کارمند مقرراتی دولت، زمانی که متوجه بیماری سرطان صعب العلاج خود میشود در صدد کشف ماهیت واقعی زندگی بر می آید.
« کنجی واتانابه »، کارمند قدیمی بخش بایگانی شهرداری، در می یابد که به سرطان معده مبتلا شده و بیش از شش ماه دیگر زنده نمی ماند . او ابتدا می خواهد تا از آخرین روزهای زندگی اش لذت ببرد ، اما این بی فایده است و « واتانابه» می میرد . در مراسم یادبودش ، روشن می شود که پیش از مرگ یک زمین بازی برای بچه های محله ساخته است ...
یه كارمند قديمى بخش بايگانى شهردارى، میفهمه كه به سرطان مبتلا شده و بيشتر از 6 ماه دیگه زنده نیست و ...
Kanji Watanabe یک کارمند دولتی است. وی 30 سال در همین بخش کار کرده است. زندگی او بسیار کسل کننده و یکنواخت است ، اگرچه قبلاً اشتیاق و رانندگی داشت. سپس روزی متوجه می شود که سرطان معده دارد و کمتر از یک سال برای زندگی دارد. پس از افسردگی اولیه ، او برای اولین بار در طی 20 سال زندگی خود را آغاز می کند. سپس او می فهمد که مدت زمان محدود او فقط برای زنده ماندن زندگی تمام نشده است
زیستن؛ چهاردهمین فیلم آکیرا کوروساوا در ژانر درام است. کوروساوا داستان فیلم را از مرگ ایوان ایلیچ نوشته لئو تولستوی برداشت کردهاست. «كنجى واتانابه»، كارمند قديمى بخش بايگانى شهردارى، در مییابد كه به سرطان مبتلا شده و بيش از شش ماه ديگر زنده نیست. او اکنون دچار کشمکشهای درونی شده است…
فیلم زیستن یا ایکیرو از معروفترین کارهای آکیرا کوروساوا کارگردان بزرگ ژاپنی است که توانست در جشنواره برلین برنده جایزه ویژه هیئت داوران و همچنین نامزد خرس طلایی بهترین فیلم شود. فیلم داستان یک پیرمرد است که وقتی می فهمد که سرطان غیر قابل درمان دارد و به زودی می میرد.تصمیم می گیرد جور دیگری زندگی کند....
دانلود فیلم Ikiru 1952 (زیستن) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
شما نباید زیستن را تماشا کنید مگر اینکه آماده باشید به نحوه زندگی خود نگاه کنید، به خصوص اگر یک شغل معمولی دارید یا داشته اید.
قهرمان داستان، کانجی واتانابه، پیری است. کارمند دولت، رئیس بخش امور عمومی، در یک شهر بزرگ ژاپن (احتمالا توکیو). در اوایل فیلم واتانابه متوجه می شود که او در حال مرگ بر اثر سرطان معده است و این او را مجبور می کند تا نگاهی هشیارانه به زندگی خود بیندازد و از آنچه می بیند چندان راضی نیست. او میبیند که عملاً سی سال است که در سازمانی کار میکند که در آن مردم میترسند به تعطیلات بروند مبادا متوجه شوند که آنها از دست نخواهند داد.
داستان برای احساسات بازی نمیشود. به عنوان مثال وقتی وطنابی راز بیماری خود را با زن جوانی به نام تویو در میان می گذارد و اعتراف می کند که زندگی عقیم و اسپارتی داشته است، سعی می کند رفتار خود را با گفتن اینکه همه این کارها را برای پسرش انجام داده است توجیه کند. اما تویو به او اجازه نمی دهد از این بهانه فرار کند و می گوید پسرش هرگز چنین فداکاری را نخواست. او خاطرنشان می کند که وطنابی بدون توجه به اینکه آنها را به عنوان انتخاب تشخیص داده است یا خیر، انتخاب های خود را انجام داده است. وطنابی در نهایت به اعماق ناامیدی وجودی کشیده میشود که او را مجبور میکند تا قبل از مرگ، معنای شخصی زندگی را نجات دهد. رستگاری در تعقیب پرشور و مداوم یک تلاش شخصی معنادار، از قضا در شغل او نهفته است.
در حالی که محور اصلی فیلم در بیان جزییات بحران وطنابی است، بسیاری از موضوعات دیگر نیز به آن پرداخته شده است.
ما بینش هایی را در مورد وضعیت ژاپن در اوایل دهه 1950 به دست می آوریم. پس از پایان اشغال ژاپن توسط متفقین پس از جنگ جهانی دوم. چیزی که ما می بینیم دولتی است که در بوروکراسی غرق شده است. هنگامی که گروهی از زنان به مقامات محلی میآیند و نگران تمیز کردن حوض فاضلاب در محلهشان هستند، به حدود شانزده بخش (از جمله بخش وطنابی) هدایت میشوند تا از آنها دوری کنند - باید کنترل آفات، باید پارکها، باید رفاه کودکان، زنان در نهایت با ناامیدی از اظهار نظر "این دموکراسی نیست." ساختمان های اداری ویران شده و بسیاری از آنها هنوز زخم های ناشی از جنگ را نشان می دهند. پستانداران یاکوزا حتی ظاهر می شوند.
یکی دیگر از مواردی که می بینیم شکاف نسلی است. نسل قدیمی ساده زندگی می کند و از نظر مالی محافظه کار است. این تمایز بین وطنابی که در محیطی پراکنده زندگی میکند، در مقابل پسر و عروسش که در یک خانه زندگی میکنند، اما دارایی بیشتری دارند و به مادیات اهمیت بیشتری میدهند، ایجاد میشود. همچنین، اولین تلاشهای وطنابی برای «زندگی» پس از پی بردن به تشخیصش، رفتن به سالنهای پاچینکو، کلوپهای جاز، بارهای استریپتیز، و سالنهای رقص شلوغی است که جوانان در آن جمع میشوند. می بینیم که حرکت ژاپن به سمت غربی شدن به خوبی در حال انجام است. میتوانید مرگ وطنابی را نمادی از پایان ژاپن قدیم و انتقال بیمیلی املاکش به پسر و عروسش بهعنوان انتقال از یک ژاپن خود انضباط قدیمی به یک ژاپنی جدید با گرایش مادیتر و غربیشده تفسیر کنید. ژاپن.
علاوه بر شکاف نسلی، توزیع نابرابر ثروت نیز وجود دارد. وقتی واتانابی و تویو در یک رستوران هستند، جشن تولدی در پسزمینه برگزار میشود. فضای شاد و بی دغدغه جشن تولد با نگاه حسادت آمیز تویو در تضاد است زیرا او متوجه می شود که هرگز در آن کلاس نخواهد بود. تویو در ابتدا در همان دپارتمان واتنابی کار میکرد، اما او آنقدر باهوش است که ببیند این یک بنبست است - وقتی متوجه میشود که واتانابی سی سال است که آنجا بوده، وحشت میکند. اما وقتی او را ترک می کند، بهترین شغلی که می تواند پیدا کند، کار کردن در کارخانه ای است که خرگوش های شکم پر می سازد.
«ایکیرو» در صحنه گسترده در پی واتانابی به تمایز واقعی خود می رسد. در اینجا کوروساوا برخی از موضوعات مشابه در «راهومون» را لمس میکند، و نشان میدهد که چگونه همه ما تجربه را از طریق دیدگاههای منحصربهفرد خود فیلتر میکنیم و اغلب حقایق را نادیده میگیریم. نزدیکان وطنابی رفتار غیرعادی وی را به دلیل بیماری، ناشی از رابطه نامشروع وی دانسته اند. مردم تاریخ را بازنویسی می کنند تا خود را در مطلوب ترین نور نشان دهند. برخی از همکارانش به جای واکنش نشان دادن به دستاورد وطنابی با تأمل در مورد ناتوانی خود، در واقع از او انتقاد می کنند که چرا اینقدر تهاجمی بوده و قوانین را رعایت نکرده است.
همه اینها از طریق فیلمبرداری استادانه سیاه و سفید ارائه شده است. کارمندان دولت دور یک میز می نشینند و با پشته های بزرگ کاغذ کوتوله می شوند. جالب است که در صحنهای که واتانابی در خیابانهای توکیو سوار میشود، چراغهای نئون شهر دقیقاً به همان شکلی که همان صحنه با بیل موری در «گمشده در ترجمه» بازی میشود، از شیشههای ماشین منعکس میشود. />
دی وی دی مجموعه معیار کیفیت خوبی دارد، حتی اگر در برخی صحنه ها سوسو زدن قابل توجهی وجود دارد. زیرنویسها با استفاده از عباراتی مانند، "نمیتوانم سرم را دور آن بپیچم"، "محرمانه"، "تو واقعاً *دریافت* میکنی" به روز شده است. برخی ناسزاهای صریح وجود دارد که در نسخه های اولیه وجود نداشت. تراک تفسیر بسیار عالی است.
زیستن ممکن است قوی ترین تاثیر خود را روی افراد مسن که مجبور هستند به زندگی خود نگاه کنند، داشته باشد، اما باید تاثیر قدرتمندی بر جوانان نیز داشته باشد. همانطور که یکی از شخصیت ها می گوید، "اما هر یک از ما می تواند ناگهان بمیرد."
دانلود فیلم Ikiru 1952 (زیستن) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
در مورد کارنامه پنج دهه ای استاد فقید سینمای ژاپنی آکیرا کوروساوا چیزی می توان گفت. من فقط چند تا از شاهکارهای او را دیدهام، اما هر فیلمی که از او دیدهام، تمرینی درخشان و نفسگیر در هنر استادی سینمایی است. مثال: شاهکار دراماتیک او در سال 1952 "Ikiru" (که از ژاپنی ترجمه می شود به معنای "زندگی کردن" است).
خود داستان (نوشته شده توسط خود کوروساوا، شینوبو هاشیموتو و هیدئو اوگونی). ) بسیار ساده است و حول محور کانجی واتانابه (پرکارترین مرد کوروساوا و بازیگر مورد علاقه من در فیلم Ikiru بین المللی، مرحوم تاکاشی شیمورا)، یک بوروکرات دولتی بی چهره است که در ابتدای داستان متوجه می شود که به سرطان معده مبتلا شده است. و کمتر از یک سال عمر دارد. او سپس تلاش می کند تا زندگی خود را معنا کند و در چند روز باقیمانده به وجود خود نوعی معنا بخشد.
در طول "Ikiru"، تنها چیزی که من دائماً از آن شگفت زده می شدم این بود که بازی صمیمانه، صمیمانه و در نهایت دلخراش تاکاشی شیمورا به عنوان قهرمان میانسال در حال مرگ زیستن - و برجسته ترین شخصیت فیلم - کانجی واتانابه. همچنین در طول فیلم، من دائماً به یاد بازی بعدی شیمورا در دو سال بعد در نقش استاد سامورایی دانا، سرسخت، شجاع، آزمایششده و قهرمان سامورایی کامبی شیمادا در شاهکار حماسی کوروساوا "هفت سامورایی" (1954) افتادم. تصویر کوروساوا مورد علاقه من و ویژگی زبان خارجی مورد علاقه من. کامبی شیمادا شیمورا، جنگجوی مورد علاقه من از "هفت سامورایی" به دلیل شجاعت و مهارت های رهبری اش بود.
در اینجا، کانجی واتانابه شیمورا ضعیف، ضعیف، وحشت زده و از مرگ قریب الوقوع خود می ترسد. از چند جهت دیگر، من به نوعی به یاد فیلم برنده اسکار نیکلاس کیج در "ترک لاس وگاس" (1995) می افتم، جایی که او نقش فیلمنامه نویس شکست خورده ای را بازی می کرد که مصمم بود خودش را تا سر حد مرگ بنوشد و هیچ چیز، حتی عشق، هم نبود. او را از رسیدن به هدفش باز می دارد. کانجی واتانابه کاملاً نقطه مقابل شخصیت کیج است که نه تنها می خواهد کمی بیشتر زندگی کند، بلکه فقط می خواهد به چند ماه باقیمانده خود معنایی بدهد و به خود (و ما) تأیید کند که وجودش معنایی برای دنیا داشت.
این بیانی جسورانه و درخشان از معنای زندگی کردن به زندگی است که ارزش زیستن را داشته باشد. من اغلب به این فکر کردهام که بهجای اینکه صرفاً زندگیهای ثروتمند و کاملی داشته باشیم که همه ما واقعاً میخواهیم زندگی کنیم، و برای درک آن منتظر نباشیم تا دیر شود، زندگی کردن و کار کردن در حرفههای بیمعنا به چه معناست. این بیشتر چیزهایی است که من از «ایکیرو» جمعآوری میکنم، اگرچه مانند هر فیلم بزرگ (یا هر فیلم دیگری)، میتوان اظهارات و پیامهای زیادی را از آن جمعآوری کرد. اما این چیزی است که من از «ایکیرو» گرفتم.
پس از این همه سال، «هفت سامورایی» عکس مورد علاقه من از آکیرا کوروساوا باقی مانده است، پس از آن «ران» (1985)، «راشومون» (1950) ) و حالا این فیلم. من فکر میکنم تاکاشی شیمورا واقعاً تمام تلاشش را در این تصویر به کار برد، یک اجرای غمانگیز و تعیینکننده حرفهای که خیلی واقعی است و برای برخی ممکن است کمی نزدیک به خانه باشد (اگرچه من همیشه کامبی شیمادا را از «هفت سامورایی» در نظر میگیرم. به عنوان بزرگترین شخصیتی که تا به حال بازی کرده است). چرا او هرگز نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نشد، هرگز نمی دانم. اما شکی نیست که او پس از تماشای این فیلم، سزاوار بزرگترین قدردانی رسمی است که یک بازیگر می تواند برای کار خود در یک فیلم سینمایی دریافت کند...
دانلود فیلم Ikiru 1952 (زیستن) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
به جرات می توانم بگویم که هیچ فیلمی زیباتر از شاهکار واقعی کوروساوا، ایکیرو، ندیده ام. داستان یک بوروکرات خرده پا در حال مرگ در دهه 1950 ژاپن، ایکیرو، به همان اندازه که تا به حال با موضوع زندگی ساخته شده است، صادقانه و زیباست. کوروساوا داستانی را که میتوانست ملودرام سادهای باشد را با عشق واقعی به شخصیتهایش و با یک کارگردانی فنی باورنکردنی به سطح شاهکار ارتقا میدهد. ساختار فیلم بر بسیاری از درسهای زندگی آن تأکید میکند و عمیقتر میکند، و اجراها، از جمله یک چرخش بسیار جدی توسط شیمورا، همگی بیعیب و نقص هستند. و هیچ علاقهمند به فیلم نباید از تجربه آن اجتناب کند. اگر کوروساوا فقط زیستن را کارگردانی می کرد، باز هم برای گنجاندن او در مجموعه بزرگ ترین داستان نویسانی که تا کنون زندگی کرده اند کافی است. خوشبختانه برای ما، این به سادگی اوج یک حرفه شگفت انگیز است. این تعریف مطلق یک فیلم 10/10 است.
دانلود فیلم Ikiru 1952 (زیستن) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
«ایکورو» (به ژاپنی به معنای «زندگی کردن») یکی از مورد علاقههای شخصی کوروساوا بود. منتقدان برجسته سینما در سراسر جهان آن را به همراه «هفت سامورایی» و «راشومون» در فهرست بهترین فیلمهای ساخته شده توسط هر کسی قرار دادند.
هنگامی که برای اولین بار در ایالات متحده در طول دهه 1950 نمایش داده شد، هر سه به سرعت تحسین گسترده منتقدان و حمایت قوی را به دست آوردند. علاقه مندان به فیلم ایالات متحده در آن زمان به وضوح از فرمول های خسته کننده ای که استودیوهای هالیوود در سال های ترسو پس از جنگ دنبال می کردند خسته شده بودند. آنها از فیلمهای متفکرانهتر و چالشبرانگیز کوروساوا و دیگر کارگردانان سینمای تحسینشده در ژاپن (اوزو و میسوگوچی)، ایتالیا (روسلینی، دسیکا)، فرانسه (تروفول، برسون)، و انگلیس (لین) استقبال کردند.
همه این کارگردانان بزرگ فیلم همچنین میتوانستند مخاطبان خود را در حین توسعه مضامین غمانگیز نگه دارند و حرکت دهند. با این حال، «ایکورو» حتی عمیقتر از هر فیلم دیگری که به یاد میآورم با پرسیدن آنچه برای خوب «زندگی» ما لازم است، فلسفیتر است.
تاکاشی شیمورا اجرای کاملاً متقاعدکنندهای از پیرمردی خسته ارائه میکند. بی حس و تنها او پس از اینکه متوجه شد سرطان پایانی دارد، میآموزد که اتلاف راه حلی ارائه نمیدهد. سپس به دختری بامزه و با نشاط می چسبد و او را به مغازه ها و رستوران ها می برد. او از رفتار دلخراش و هولناک او خسته شده است، اما قبول می کند که یک شام دیگر با هم بخوریم.
در صحنه پرقدرت اوج در رستوران، او می آموزد که چرا او از اسباب بازی های بسته بندی شغل جدید خود خوشحال است. "من احساس می کنم همه نوزادان در ژاپن دوستان من هستند!"
این به او ایده می دهد. او نیز می تواند کاری برای کمک به کودکان انجام دهد. "هنوز وقت هست!!"، او گریه می کند، و فرار می کند در حالی که او مات و مبهوت نگاه می کند. او به سرعت به سمت زندگی جدید شاد خود حرکت می کند.
شیمورا من را به یاد مقاله آلبر کامو "افسانه سیزیف" انداخت. سیزیف به یک روز دیگر مبارزه می پردازد، اما در نهایت بر خدایان پیروز شده است، زیرا او از تلاش خود آگاه است.
"ما باید سیزیف را شاد تصور کنیم" کامو اصرار می کند. ما همچنین باید همین احساس را برای پیرمرد در ایکورو داشته باشیم، وقتی می بینیم که چگونه او برای اولین بار دوباره متولد شده و واقعاً زنده است.
دانلود فیلم Ikiru 1952 (زیستن) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
من زیستن ژاپنی را دنبال کردم (عنوانی که «زندگی کردن» را رمزگشایی می کند) که در کتاب 1001 عکس متحرکی که باید ببینید قبل از اینکه بگذرید برجسته شده بود، عمیقاً توسط صاحب نظران ارزیابی شد و به نظر مثبت به نظر می رسید که ساعت مفیدی است، هماهنگ شده توسط آکیرا کوروساوا. (راشومون، هفت سامورایی، درسو اوزالا، ران). کانجی واتانابه (بفتا به نام تاکاشی شیمورا) اساساً در توکیو پس از جنگ ژاپن اتفاق میافتد، مدتی است که در موقعیت کسلکنندهای به عنوان یک مقام رسمی در یک اداره کار کرده و نزدیک به بازنشستگی است. نیمه بهتر او مرده است و فرزندش میتسوئو (نوبوئو کانکو) و دختر کوچکش کازوئه (کیوکو سکی) که با او زندگی می کنند، اغلب به مزایای واتانابه و میراث آینده خود فکر می کنند. در محل کار، دفتر او مملو از انفعالات نظارتی است، از جمله موقعیتی که در آن جمعی از نگهبانان نیاز به یک آبگیر دارند که یک سالن ورزشی جنگلی برای کودکان جایگزین آن شود. در مرحلهای، واتانابه برای معاینه به کلینیک میرود، جایی که یک متخصص تأیید میکند که رشدی در معدهاش وجود دارد که بدخیم و ناامیدکننده است و کمتر از یک سال فرصت دارد که در آن اقامت کند. واتانابه تلاش می کند تا با داشتن رشد بدخیم نهایی و مرگ قریب الوقوع خود کمی آرامش پیدا کند. او قصد دارد فرزندش را در مورد رشد بدخیم آگاه کند، اما وقتی فرزندش روی او تمرکز نمی کند، مخالفت می کند. او سپس، در آن نقطه، تلاش می کند تا خود را با برخی از زندگی شبانه توکیو منحرف کند. در طول شب، او با یک نویسنده عجیب و غریب (یونوسکه ایتو) ملاقات می کند که او را راهنمایی می کند. آنها به یک باشگاه رقص می روند، جایی که واتانابه از نوازنده پیانو ملودی می خواهد و "Gondola no Uta" را با تلخی فوق العاده می خواند. آواز خواندن او به طور قابل توجهی بر کسانی که او را تماشا می کنند تأثیر می گذارد. با این حال، پس از یک شب لذت بردن از زندگی شبانه، واتانابه می فهمد که این ترتیب نیست. روز بعد، واتانابه Toyo Odagiri (Miki Odagiri)، یک کارگر زن جوان را در دفتر خود تجربه می کند که برای تأیید انصراف خود به نشان او نیاز دارد. او به دلیل توجه به عشق شاد او به زندگی و انرژی، نفس راحتی می کشد و تلاش می کند تا هر اندازه که می توان برای او وقت گذاشت. تویو در نهایت به اهداف خود مشکوک می شود و از او خسته می شود. پس از متقاعد کردن او برای همراهی با او یک بار برای همیشه، او با او در مورد سلامتی خود پاک می شود و کلید پرستش او را برای زندگی درخواست می کند. تویو میگوید که مهآلودترین ایدهاش را ندارد، اما در موقعیت جدیدش که اسباببازیسازی میکند و متوجه میشود که این اسباببازیها به هر یک از فرزندان ژاپن شادی میدهد، شادی پیدا کرده است. واتانابه که توسط او پیش میرود، میفهمد که انجام کاری حیاتی برای او از نقطهی بازگشتی گذشته است. مانند تویو، او باید چیزی بسازد، و از طریق سازمان شهر او مبارزات انتخاباتی برای یک باشگاه ورزشی در جنگل را به یاد می آورد. او شرکای خود را شوکه می کند که پس از مدت ها عدم حضور به سر کار باز می گردند و شروع به اصرار برای تمیز کردن محل و ساخت یک باشگاه ورزشی در جنگل می کند. او نگران است که در حال دخالت در محل تقسیمات مختلف است که به طور کامل حل نشده است تا قبل از اینکه گرد و غبار را نیش بزند کامل شود. پس از مدتی، واتانابه گرد و غبار را گاز میگیرد، و همکاران قبلیاش پس از شروع ورزشگاه جنگل، به دنبال او جمع میشوند و تلاش میکنند تا بفهمند که چه چیزی باعث چنین تغییر هیجان انگیزی در رفتار او شده است. تغییر او از رسمی خوابآلود به پشتیبان مشتاق، آنها را معما میکند. وقتی همکارها مشروب می نوشند، آنها به تدریج متوجه می شوند که واتانابه احتمالاً متوجه شده است که در حال انتقال است، در هر صورت، وقتی فرزندش این موضوع را انکار کرد، زیرا او چیزی در مورد وضعیت پدرش نمی دانست. آنها همچنین از یک ناظر می شنوند که واتانابه در چند ثانیه آخر عمرش روی تاب ورزشگاه جنگلی در منطقه تفریحی که ساخته بود در حالی که برف می بارید، نشست. آواز "Gondola no Uta" شنیده شد. مسئولین قول می دهند که مانند او با فداکاری و اشتیاق به زندگی خود ادامه دهند. به هر حال، پس از کار، آنها از استحکام اعتقادات تازه کشف شده خود کوتاه می آیند. به همین ترتیب، ماکوتو کوبوری در نقش کیچی واتانابه، خواهر و برادر کانجی، و کومکو اورابه در نقش تاتسو واتانابه، همسر کیچی. شیمورا یک نمایشگاه معتبر ارائه می دهد که سالمندی در حال مبارزه است تا آن را به عنوان یک اهمیت و دلیل برای زندگی خود ببیند، پس از سال ها به عنوان یک کارمند دولتی که به سختی هیچ کاری انجام می دهد، اجزای پیچیده زیادی وجود دارد و امتیاز شگفت انگیز فومیو هایاسکا، این یک داستان خصوصی است از مرگ و میر، خود انعکاس و احیاء، مطمئناً گویش ناشناخته اولویت را نشان می دهد. عالی!
دانلود فیلم Ikiru 1952 (زیستن) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
چه زمانی احساس کردید که واقعاً شاد هستید؟ چه زمانی احساس می کنید سرشار از زندگی هستید؟
از نظر آب و هوای عمومی، خواه آرایش متورم ZF ژاپن در طول دهه 1950 باشد یا تاثیر کمی در مهد کودک، من احساس می کنم که منسوخ نشده است. این لحظه.
پس از درگیری، ژاپن کاملاً غربی شده بود. جوانان شروع به دنبال کردن شخصیت های خود کردند و به دنبال طراحی بودند و رسانه ها در حال شکوفایی بودند. این یک جامعه زرنگ است. 70 سال گذشت. اگرچه ساختار تغییر کرده است، بسیاری از قسمت های داخلی تغییر نکرده اند. چنین ظرافتی خلأ درونی مربی سر را بیشتر متفاوت می کند. پول نقد نمی تواند باعث شود که افراد از صمیم قلب احساس رضایت کنند.
از ابتدا تا دورترین حد داستان، رئیس تمام راه ها را برای تقلید از خفتگی دانشکده ZF در آن زمان انجام داد. پیچیدگی چارچوب ZZ، "سیاست تنبل" نیروی کار ZF، چارچوب تجمعی از افراد اشغال شده را حفظ کرد، و این گردهمایی این چارچوب را حفظ کرد، این دو یک رابطه متقابل سودمند را شکل دادند، و در این ساکت، میزبان مرد شبیه سنگ کوچکی است که در آن پرتاب شده و باعث تورم لحظه ای می شود. این من را در مورد چارچوب ZZ در ژاپن جالب کرد، زیرا تا اطلاع ثانوی، علیرغم اینکه مقامات ZF دارای اختیارات هستند، کاملاً موظف هستند. آنها به رای نیاز دارند، بنابراین باید دستاوردهای سیاسی داشته باشند، بسیار شبیه به این زمان به دلیل کرونا. تحت فشار عظیمی که بر اثر در دسترس است، که هنوز به وضوح در فیلم Ikiru نمایش داده نشده است. آیا تغییر عظیمی از دهه 1950 رخ داده است؟
در مورد شخصیت ها، Segment Boss Watanabe به عنوان "مومیایی" مورد ستایش قرار می گیرد، تصویری معمولی که به بخش بزرگی از افراد در چارچوب می پردازد. مانند واتانابه، برای کمک به فرزندش برای جبران غرامت، او در تمام زندگی خود می لرزید. عده ای شبیه به رئیس شهر نماینده، یک مقام دولتی عادی بودند که نام و بدنامی او را فروختند. و کیمورا که همه چیز را فهمید جز اینکه هنوز دو بار به ظاهر شدن فکر کرده است. شراب های مختلف سه سفر داشتند افرادی که کلمات خود را تغییر می دهند، یک استراحت شبانه مناسب می گیرند و همه چیز برای هیچ کس تعجب نمی کند. آنها به چه کسی باختند؟
رئیس بخش واتانابه جان خود را به شیائوجیا داد، اما پس از اینکه در سالهای آخر عمر توسط فرزندش دستگیر نشد، کاملاً دیوانه بود. پول نقد را نمی توان با سرخوشی و آرامش داخلی معامله کرد. تفاوت در حرفه Oda به عنوان یک نماینده زن بسیار خوشحال است که اسباب بازی هایی را ایجاد می کند که جوانان دوست دارند. واتانابه شروع به تصدیق کرد که واقعاً به چه چیزی اهمیت می دهد. برای به پایان رساندن رشد بهشت کودکان، او برای درخواست کمک به بخشهای مختلف برخورد کرد، بدنش آسیبپذیرتر و شکنندهتر شد، اما چشمهایش سنگی نبود. نه واقعاً برای تحسین یا منفعت، برای آرامش واقعی. همانطور که گائو شیائو سونگ گفت: افرادی که به جیانگهو اهمیت می دهند، شما را فراموش نمی کنند.
در فیلم Ikiru، از چند روش متمایزکننده و ملودی تولد برای نشان دادن تعالی شخصیت ها استفاده شده است. در «عشق، دختر»، نقش اول مرد این ملودی را دو بار خواند، یک بار در یک میدان اجتماعی پرشور و نمایشی و بار دیگر در هیچ. بهشت فرزندان یک نفر دو دیدگاه کاملاً متفاوت دارد. زمانی که مراسم تدفین اینطرف و آنطرف رد و بدل میشد، تماشاگران واقعیتها را بیرحمانه نشان میدادند و احساساتشان مرحله به مرحله تصعید میشد. در نهایت، همه به طور مداوم اعتبار این افسانه را تشخیص دادند و قول دادند که پیشرفتی را ایجاد کنند، که به همین ترتیب حفرهای را با تغییر 180 درجه زیر ایجاد کرد. با این حال دوباره عمیقاً با تکنیک شگفتانگیز کارگردان متقاعد شدم.
اگر همه باید تا زمانی که رشد بدخیم داشته باشند برای تأمل در مقالههای اصیل ادامه میدادند، چه زمانی متوجه شدند که بیماری دارند؟ فیلم بسیار غیرمنتظره و تیز است.
دانلود فیلم Ikiru 1952 (زیستن) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
آکیرا کوروساوا که واقعاً دردسرساز بود، به دلیل استقبال کارگردان از کار واقعی یاسوجیرو اوزو و نه مثلاً بحث ایستا، دائماً توسط جمعیت غربی دعوت می شد. فیلمهای کوروساوا که هنوز اساساً بهخاطر فیلمهای فعالیت ساموراییها و ادای احترامهایش در فیلم Ikiru نوآر شناخته میشوند، فعالیتهای فشرده و غرورآفرین بودند، از منظری بیعیب فیلمبرداری شدهاند که وسترنهای غیرقابل مقایسه آمریکایی یا میزانسنهای سایهآمیز اورسون ولز را استنباط میکند و آنها را عملاً غربی میکند. در لحن ایکیرو، یکی از فیلمهای ماورایی و ظاهراً کمرنگ کوروساوا، چند سال طول کشید تا آن را از دریای اقیانوس آرام بگذراند، و فهمیدن دلیل آن کار سختی نیست. اگرچه، همانطور که می بینم، این به احتمال زیاد قابل توجه ترین دستاورد کوروساوا است، موضوع هشیار کننده است، تقلید گویی نگران کننده است و روال های روایت غیر متعارف است.
فیلم با پرتو ایکس قهرمان ما آغاز می شود. ، واتانابه (تاکاشی شیمورا). داستانگو به ما اطلاع میدهد که بیماری معده دارد، اما او هنوز این را نمیداند، بنابراین با تردید با او همراه میشویم، در حالی که او نزدیک میشود اوراقش را در موقعیت رو به وخامت خود به عنوان یک کارمند دولتی قرار دهد. آرام و بیوقفه خمیده، واتانابه مردی مستقل است که مقدار کمی از آنچه را که به دست میآورد خرج میکند تا فرزند تنگ نظرش ناراضی باشد. زمانی که متوجه می شود چیزی حدود یک سال دیگر از زندگی اش باقی مانده است، واتانابه مراحل طبیعی اعتراف را طی می کند، در حالی که مشروب می نوشد، مهمانی می زند، از حضور در محل کار غافل می شود، با خانم بسیار جوان تری نامزد می کند و عزیزانش را عصبانی می کند. . در هر صورت، او خیلی زود تمرکز خود را به سمت ساختن یک سالن بدنسازی جنگلی برای کودکان معطوف می کند، کاری که او در کنار میز سواران بسیاری در بخش های مختلف کمیته ای که برای آن کار می کند، گذر کرده است، که ساکنان منطقه پوسیده را ناامید کرده است.
با این تغییر مرکز است که شاهکار واقعی ایکیرو به وجود می آید. تا به حال، ما دائماً با واتانابه بودهایم، اما از هیچ، همانطور که داستاننویس ما را روشن میکند، او مرده است. وقتی شرکای مختلف و بازیگران سیاسی برای مراسم یادبود واتانابه جمع میشوند، دیگر هرگز دیدگاه اول فردی، اما دیدگاه سوم فردی را دریافت نمیکنیم. زیستن کمتر یک نمایش انسانی و بیشتر یک ادعای سیاسی-اجتماعی به نظر میرسد، زیرا دیگر مردگان به خدمتکار معمولی در دفترش به تدریج اهمیت مرد را درک میکنند. رئیس شهر نماینده آنجا است و ادعا می کند که کار واتانابه در محدوده کار او بوده و کار ماشین اداری را نشان می دهد. این، بدیهی است که انتخاباتی ساده است، با این حال دیگران به گذشته فکر می کنند و واقعیت به تدریج در آخرین دوره طولانی زندگی واتانابه آشکار می شود.
یک بسته از فیلم به نمایشگاه شیمورا بستگی دارد. یک شریک طولانی مدت با کوروساوا. او در اینجا کاملاً جذاب است، حضوری بی سر و صدا دارد و شخصیت خود را به سلاحی تبدیل می کند تا قبل از اینکه به تجارت رسیدگی کند، کار خود را به پایان برساند. در یک ثانیه وحشتناک، او یک آهنگ آرام را در یک میله فشرده میگوید تا آرام شود. افراد شیک پوش جوان به تدریج دور می شوند، در حالی که دوست واتانابه، یک مقاله نویس گیج مشروب، نزدیک خانه به نظر می رسد. کوروساوا، که در آن زمان فقط 40 سال داشت، به همین ترتیب چیزی در مورد طرد اجتماعی افراد قدیمی پس از جنگ می گفت، که در صحنه بار که قبلاً ذکر شد و در دستاورد واتانابه و فرزند محرک پول نقد بود. ایکیرو چیزهای متعددی است، با این حال این نوع بشر داستان است که پس از اتمام تیتراژ در انتظار شما خواهد بود و با یکی از بهترین نماهای پایانی تاریخ به پایان می رسد.
www.the-fury of-blog.blogspot.com
دانلود فیلم Ikiru 1952 (زیستن) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
این حسابرسی حاوی اسپویلر است. هشدار منصفانه!
اول، من باید نگاتیو را جابجا کنم و به این ترتیب، توجه کنم که زیستن در سال 1952 ساخته و ارائه شده است. شاید درام از این نوع استاندارد بود، اما من آن را ترک کردم. تمایل به این که مرگ طبیعی این مرد و پاسخ او به این قطعیت یک قطعه اغراق آمیز بود. در آنجا، این کار دور از ذهن است.
من عاشق روشی هستم که آکیرا کوروساوا این را تنظیم کرد. فیلم درباره وجود کسل کننده و طاقت فرسا کانجی واتانابه آغاز می شود. او یک کارمند دولتی در محل کار شرکت های دولتی است. برای مدت بسیار طولانی، وظیفه اصلی او این بوده است که آنچه را که به دفترش می رسد به بخش دیگری منتقل کند. خلاصه بیکار می نشیند. او یک کارمند "مهر لاستیکی" است.
واتانابه در اوایل فیلم اذعان می کند که رشد بدخیم نهایی دارد. وحشتناک تر از آن است که او با PCP خود پاک نشده است، اما از یک بیمار دیگر مشخص می کند. معلوم است که خاک را گاز خواهد گرفت. و او میداند که زندگی روزانه بیش از حد کنترل شده را ادامه داده است. او هیچ کار ارزشمندی انجام نداده است و این، نه مرگ قریب الوقوع او، واقعاً او را عصبانی می کند. با این حال، راهی که او برای مدت بسیار طولانی تعیین کرده است تا زمان خود را بسوزاند، اما ساعت دیگران را.
بخت برای او خیرخواه است. در ناامیدی، ابتدا نویسنده ای را تجربه می کند که میل به کلمات دارد. این مقالهنویس، با بازی یونوسوکه ایتو، بهطور بینقصی با آنچه کانجی میگذرد ارتباط برقرار میکند و انرژی عظیمی را برای جبران زندگی تلف شدهاش تشویق میکند، اما برای کانجی ناکافی است.
روز بعد او به کانجی برخورد میکند. جوان ترین همکار در دفترش. او خیلی زود می فهمد که او از زندگی لذت صادقانه ای دارد و شروع به حسادت و اشتیاق برای دیدن زندگی مانند او می کند. او در پایان او را با نیاز به سرمایه گذاری انرژی زیادی با او مبهوت می کند. این شاید بهترین پروژه ای باشد که برای کل فیلم انجام شده است، میکی اوداگیری در نقش تویو، چنان رضایت و انرژی غیرقابل تصوری را منتقل می کند که شما نمی توانید به یاد داشته باشید که او در حال بازی کردن است.
در نهایت کانجی دلیلی برای زندگی خود و زندگی اولیه پیدا می کند. سه چهارم فیلم با درگذشت او بسته می شود. شما نمیدانید که او واقعاً چه چیزی را اصلاح کرده است، با این حال واقعاً تا این لحظه آگاه هستید که او دلیلی را دنبال کرده است. شاید اکنون او بتواند در آرامش به او بپردازد.
چهارم آخر فیلم به دنبال کانجی و افشای این موضوع است که او عملاً به طور مستقل این کار خارق العاده را به پایان رسانده است. همکاران او فوراً این را کاملاً نمیپذیرند، اما با پایان یافتن بیداری و مست شدن اعضا، افشاگریهایی به دست میآید که نشان میدهد وطنابی متواضع قطعاً به وظیفه خود رسیده است.
به طرز عجیبی تمام شده است این می تواند یک داستان فوق العاده کسل کننده در مورد یک مرد کوچک و عملاً بی ربط و زندگی او باشد. با این حال، کوروساوا ما را کاملاً در عذاب، حیرت و آشفتگی کانجی غرق میکند. ما واتانابه می شویم. ما نمیتوانیم در مقابل میل عمیق به این شخصیت مقاومت کنیم.
درست زمانی که پیشبینی میکنید که داستان باید پیروزی کانجی را بازگو کند، کوراساوا، شخص را میکشد و بقیه داستان او را از طریق یک پیشروی درخشش بازگو میکند. پشت پرده از واقعیت اعمال کانجی در مراسم یادبود او. تعداد پشتیبانهایی که دقیقاً در آنجا هستند، عملاً گیجکننده است، اما کوروساوا میداند که چگونه داستان را بادوام و ساده نگه دارد.
این یک مانع نمایشی برای روایت است، اما به نظر میرسد بیش از حد است. با دستورالعمل های امروزی فیلم اغراق شده است.
دانلود فیلم Ikiru 1952 (زیستن) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
پرسش واقعی این داستان این است: با فرض اینکه متوجه شدید قصد دارید گرد و غبار را گاز بگیرید، چگونه می توانید پاسخ دهید؟ آیا روزهای آخر خود را با انجام تمام کارهایی که برای انجام هر نوع شادی که تصور میکنید انجام میدهید، انجام میدهید، یا به چیزی مهم دست مییابید، چیزی که واقعاً معنایی دارد.
یک فرد مسن (تاکاشی شیمورا) ) به نام کنجی در حال انتقال از بیماری است و احساس می کند چیزی که به نظر می رسد برای همیشه تلف شده است. بیش از 30 سال است که او در راهروی شهر توکیو در پشت یک منطقه کاری کار میکند و به معنای واقعی کلمه چیزی به دست نمیآورد، اساساً کاغذها را با مهر الاستیک خود پا میگذارد و صندلیاش را گرم میکند.
وقتی متوجه میشود که در ابتدا بیماری دارد. از فیلم، او فقط سر کار رفتن را رها می کند و یک روز در یک بار با فرد غیرمعمول تر (که واقعاً به سختی کار می کند) در یک بار ملاقات می کند و در یک بحث می گوید که پول نقد دارد اما نمی داند چگونه آن را صرف هزینه کند. انحراف فرد خارجی برای مرد متاسف است و در عین حال حسادت می کند، زیرا او به سادگی خودکشی نمی کند، اما مسائل بدیهی زندگی را تصدیق می کند، بنابراین بدیهی است که به شخص مسن کمک می کند تا آن را زندگی کند، اما با پول نقدش که در یک شب بیرون می روند. از کلوپ های شبانه، خانم ها و مشروبات الکلی.
آکیرا کوروساوا یکی از برگزیدگان بی چون و چرای من است و آثار هنری متعددی دارد، با این حال این دقیقاً در میان آن دسته از بازیگران نمایش مانند "ران"، " Throne of Blood، "Yojimbo" و جواهر به یاد ماندنی "The Terrible Rest Well". با این حال، این بدان معنا نیست که با توجه به اینکه واقعاً فیلمی خارقالعاده است، زیستن مناسبی نیست، و اساسیترین نکته زیستن محتوای اساسی و در عین حال عالی آن است، زیرا به ما توصیه میکند ارزش آن را در کل ببینیم. زندگی روزمره و شکوه آن، در حالی که ما آن را داریم، متعاقباً عنوان فیلم، "Ikiru" است که به معنای "زندگی کردن" است.
یک چیزی که من در مورد زیستن دوست نداشتم شیوه آن است. که در آن فرد مسن در تمام طول فیلم صحبت می کند. گویی او ممکن است در هر نقطه ای صحبت کند و شما می توانید در هر لحظه متوجه شوید که او در مورد چه چیزی صحبت می کند. با این حال، در آن نقطه ای که دوباره کار اوست، غمگین شدن با این ارائه، شما واقعاً می پذیرید که این مرد در حال انتقال از بیماری است و واقعاً از خود آزرده خاطر است که به این مدت طولانی "زندگی" خود را انجام نداده است. حتی یکی از همکارانش هنگام ناهار به او میگوید که همه در محل کار اسمی دارند و اسم او «مومیایی» است. او برای مدت کوتاهی می ایستد و او تصور می کند که او را عصبانی کرده است، اما او به او دلداری می دهد که واقعاً این کار را نکرده است. او را بی عیب و نقص نامیده است زیرا می فهمد که زندگی او از زمانی که عزیزترین همسرش 30 سال پیش او را ترک کرده است، همین بوده است. او احساس می کند که برای چیزی که برای همیشه به نظر می رسد هدر داده است و نیازی به لگد زدن به سطل قبل از انجام کاری مهم ندارد، به این معنی که او باید آخرین روزهای زندگی خود را تجربه کند و به سادگی وجود نداشته باشد، همانطور که در تمام زندگی خود انجام داده است. او احساس می کند که مدت زیادی است که مرده است، اما اکنون که خیلی دیر شده است، به سادگی آن را تصدیق می کند.
این داستان اخلاقی خارق العاده ای دارد و نویسنده ای در زیستن تمام آنچه را که لازم است می گوید. با این جمله شگفت انگیز و قابل توجه می توان گفت: "چقدر تکان دهنده است که انسان هرگز نمی تواند تصدیق کند که زندگی چقدر دوست داشتنی است، مگر اینکه از نزدیک با مرگ آشنا شود."
دانلود فیلم Ikiru 1952 (زیستن) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
آکیرا کوروساوا، رئیس رؤیایی ژاپنی که عموماً به دلیل کارش در صحنه فیلم سامورایی قابل توجه و شایسته است، آشکارا به همان اندازه که در خانه هماهنگیهای دراماتیسازی معقول انسانی و جذاب را انجام میداد، بهعنوان نمایش و گسترش با تماس و ایکیرو حیاتیاش، ویژگی انعطافپذیری مورد توجه بود. صنعتگر داشت.
که توسط سازنده آن به عنوان شماره یک از کارهایش در نظر گرفته می شود، ایکیرو کوروساوا است که به طور کلی محدود است زیرا او به چند ماه اخیر در وجود گاز گرفتن کارمند دولتی دولت نگاه می کند. کانجی واتانابه (هم تیمی متوالی کوروساوا تاکاشی شیمورا) که پس از افشای بیماری لاعلاج و مدت کوتاهی برای اقامت، شروع به یافتن اهمیتی در زندگی روزمره خود می کند، او از عرضه بی پایان سال های هدر رفته و فرصت های از دست رفته ناراضی است.
ایکیرو که به انگلیسی فقط به معنای «زندگی کردن» ترجمه شده است، عنوان آن را به عنوان واتانابه تلاش میکند تا زندگی روزانهای مملو از جشن و شادی را داشته باشد. ه، احتمالاً دوستی عزیز با یک همکار زن بسیار جوان تر از او و به ویژه رضایت از کارش که می تواند تغییرات قابل اعتماد و میراثی را برای او ببیند که عموماً بخشی از شمال 30 سال مدیریت او نبوده است. شغلی که او چرت می زد و در آن قدم می زد.
این شرایطی است که همه ما به عنوان مردم می توانستیم با آن ارتباط برقرار کنیم، ملاقات چشم در چشم افراد با مرگ و میر خود و دلیلی برای تأمل در مورد یک روال روزمره که فرد به آن اعتماد دارد، بسیار بوده است. با تجربه و سرشار از محبت، قهقهه، همراهی و اهمیت و کوروساوا این فکر را با دستی ماهرانه و با دستی سرشار از ظرافت، دقت و تفکر بررسی می کند.
فیلمبرداری شده با تضاد بسیار خیره کننده، با موسیقی متن متحرک و کافی نگاه انتقادی به آخرین فیلمهای متعدد (فیلمهای صحنه ورزش جنگلی معروف یک قهرمان)، ایکیرو به عنوان بخش تخصصی برای آنچه ارزشش را در بخشهای نزدیک و در عین حال عالیاش میبیند، حوزههای اصلی قدرت است. داستان و با وجود تقریباً 70 سالگی، سن از خستگی داستانی غافل شده است که در موضوعات فناناپذیر و تعاملات انسانی خود فنا ناپذیر است.
زیستن نمونه ای است که در هر بخش موفق می شود، از نمایشگاه های کل بازیگران آن، که به سختی به عنوان کار محتوایی تلقی می شود و در حال حاضر دستاوردهای تخصصی بررسی شده است، به ندرت یک گام اشتباه برنامه ریزی شده در فیلم Ikiruی وجود دارد که تکان دهنده، سرگرم کننده و مهم باشد و بدون شک یکی از بهترین لحظات کوروساوا باشد. بخش مهمی از فیلم حرفه آکیرا کوروساوا، ایکیرو، داستانی نشاطآور است که قدرت و جادوگری دارد که به ندرت در چنین نمایشهایی با محوریت انسان ردیابی میشود. یک قطعه نمونه از فیلم که طرفداران فیلم از سرتاسر جهان باید در فرصتی که به نظر نمیرسد در حال حاضر نمیتوانند در آن شرکت کنند، آن را جستجو کنند.
دانلود فیلم Ikiru 1952 (زیستن) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
با در نظر گرفتن همه چیز، زیستن پیچیده تر از آن چیزی بود که انتظار داشتم. نیمه ابتدایی به سادگی حیرت انگیز است و نمایش شخصی را که تا پایان فیلم مشاهده خواهیم کرد به ما نشان می دهد. این روشی را نشان میدهد که یک فرد میتواند از یک موقعیت، سپس به شرایط دیگر، یک دیدگاه به دیگری تغییر کند و چگونه یک تکه از دادهها میتواند از طریق و از طریق نحوه زندگی یک فرد تا آن لحظه تغییر کند، و چگونه او زندگی را شروع میکند. جمع آوری داده ها چیزی که من در اینجا دیدم فردی است که متوجه می شود رشد بدخیم دارد، آن را با افرادی که با آنها رابطه خونی دارد در میان نمی گذارد، بلکه آن را به یک زن مبهم منتقل می کند که در آن راحتی را دنبال می کند. به هر حال، او واقعاً پس از فهمیدن بیماری شروع به اقامت میکند، تنها کاری که نشان میدهد این است که با افراد خارجی برود و در مکانهای مرفه غذا/نوشیدنی بخورد. با این حال، او هرگز به اندازه کافی مطمئن نیست که آن دقایق را به فرزندش منتقل کند. نیمه آخر یک قطعه عجیب و غریب است که در آن زندگی او توسط افرادی که او در محیط کارش می شناخت نشان داده می شود. 40 دقیقه اخیر با ارزیابی های ترکیبی درباره کنجی واتانابه همراه می شود. همانطور که زندگی او توسط دیگران بررسی می شود، دیدگاه های متناقضی از زندگی او به ما می دهد که با پاسخ های شدید از ما سؤال می کند. ما احساس می کنیم که با فرض تقویت کنجی واتانابه، راه حل ها را به این راحتی پیدا می کردیم. با این حال، این چیزی است که همه چیز بدون شک حول محور زندگی می چرخد.
زندگی از ما پرسش هایی می پرسد که پاسخ آنها دشوار است، اما در عوض برای افراد دیگر پیچیده و قطع ارتباط است. ما زندگی را از چشمان دیگران می بینیم، در حالی که کنجی به ما نشان می دهد که با تسلط بر تصمیماتش، یکی دو ماه اخیر خود را تجربه کرده است. او سعی کرد به آن سوالات افراطی به روشی شدید پاسخ دهد، همانطور که معمولاً برای بچههایش، شرکای او یا حتی ما به عنوان تماشاچیان جذاب نیست. کسی که از آخرین زندگی خود با بچه هایش لذت نمی برد و با دیگرانی که به ندرت قبل از ابتلا به بیماری می شناخت، آرام نمی گرفت. همه چیز را در نظر بگیریم، برای مدت طولانی ایکیرو، فیلمی از کوروساوا در روزهای ابتدایی اوست. او در حرفه خود فیلم ها را بهبود بخشیده است. فیلم هایی مانند هفت سامورایی یا ران او را به استادی در فیلم Ikiru ژاپنی تبدیل کردند. به هر حال، ایکیرو داستانی است که باید با جذابیت مشخصی قابل مشاهده باشد. تلقین های زیادی وجود دارد که ایکیرو را به یک ساعت عالی تبدیل می کند. من واقعاً آن را دنبال میکنم، نه بهطور استثنایی مانند دیگران طلسمکننده، اما به احتمال زیاد به آن فرصت دیگری میدهم.
P. S. گفته می شود که فیلم هندی Anand (1971) تقریباً در ایکیرو ساخته شده است. زیستن به طور کلی چیز دیگری را در شرایطی که کنجی با آن روبرو شد نشان داد. آناند ممکن است به وضوح یک قطعه به نظر برسد، اما بی تکلف تر، قوی تر، نزدیک تر به خانه است و گفتمان آن وزن بیشتری را نسبت به ایکیرو منتقل می کند.
دانلود فیلم Ikiru 1952 (زیستن) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
فقط با یکی از دوستان نزدیک دهه 80 درباره زیستن گپ زدم (نامی که از مدت ها پیش فراموش کرده بودم - در مورد اینکه چگونه زیستن ضروری اخیراً من را به یکی دیگر از همکارهای در حال انتقالش مرتبط کرده است. طرح "معنای زندگی" بسیار قوی و موثر بود - در واقع در حال حاضر - با بررسی ساده 1 برابری من از IRIKU در دهه 70.
تصاویر و خط داستانی زیستن همچنان ادامه دارد، مانند در آن اولین فیلم حساس در گذشته طولانی. این باعث غوطه ور شدن کامل شد، که باعث شد همیشه کل فیلم را به یاد بیاورم - تا کنون. من اکنون یک بار دیگر - به یکی دیگر از دیدن IRIKU مدتها پیش خطاب کردم. در دهه 1980، هنگامی که به ملاقات همکار بدحال خود رفتم، متوجه شدم که او نیز دارای فرزندی است - که بسیار شبیه پسر شجاع زیستن آقای واتانابه عمل می کند. به همین ترتیب توسط فرزندش معذور، آزار، تحقیر شده است. بدبخت بی توجه. پسری فوقالعاده بیادب.
این «کارمند دولتی» سادهای بود که ما هنوز در حال حاضر او را بهعنوان الگویی از چگونگی نیاز به تبدیل شدن به او میدانیم - [شاید قبل از اینکه چنین dx ناامیدکنندهای اتفاق بیفتد - در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد. شرایط برای ما نیز پیش می آید. .... با خطرات همه گیر سال 2020 که اکنون ما را نیز در بر می گیرد، ممکن است.
این غیر منتظره من بود که با احتیاط طرح داستان را برای او بازگو کردم، در مورد کودکان ناسپاس نیز - که من شنیده ام که همراه ترمینال من نیز توسط یک گردهمایی - مدتی قبل - برای دیدن آن برده شده است - با این حال که سال های قبل نیز با هم صحبت کردیم. آن حادثه اشاره به این فیلم، و در هر صورت، بدون دانستن عنوان و در عین حال فقط خط داستانی/طرح داستان - به همین ترتیب عالی و آشکار بود: اینکه یک فیلم شایسته چقدر برای زندگی های مختلف ما اهمیت دارد. این که چگونه یک فیلم بینندگان خود را نزدیکتر میکند - بیشتر از صحبتهای دیگر.
زیستن فوقالعاده افسونکننده تا حدی عالی است که هرگز نمیتوان از آن غافل شد. IRIKU به ما نشان می دهد که چه چیزی می توانستیم - شاید علاوه بر این مانند آن افسانه مخفی شویم. با این حافظه، ممکن است به نشان دادن بهبودی نزدیکتر شویم. چه تعداد از فیلمها دارای نقاط قوت اصلی برای این کار هستند. تاثیر مهم و بی پایان؟ برای ماندن در ذهن + خاطره - حتی پس از 40-50 سال؟
هنوز صادقانه باید بگویم: این کاربردی ترین و به طور طبیعی رعد و برق ترین فیلمی است که من دیده ام، قدردانی کرده ام و تا به امروز متمایز هستم. امروز. با تشکر فراوان از شما، آقای کوروساوا. در واقع، حتی در این نقطه. اکتبر 2020
دانلود فیلم Ikiru 1952 (زیستن) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
اغلب تصور می شود که این اثر که به طور یکنواخت تحسین شده، منحصر به فرد نویسنده آن است. من شنیده ام که می گویند بیشتر شبیه فیلم اوزو است تا فیلم کوروساوا. من ادعا می کنم که شیوه اصلی غیرکوروسوائی بودن آن در موضوع آن است، و در کمال تعجب، از این نظر فقط به صورت گذرا چنین است.
بیان این سه مورد به امری پیش پا افتاده تبدیل شده است. مؤلفان نمونه فیلم ژاپنی (کوروساوا، اوزو، میزوگوچی) که اوزو "ژاپنی ترین" بود و کوروساوا "غربی ترین" بود. تضمین گزینه آخر به نظر من غیرقابل انکار است. تعهد کوروساوا به جان پاساژ هر از چند گاهی واضح است. در حالی که «ایکیرو» به شکلی فوقالعاده قوی عمل میکند، موضوع آن را به گونهای مورد بررسی قرار میدهد که از کیفیت سینمای هالیوود بیشتر است تا سینمای اوزوئی.
آیا کسی بود که خلاصهای اساسی از طرح داستان را مطالعه کرد. «ایکیرو»، یک کارمند دولتی در دهه 1950 توکیو متوجه میشود که از رشد بدخیم معده در حال انتقال است، کسی که فیلم را از نظر رئیس آن عجیب تصور میکند مقصر نیست. مانند تمام قطعات و نوآرهای دوره کوروساوا، کوچکترین ذره ای شرارت را مدیریت نمی کند. با وجود این، کار کوروساوا به عنوان یک قاعده، به سمت داستان ظاهراً سرراست خود بهعنوان یک درگیری غرورآفرین پیش میرود که در آن قهرمان یک عامل بازدارنده را برای هدفش شکست میدهد. مطمئناً، بدون معنای زیادهروی، فکر میکنم معقول است که قهرمان فیلم را «قهرمان» بنامیم. زیستن غیرقابل انکار قوی و تکان دهنده است، حتی قابل توجه است، با این حال تأثیر خود را از طریق مانورهای دستکاری واقعی درام وسترن انجام می دهد. آثار اوزو، که اغلب به شکایت های منظم مرگ و بدبختی می پردازد، با روشی غیر عاطفی انجام می دهد که کار او را، همانطور که می خواهم فکر کنم، فراتر از کوروساوا می کند.
یکی دیگر از روشهایی است که بهوسیله آن «ایکیرو» بیتردید کوروساوایی است، و این شیوهای است که عموماً مختص رئیس است. همانطور که در "راشومان" کوروساوا در کنترل زمان داستان به شدت کاوشگر است. با این حال حتی این به نظر من بسیار غربی است. بازگویی غیرمستقیم داستان، جلوه نزدیک صحنههای خاص را به گونهای است که از منظر غربی بهطور استثنایی اپرایی است. وقتی «Ikiru» را تماشا کردم، متوجه شدم که کوروساوا ممکن است مهمترین اثر روی ساخته کوئنتین تارانتینو باشد.
دانلود فیلم Ikiru 1952 (زیستن) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
اولین تجربه با زیستن در ثانیهای خاص در زندگی من اتفاق افتاد، بنابراین میپذیرم که صدای آن فراتر از آن چیزی بود که پیشبینی میکردم. یک پیام بر هر مشکلی در میان اندوه و اعتماد غلبه می کند. واتانابه، شخص اصلی، پس از اینکه متوجه شد از رشد بدخیم معده (به روشی مبهم، آشکارا پدرانه، با در نظر گرفتن همه چیز) منتقل خواهد شد، زندگی خود را در نقطه نظر قرار می دهد و با چگونگی ادامه دادن در آخرین روزهای زندگی خود مبارزه می کند. این نبرد به طور غریزی در صحنه باشگاه دیده میشود، زمانی که همه اطرافیان او با تسلیم کامل به زمین رقص میروند، «زندگی خود را» همان طور که بود، با این حال آنها بدون اعتراف مستقیم به مرگ و میر خود چنین میکنند. زمانی که احتمال مرگ در آن زمان به تظاهر لحن غم انگیزی که واتانابه می خواند نفوذ می کند، حرکت متوقف می شود و چیزی که رمزگشایی می شود، قدردانی از زندگی وقتی که پایانش شفاف می شود واقعاً دردسرساز است.
br/> او از میان هزارتوی تغییر خود، از طریق حمایت «مفیستوفل بزرگی که به دنبال هیچ پاداشی نیست» و حضور همیشه توانمند بانویی، آنیما (به تعبیر یونگ) هدایت میشود. او دیوانه وار به دنبال این است که شخصیت افرادی را بپذیرد که محکوم به مرگ قریب الوقوع تری نیستند، آنها را به مدت زمان غیرقابل تصوری تبدیل کند که به خود ابژه می دهند. با این حال، متأسفانه، نباید چنین شود، با این حال، او به جای آن که در قبر بهعنوان یک زندگی پست درهم شکسته در برابر تکانههای زمان بپذیرد، بر انرژی داده شده در او بسط میدهد، و در ثانیهای نافذ، شناخت جدیدی به درون او وارد میشود. جهان جمعی از نوجوانان به طور مشابه "تولدت مبارک" را می خوانند که او از پله ها پایین می آید. عظمت رفتن او از طریق بازگویی آخرین روزهایش در بیداری نمایان می شود، او فهمیده است که چگونه در دل و خاطرات کسانی که رها کرده است، از قبر زیاده روی کند. پایان قطعی او به بینش او درباره نابودی و رستاخیز اجتناب ناپذیر، چرخه بی وقفه ای که به حیوانات عموماً زنده حمله می کند، می پردازد. او اساساً با طبیعت "آمیخته" می شود و به خود اجازه می دهد تا دوباره در آن ادغام شود. اهمیت زندگی در واقع این است که ادامه دارد، و در نتیجه می توانید با درک آنچه در پشت زندگی نهفته است بر گذر غلبه کنید. علاوه بر این، این کاری است که کوروساوا در زیستن به خوبی انجام داده است.
دانلود فیلم Ikiru 1952 (زیستن) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
در ابتدا که می خواستم مستقیماً به بررسی هفت سامورایی بروم (1954 - به همین ترتیب کاوش شد) و پس از تماشای فیلم فوق العاده The Blockhead (1951 - به همین ترتیب ارزیابی شد) من هیجان زده شدم که در حین بررسی اعتبار او متوجه شدم که آکیرا کوروساوا واقعاً یک عنوان بین هر دوی آنها ساخته است. پس از شکستن دیوار چهارم ابتدا با خطاب کردن شخصیتها به قاضی/جمعیت خارج از صفحه نمایش در راشومون (1950- ارزیابیهای تکمیلی) مقالهنویس/(با شرکای مرسوم این دوره شینوبو هاشیموتو و هیدئو اوگونی آکیرا کوروساوا مولف هماهنگ کننده و آساکازو ناکای فیلمبردار استانداردش به شکستن دیوار ادامه میدهند، با تصویر آغازین پرانرژی، که به ظرافت کودکانه توخالی کسبوکار در حال اجرا بر روی سازمانهای بیفایده را باز میکند (آلودگی سازمانهای فعلی چیزی است که تبدیل به یک میشود. موضوع مهم در آثار کوروساوا.) و اندازه گیری محدود زمانی که واتانابه در زندگی خود باقی گذاشته است.
جدا کردن زندگی واتانابه در دو بخش غیرقابل انکار، کوروساوا و ناکای از طریق از هم پاشیدگی های فوق العاده سبک با واتانابه هماهنگ می شوند که به او هوای شبح وار می دهد و هیچ کس گزینه ای برای یافتن مکان کامل این شکل تار و نادیده گرفتن کد تعیین شده اتصالات (که تبدیل به موضوع مهمی در آثار کوروساوا است.)
در زندگی واتانابه به یک موضوع مهم که در سگ بی خانمان (1949 نیز بررسی شد) از افرادی که قدرت فردی خود را از تعهدات جدید می یابند، آغاز شده بود، به جلو آمد. روزنامهنگاران با در نظر گرفتن دیدگاههای مختلف راشومون (1950 - بررسیهای تکمیلی) در یک مونتاژ اکتشافی، جدایی واتانابه از دولت خفقانآوری را که او در زمان خود روی زمین گذرانده و با طراحی غیر مستقیم و خیرهکننده کار میکرد، بهطور عالی گسترش میدهند. مایعی که دیدگاهها را تغییر میدهد و به موقع حرکت میکند، که همکاران، خانواده و جمعیت را از ارائه یک چشمانداز معتبر از واقعیت در پشت آخرین روز واتانابه باز میدارد. s.
تاکاشی شیمورا در زمان انفرادی که در عنوان کوروساوا نقش اصلی را برعهده داشت، برخلاف همبازی، نمایش برجسته ای را در نقش واتانابه ارائه می دهد که شیمورا لحن قبرش از بیماری لاعلاجش تغییر کرده است. به خلق و خوی سرزنده و پرانرژی برای زندگی بدون محدودیت در زندگی او.
نظرات کاربران
برای ثبت نظر ابتدا وارد اکانت خود شوید.