith Goes to Washington 1939 (آقای اسمیت به واشنگتن می رود) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
فرانک کاپرا مطمئناً یک ایدهآلیست بود، اما مطمئناً در دیدن برخی از تاریکترین مشکلات بشریت و نهادهای آن با چشمهای روشنی برخورد میکرد. او در ابتدای آقای اسمیت به واشنگتن می رود به ما سیاستمدارانی را نشان می دهد که محکم در جیب علایق خاصی هستند که میزان آن شگفت انگیز است. یک فرماندار ایالت (گای کیبی) پس از فوت یکی از دو سناتور ایالتی که در ایالت او خدمت می کردند، مسئول انتخاب یک سناتور جدید است، اما بلافاصله مشخص می شود که او به عنوان عروسک خیمه شب بازی یک تاجر بزرگ (ادوارد آرنولد) عمل می کند. نفوذ فرماندار موقعیت خود را به دست آورد، و اکنون چه کسی انتظار دارد این ضربات را به عنوان بازپرداخت خطاب کند. ما آن را به عنوان یکی از مشکلات اساسی دولت نمایندگی در سال 1939 می دانیم، همانطور که امروز است، بنابرآقای اسمیت به واشنگتن می رود بسیار مرتبط است.
حالا خنده دار است که فرماندار سرکشی کند و آن را به کار ببندد. در عوض، جفرسون اسمیت (جیمی استوارت)، رئیس Boy Rangers، بر اساس التماس فرزندانش و یک ورق سکه که روی لبه آن قرار دارد، در آنجا حضور دارد، اما این پیش فرض فیلم است. این یک فراخوان آشکار برای پاکسازی واشنگتن، و جذب افراد شایسته و درستکار به عنوان نمایندگان است، و در ارائه این پیام، کاپرا به ظرافت یا واقع گرایی اقدام نمی کند. و من میتوانم همین الان قبل از اینکه صحبت کنم این را بگویم، خندهآور است که چگونه بچهها نقشی را که بعداً در فیلم Mr. Smith Goes to Washington انجام میدهند، بازی میکنند و سناتور دیگر (کلود رینز) در پایان چگونه رفتار میکند. شاید فیلم به این نکته اشاره میکند که پیشرفت همیشه بیشتر به نسل بعدی بستگی خواهد داشت، و در نهایت این امر مستلزم آن است که صاحبان قدرت حس نجابت خود را جمع کنند و از آنچه درست است دفاع کنند.
یک چیز من عشق دقیقاً این است که اسمیت با کاری که قرار است انجام دهد چقدر محترمانه رفتار می کند. اول از همه، او می داند که به او مربوط نیست. او همچنین مطمئن نیست که چقدر موفق خواهد شد، اما میگوید: «من میتوانم یک چیز به شما قول بدهم: هیچ کاری برای رسوایی دفتر سناتور ایالات متحده انجام نمیدهم». پس از انداختن سطل کبوترهایش (lol)، سپس او را در حالی که در نقاط دیدنی واشنگتن دی سی گردش می کند، با چشمان گشاد می بینیم. عکسی که کاپرا از او در زیر مجسمه غول پیکر لینکلن می گیرد، فروتنی او و دیگران احترام عمیقی را که برای موسسه ای که قرار است به آن خدمت کند، کاملاً نشان می دهد. با عکسهایی از دومین سخنرانی افتتاحیه لینکلن ("با کینه توزی نسبت به هیچکس، با صدقه برای همه") و خواندن بخشی از سخنرانی گتیزبورگ توسط پسری جوان، مقدار زیادی از آرمانهایی که کشور آرزوی آن را دارد، دریافت میکنیم. پدربزرگ و یک مرد آفریقایی-آمریکایی نگاه می کنند. این کاملاً گلدار است و ممکن است لب های هر بدبین که فیلم را می بیند، به تمام مواقعی که آمریکا در دنیا بد کرده است، داشته باشد، اما تازه وارد شدن به جنگ جهانی دوم از آن زمان ها نبود، و صرف نظر از این، می توانم کمک نمی کند اما این صحنه را تحسین کنید. کاش همه نمایندگان آمریکا با احترام به این آرمان ها می رفتند، نهادها را از صمیم قلب احترام می گذاشتند و احساس تواضع واقعی می کردند و نیاز داشتند که رای دهندگان خود یا رهبرانی را که پیش از آنها بودند ناامید نکنند.
br/> هر کس دیگری از نحوه عملکرد سیستم در واشنگتن آگاه است، از جمله سناتور دیگر (رینز)، سرپرست او (یوجین پالت)، و منشی او (ژان آرتور). هک، حتی صفحه جوانی که او را روی صندلی خود نشان می دهد، باهوش تر است. اسمیت به پسر می گوید: "من فقط می خواهم بنشینم و گوش کنم"، به این معنی که او احساس می کند چیزهای زیادی برای یادگیری دارد و نباید با تفنگ های آتشین وارد شود. کودک پاسخ می دهد: "این راهی برای انتخاب مجدد است" که نشان می دهد بدبینی این روند تا چه حد عمیق است. بعداً به صورت پرانتزی گفته می شود که "شما نمی توانید روی رای دادن مردم حساب کنید. نیمی از زمان آنها رای نمی دهند." این تکههای کوچک به همین نکته اشاره میکنند، که اگرچه ممکن است وضعیت دولت را تقبیح کنیم، در عین حال، برای بهتر کردن آن باید مشارکت فعالی در آن داشته باشیم.
استوارت در این زمینه فوقالعاده است. فیلم، با لحظات به یاد ماندنی زیادی، مانند زمانی که او با عصبانیت پیشنهاد خود را برای اردوی پسران در طبقه سنا می خواند، و سپس زمانی که چشمانش به فساد عمیق باز می شود، که شامل دوست و مربی پدرش، شخصیت راینز می شود. زمانی که او در مجلس سنا به سمت فیلیباستر می رود و با عصبانیت فریاد می زند "نه قربان، من تسلیم نمی شوم!" این یک لحظه خوب، آتشین، با تنش قابل لمس بین دو مرد است. من همچنین صحنه ملایمتر با آرتور را دوست دارم، جایی که او والت ویتمن را به نقل از پدرش، مردی که در جنگ برای پسر کوچک و مطبوعات آزاد مرده بود، کانالیزه میکند: "پدرم ایده درستی داشت. او همه چیز را حل کرد. او گفت: پسرم، شگفتیهایی را که در اطرافت هستند از دست نده. هر درخت، هر صخره، هر مورچه، هر ستاره مملو از شگفتیهای طبیعت است. او گفت: "آیا تا به حال متوجه شده اید که پس از عبور از یک تونل تاریک طولانی، چقدر از دیدن نور روز سپاسگزار هستید؟ خوب، او گفت، "همیشه سعی کنید زندگی را طوری ببینید که انگار تازه از یک تونل بیرون آمده اید."
آرتور با کاراکترش که الهامبخش هم هست، یک اجرای خوب انجام میدهد. او می داند که کنگره چگونه کار می کند، به استوارت (و بیننده) یک آموزش کوچک می دهد و سپس از بالکن به او مربی می دهد. ما می بینیم که شخصیت او خسته است، اما هنوز یک بارقه ایده آلیسم در او وجود دارد، و همچنین مقداری انزجار از سیاست. او به استوارت میگوید: «شما در نیمه راه هستید، به اینجا تعلق ندارید. ما میبینیم که هر دوی این شخصیتها پاسخی اجتنابناپذیر به زشتی سیاست را پشت سر میگذارند - با در نظر گرفتن ترک تشدید و ناامیدی از همه چیز، زیرا این مبارزه با یک مستضعف است که تلاش میکند آن را تغییر دهد، یا بماند و بجنگد، زیرا این تنها راه است. هر چیزی تغییر خواهد کرد و رهبران بزرگ نیز باید انجام دهند. از آنجایی که این یک فیلم کاپرا است، میتوانید حدس بزنید که آنها کدام یک از این مسیرها را انتخاب میکنند.
این قطعاً مسیری دشوار است، زیرا رئیس سیاسی فوقالعاده قدرتمند است. در اینجا شر، طمع و فساد واقعی وجود دارد و آرنولد نقش خود را به خوبی ایفا می کند. صحنهای که او سعی میکند اسمیت را به بازی با توپ بکشاند، یادآور صحنهای است که پاتر در فیلم Mr. Smith Goes to Washington «این یک زندگی شگفتانگیز» جورج بیلی را به دفترش فراخواند و نتیجه مشابهی داشت. وقتی اسمیت با انزجار از جای خود برمیخیزد، رئیس بلافاصله به پلان B میپردازد، که او را در هم میکوبد. او همان کاری را میکند که افراد فاسد و فریبکار در سیاست همیشه انجام میدادند - او اتهامات همان چیزهایی را که او مرتکب آن است، علیه کسانی که با آنها مخالفت میکنند، برمیدارد. او همچنین از قدرت خود بر مطبوعات برای راه اندازی یک جنگ تبلیغاتی و اطلاعات نادرست استفاده می کند. شاید شما این الگوها را از امروز تشخیص دهید.
پایان کمی درهم و برهم است، و اگر اسمیت به نحوی نشان داده می شد که سناتورهای دیگر را با استدلال و دلیل تحت تاثیر قرار می دهد، بیشتر دوست داشتم. چگونه می توان به آن سوی راهرو دست پیدا کرد و چنین شکافی از اختلاف نظر و منافع خاص ریشه دار را پر کرد؟ با این حال، باید اعتبار فیلم را به خاطر روشن کردن فساد در سیاست بدانم، و من دوست داشتم پیام واقعی آن چنان قدرتمند بود که بسیاری از سیاستمداران آزرده فیلم را به عنوان تبلیغات کمونیستی معرفی کردند. همانطور که اسمیت می گوید، آنچه در سیاست لازم است "مهربانی ساده، معمولی و روزمره است. و کمی مراقب دیگران نیز باشیم." در واقع.
دانلود فیلم Mr. Smith Goes to Washington 1939 (آقای اسمیت به واشنگتن می رود) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
از ابتدای شکل گیری هنر، فیلم ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند: واقع گرایانه و خارق العاده (مبتنی بر فانتزی). عدهای اشاره میکنند که فیلمهای فرانک کاپرا بیرویه در دومی قرار میگیرند، که آنها کاملاً دور از ذهن و در زمان خودشان هستند و حتی یک اصطلاح تحقیرآمیز "Capra-esque" برای توصیف هر غیر بدبینانه اختراع کردند. عکس دل انگیزی که پیامی دارد فیلمهای بزرگ او، مانند It's Happened One Night، It's a Wonderful Life، و البته، آقای اسمیت به واشنگتن میرود، با این حال، در یک دوره ثابت نیستند، بلکه در همه دورهها، واقعیترین تعریف یک کلاسیک است. و با توجه به اینکه در سال 1939 در میان قدرتهای واقعی اکران شد، سالی که برای فیلمها به اندازه سال 1998 برای بیسبال مهم بود، ایدهآلها، داستان و برتری کلی آن امروز مانند بیش از 60 سال پیش درخشان است.
یک سناتور از یک ایالت ناشناس و میانی آمریکا می میرد و یک سناتور جدید باید توسط فرماندار هوبرت هاپر منصوب شود. آنها باید سدی را پیدا کنند که به راحتی توسط سناتور ارشد جوزف پین (با بازی درخشان کلود رینز) کنترل شود، بنابراین لایحه ای که اجازه ساختن سدی در نزدیکی زمین در کنار نهر ویلت متعلق به تیلور را می دهد، می تواند در سنا تصویب شود. پس از اینکه انتخاب اولیه او توسط تیلور رد شد، و مرد دستچین شده تیلور توسط مردم سرنگون شد، فرماندار جفرسون اسمیت را انتخاب می کند که جیمز استوارت، یک رهبر پیشاهنگی پسر و قهرمان محلی که هر دو در میهن پرستی خود برای آمریکا کاملاً آرمان گرا است، نقش او را به بهترین نحو بازی می کند. اما ساده لوح و کور نسبت به روند واقعی. بعد از اینکه آقای اسمیت توسط رسانه های چاپی محلی خجالت زده می شود، شروع به یادگیری واقعیت های خشن دی سی می کند. پین، قهرمان دوران کودکی اسمیت، او را زیر بال خود می گیرد و به اسمیت پیشنهاد می کند که سعی کند یک لایحه بسازد. اسمیت موافقت میکند و با دستیارش، کلاریسا ساندرز (با بازی ژان آرتور)، لایحهای برای ایجاد اردوگاهی برای پسران از سراسر کشور ایجاد میکنند تا در مورد یکدیگر و روند مدنی بیاموزند، که باعث منصرف شدن اولیه ساندرز شد. اسمیت سپس میخواهد مکانی را در نزدیکی نهر ویلت انتخاب کند، همان مکانی که قرار است سد ساخته شود و زمانی که مافوقها و ریسمانکشان واقعی متوجه این موضوع میشوند، عوارض بزرگی پیش میآید.
اگرچه اصول اولیه فرضیه دیوید در برابر جالوت است، داستان کاملاً اصلی است و احتمالاً یکی از اولین تصاویری است که دولت را فاسد نشان می دهد. شخصیتها توسط همه بازیگران اصلی به خوبی بازی میشوند، با آقای اسمیت شما با تمام وجود، آقای تیلور به دلیل غرور و حرص محض او مخالفت میکنید، و آقای پین، که وقتی مردی را از دست داد، برای او متاسف هستید. اشتیاق اولیه برای خدمت به مردم را داشت و اکنون پوسته ای از خود قبلی خود است. یک اجرای عالی توسط هری کری، پدر، که نقش معاون رئیس جمهور/رئیس جمهور سنا را برای کمک های کمیک ایفا می کند، ارائه شد. خطوطی که کاملاً قابل باور هستند و بخشهایی از فیلم نهایی اسمیت که نشان داده شد بیشترین تأثیر را میگذارد. یک صحنه زیبا با تصاویری از بناهای تاریخی و دیدنی های واشنگتن با چندین سرود ملی که به عنوان موسیقی همگام شده اند وجود دارد. نقطه اوج به اندازه درام پر تنش است، و اگرچه پایان ممکن است ناگهانی به نظر برسد، و همه چیز به طور کامل یا منظم حل نشده است، اما به خوبی کار میکند و فیلم را با نت شادی به پایان میرساند.
بدیهی است که تعداد کمی از افرادی که برای مناصب دولتی انتخاب شده اند، دارای ویژگی اخلاقی، اعتقاد و حسن نیت عمومی جفرسون اسمیت هستند، و من شک دارم که آیا دولت اگر چنین بود بهتر بود یا خیر. آقای اسمیت به واشنگتن می رود یک ایدهآل را نشان میدهد، فرضی «آسیب گمشده» حقیقت در حکومت. و اگرچه برای کاپرا و پسر خوب ابدی جیمی استوارت تقریباً غیرممکن است که فقط با یک فیلم سینمایی دنیای سیاست را به طور کامل تغییر دهند، حداقل نشان می دهد که شاید هر چند وقت یکبار، مرد خوب بودن پاداش های مشخصی دارد. . اگر (با استفاده از همان قیاس فصل بیسبال 1998) جادوگر شهر اوز و بر باد رفته مارک مکگوایر و سامی سوسا از فیلمسازیهای سال 1939 باشند، آنوقت مثل این میماند که کال ریپکن داوطلبانه به سریال مرد آهنیاش پایان دهد، کاری که با تمام وجود انجام شده است. کلاس و بالاترین احترام در ذهن، و این ایده آل بودن را برای مرد خوب بودن و پایبندی به فداکاری شما بالاتر می برد، بیشترین ثروت را به ارمغان می آورد. این تصویر از همه لحاظ بی عیب و نقص و یک کلاسیک واقعی است، با ایده های تامل برانگیز، شوخ طبعی، کمی عاشقانه افلاطونی و فیلمبرداری و امتیاز عالی و شایسته رتبه 10 از 10 است. و در دادن این امتیاز ، یا من درست می گویم یا دیوانه هستم.
دانلود فیلم Mr. Smith Goes to Washington 1939 (آقای اسمیت به واشنگتن می رود) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
چه فیلم فوق العاده ای. چه فیلم اغراق آمیزی، بداخلاق، خارق العاده، بازی زیبا، هیجان انگیز و فوق العاده است.
«آقای اسمیت به واشنگتن می رود» یک فیلم کلاسیک به دلایل خوب است. این ویژگیهایی را تقویت میکند که بسیاری از ما در این راه از دست دادهایم: ایدهآلگرایی، باور قوی، تزلزل ناپذیر، هرگز دست از کار کشیدند، صداقت و تعهد. امروز میهن پرستی و «ارزش های آمریکایی» مفهوم دیگری به خود گرفته است. آنها به مال جناح راست تبدیل شده اند. اما نوع وطنپرستی و ارزشهای آمریکایی بیان شده توسط جفرسون اسمیت، که با آنچه امروز بیان میشود، ایرادی ندارد.
آیا امروز کسی به اندازه آقای اسمیت ایدهآلیست است. اولین بار به واشنگتن آمد؟ آیا واقعاً می توان در برابر نیروی قدرتمندی مانند ماشین تیلور پیروز شد؟ به عنوان کسی که درگیر یک پرونده حقوقی بودم که طرف مقابل تمام قدرت و همه پول را در اختیار داشت، متأسفانه باید پاسخ بدهم که فکر نمیکنم. در دنیای واقعی، همانطور که تلویزیون دادگاه به ما آموخته است، همه چیز به این شکل کار نمی کند. آیا کسی به اندازه سناتور پین و جیم تیلور فاسد است؟ متاسفانه، باید بگویم احتمالا. آیا آنها کسی را که سر راهشان قرار می گیرد خراب می کنند؟ آره. آنها دارند؟ قطعاً.
«آقای اسمیت به واشنگتن میرود» یک فانتزی است، اما فانتزی است که ما را سرحال میکند و به ما یادآوری میکند که چه چیزی میتوانیم باشیم و، همانطور که ژان آرتور در فیلم Mr. Smith Goes to Washington میگوید، شاید خستهبودن همیشه ایده خوبی نیست.
جیمز استوارت نقش یک عمر را داشت و او عالی بود. خانه نشین، باهوش، پسرانه خوش قیافه، حرفه و محبوبیت فوق العاده او حتی امروز خود گویای این موضوع است. صحنه های فیلیباستر او باورنکردنی، پرشور و قوی هستند. ما خوش شانس بودیم که تا زمانی که داشتیم او را داشتیم. هرگز دیگری وجود نخواهد داشت. ژان آرتور در نقش خود بهعنوان دستیار خیابانی که چیزی برای باور کردن پیدا میکند فوقالعاده بود. آدم های بد - و کاپرا همیشه مطمئن می شود که واقعاً بد هستند - همه عالی بودند. در مورد هری کری، سخنران دلسوز، شما می خواهید او را در آغوش بگیرید. یک کار خارق العاده.
فرانک کاپرا می دانست که چگونه فیلم بسازد. سرعت، داستان قوی، و صحنه ها پرتنش و هیجان انگیز است. آدم در دنیایی که مد می کند گرفتار می شود. حیف که واقعی نیست
دانلود فیلم Mr. Smith Goes to Washington 1939 (آقای اسمیت به واشنگتن می رود) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
آقای اسمیت همانقدر خوب است که افسانه است. گاهی اوقات وقتی یک فیلم مورد تحسین جهانی آنقدر که فکر می کردم لذت بخش نیست، ناامید می شوم. اما در اینجا، این مورد نیست. جیمز استوارت شایسته این نقش است. این با توجه به مجموعه کاری چشمگیر او می گوید. این هم فیلم امضای فرانک کاپرا به همراه مستر دیدز. آرمانگرایی جفرسون اسمیت ممکن است امروز کمی نابهنگام به نظر برسد، اما، و میدانم که این کلیشهای است، جهان میتواند از افراد بیشتری با ارزشهای او استفاده کند. بازیگران نقش مکمل نیز حضور دارند. ژان آرتور همان نقشی را بازی میکند که در فیلم Mr. Smith Goes to Washington آقای Deeds بازی کرد و کلود رینز به عنوان مربی که به اسمیت خیانت میکند فوقالعاده است. به شدت توصیه می شود، 9/10.
دانلود فیلم Mr. Smith Goes to Washington 1939 (آقای اسمیت به واشنگتن می رود) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
کاندید کاپرا، افسانه آثار هنری مانند It Happened One Evening، احتمالاً تکان دهنده ترین فیلم حرفه خود یعنی آقای اسمیت به واشنگتن می رود را ساخت. هنگامی که تحویل داده شد، سر و صدایی در داخل واشنگتن و در سراسر کره زمین ایجاد کرد. آقای اسمیت به واشنگتن می رود از تمایلات کاپرا به عنوان یک رئیس با استفاده از موضوعاتی مانند بینش و اعتماد درخواست می کند. به هر حال، اگر کسی با دقت نگاه کند، می بیند که افکار منفی در مغز کاپرا شروع به نفوذ می کنند. با وجود این، کاپرا فیلمی ساخت که در تمام سنین و سنین طنین انداز است. با توجه به اینکه احتمال تأخیر اخیراً در اخبار منتشر شده است، اهمیت تصویر کاپرا هنوز در بین آمریکاییها در عصر امروز فراگیر است. به عنوان یک فیلم، آقای اسمیت به واشنگتن می رود واقعاً سخت کار می کند و دنده ها را از تقلید به نمایش پرتنش تغییر می دهد. نمایشگاه ها، به ویژه از جیمی استوارت بی نظیر، فوق العاده هستند. من هم واقعاً پایان را دوست داشتم!
قبل از شروع فیلم، فیلمنامه سیدنی بوخمن قبلاً هالیوود را در جنون فرو میبرد. جوزف برین، رئیس دفتر کد Roughages، به استودیوها هشدار داد که این کار چقدر خطرناک است و به آنها گفت که ممکن است به خوبی به فرآیند رأی گیری حمله شود، بنابراین او چند تغییر را توصیه کرد. بچه، آیا او در هر نقطه ای حق داشت که خطرناک باشد. آقای اسمیت به واشنگتن می رود واشنگتن را جدا می کرد و شنیده ها حاکی از آن بود که نمایندگان کنگره آن را ترک کردند. در هر صورت، آنها میتوانستند بدون اینکه چگونه بد به تصویر کشیده شوند و به شدت با زنجیرههای تئاتر استودیویی در دهه 1940 از هم جدا شوند، کار کنند. آقای اسمیت به واشنگتن می رود در آلمان نازی و ایتالیای موسولینی محدود شد، زیرا از نظر آنها نشان داد که چگونه یک سیستم مبتنی بر رأی نوعی حکومت واقعی است که کار می کند. این روزها، بسیاری از کلاس های فیلم، تاریخ و تئوری سیاسی از آقای اسمیت به واشنگتن می رود برای تمجید از نمونه ها استفاده می کنند. علیرغم اینکه فیلمی که قانونگذاران را دیوانه کرد، به یک موفقیت قابل توجه در بین کارشناسان و مخاطبان تبدیل شد.
به عنوان یک فیلم، عموماً برای من کار می کند. من فکر میکردم که شروع فیلم تا حدودی کند بود، اما زمانی که طرح داستان پیش میرود، فیلم هم همینطور است. در ابتدا، کاپرا جزء خود را به عنوان یک اسپین آف از موفقیت خود آقای Deeds Gets Down Business برنامه ریزی کرد، اما در مورد آن تجدید نظر کرد. هنگامی که جیمز استوارت، سرگرم کننده معمولی امیدوار که هر آمریکایی او را گرامی می داشت، به این پروژه پیوست، کاپرا تصمیم گرفت که آن را یک تصویر مستقل بسازد.
جفرسون اسمیت (جیمز استوارت) پس از مرگ او به عنوان نماینده پر نشده افتتاحیه نامگذاری شد. یکی از قانونگذاران او یک همکار جوان امیدوار و بی فریب است که ریاست The Kid Officers را بر عهده دارد. جفرسون مشتاق استفاده از این موقعیت برای تصویب لایحه ای است که شامل افسران می شود. در طرف مقابل، جفرسون به احتمال زیاد به دلیل نداشتن تجربه سیاسی و اینکه میتوانست توسط سایر قانونگذاران بالاتر مورد سوء استفاده قرار گیرد، انتخاب میشود. او با رهبر ایالتی کنگره، جوزف پین (کلود داونپورز) که بسیار مورد احترام و منحط است، متحد می شود. او تحت تأثیر مدیر مالی قوی، جیم تیلور (ادوارد آرنولد) است. هنگامی که جفرسون در پایتخت کشور ظاهر می شود، بدیهی است که از او برای یک قبض سد استفاده می شود ... که با قبض پین مبارزه می کند. آیا جفرسون که در ابتدا به عنوان یک مکنده، از جمله منشی منتقدش ساندرز (ژان آرتور) دیده میشود، همبستگی برای مقابله با این مردان تأثیرگذار را خواهد داشت که بدون شک میتوانند حرفه سیاسی او را در فرصتی که میخواهند محو کنند؟
در کل نمایشگاه ها عالی بود. جیمز استوارت آنقدر جذابیت خوش بینانه را دارد که باعث شود من به هدفش ایمان داشته باشم. آخرین صحنه های او بسیار قوی است. او علاوه بر این، علم فوق العاده ای را با ژان آرتور به نمایش گذاشت. شخصیت او از ابتدا بدبین است زیرا می داند واشنگتن چگونه کار می کند، اما وقتی ذهنیت و خواسته های جفرسون را درک می کند، دوباره شروع به پذیرش می کند. بازیگران نقش مکمل، به ویژه کلود داونپورز، از تجارت مراقبت می کنند. باران واقعاً Paine را به یک اثر وحشتناک تبدیل کرد. مانند بیشتر فیلمهایش، کاپرا روشن میکند که قهرمانان و بدخواهان فیلمهایش چه کسانی هستند، در اینجا هیچ استثنایی ندارد. جالب اینجاست که کاپرا به شخصیتهایش رگههایی از منفیبافی میدهد، با این حال او واقعاً اعتماد را ترک نمیکند و این گزینه را برای قرار دادن سهام خود در راه بسیار دور از خود باقی نمیگذارد.
بهطور کلی، نمیتوان این موضوع را رد کرد که آقای اسمیت رفتن به واشنگتن یک اثر هنری است. به عنوان یک فیلم، سرگرم کننده، واقعی، پر شور و مهم است. دارای موضوعاتی است که در همه سنین و فراخوان ها طنین انداز است. عنوان، نمایشگاه ها و محتوا تا آنجا که ممکن است شگفت انگیز هستند. قدم زدن نسبتاً با تأخیر شروع می شود، اما وقتی به دام افتادم، به دام افتادم! با توجه به تأثیری که در سرتاسر سیاره داشت، آقای اسمیت به واشنگتن می رود جلوههای داخلی و جهانی را ساخت که در ممیزی بالا به تصویر کشیده شده است. 1939 سال عظیمی در سینما بود. جادوگر شهر اوز و رفته با نسیم عکسهای درخشانتری هستند، با این حال شاهکار کاپرا را در حرفهای که او تعداد زیادی از آنها را ساخته بود به یاد داشته باشید. این یک فیلم حیاتی است و خواهد ماند.
دانلود فیلم Mr. Smith Goes to Washington 1939 (آقای اسمیت به واشنگتن می رود) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
این داستان بزرگ شدن است تا به تمام داستان های بزرگ شدن پایان دهد! طنز در آقای اسمیت به واشنگتن می رود بیشتر از یک بشکه بچه افسران است. فعالیت بیشتر از تمام تعهدات ایندیانا جونز راه اندازی شده است. احساسات دو مشتی بیشتر از آن چیزی است که می توانید یک متخصص ژیواگو را قبل از لندمارک واشنگتن تکان دهید. در واشنگتن بیشتر از آن چیزی که هملت در دانمارک شاهد خراب شدن موها بود، ظاهر می شود. لو! زمان است - خارج از مفصل! ای نفرتزده نشان دهید که از اینکه جفرسون اسمیت در هر نقطهای فریب خورده و به یک نماینده تبدیل شده است تا آن را درست کند، نفرت دارید!'
اکنون با فرض اینکه شما همه موارد فوق را از نظر ظاهری تصدیق کنید، من زمینی دارم که شاید بتوانم می خواهم شما را در نزدیکی رودخانه ویلارد بفروشم. واقعیت این است که یک افسر ساده لوح، دلبند و افسر سرزمین چوبی طبیعت را به تدریج درک میکند که مؤسسات و افرادی که بیشتر به آنها احترام میگذارد و دوستشان دارد، شکستگیها و نقصهایی در چین و چروکها و به طور کلی پاهای خاک دارند. آقای اسمیت به واشنگتن می رود هیچ دوستی در وقایع داستان ندارد که چگونه فریبهای خوشبینانه جوانان میتواند به ناامیدی از رویاروییهای قدیمی تبدیل شود و در نهایت تاکید مجدد بر بینش بهعنوان یک مدل کارآمد در حال پیشرفت است که بهطور مداوم بر روی بیعیب و نقصی تمرکز میکند که ممکن است هرگز به طور کامل به دست نیاید و در عین حال پیوسته در حال تکامل باشد. .
صحنه ای که هر بار مرا به خود جلب می کند، شیوه ای است که جفرسون اسمیت در مقابل نقطه عطف لینکلن مانند شخصی در داستان جیمز تربر، و شگفت زده از شکوه و عظمت خشن نگاه رهایی بخش بی نظیر باقی می ماند. این با صحنهای دنبال میشود که اسمیت در حال فکر کردن به شکست دادن یک عقبنشینی عجولانه است، پس از فهمیدن اینکه او یک پیاده ناخودآگاه در مانورهای یک ماشین سیاسی خارقالعاده بوده است. یک بار دیگر او با شگفتی آسیب دیده بر روی نقطه عطف لینکلن تمرکز می کند، مانند جستجوی راحتی در ظاهر نماد سنگی شماره یک خود. هر چند که ممکن است، نگاه هنوز خشن و مصمم است. تقریباً میتوانم آبه واقعی را بشنوم که با چهرهای متلاطم میگوید: "چی! فکر کردی این مکان برای بچههاست؟" واقعیت این است که اسمیت یا می تواند سریع بزرگ شود یا به خانه مادرش برگردد و صدای پرنده خود را تمرین کند. با کمک کلاریسا ساندرز، که بیش از آن توسط ژان آرتور ایفای نقش می کند، نماینده کوچک کنگره ما به این درک می رسد که دولت اکثریت توسط افراد استانداردی که واقعاً برای راست خم می شوند، بهتر مورد خطاب قرار می گیرد تا نمونه های زور نشان داده شده در سنگ مرمر سفید. .
دقیقه های قابل توجه تعداد و موجودی غیرقابل درک است، و آب و هوای D. C. مرحله فوق العاده ای برای یک سرگرم کننده جوان است تا بتواند وسایل خود را به دست بیاورد. نمی توانم واقعاً شنیده باشم که چنین خطوط هوشمندانه بی شماری توسط شخصیت های فرعی، چه مردان جوان و چه قانون گذاران قدیمی سخت، و همچنین شخصیت های فرعی و نقش های اصلی بیان شده است. بازیگران غولپیکر هستند، با این حال من عملاً آنها را به خاطر برخی از کارهای هیجانانگیز به یاد میآورم که باعث شد در نهایت با هم بنشینند. فراتر از ایده لباس، یک روح مشترک در این رویههای مطلوب وجود دارد که انتظار دارد به نهنگ یک نخ عامیانه بگوید و یک پیام مهم را که ناگهان یواشکی میآید منتقل کند. این رئیس مستقیم به نقطه کاپرا در اوج خود و پایان دادن به تمام اتاق ها است. در صورتی که فکر میکردید چارلز فوربین در مدیریت سوپر رایانههای شخصی شریک هیولا و واچمن، کار دشواری دارد، اما نه غیرممکن، به آنچه که نماینده کنگره اسمیت باید هنگام مقابله با یک ماشین سیاسی جالوت که فقط با پیوستن به آن مجهز شده است، سرپیچی کند، نگاه کنید. تاخیر، یک سیب و یک بطری پر از اسپرسو! زمانی که شما در یک اتاق بزرگ باقی میمانید که به ندرت با کسی غیر از رهبر مجلس سنا صحبت میکنید، پیشنویس قوی میشود، اما بعداً میفهمید.
کلود داونپورز مانند سابق فوقالعاده است. جوزف پین، نماینده خوشبین از کنگره، که در حال حاضر در جیب ناظر سیاسی جیم تیلور، با بازی ادوارد آرنولد و دیگران است. بولا باندی در نقش ماما اسمیت به ناظران می گوید که این یک دور از مخاطرات بزرگ است که در آن حتی جان کودکان در معامله در خطر است. به همین ترتیب دیدن H. B. Warner که نقش مسیح را در The Ruler of Lords (1927) اثر Cecil B. DeMille بازی میکرد، بهعنوان یکی از پیشگامان بخش بزرگ سنا که در برابر نماینده اسمیت ایستادگی میکرد، هیجانانگیز است. آسترید آلوین برای اسمیت در نقش سوزان پین، در حالی که مردان جوان در کابینهای خصوصی پر دود، کار کوچکی را به پایان میرسانند، و هری کری، ستاره محبوب فیلمهای آرام وسترن و متخصص هواپیما از فیلم Flying Corps (1943)، آسترید آلوین وقفهای از صمیم قلب برای اسمیت ایجاد میکند. ) با ظرافت و شادمانی پیشنهاد می کند که جفرسون اسمیت جوان به خوبی می تواند سس مخفی را برای مبارزات انتخاباتی اینجا در واشنگتن داشته باشد. فیلمبرداری جوزف واکر به طرز ماهرانه ای توسط Quality Havlick و Al Clark با قطب نما ملودیک تغییر یافته است که تقریباً به اندازه موسیقی واقعی دیمیتری تیومکین انگیزه دارد. در هر صورت، یک چیز بدون شک این است که آقای اسمیت به واشنگتن می رود در رقابت برای قابل توجه ترین فیلم های سیاسی سیاسی که تا به حال ساخته شده است، است.
دانلود فیلم Mr. Smith Goes to Washington 1939 (آقای اسمیت به واشنگتن می رود) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
چه کسی جیمی استوارت را دوست ندارد؟ مردی لاغر اندام که با نیروی اخلاق بر افراد نابکار غلبه می کند، اساساً در هر تصویری که در آن بازی می کند، به طرز عجیبی جذاب و دوستانه است. در حالی که استوارت در مجموعهای از کارهایی که راه را برای این امر هموار میکرد، شرکت کرده بود، آقای اسمیت به واشنگتن میرود، به طور کلی، یکی از قهرمانان خارقالعاده دوران اولیه این بازیگر، نزدیک به این یک زندگی عالی است.
br/> مشابه آن فیلم، و به عنوان تقویت کننده نقش اول کوچک من، فیلم در مرکز آن درباره یک فرد شایسته است که پس از سختی های بسیار، در برابر قدرت هایی که سعی در آزار و اذیت و نابودی او دارند، پیروز می شود. این در اینجا در داستانی بیان شده است که مربوط به یک کنگره جوان و بی تقصیر با استانداردهای قدیمی آمریکایی است (برشی از استوارت که به مجسمه متفکرانه و ترسناک آب لینکلن خیره شده است) که با قدرت های فساد دولتی مبارزه می کند.
فیلم، در ابتدا، کاملاً از ساده لوحی خود استوارت اشباع شده است، بنابراین شما می توانید به خاطر تصور اینکه کل تصویر می تواند در طنین دسر میوه ای تا حدی احمقانه و میوه ای پرچ شده باشد، عفو شوید، اما اینطور نیست. همه چیز برابر است، و به طور قابل توجهی، بازی توپ را در تلویزیون بالاتر میگذارد، به زیرزمین میرود و در گوشهها به اطراف نگاه میکند. یا به عبارت دیگر، دیدگاه جلالآمیز آمریکا که هم استوارت و هم فیلم را مشخص میکند، زمانی که درون هسته چارچوب قانونی ارزشگذاری شده، با تمام زبان فرصتطلبانه و کیفیت عمیق غیر قابل ملامتش، یک رشد بدخیم ظاهراً فوقالعاده را تجربه میکند، سقوطی رادیکال را تجربه میکند. پیدا شد تا پرسه بزند. از این رو، فیلم از راه سرمایهگذاری قهرمان برجسته پیروی میکند، و آشکارا برای مرد کوچک پیروز میشود، زیرا اسمیت در برابر قدرت طمع و فساد تاخیری شجاعانه ایجاد میکند.
مطمئنا، اینجا هالیوود است. از زمانی که اسمیت در کنار راه به واشنگتن رفت، ما 80 سال مدرک داشتیم که در بیشتر مواقع، کفتارها و حریصان جهان به عنوان برنده پایان می یابند، جیب هایی با پول نقد که به نظر می رسد آنها را از دست می دهند. بدون استراحت. برخی باید به طور جدی به این فکر کنند که این یک آسیب برای فیلم است و آن را به عنوان یک رمانتیک غیرقابل تشخیص با دنیای واقعی قلمداد کنند. من در هر صورت تنظیم می کنم، هر طور که باشد. روشی که چنین چیزهایی اغلب اتفاق نمیافتد، اما میتواند، صرف نظر از این که آیا این پنجره به طور فزایندهای کاهش مییابد، زیرا آمریکا با پرش قوی خود به سمت نابرابری و نفرت عمومی پیش میرود، حرکت مهمی به سوی ایده حفظ اهداف استوار است. همانطور که آرواره ها پایین می آیند.
اما بیایید قبل از اینکه بیش از حد به این میدان مین کوچک بپردازم، عقب نشینی کنیم. با در نظر گرفتن همه چیز، من آقای اسمیت به واشنگتن می رود را از روی ایدهآلهای خوشبینی نیستم، اما از آنجایی که آقای اسمیت به واشنگتن می رود لعنتی آبرومندی است، و آنچه ما در مورد فیلمهایی مانند این دوست داریم، شیوهای است که قهرمان بر آن غالب میشود، همانطور که ردیاب تامپسون میتوان گفت: قدرت های کهنه و بد،" توجه کمی به اصالت. برای تکرار، این هالیوود است. با فرض اینکه به انفعال تا حد زیادی نیاز دارید، تعداد زیادی فیلم متحرک مختلف وجود دارد که تمام ویژگیهای لازم را دارند، با این حال یک شادی و نشاط در سراشیبی پایتخت با فضایی مناسب، همراه با همه افراد منقبض، عجیب و غریب و دوستانه، جیمی استوارت جایی نیست که شما نیاز دارید. نگاه كردن. این باشگاه نبرد نیست (با وجود این واقعیت که شما باید باشگاه نبرد را ببینید).
بررسی نهایی: آقای اسمیت که به واشنگتن می رود در عین حال تقویت کننده آرمان آمریکایی است. متهم کردن کسانی که از آن بهره برداری می کنند. به هر حال شما به این گفته ایده آل نگاه می کنید، صرف نظر از اینکه در قلب شما زندگی می کند یا "تقلب!" طراحی کلی لعنتی در هر مرحله از راه (به طور کلی در کلاس آخر قرار میگیرم، چه باور کنید چه نه)، این چیزها اساساً زمینهای برای یک داستان عالی، درک و اغلب بسیار سرگرمکننده از مردی است که باورهایش را از دست نمیدهد. . ساخت فیلم فوقالعاده است، بازیگران محوری و نقش مکمل به سادگی خارقالعاده هستند (توجه فوقالعادهای به ژان آرتور بینظیر در نقش منشی سردرگم استوارت) و توجه شما را از لبه اصلی تا تیتراژ پایانی جلب میکند و احساس رضایت را برای شما به ارمغان میآورد. یک پیروزی بسیار به دست آمده است. ممکن است این موفقیتی نباشد که ما مرتباً از آن قدردانی کنیم، اما سلام، به همین دلیل است که ما فیلم داریم و یکی از دلایلی که آنها را دوست داریم. همانطور که بود، چنین احساسی را به طور قابل توجهی خارق العاده تر می کند. زندگی اغلب مضطرب، ناخوشایند و کاملاً وحشتناک است، جایی که سکونتگاه ها اندک هستند، به احتمال زیاد به هر وسیله ای وجود دارند. یک فیلم نیازی به تسلیم شدن به این واقعیت ندارد، اما می تواند چیز دیگری به ما بدهد، و آیا این ایده خوبی است که تصمیم بگیرد چنین کاری انجام دهد، چیزی بهتر. همچنین، به احتمال زیاد جیمی استوارت با کلاه خود لکنت زبان میکند؟ من را ثبت نام کن عزیزم.
بسیار خوب. من تمام شده ام. مایلم از موسسه تشکر کنم. بوس برای تک تک شما.
دانلود فیلم Mr. Smith Goes to Washington 1939 (آقای اسمیت به واشنگتن می رود) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
هالیوود، در زمان چارچوب استودیو، پناهگاهی برای فردگرایان نبود. همانطور که محققان فیلم و تولیدکنندگان خود مهم دوست دارند خلقت را به یک فرد نسبت دهند، در حقیقت فیلم طبیعتاً یک روش مشارکتی برای بیان است. هالیوود، در عصر درخشان خود، تعداد زیادی از بهترین عکس های تاریخ را خلق کرد، به این دلیل که استودیوها مانند یک ساعت برای استفاده حداکثری از تلاش های مشترک بودند. آقای اسمیت به واشنگتن می رود یک نمونه خارق العاده است.
بیایید بخشی از پس زمینه تاریخی این تصویر را بررسی کنیم. کاپرا در آینده، او از "نام بیش از عنوان" بزرگترین پیروزی های خود را در این راه طولانی در سازمان با فیلمنامه نویسی باشکوه و در عین حال به ندرت به یاد می آورد به نام رابرت ریسکین. گزارش آقای اسمیت به واشنگتن می رود درست در جاده ریسکین بود، اما به طرز غم انگیزی مقاله نویس که از کار در سایه کاپرا خسته شده بود، تصمیم گرفته بود به سمت دیگری برود. هنوز کاپرا و کلمبیا به تصویری نیاز داشتند که بتواند ادامهای رایگان از Riskin's Mr. یک مقاله نویس با استعداد و باتجربه به نام سیدنی بوچمن توسط لوئیس اینکوریج به تنظیم داستانی رسید. نتیجه، در حالی که نه به اندازه ریسکین قابل تأیید هوشمندانه و نه فریبنده است، اما با نیروی عظیم پیامش آن را جبران کرد.
وقتی اسکریپت درجه A خود را دریافت کردید، باید حق را دریافت کنید. قالب. این روزها کبوتر زنی به عنوان یک امر ممنوع و کسل کننده به نظر می رسد، با این حال بخشی از برتری دوره نمونه هالیوود است. نگاهی به جیمی استوارت بیندازید، با چهرهی بیگناهش و بدنهاش آنقدر گیجکننده که به نظر میرسد میتواند در مناطقی که قدرت باد دارد، منفجر شود. اما وقتی او در حال چرخش است، این انرژی معصومانه را دارد که باعث می شود تا جایی که ممکن است در او ذخیره کنید. استوارت برای اولین بار در برترین فیلم صنعت فیلم، یعنی You Can't Take It With You، مورد توجه عموم قرار گرفت و از آن زمان به بعد، نقش های اصلی مختلفی داشت. برای جمعیت سال 1939 شبیه دیدن یک همراه عزیز به مجلس سنا بود، و هر ناظری فعلی که دسته کوچکی از تصاویر جیمی را دیده باشد چیزی بسیار مشابه را احساس خواهد کرد. او در این کار اینگونه عمل می کند و در نتیجه کل تصویر کار می کند.
این فقط استوارت نیست. همه افرادی که در این تصویر ظاهر می شوند به طرز بی عیب و نقصی نمایش داده می شوند، صادقانه برای تایپ کردن. ژان آرتور همانطور که انتظار می رفت نقش یک دختر آتشین تیز هوش با قلبی شایسته را بازی می کند، همدستی بهینه برای استوارت قانونی و در عین حال ترسو. ادوارد آرنولد دماغ تیز و دست و پا گیر، در عینک گرد کوچکش، تصویر واقعی مدیران پول سخت است و یوجین رنج با صدای قورباغه مانند شیره غم انگیز او عالی است. به طور کلی، آقای اسمیت به واشنگتن می رود حاوی معدن طلایی از افراد سرگرم کننده شناخته شده است - توماس میچل، کلود داونپور، همکار کیبی که هر کدام به کار خود ادامه می دهند، تعجب آور نیست، و این شایستگی واقعی آنها به عنوان شخصیت های معمولی است که باعث این تصویر می شود. احساس فوری بودن.
و چه می توان در مورد آقای کاپرا گفت؟ بیایید تعهد او را نادیده نگیریم، صرف نظر از این که آیا این خیلی سزاوار این نیست که نام او بر سر عنوان باشد. کاپرا شبیه مدیر گروه است. علاوه بر این واقعیت که او چند نمایشگاه باورنکردنی را از بازیگران خود متقاعد می کند، با این حال او چیزها را به شکلی باشکوه سازماندهی می کند تا در جایی که لازم است تاکید کند. در تعداد قابل توجهی از نماهای اولیه استوارت، او در فرصتی دور در فضاهای عظیم نمایش داده می شود، شبیه مرد جوانی که در دنیایی گم شده که او آن را درک نمی کند. در صحنههای ابتدایی نه چندان زیاد در مجلس سنا، کاپرا یک شیرین کاری هوشمندانه با نقطه نظر انجام میدهد و استوارت را ترسیم میکند تا گوشه بالای اتاق با سر او ادغام شود. این ضربه باعث میشود که او ظاهری کوچک نشان دهد، شبیه به آن فریبهای نوری که میتوانید با دو خط معادل که به نظر میرسد اندازههای مختلفی دارند، انجام دهید. همانطور که اسمیت به یقین می رسد و کلماتش طنین بیشتری پیدا می کنند، از این گوشه شروع به بلند شدن می کند. استوارت و آرتور در صحنه آرام و نزدیک خود در Legislative Center Vault، در مقابل یک پایه ساده به نمایش در می آیند، بنابراین تمام مرکز از راه رسیده است و هیچ چیز ما را از سخنان آنها مشغول نمی کند. این انبوهی از استراتژیها بسیار اساسی به نظر میرسند، اما نیاز به یک متخصص متخصص دارد تا بداند چه زمانی و چگونه از آنها استفاده کند.
کاپرا بدون شک خود را شخصیتی از نوع جفرسون اسمیت میدانست، مرد کوچکی که ایستاده و تکان میخورد. همه چیز از طریق چیدن و اطمینان. به همین دلیل است که او برای به دست آوردن نام خود بر سر عنوان مبارزه کرد و اساساً "Capra touch" را تبلیغ کرد. با این حال، هالیوود کنگره نیست، و حتی جفرسون اسمیت هم نمی توانست بدون ساندرز این کار را انجام دهد. نه، این تصویر درخشان و تقریباً فوقالعاده توسط یک گروه بزرگ، Tinseltown ساخته شده است.
دانلود فیلم Mr. Smith Goes to Washington 1939 (آقای اسمیت به واشنگتن می رود) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
«آقای اسمیت به واشنگتن می رود» یک فیلم ترسیمی و در عین حال کوته بینانه درباره نیروی اطمینان و تأثیری است که یک مرد می تواند بر جامعه داشته باشد. در حالی که مملو از نوستالژی خاص کاپرا است و استراتژیهای روایتی کاملاً محجوب نیست، علاوه بر این بسیار قدرتمند است. داستان یکی از پیروزی های استقامت و خوش بینی بر «ماشین سیاسی» است. این الهام بخش روح «آزادی بیان» نورمن راکول است.
جف اسمیت (جیمی استوارت) یک سر جوان و خوش بین از گروه پسرانی مانند پیشاهنگی ها است که انتخاب می شود و باعث ناراحتی عمیق او می شود. احساس شوک، برای انتخاب شدن به عنوان نماینده کنگره. او مملو از اعتماد و آرزوی آینده کشورش است و عوامل محیطی خود را با شگفتی و هیبت می بیند. ترتیب اصلی او - در کنار انتظارات مشتاقانه و در عین حال مشکوک - تصویب لایحه ای در کنگره در مورد ایجاد اردوی عمومی برای پسران است. این، بدیهی است که او را مورد لطف مردان جوان در سراسر کشور قرار می دهد، او را ستایش می کنند و برای او تعهدات جنگ صلیبی می فرستند - یک نیکل در یک زمان. او با منشی جدیدش، کلاریسا ساندرز زیبا و در عین حال بی احساس (عموماً «ساندرز»)، با بازی ژان آرتور، که در آهنگسازی و ارائه صورتحساب او کمک میکند، گرد هم میآید. با وجود این، زمانی که زمین پیشنهادی برای اردوگاه اسمیت، مکانی مشابه با سد ویلت بروک است، درگیریها ظاهر میشود. طولی نکشید که اسمیت بخشی از آمریکا را پیدا می کند که هرگز انتظارش را نداشت - عروسک گردانی جیم تیلور، یک نجیب زاده غیر معمول ثروتمند که هدایت خود را در عمیق ترین وظایف کنگره انجام می دهد.
او به طرق متعدد، یک نماینده را مورد خطاب قرار می دهد. بین دنیای مردان جوان - مملو از تجربه، میل و منطق مشخص و در عین حال صمیمانه صریح، و جهان مسائل دولتی - مملو از منفی بافی، بازده و مسئولیت شخصی. (در واقع، در کنار جفرسون اسمیت، تقریباً همه قانونگذاران فیلم یا بد هستند یا به شدت دشوار و احمقانه هستند). تصویر جیمی استوارت از نماینده جوان بسیار بیمعنا، بیگناه و مملو از حیرت آبی است که بسیار فراتر از اصالت است (در نقطهای معین، او به چند گروه ضربه میزند)، اما او میفهمد که چگونه درخواست تجدید نظر خاصی داشته باشید ساندرز متوجه شد که وقتی او به مجلس سنا رفت، احساس کرد که مادری است که در به یاد ماندنی ترین روز مدرسه برای او آرزوی موفقیت می کند. بدون ارائه هیچ ظرافتی، صرف نظر از ناممکن بودن شخص، این یکی از بهترین و جذاب ترین بازی های جیمی استوارت است.
با این حال، بهترین ارائه در فیلم Mr. Smith Goes to Washington - به طور قطع - باید کلود رینز باشد. تصویری از نماینده جوزف پین. پین نسبت به بقیه افراد پیچیدهتر و جذابتر است که اکثریت قریب به اتفاق آنها دارای شخصیتهای غیرمعمول و بخشهای دایرهای داستان هستند. پین، زمانی که مربی و رفیق قدیمی جفرسون اسمیت، مجبور به جنگ صلیبی علیه او می شود. او مدتهاست که به جبران تأثیر تیلورها مشروعیت میبخشد، و علیرغم موافقبودن اساسیاش، او نحوه اجرای دور مسائل قانونگذاری را کشف کرده است. او مردی است که گاه از کارش متنفر است، اما میداند چه کاری باید انجام دهد و با تمام آنچه که دارد به دنبال آن میرود - و Downpours کاملاً در نقش متقاعدکننده است.
با این حال، فیلم دقیقاً نیست. بی عیب و نقص تعداد زیادی از شخصیتها ساده و خالی به نظر میرسند - گویی آنها فقط اجرای پیشفرض داستان هستند، در مقابل افراد واقعی در یک نقطه دشوار. بخش قابل توجهی از فیلم بهطور باورنکردنی اغراقآمیز و غیرمحتمل به نظر میرسد - بهویژه اتفاقی که برای طرفداران اسمیت نزدیک به دورترین حد فیلم میافتد! تکنیک اساسی فیلمسازی کاپرا این است که تماشاگر را با مونولوگهای متحرک و فداکارانه به رگبار ببندد.
در نهایت، بدون توجه به نقصهای آن، آقای اسمیت به واشنگتن میرود فوقالعاده جذاب است. هر چقدر هم که تماشاگر آنطور که به نظر می رسد جدی با آن برخورد نمی کند (و به سیل ستاره ها و راه راه ها اهمیتی نمی دهد) آقای اسمیت به واشنگتن می رود واقعاً دلپذیر و عظیم است.
دانلود فیلم Mr. Smith Goes to Washington 1939 (آقای اسمیت به واشنگتن می رود) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
فیلم شگفتانگیز کاپرا که تقریباً همزمان با اپیزود جنگ بزرگ دوم در اروپا ارائه میشود، به دنبال دشمن درونی، دستگاه حزبی طولانی مدت در دولت ایالات متحده میرود که پیوستن و آلودگی را در سطح ایالت پنهان میکرد، به این شیوه که علیه و خرابکاری میکرد. قانون اساسی واقعی و مطمئناً به سخره گرفتن تلاشهای دموکراتیک سازندگان قانونگذار مانند واشنگتن، جفرسون و بدیهی است که لینکلن.
جیمز استوارت، جفرسون اسمیت، مرد خوشبین از مزرعه، توزیع کننده مقاله رایگان برای بچهها و او در وقت اضافی خود یک انجمن عمدی پیشاهنگان توله را اداره می کند که به بچه های کوچک بدبخت سرگرمی می دهد، تا اینکه به طور مرموزی به عنوان نماینده دوم ایالت ناشناس خود رانده می شود. جیم تیلور، صنعتگر انحطاط ادوارد آرنولد، که میخواهد عکسها را به تصویر بکشد، میخواهد از یک قرارداد مدیریتی برای ساختار یک سد کمک کند. ناراحتی این است که گفته می شود سد در مرکز جایی است که وظیفه حیوان خانگی جف برای ایجاد اردوگاه عمومی برای پسران قرار دارد.
نماینده ارشد کنگره که با اسمیت به واشنگتن می رود جوزف پین از کلود رینز است. او که زمانی یک متخصص جوان کاوش بود، که واقعاً با پدر اسمیت در مبارزه با اتلاف وقت کار می کرد، بیش از بیست سال در جیب تیلور بوده و در حال حاضر دستورات خود را از مرد می گیرد. او حتی تا آنجا پیش خواهد رفت که با دختر کوچک هیجانانگیزش، او را از تجارت واقعی منحرف کند. سپس، او ساندرز را به زیردستان خود، ژان آرتور، کلاریسا (نام زیبا، آن) میگذارد تا اسمیت را اشغال کند و ویران کند. واضح است که با این کامیون درگیری با او، این ضربه زدن از چوب نمی تواند سختی به همراه داشته باشد، آیا می تواند...؟
کاپرا با موضع خاصی در پایین کشیدن محافظه کار موافق نیست. یا چپگرا به این ترتیب این نکته بزرگتر را ایجاد میکند که آلودگی میتواند قرمز یا آبی باشد. او هر توقفی را انجام میدهد تا آنها را وادار کند به دنبال این دانیال در گوشه شیر باشند، استوارت را برای تلاش جوانمردانهاش تنظیم میکند تا با تلاش برای تاخیر در مسابقه مسافتهای طولانی برای جلوگیری از مقررات پیوستن، تفاوت ایجاد کند، حتی در حالی که تیلور بیرحمانه گفتمان آزاد را خفه میکند. داشتن هر یک از اسنادی که در اختیار دارد، اسمیت را مورد اهانت قرار میدهد و در نهایت او را محو میکند.
میتوان به دیدگاه احساساتی کاپرا خندید، که در مقابل قبلیاش «آقای دیدز به شهر میرود»، عناوین آنها که عملاً قابل تشخیص نیستند، خندید. بدون شک بدون برنامه ریزی نیست، اما دوباره او آن را آزادانه انجام می دهد. سرگرمی دقیق Place Of Agents فقط به صحت می افزاید و بدیهی است که او با بی شرمی بدون مجوز واقعی ضبط کرد، استوارت برای انگیزه از ساختارهای مختلف نمایندگی در D.C بازدید می کند. او به کمک بازیگران بسیار خوب و انتخاب شده اش، برخی شبیه به آرتور که اخیراً با Deeds شروع به کار کرده است، کمک می کند، اما از آرنولد، داونپورز، توماس میچل به عنوان یک روزنامه نگار قدیمی بدبین که عاشق آرتور و هری کری به عنوان عاقل است، به او کمک کرده است. رئیس مجلس که ارزش را در اسمیت می بیند. اما مهمتر از همه، این استوارت است که به سرعت از همه فرصتها استفاده میکند تا خود را به عنوان یک سرگرمکننده نخبه با ارائه یک اعدام فراتر از آن حفظ کند تا با موفقیت لباسهای کوپر را ببرد، بنابراین پایهای خوب برای خود بهعنوان برترین اسب تیره صفحه نمایش میگذارد، اگر اینطور نیست. خیلی بد است.
مواجهه با فیلم افسانه ای «بر باد رفته» در مدت زمان طولانی اکرانش، فاجعه آقای اسمیت به واشنگتن می رود بود (در آن سال درخشان خاص، رقابت های زیادی نیز وجود داشت) و ببینید یازده جایزه اسکار آن به معنای تنها یک برد است، اما بنیاد واقعاً باید آن مجسمههای کوچک را به اشتراک میگذاشت، زیرا این عصر درخشان هالیوود است که با شکوه و عالی ترین حالت خود روایت میکند.
دانلود فیلم Mr. Smith Goes to Washington 1939 (آقای اسمیت به واشنگتن می رود) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
جیمز استوارت به عنوان نماینده کنگره، جفرسون اسمیت، در فیلم Mr. Smith Goes to Washington «آقای اسمیت به واشنگتن می رود»، یک نمایشگاه نمونه برگزار می کند. این نوعی نمایشگاه است که از یک سرگرم کننده به یک ستاره تبدیل می کند و به اندازه کافی مطمئن است که در پی ساخت آقای اسمیت به واشنگتن می رود استوارت در مسیر تبدیل شدن به یک نماد بازیگری آمریکایی بود. در هر صورت، در حالی که اعدام استوارت یک نمونه جاودانه غیرقابل انکار است، این حس آزاردهنده وجود دارد که فیلم به طور کلی با نمایشگاه مرد راننده اش قابل مقایسه نیست. این یک فیلم خوب است، اما شاید تا حدودی از عالی بودن دور باشد.
Mr. اسمیت به واشنگتن می رود یکی دیگر از آن داستان های بلند و انگیزشی است که به نظر می رسد رئیس آتی کاپرا تجربه عملی در آن داشته است. برای این موقعیت داستان حول محور مردی سرراست به نام جفرسون اسمیت می چرخد که به شرایطی می پردازد که همه چیز به جز اساسی است. اسمیت فردی شایسته، قانونی و جدی است. یک افسانه معمولی کاپرا. او رأس یک جمع جوان، افسران بچه است، و اشتیاق واقعی برای کار کردن روی وجود بچه ها دارد. بعلاوه، او این انرژی را زمانی به واشنگتن خواهد برد که، بدون هیچ مشکلی، به مجلس سنای ایالات متحده معرفی شود تا جایگزین نماینده ای شود که در حال رفتن است. به سرعت مشخص می شود که این جوان زودباور، مجهز به انگیزه های خوب، بین یک سنگ و یک مکان سخت گیر کرده است. در هر صورت، این بخشی از چیزی است که شخصیت جفرسون اسمیت را بسیار جذاب می کند. ماشین سیاسی منحط ایالت زادگاه او محاسبه می کند که ساده لوحی او باعث می شود کنترلش آسان شود. بچه همیشه آنها را غافلگیر می کند.
همانطور که ما شاهد پیشرفت جفرسون اسمیت در دنیای کثیف مسائل دولتی واشنگتن هستیم، در آغوش گرفتن شخص فوق العاده ساده است. با این حال، گاهی اوقات استقبال از فیلم نسبتاً کمتر ساده است. همه آخرین صحنه شناخته شده را به یاد می آورند. قوی و انگیزاننده است و به طرز عالی به پایان رسیده است. در آن صحنه میبینیم که هم یک شخص، جفرسون اسمیت، و یک سرگرمی، جیمز استوارت، واقعاً نشان خود را میگذارند. بهشتی است در هر صورت، مقداری از آنچه قبل از آن صحنه میرود، نسبتاً معمولی به نظر میرسد. داستان با سرعتی راحت ادامه مییابد، گاهی اوقات بیش از حد آرام. بارها و بارها برای جلو بردن داستان به سادگی پیش نمی رود. استوارت تماشایی است و دو همبازی اصلی او، ژان آرتور در نقش دستیار اول اسمیت و کلود داونپور به عنوان نماینده ارشد واقعی ایالت اسمیت، نیز عالی هستند. بنابراین بحث نمایشگاه ها نیست. این داستانی است که در نهایت به راحتی بیش از دو ساعت از خود حمایت می کند. علاوه بر این، در صورتی که داستان کمی سرعت بیشتری داشت، شاید فیلم در نهایت برای تکمیل آن چنان عجله ای نداشت که پس از صحنه بزرگ استوارت، ما را با یک بسته شدن که به طرز عجیبی ناگهانی است مواجه می کرد. از دست دادن یک صحنه در فیلم Mr. Smith Goes to Washington برای واگذاری فرصتی بیشتر برای جمعبندی آسانتر مسائل در پایان، یک سازش مناسب بود. با این حال، این یک فیلم بسیار عالی است که یکی از نمونهترین نمایشگاههای هالیوود را برجسته میکند. جیمز استوارت به تنهایی برای ارزش دیدن آقای اسمیت به واشنگتن می رود کافی است. همچنین، تعداد کافی چیزهای مفید در اطراف او وجود دارد تا در نهایت فیلم را فوقالعاده رضایتبخش کند.
دانلود فیلم Mr. Smith Goes to Washington 1939 (آقای اسمیت به واشنگتن می رود) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
به هیچ وجه مانند یک فیلم پرشور و آبرومند برای پاکسازی سوسیالیست از وجود شما نیست. علاوه بر این، آقای اسمیت به واشنگتن میرود، نمونهای از Honest Capra این کار را انجام میدهد!
در شرایطی که کشور در یک دلسردی عمیق و انرژی مثبت در سطحی بینظیر قرار دارد، مردم آمریکا نیاز به بالا بردن این کار داشتند و آقای اسمیت به واشنگتن می رود آن را به آن بخشید. آنها را فیلم کاندید کاپرا با زمینههای اصلی قدرت و ناسیونالیسم، عزم مردم آمریکا را بازسازی کرد و با استفاده قاطعانه از یکی از معروفترین نمادهای آمریکایی آن دوره، جیمی استوارت، احساس انرژی مثبت را در آنها احیا کرد. موکسی «پسر همسایه» او به فروش شخص بسیار پرانرژی جفرسون اسمیت به جمعیت کمک کرد. بازی، نقش آفرینی و انتقال او تکان دهنده و واقعی بود. کاپرا داستانی قوی و تکان دهنده از یک بچه آمریکایی ساخت که توسط «ماشین سیاسی» محاکمه و محکوم شد، که ایستاده و برای آزادی های غیرقابل انکار تک تک افراد می جنگد. شخصیت جف اسمیت در آقای اسمیت به واشنگتن می رود بیشتر از اسب تاریک مورد خطاب قرار گرفته است. او یک آمریکایی معمولی را خطاب کرد که از کار افتاده بود، اما برایش تمام نشده بود. در این فیلم، شخصیت او پرانرژی مبارزه میکرد و معمولاً به زمین میخورد، اما با شانسهایی که علیه او پیش آمد و نیشهای پیشنهادی به صورتش میخندیدند، او برخاست و با این رویداد روبرو شد. او با «مرد» جنگید و «مرد» سقوط کرد. جف اسمیت چیزی بیش از انحراف داد. او به پایان گذرگاه کسل کننده هر آمریکایی نور داد. کاپرا با تأکید بر وحشیگری و کنترلی که جف اسمیت در فیلم Mr. Smith Goes to Washington به آن نگاه می کرد، جمعیت را به خشم نسبت به قانونگذاران غیرعادی و متفکر نسبت به اسمیت برانگیخت. این استفاده عالی از تبلیغات مانند استراتژی، ناسیونالیسم را در جایی در بین مردمی که تماشا میکنند تا پایان اوج فیلم فرا میخواند، جایی که آنها را قرمز، سفید و آبی عرق میکند. در هر صورت، تعداد قابل توجهی از شخصیتها یک لایه بودند، گویی که سرگرمیکنندگانی که آنها را بازی میکردند، به سادگی نقش خود را «ایفای نقش میکردند». آنها به اندازه جیمی خارقالعاده نبودند، بدیهی است که تعداد زیادی از آنها نقش مرد یا بانوی مستقیم را بازی میکردند، با این حال اساساً به افراد مجموعهای میدادند! قیافههای گیجآمیز آنها باعث میشد که بخش قابل توجهی از فیلم نادرست و غیرمنطقی به نظر میرسید و به صحنهای اشاره میکرد که اسمیت دیوانهوار مشت میشود و هر یک از خبرنگاران حاضر در سایت را مشت میکند! PLLLEEEEASE!!! شما نمی توانید این کار را انجام دهید، چیزی به نام حمله و باتری وجود دارد، اما کسی که اهمیت می دهد جیمی استوارت است. آن شخص می تواند هر کاری را که بخواهد انجام دهد. دیوانگی مشت زدن یا نه، آقای اسمیت به واشنگتن می رود برای همه جیمی استوارت که در آنجا پخش می شود عالی است. این بهترین کار او نیست، بلکه شخصیت های دیگر فیلم را تحت الشعاع قرار می دهد. این نیز یک فیلم باورنکردنی برای هر فردی است که به بخشی از ناسیونالیسم نیاز دارد. به طور کلی، این یک فیلم بسیار ساخته شده بود و به اندازه کافی درگیر کننده بود که بتوان یک بار بعدی را دید.
نظرات کاربران
برای ثبت نظر ابتدا وارد اکانت خود شوید.