در حال دریافت لینک های دانلود بدون سانسور
فیلم Fire 1996... لطفا منتظر بمانید ...
دو زن که توسط شوهرانشان رها شده اند، عشق و آرامش را ...
آشوک شغل خانوادگی شان را اداره می کند.خانواده بزرگ او شامل همسرش رادها ،برادرشجاتین و مادر بیمارش بیجی و خدمتکارشان موندو همگی زیر یک سقف زندگی می کنند.جاتین به دلیل اصرارهای آشوک و مادرش می پذیرد با سیتا دختری زیبا ازدواج کند در حالی که عاشق زنی چینی-هندی است...
دانلود فیلم Fire 1996 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
با توجه به شکایت (بیش از حد) که در هند به دلیل به تصویر کشیدن روابط لزبین در یک محیط هندی «سنتی» (که بعداً بیشتر شد) به Fire با استانداردهای واقعاً بالا رفتم. من بسیار ناامید بودم و کاملاً صادقانه بگویم، به دلایلی که میخواهم به آنها بپردازم، علیرغم اینکه کاملاً از حق دیپا مهتا برای ساختن فیلم در مورد هر موضوعی که انتخاب میکند، حمایت میکنم، فکر میکنم این کار به شما کمک خواهد کرد. حمایت از او در برابر فریادهای هیدوتووادی ها، اگر فیلم او خیلی وحشتناک مضحک نبود. همانطور که اوضاع پیش میآید، درک این موضوع برایم سخت است که اگر او فیلم نسازد، فیلمنامه ننویسد، یا به هر وسیلهای در عرصه عمومی کاری انجام ندهد، چقدر پشیمانتر میشویم.
اتفاقاً برای اطلاعات افرادی که از اظهارات در این سایت فکر می کنند که لزبینیسم قبلاً در هند مورد بررسی قرار نگرفته است، لطفاً داستان نمونه عصمت چغتای، لیهاف (پتو) را بخوانید که یک رابطه لزبین را تقریباً کاملاً مورد بحث قرار می دهد. در حالی که برگشت علاوه بر این، این یک بانوی مسلمان بود که آهنگسازی می کرد. پس این همه دعوا برای چیست؟
چند چیز وقتی فیلم را دیدم مرا شگفت زده کرد. برای شروع، چرا آن را به زبان انگلیسی بسازید؟ تصمیم زبان در محیط یک خانواده تجاری پنجابی در لاجپات ناگار به وضوح در حال انجام است: و این کار را می کند. در صورتی که شخصیتها از کلکتانیهای نخبه باشند، تقریباً میتوانید به ساخت یک فیلم هندی به زبان انگلیسی ادامه دهید، همانطور که در «36 Chowringhee Lane» آپارنا سن بودند. در اینجا، آن را فقط معتبر به نظر نمی رسد. علاوه بر این، فیلمی که به طور قابل اعتماد به نظر می رسد گمراه کننده باشد، احتمالاً کارساز نخواهد بود.
سپس بحث وجود دارد: هک شده تا جایی که باعث می شود شما بپرید. دوباره و دوباره. ارتباط بین Radha و S(N)ita به سختی مشخص شده است. مردان الگوهای مقوایی هستند. خانمها در حالی که در آشپزخانه کافه کانون خانوادهشان آشپزی میکنند، ساری باناراسی میپوشند. به همین ترتیب، به نظر میرسد که خانواده به هیچ وجه فعالیت عمومی ندارند - به سختی میتوان آنها را در مکانی پرجمعیت، یعنی خانه من، خانه شما، مانند LPN، پذیرفت. شاید اینها گروهی باشند، با این حال نگرانی من این است: اگر دیپا تصمیم بگیرد که فیلمش را در یک فضای کلی مثبت پیدا کند، همانطور که میکند، در آن مرحله، باید تلاش میکرد تا فیلمش را احضار کند. این کار را نکرد. اصلیترین چیزی که با حسن نیت بود، در داخل خانه بود: با این حال احتمالاً واقعی بود. بازیگری خوب بود - با این حال در آن مرحله شبانه به طور مداوم به طور موثر کار خواهد کرد. متاسفم که وسیله نقلیه خیلی وحشتناک بود.
واقعیت، من نگرانم، این است که دیپا مهتا، با همه اشتیاقش برای نشان دادن "هند واقعی" به جهان، بیش از حد تهاجمی است. چیزی به نام هند اصیل وجود ندارد، و در صورت وجود، دیپا مهتا ایده ای در مورد آن ندارد. او به وضوح در حال بازی در یک نمایشگاه غربی است: نگاه مهربان، لزبینیسم در یک "جامعه سنتی"! همه چیز، از لباسها گرفته تا تصمیمگیری در مورد موضوع، برای فراخواندن تسلیم غربیها و تعمیمها در مورد جامعهای خفهکننده، معمولی و سفارشی - در عین حال «رنگارنگ» و «عجیبانگیز» - ساخته شده است. در اینجا مسائلی وجود دارد که باید توسط تهیه کنندگان فیلم رسیدگی شود، و بدون شک آنها این بوده اند: "دیوی" ری را به خاطر می آورید؟ علاوه بر این، بخشی از فرهنگ هند را معرفی کرد که باعث خودآگاهی فرد شد، اما دارای اصالت و اعتباری بود که آن را اصیل، معتبر و ارتباطی می کرد. فیلم باورنکردنی مانند ری از موانع هویت یا ملیت فراتر می رود و به صراحت از آنچه به ما به عنوان افراد مربوط می شود صحبت می کند، در حالی که انتظار نداریم به حقه ها وابسته باشیم. مهتا همه ترفند، بدون ماده و حداقل اهمیت است. همچنین، هر چند صادقانه بگویم نمیتوانستم اهمیتی بدهم، او باید متوجه میشد که نامگذاری شخصیتهایش رادا و سیتا میتواند باعث ناراحتی شود: با این حال شاید این چیزی است که او نیاز داشت؟ جدای از غیرواقعی بودن دو خانم در یک خانواده مشابه که از 1,000,000 به سادگی این دو نام را دارند. علاوه بر این، آخرین باری که در مورد کسی که دخترش را سیتا صدا میکرد، کی بود؟
در نهایت، چند ایراد در مورد اظهارات منظم در این سایت. فیلمی در دهلی نو "مدرن" - اشتباه - پس دیگر چه، دهلی نو قدیمی؟ دهلی نو باستانی؟ شهر لعنتی حدود 80 سال است که وجود دارد! برای هدف خدا، اساساً به این فکر کنید که در مورد چه چیزی مینویسید!
شاید دیپا مهتا به جای تلاش برای بازگشایی چیزی که نمیفهمد، باید درباره عموم مردمی که درک میکند، فیلم بسازد؟ جلوههای بصری خیرهکننده (یک بار دیگر، در رنگهایی که تصمیم گرفتند هند را عجیب و غریب کنند، چرا که لاجپات ناگار اصیل آشکارا به اندازه کافی «سرزنده» نبود؟) یک فیلم مناسب - یا حتی قابل تحمل نیست. کسی - استالین؟ - گفت - همه این گزینه را دارند که احمق باشند. برخی افراد از شرافت سوء استفاده می کنند. پایان گفتگو؟
دانلود فیلم Fire 1996 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
آتش به سادگی یک فیلم «بالیوود» برای افرادی است که بالیوود را دوست ندارند. من سه فیلم از هند دیده ام: Lagaan، Raja Hindustani و این یکی و اجازه دهید به شما بگویم که آتش بسیار خوبی است که با دو فیلم بعدی کاملاً متفاوت است، اما این یک تحلیل نیست. فیلم هندی به فیلمهای طولانی، الهامبخش و با گستره وسیعی که مملو از تنوع، رقص، موسیقی و صحنههای بیرونی گسترده و باورنکردنی هستند، احترام میگذارد. راجا هندوستانی و لاگان هر دو این نمایشها را دارند و تقریباً هر سه ساعت به طول میانجامند، بدون شک فرصت زیادی برای تصدیق آن به دست میآورید. اینجاست که Fire منحصر به فرد است. در 108 دقیقه، به طور قابل توجهی محدودتر است. بخش اعظم صحنه ها در داخل هستند و هر صحنه فقط حدود سه نفر در آن وجود دارد. این دوقلو با واقعیت، هیچ آهنگ یا شماره رقصی وجود ندارد، ساختار رابطه لزبین ها وجود دارد و تقریباً هر نمایش بالیوودی نادیده گرفته می شود، آتش واقعاً یک فیلم هندی مخالف شگفت انگیز است. شاید واقعیتی که توسط کانادا به صورت مشترک ایجاد شده بود، ربطی به آن داشت؟ من معمولاً گاهی اوقات از تماشای یک فیلم غیر آمریکایی یا بریتانیایی استقبال می کنم. این به من توصیه می کند که فیلمی از هالیوود و افراد انگلیسی صحبت می کند. من موافق نیستم که آتش یک فیلم وحشتناک است، اما بدیهی است که وحشتناک ترین فیلم از سه فیلم هندی است که من دیده ام. زمانی که قبلاً لاگان را دیدم، کمی مبهوت و در عین حال جذاب فیلم هندی بودم. زمانی که راجا هندوستانی را چند سال بعد از این واقعیت دیدم، در آن زمان به این فکر کردم که فیلم هندی چه کرد و چه کار کرد. شکسته شده؛ هم در فیلم Fire و هم در فیلم Fireنامه.
آتش هنوز هم بسیار ساخته شده است. توجه آن به شخصیت و ارتباط آنها با شخصیت های مختلف گیرا است. یکی از نرها دوست ندارد پدرش و دیگری مهمش باشند، در حالی که زن دیگر در این مرحله نیازی به ازدواج ندارد، بیش از حد به خاطر عشقش رئیس است. شیوهای که فیلم به این طرف و آن طرف میچرخد و به ما نشان میدهد که چه کار میکنند، با چه کسی صحبت میکنند و از این قبیل به ما فرصتی واقعی میدهد تا با آنها ارتباط برقرار کنیم و آنها را بشناسیم.
نمونه های مختلفی از پیشرفت تلاش برای عبور از تمرین هندی در فیلم Fire وجود دارد. من قبلاً به این نتیجه رسیده بودم که این یک فیلم معمولی هندی نیست، اما آنچه که عاقلانه و گفتمان عاقلانه آن را ترسیم می کند واقعاً جذاب است. در یکی از صحنهها کودک کوچکی با بالاپوشی ظاهر میشود که سینهاش را آشکار میکند، وقتی او به طبقه اول میرود، فرد معلول پیر او را میبیند و با ناراحتی زنگ زنگ را به صدا در میآورد. این نوآوری است که تلاش می کند تا از طریق آن پیش برود. صحنه دیگر جایی است که یک مرد پدرش را به چالش می کشد که مایل است به او پیشنهاد ازدواج سازمان یافته بدهد. معمولاً در چنین موقعیتی، من پیشبینی میکنم که خانم باید بلند شود و دیگر آرزوی ازدواج نداشته باشد، آتش با آنچه باید باشد بازی میکند و چیز متفاوتی را ایجاد میکند که طراوتبخش است.
وضعیت آشکار می شود، ساختارهای رابطه همجنس گرایان و صحنه های بوسیدن و خودارضایی در مکان های مختلف گنجانده شده است (البته نه در دوبل، به وضوح). آتش علاوه بر این از روش های فیلم هوشمند استفاده می کند، به عنوان مثال، نورپردازی برای نشان دادن خلق و خوی شخصیت ها. سایه روشن در یک صحنه اتاق کم نور، پرتوهای درهم تنیده ای از نور را روی چهره یک خانم جوان ایجاد می کند که او در مورد واقعیت فکر می کند که ممکن است همجنس گرا باشد. علاوه بر این، زمانی که فیلم ادامه مییابد و معمایی غیرقابل تحملتر میشود، فضایی از ترس و پیشآگاهی وجود دارد.
آتش فیلم قابل توجهی است، با این حال برای من بهعنوان یک موضوع، بسیار جداییپذیر است که دوستش داشته باشم. در واقع Fire چند استراتژی فیلم را بهتأثیر میگذارد، اما در صورتی که Fire آمریکایی بود و افراد سفیدپوست انگلیسی صحبت میکردند، آیا کسی میتواند فکر دیگری بکند؟ این مطلقاً آن فیلم هندی نیست که من انتظار داشتم برای ساختن چنین فیلمهایی جداییناپذیر، در آن زمان، به سمت غرب سفر کنید و آنها را بسازید، آنها را از طریق هند تولید نکنید زیرا باعث میشود که بهطور قابل توجهی جذابتر از آنچه هستند به نظر برسند. و هیچ کس نمی تواند با قطعیت بگوید شما ممکن است هر رئیس هندی را به این کار برانگیزید. فیلم معروف هندی ممکن است کجا باشد؟
دانلود فیلم Fire 1996 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
«آب» (2005)، آخرین قطعه از مجموعه سه نفره اصلی دیپا مهتا، کارگردان فیلم هندی مستقر در تورنتو، تقریباً حدود یک دهه پس از ورود اولین جزء بحث برانگیز، «آتش» (1996) به پایان رسید. که با یک ادامه تا حدودی کمتر مشکوک دنبال شد "1947: زمین" (1998). مهتا برای اولین بار با یک فیلم کوتاه 24 دقیقه ای کانادایی «در 99: تصویری از لوئیز تندی مورچ» (1975) در راس کار قرار گرفت، اما Fire عنصر کانادایی او درباره وجود سرخپوستان ساکن کانادا بود که باعث محبوبیت او شد. بازگشت به شرق، کشور او توسط میراث، "سام و من" (1991). قدردانی در سطح جهانی به روش «کامیلا» (1994)، با حضور بریجت فوندا، در کنار هنرمندی که در سال 1990 در 80 سالگی برنده جایزه اسکار در رشته بهترین سرگرمی در کلاس شغل اصلی شد، برای هنرمندان با سن متوسط که در هر صورت آماده می شود، به دست آمد. اعتماد، به خاطر به تصویر کشیدن یک بانوی مسن یهودی سرسخت در «رانندگی خانم دیزی» (1989)، مرحوم جسیکا تاندی.
«کامیلا» یک همنشینی بین دو بانو از دو پایان متفاوت از امید به زندگی انسان را مدیریت کرد، یک همراهی در ماه می/دسامبر. "کامیلا" آخرین عکس تاندی بود. او دقیقاً در همان سال به سطل لگد زد.
تمایز بینالمللی به دنبال دیپا مهتا در سال 1996 با ورود فیلم بحثبرانگیز «آتش» انجام شد که با خشم در میان آگاهیهای پرانرژی گمراهکننده موجود رادیکال هندی گسترش یافت. مهتا پس از بررسی فعالانه خویشاوندی بین دو خانم در «کامیلا»، در «آتش» فراتر از آن رفت تا ارتباط نزدیکتری بین دو بانوی نادیده گرفته شده را به تصویر بکشد. در هند کنونی، حومه پایتخت دهلی نو، دو خواهر و برادر و همسرانشان را نشان می دهد، خواهر و برادر ارشد (کولبوشان خربندا) که به یک گروه عجیب هندو ملحق شده اند و با پاکدامنی به ارباب حضور بی جنس خود اختصاص داده اند. . خواهر و برادر جوان تر (جاوید جافری) با یک خانم چینی (آلیس پون) رابطه نامشروع بیشتری دارد. به این ترتیب، هر دو همسر، شبانه عزمی که نقش همسر خواهر و برادر ارشد و ناندیتا داس همسر جوان تر را بازی می کند، به شیوه خاص خود اخراج می شوند. یکی به خاطر هوی و هوس شوهرش مجبور به وجود پاکی است و دیگری که همکاری اصلی با نیمه بهترش از طریق رابطه جنسی است و بس. این دو بانو با زندگی در دنیایی متشکل از پدر و مادر شوهر و به عنوان دو نافرمان اصلی در خانواده، بدون داشتن فرد دیگری برای اعتماد، در آغوش یکدیگر می افتند. از این رو موضوع لزبینیسم مطرح می شود. در صورتی که منبع همدردی واقعی یک مرد خارجی وجود داشت، به احتمال زیاد فرصتی برای آنها وجود داشت که در آغوش یک مرد بیفتند، با این حال بدون داشتن شخص دیگری که به او اعتماد کنند، نیاز آنها برای حمایت دیگران بسیار خود است. -مشهود. تضمینی وجود ندارد که بگوییم همه خانمهای اخراجی به لزبینیسم خاتمه میدهند، اتفاقاً در مورد این دو خانم در این شرایط خاص وجود داشت. با در نظر گرفتن همه چیز، فیلم باشکوه است و عمیقتر از دو بانو که در رختخواب حرکت میکنند. مرکز کلیدی لزبینیسم در فیلم Fire نیست، با این حال، گرفتاری همسران هندی کنونی نادیده گرفته شده، حتی در پایتخت، این دو شخصیت زن به سادگی به یک رابطه جنسی ختم می شوند.
دو سال پس از این واقعیت، قسمت دوم دیپا مهتا جزء مادر زمین بود که در هند با نام «1947: زمین» عرضه شد، اما این بار یک فیلم فوق العاده دیگر توسط یک رئیس فوق العاده. در زبان هندی، بر خلاف "آتش" که به زبان انگلیسی ساخته شده است.
اکنون دیپا مهتا متوجه شده است که چگونه میتواند مجموعه سه تایی را بهرغم تعداد زیادی از مشکلات به پایان برساند، و آخرین قسمت "آب" را اخیراً تحویل داده است. تقریباً مطمئناً مانند دو مورد دیگر عالی خواهد بود.
دانلود فیلم Fire 1996 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
محورهای داستانی زیادی وجود دارد که دیدن آنها سخت نبود، که این نقص فیلمنامه مهتا است. با این حال، فیلم بیش از حد مملو از مسائل دولتی است تا به سمت اهمیت حرکت کند، حتی اگر آهنگسازی بهتری داشته باشد. این به وضوح موعظهانگیز و حماقتکنندهای مانند کوه بروکبک نیست، با این حال، لزبینهای دو زمانهاش را منطقی میسازد، به طور مشابهی که فیلم هالیوودی اساساً از افراد بدجنس دروغگو افسانه میسازد. بهعنوان مدل، در حالی که جاتین بهطور مثبت آدمی بداخلاق و بداخلاق است، و سیتا هیچ وفاداری به او مدیون نیست، نمیتوان گفت که معادل آن رادا را توصیف میکند، زیرا آشوک بدون شک همسری فداکار و گرامی است. در صورتی که به آنچه نیاز داشت نمی رسید، این حق و تکلیف او بود که سروصدا کند و درخواست تغییر کند یا با افتخار برود. واکنش او به مهجوریت او ممکن بود بی معنی و اشتباه باشد، اما بدون همدستی او به دست نیامد. رادا، از این نظر، آنتاگونیست فیلم است، زیرا در حالی که جاتین یک مرد است، او کاملاً خالی از عمق نمایش داده می شود. موندو یک توپ شلخته و در عین حال یک اشکال کوچک غیر مادی است. با این حال، رادا می تواند فکر کند و انتخاب کند. او نه تنها در رابطه خود با سیتا قرار می گیرد، بلکه دوگانگی های آن را به خاطر به یاد ماندنی ترین ارادتش به نیمه بهترش انتخاب می کند. در صورتی که او نیاز داشت یا تغییر شکل می داد، باید کمی سر و صدا می کرد، زیرا انرژی و اراده ای که در ترک او از خود نشان می داد ممکن است قبلاً در ازدواجش نشان داده شده باشد. از این رو، او متخصص بلاهایی است که برای خانواده اتفاق میافتد، نه یک مجروح، آنطور که سیتا ساده لوح و متعهد است.
قسمتهای مختلف فیلم، مانند موسیقی متن آهنگین، عالی هستند. توسط A.R. رحمان، و فیلمبرداری توسط گیلز ناتگنز، با این حال هیچ چیزی که به اهمیت نزدیک شود. دی وی دی، که توسط New Yorker Video منتشر شده است، نوع مختصری از فیلم را دارد و به نسبت دیدگاه 1.85:1 نمایش داده می شود. هیچ نقد فیلم صوتی وجود ندارد، با این حال یک تریلر دراماتیک، مشخصات بازیگران و یادداشتهای خلق، و روایتی در مورد اختلافاتی که فیلم در هند ایجاد کرد و باعث ممنوعیت آن شد، وجود دارد. با در نظر گرفتن همه چیز، فرهنگ هندی را در پرتویی بی معنی و کودکانه نشان می دهد.
به این ترتیب، فیلم در کنار کاستی های خلاقانه عینی خود، تفسیری جداگانه از شیوه زندگی خود را نیز تجربه می کند. برای افراد غیر هندی، به عنوان مدل، تمرکزهای سیاسی متعددی وجود دارد که به تنهایی برای فرهنگ هندی در نظر گرفته شده است، که در خارج از آن محیط گم می شوند، و بدون این دکمه های داغ استاندارد به عنوان مرجع، مناسبت سیاسی فیلم، بهترین مدل نام سیتا و رادا را نادرست نشان می دهد. بر پایه الهه های هندو بنا شده است و سیتا با آتش پاک می شود، البته در فیلم Fire رادا با آتش پاک می شود. نکتهای که کارشناسان فیلم هندی به آن حمله میکنند، اما به نظر میرسد واکنشهای بیمعنای به گوشهای ناآشنا باشد. با این حال، در نهایت، چیزی که باعث می شود آتش به عنوان یک فیلم به غیرقابل تحملی برسد، نقص های خلاقانه ذاتی فیلمنامه، تصویرسازی، و بار سیاسی است. یک فیلم قوی است، اما هیچ ارزشی ندارد که بار دیگر بررسی شود، مگر برای دیدن دو لزبین رژ لب جذاب. بدیهی است که این چیزی وحشتناک نیست، اما چرا پنت هاوس را امتحان نکنیم، همه چیز برابر است؟ اساساً در آنجا شما در معرض اظهارات سیاسی کودکانه قرار نخواهید داشت.
Fire اولین مجموعه از سه فیلم است و توسط زمین و آب دنبال شد که به نظر میرسد کمتر «جنجالبرانگیز» هستند. و همچنین به طور مشخص کمتر تحریک کننده است. این که آیا این با طراحی مجدد قابل تأیید ساخت مقایسه می شود، چیزی قابل مشاهده است، اما در اینجا امکان پذیر است. صرفاً این است که میخواهد مهتا یک بیان مناسب ارائه دهد، چنان بر اشتیاق او غلبه میکند که باعث شود در آینده، و خارج از محیط تولدش، برای مردم دوام بیاورد، که Fire کوتاه شود. کنترل آن را بر عهده بگیرید، و او می تواند یک صنعتگر از نتیجه باشد. من تماشا خواهم کرد.
نظرات کاربران
برای ثبت نظر ابتدا وارد اکانت خود شوید.