پراگ سال 1919 پیاده روهای باریک و برج های قرون وسطایی سایه ی ترسناک خود را بر گوشه و کنار شهر انداخته اند قصر آن عمارت یک پارچه و باعظمت که اقتدار و وحشت را در دل های می اندازد بر فراز شهر دیده می شود این دنیای کافکا است مردی با یک زندگی دوگانه او طی روز یک کارمند ساده ی اداره ی بیمه است و شب ها نویسنده ...
کافکا که کارمند بیمه است پس از به قتل رسیدن همکارش درگیر گروهی زیرزمینی و مخفی می شود.این گروه که مسئول بمبگذاری در سطح شهر است اقدام به تاسیس سازمانی مخفی برای کنترل اتفاقات بزرگ در جامعه کرده است.او مجبور می شود با این سازمان مقابله کند و...
کافکا کافکا در طول روز در یک شرکت بیمه کار می کند، جایی که وقایع او را به کشف یک جامعه مرموز زیرزمینی با اهداف سرکوبگرانه عجیب هدایت می کند...
این دنیای کافکا است مردی با یک زندگی دوگانه او طی روز یک کارمند ساده ی اداره ی بیمه است و شب ها نویسنده.
دانلود فیلم Kafka 1991 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
این یک فیلم تا حدودی کنجکاو است که در تلاش برای تاریخگذاری است - همانطور که در داستاننویسی در اواسط قرن بیستم و همچنین صحنهبندی، طرح خلقت و شمایلنگاری بصری متفاوت وجود دارد - و به طور همزمان به یک احساس پسا ضربه میزند. آزمون مجدد پیشگام بنابراین، چیزی که در نهایت به آن میرسیم، ترکیبی خیرهکننده و خودارجاعی از «نگاه» است (که اجزای فیلم مرد سوم تیون رید و رزیدنت کین ولز را در هم میآمیزد)، با اجزای فیلمهای فرعی استیم پانک مانند Eraserhead، برزیل، Tetsuo: The Iron Man، Barton Rat، و غیره. داستان به همین ترتیب درباره ایدههای فیلم نوآر، هم در مورد شخصیتپردازی، هم در مورد طراحی بصری، نگران است. داستانی، در حالی که در عین حال خود را در طرحی اصیل قرار می دهد که به این ترتیب به داستانی تبدیل می شود که او می سازد (قصر) - اما علاوه بر این ارجاعات داخلی به تاریخ واقعی زندگی کافکا است. از موقعیتش در آژانس بیمه گرفته تا رابطه پر دردسر با پدرش و علاوه بر آن رابطه بمباران شده اش و غیره. در شغل شماره یک، ما یکی از مجهزترین مجریان سرگرمی بریتانیا، جرمی آیرونز را داریم، که اگرچه شباهت چندانی به کافکا ندارد، اما اساساً میداند چگونه روح آرام، سرسخت و سختگیر نویسنده (یا اساساً تصویری که در آن وجود دارد را نشان دهد. از او داریم). ارائه او محدودیت کاملی دارد و با بخشی از نمایشگاههای تقلید شدهاش در سالهای اخیر فاصله دارد، چرا که او دیدگاهی منعکس شده برای جمعیت ارائه میکند. منتظر در پشت صحنه صحنه و اساساً پاسخ دادن به آنچه در اطرافش می گذرد (یک بار دیگر، ابزاری معروف از آثار کافکا).
استیون سودربرگ کارگردان فیلمنامه لم دابز را به طرز خارق العاده ای تحسین می کند و به خوبی تصویر می کند. با استفاده از تأثیرات ذکر شده قبلی به روشی مقایسه ای و آینده نگر در نتیجه تلاش مشترک آنها در سال 1999، The Limey. سودربرگ نیز به ما تصویری از اروپای در حال فروپاشی را ارائه میدهد که به هم ریخته است و دنیایی کاملاً کارآمد میسازد، مشابه کاری که ریدلی اسکات با Cutting Edge Sprinter انجام داد - که طرحی از گذشته از طریق آینده به ما ارائه میدهد - یا تصویری از اروپا در حال افول تا برابر. از فاسبیندر، ازدواج ماریا براون (1979)، اروپای فون تریر (1991) و فیلم بعدی خود سودربرگ، آلمانی بزرگ (2006). بنابراین، در حالی که بیشتر فیلمها به ساختن یا بازتولید این وضعیت، شمایلنگاری اواسط قرن بیستم راضی هستند که در آن گذشته به همان اندازه بینقص و شگفتانگیز بکر است، گویی همین دیروز ساخته شده است، در اینجا به یک قبلی کثیف و کثیف میرسیم. ، مملو از دود، مه و پسماند است. به طور خلاصه... کاملاً قابل باور است.
این فیلمی است که افراد از آن انتظار انسجام بیش از حد دارند. چیزی که دستاورد استاندارد ثابت سودربرگ بیشتر به آن آسیب رسانده است. از آنجایی که تعداد بیشتری از شرکت کنندگان فیلم به فیلم هایی مانند Seas 11 (2000)، ترافیک (2001) و Solaris (2002) احترام می گذارند، آنها با پیش بینی یک سواری هیجان انگیز استاندارد هالیوود به کافکا می آیند. کافکا نمیتوانست جلوتر از این باشد. در اینجا یک فیلم هوشمند است که از درک مخاطب از فیلم اروپایی و تا حدودی از فهرست پشتیبان علمی خود کافکا استفاده می کند تا راز کانونی فیلم را مشخص کند. مرجع اساسی کتاب قصر کافکا است. در اینجا به عنوان یک پست تاریخی در یک شیب سایه گنجانده شده است. در داخل، کافکا موش آزمایشگاهی دیوانه یان هولم را پیدا می کند و فیلم به تکنیکی عالی تغییر می کند. پیامدهای دیگری نیز برای The Path وجود دارد که بازپرس آرمین مولر-استال سرسختانه به محل اختفای کافکا و قابل اعتماد بودن «داستان» او (متغیر قابل توجهی در درون تضاد زیر سطحی فیلم)، و همچنین اشارهای فوری به «تحول» و «تغییر» میپردازد. بخشی از قطعات مفهومی تر و محدودتر نویسنده.
سودربرگ و دابز نگران این نیستند که در اینجا با کسی صحبت کنند. آنها اجازه می دهند که داستان، مانند خود کافکا، یک راز باقی بماند. داستان همانطور که باید فیلم نوآر ما را درک می کند، و سودربرگ ما را با کار دوربین تخیلی خود به طور مداوم مسحور نگه می دارد. این یک فیلم ایده آل است که با افکار حقیقت و داستان، رویاها و واقعیت هماهنگ می شود. تهیه کنندگان فیلم به بینش ما توجه دارند. آنها درک می کنند که برخی از پرس و جوها می تواند بی پاسخ بماند و فیلم می تواند بر این اساس بهتر عمل کند. اینکه آیا شما به اینکه داستان کاملاً در ذهن کافکا رخ داده است اعتماد دارید (توجه داشته باشید که آخرین پلان فیلم چگونه کافکا را در محل کار آهنگسازی او می بیند) یا اینکه آن را بازتاب حقیقت و تخیل می بینید کاملاً به شما بستگی دارد. با کمک خوب ترزا راسل، جرون کرابه و الک گینس، همراه با موسیقی رنگارنگ بلوف مارتینز، آنچه ما با کافکا داریم واقعاً برجستهترین و اشتباهترین فیلمهای دهه نود است. یک برخورد جالب
دانلود فیلم Kafka 1991 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
اگر از طرفداران واقعی کافکا هستید، پیشنهاد می کنم از این یکی اجتناب کنید. در صورت عدم وجود، من موافقم که این همان فیلمی است که افراد تماشا می کنند و می گویند: "وای، این همان فیلمی است که شما را به فکر فرو می برد" که احتمالا احمقانه ترین چیز است. من احساس می کنم این را می توان در مورد یک فیلم گفت. من دریافتهام که چنین فیلمهایی اغلب افکار نسبتاً خشن و ابتدایی را مطرح میکنند و آنها را بهعنوان چیز مهمی به بیرون میاندازند. (در صورتی که یک فیلم واقعاً شما را به فکر وادار کند، آنقدر حرف نمیزنید، زیرا احتمالاً فیلمها را دائماً تماشا میکنید. بنابراین فیلمی که موسیقی متن آن مانند ساعتها اجرا نمیشود، اینطور نیست. برای شما ناآشنا است). اگر احساس کردید که 1984 اورول کتاب قابل توجهی است، فکر می کنید که Kafka دلپذیر است. به احتمال زیاد شما بهتر می دانید، احتمالا این کار را نخواهید کرد.
من به هیچ وجه کافکا (فیلم) را به طور استثنایی جذاب ندیدم. تلاش زیادی برای ارجاعات بی تکلف به آثار او انجام نداد، که در هر صورت سرگرم کننده بود. نزدیکترین چیزی که میبینیم دو همکار است که برای او در دفترش (کاخ) کار میکنند، و آیرونز در یک نقطه از او میپرسد که با چه چیزی سر و کار دارد و کتابی درباره مردی میگوید که از خواب بیدار میشود تا در نهایت تبدیل به یک حشره شود. بدیهی است که قصر در فیلم Kafka وجود دارد، و غیره، اما اینها تا حدی واضح هستند که کسل کننده هستند. اشارههای کمی به زندگی او میشود، برای مثال، درخواست او از برود که آثارش را محو کند، تا پایان خون را به آتش میکشد و غیره.
فیلم کافکا شبیه آثار یک نقاش منصفانه است. شما آنها را می بینید، می گویید خوب است، و به سمت مورد زیر ادامه دهید. آنها نشانه ناامیدی قابل توجه یک فردریش، یا درگیری خشونت آمیز اجزاء، مانند یک ترنر را از دست می دهند. چیزی در درون روح صنعتگر که کار او را با اهمیتی عمیق تر از انتشار ساده طبیعت یا محیط اجتماعی اش آغشته می کند.
آنچه در کافکا کم است Kafka باعث می شود کافکا خالق را جذاب کند. کتابهای او تصاویر اولیهای درباره خطرات استبداد یا هر دشمنی که به طور مؤثر برانگیخته میشود، نیستند. این شکنجه وجودی قهرمان است که بسیار جذاب است. اینکه کافکا با خدا میجنگد، اقتدار، مدیریت، یا پیشرفت، سرگرمکننده است، اما نکته اساسی نیست.
Kafka احمقانه است، با توجه به این واقعیت که برخلاف این نبرد را به صفر رسانده یا به تصویر می کشد، کافکا را به نوعی پیامبر تبدیل می کند که علیه علم فلسفی و دموکراتیزه کردن روح بشر اسلحه به دست گرفته است. ممکن است در هر نقطه ای آن را به او اضافه کنید؟ شاید. با این حال، یک نویسنده بیتردید خارقالعاده و مهم را به یک نظریه سیاسی نئوکمونیستی تبدیل نکنید.
چیزی که بیشتر از همه در مورد فیلم مرا ناراحت کرد این بود که آنها اعصاب رفتن داشتند. وارد قصر شوید و آنچه را که در آن بود برایتان روشن کنید. هدف کلی کار کافکا این است که ما متوجه نشدیم آنجا چه اتفاقی می افتد. بنابراین به داخل کاخ راهنمایی میشویم و کلاس اخلاق کلاس هشتم را میدهیم. ننگین.
دانلود فیلم Kafka 1991 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
این به سادگی یک تصویر معمولی دیگر از یک رئیس است که سعی می کند درخشان به نظر برسد و سپس با چیزی بازی می کند که هیچ ایده ای ندارد. هیچ سطحی وجود ندارد که این قطعه از فیلم کار کند. فیلمبرداری خوب است، اما حتی ارزش توجه ندارد. سودربرگ تلاش کرد تا نوعی جزوه از واقعیت کافکا، روایتهای او (به طور منحصربهفرد «قلعه» و «محاکمه») بسازد و سپس آن را در یک نمای فیلم-نوآر احمقانه آمیخت (حتی که قبلاً فعالانه به پایان رسیده بود، فقط یک در "ناهار برهنه" کراننبرگ خیلی بهتر است). جرمی آیرونز در این کار کاملاً خارج از مرکز است، مانند کل بازیگران. در هر صورت، چه کسی می تواند آنها را سرزنش کند، من به همان اندازه از شانس بی بهره خواهم بود که مانند آنها نیاز به بیان خطوط مضحک و ناچیز داشته باشم و صحبت کنم. من هیچ سرنخی در مورد اینکه چه کسی این فرصت را به رهبران رقت انگیز و نابهینه ای مانند سودربرگ داد تا زندگی و آثار چهره های مهم نویسندگی و صنعتگری مانند فرانتس کافکا را به تصویر بکشند، ندارم. وجود Kafka وحشتناک واقعاً مایه شرمساری است. (استیون سودربرگ به وضوح با تواناییهای کم خود در درک کار آشنا نبود، زیرا سالها پس از «کافکا»، او نسبت به این یکی بیاحترامیتر و وحشتناکتر کرد و اثر علمی تخیلی استانیسلاو لم «سولاریس» را کاملاً نابود کرد و بهبود بخشید)
دانلود فیلم Kafka 1991 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
در صورتی که سودربرگ تلاش میکرد چیزی شبیه به _سکس، دروغها و نوار ویدئویی_ که میتوانست بسازد، مطمئناً موفق شد. _کافکا_ سواری وحشیانه ای است در طول چند دوره وجود فرانتس کافکای جوان - به عنوان داستانی، به اندازه کافی، به سبک فرانتس کافکا...
در حالی که بخشی از نمایشگاه ها نیستند. دقیقاً بهشتی (آیا ترزا راسل سعی میکرد همیشه چوبی و نفرتانگیز باشد؟)، آیرونز باشکوه است - هم سرگرمکننده و هم عذابآور. و با در نظر گرفتن این که بلبرینگ هنر و فیلمبرداری در ستایش عاشقانه اکسپرسیونیسم آلمانی و دادا دست و پا می زند، برای دیدن ارزش احساس غریبگی نیازی به دیدن هیچکدام ندارید.
توجه داشته باشید، این یک حس خوب نیست - - با این حال، "افراد بد" برنده نمی شوند، افراد احساس می کنند که این فقط به این دلیل است که برای آنها تفاوتی ایجاد نکرده است، و ممکن است در صورت نیاز این کار را انجام دهند. این به طرز دیوانه کننده ای بدون قید و شرط است، و... همچنین، از همه لحاظ این نکته است. این بیشتر از جهان های تحت ستم مختلف، به من کمک می کند تا «دیکتاتوری بوراکراتاریا» تری گیلیام در برزیل را بیش از هر چیز دیگری به یاد بیاورم. منشی ارشد...)
نظرات کاربران
برای ثبت نظر ابتدا وارد اکانت خود شوید.