"پاولینا اسکوبر" همسر یکی از بزرگترین وکلای کشوری در آمریکای جنوبی است. روزی طوفان همسر او را مجبور می کند که همسایه شان را به خانه بیاورد. این اتفاق خاطراتی از کذشته را برای او زنده می کند و او متقاعد می شود که مهمان آنها جزئی از دولتی است که در گذشته او را شکنجه کرده و...
یک کشور ناشناخته در امریکای جنوبی. «دکتر روبرتو میراندا» (کینگزلی)، غریبه ای خوش مشرب، پس از خراب شدن اتومبیل «جراردو» (ویلسن)، او را تا خانه اش می رساند. اما «پولینا» (ویور)، همسر «جراردو»، ادعا می کند صدای «میراندا» را شناخته و او را متهم می کند همان دکتر نادیده ای است که هنگام زندانی بودشن در حکومت قبلی، او را به طرز وحشتناکی شکنجه داده است.
خلاصه داستان : یک فعال سیاسی متقاعد شدهاست که مهمانش مردی است که زمانی او را برای دولت شکنجه دادهاست .
دانلود فیلم Death and the Maiden 1994 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
«گذر و بانو» یکی از آن فیلمهای مهآلود و دلپذیری است که دقایق ابتدایی آن چنان گیرا و کاملاً هنگفت است که عملاً هر ادامهای اشتباه است. با این حال، متأسفانه، تصاویر متحرک باید با چیزی گره بخورند، بنابراین با آرامش، فضیلت شرایط تا آنجا که میتواند با احتیاط در داستان بدون ابهام جای میگیرد.
سیگورنی ویور یک نمونه طبیعی و شاهانه را بازی میکند. زن خانهدار ناراحت، او را در نقش یک خانم بازی میکند که برخلاف مقام زن معمولیاش نمایش میدهد. او به یک مشاور حقوقی معروف در یک کشور ناشناخته آمریکای جنوبی وابسته است. یک غروب، طوفان دیگری را که با بازی استوارت ویلسون بازی میکند، وادار میکند تا با شخصیت عجیبتری دلسوز، با بازی بن کینگزلی، به خانه برود. این کار برای Death and the Maiden نگهدارنده است که توسط رومن پولانسکی، بازیکنی مشخص در حوزه این داستان، در پرتو بازی آریل دورفمن تبعیدی شیلیایی هماهنگ شده است، و بدیهی است. در انتظار فیلم، کینگزلی که تقریباً به صندلی چسبیده است، صداقت او را تضمین خواهد کرد. ویور به او توهین می کند و از او تحقیق می کند. علاوه بر این، ویلسون، نیمه بهتر او، با توجه به اینکه این متخصص مردی دوست داشتنی و بیضرر و بسیار زیرک است، ابتدا در یک دوره و سپس در دوره دیگر میلرزد و با فرض اینکه راهی برای او وجود دارد. جهت خود را با فرصت صحبت کن، او آن را تصدیق خواهد کرد.
این نمایش محیطی تا حدودی در رابطه با موضوع رسوایی واقعی است: آیا این همان کسی است که او را مورد تعرض و عذاب قرار داده است؟ تا حدودی به شخصیت مقصر بودن و قابلیت آن در شخصیت فرد مربوط می شود: با فرض اینکه این فرد مشابه باشد، شاید تغییر کرده است. آیا می توان گفت که او نتیجه روزگار بوده یا قربانی آن زمان؟ به احتمال زیاد او قابل سرزنش است، آیا جبران می کند؟ آیا عمل نادرست او با عرف انسانی قابل توجیه است؟ آیا همسر آن زن به نحوی از انحراف با این مرد جلوگیری می کند که ظاهراً با خانم ها غیر دوستانه است؟ این محفوظات به شکلی تحریکآمیز در زیر نمای بیرونی دردناک این اثر هنری قرار دارند، و داستان زیانبار غیرقابل پایان آن را تقویت و تشدید میکنند، که به طور عجیبی در مورد اینکه آیا این کسی است که او را عذاب داده است یا خیر، اما در مورد عجیب و غریب بودن ویور است. در صورتی که او واقعاً بداند دارد چه میکند، رفتار کند، با این فرض که فکر میکند در صورتی که او درست میگوید چه واکنشی نشان میدهد و او در واقع شکنجهدهنده زخمهای او باشد.
کل داستان راه را برای یک سخنرانی سه دقیقهای متحرک و فوقالعاده توسط این متخصص هموار میکند، که کینگزلی ماهرانه آن را منتقل میکند، بنابراین ما باید نه تنها موضوع مسئولیت یا بیتقصیر بودن او را در این مرحله مقدماتی، بلکه مسئله ارزش آن را نیز مشخص کنیم. در این اوج اختلاط است که میتوان بهراستی گفت که این گروه ریسمانی کوچک متشکل از چهار اثر مگنوم کلاستروفوبیا، همه از نظر بازیگری عمل میکنند. کینگزلی در اینجا با ارائه عاقلانهاش میتواند با بهترینهای باقیمانده کارش در تضاد باشد: او شخصیت خود را چنان زیرک میکند که صرف نظر از اینکه آیا او مسئول است، ما قدردانی واضحی از نبرد او داریم، و متعاقباً او فقط شخص مورد نظر را نمیشناسد. نمایش دورفمن با این حال علاوه بر این، دراماتیزاسیون را بدون به خطر انداختن چیزی در مورد محتوا افزایش می دهد. یکی دیگر از افراد سرگرم کننده، حتی یک با استعداد نسبتاً قابل مقایسه، ممکن است به راحتی از انگیزه نوآورانه برای ترغیب فرد در آن جایگاه، که در مرکز داستان بسیار مهم است، نادیده گرفته شده باشد.
علاوه بر این، بدون اجرای سیگورنی ویور ، فیلم بدون شک می توانست به میزان قابل توجهی کمتر تاثیرگذار باشد. احتمالاً میتوان بر خشم محدود سالها شخصیت او تأکید کرد، با این حال او نه تنها انواع بیشماری مختلف را برای این متخصص واضح به ارمغان میآورد، اما میداند که در فردی که به دنبال انتقام است، کم کردن آن بهترین کار است. با توجه به این واقعیت که کمتر می تواند به طور قابل توجهی در تمسخر و کم دستی خود رضایت بخش باشد. به تصویر کشیدن یک اثر اتفاقی است که از فعالیت و گفتمان تراوش میکند، و مواقعی در حین مبادله وجود دارد که فیلم به طور مثبت ما را وارد نقاط شروع صحنهاش میکند، که معتقدیم تقریباً به موقعیتهای مهمی که او مرور میکند منتقل شدهایم. علاوه بر این، پولانسکی دوربین را در این دقایق زمانی-آخری بهعنوان یک ناظر درگیر میکند، در مقابل او میایستد و کوک میکند، همانطور که ممکن است در هر رویدادی لازم باشد، در حالی که این کار را روی صحنه میبینید.
مشاور حقوقی متخاصم کاملاً توسط ویلسون مردی است که ممکن است به شدت بخواهد واقعیت را درک کند، او نماینده ای برای جمعیت است، شخصی که وقتی به داستان های تکان دهنده ویور از چشم دوربین پولانسکی توجه می کند احساساتش را با او در میان می گذاریم. با این حال، او و کینگزلی هر دو متوجه می شوند که هیچ هیئت منصفه ای نمی تواند شخصیت شرایط را برآورده کند یا از عهده آن برآید. چیزی شبیه شکنجهگر و شکنجهشدگان این دادهها را به اشتراک گذاشتهاند، و شاید به سادگی با تغییر مکانها ممکن است هر لحظه آن را درک کنند، و این امر فعالیتهای او را برای هر کسی در میان جمعیت، حتی افرادی که آشکارا مخالف ایده قصاص هستند، مشروعیت میبخشد.
دانلود فیلم Death and the Maiden 1994 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
چشمگیرترین چیز در مورد "مرگ و دوشیزه" خانه ای است که داستان سردار رومن پولانسکی در آن اتفاق می افتد. این خانه که روی پرتگاهی خمیده است و دریای بیوقفه متلاطم را نادیده میگیرد، خانهای مرطوب، کسلکننده و ضعیف است که نمونهای از سینمای پولانسکی است.
پولانسکی رویکردی برای ساختن عکسهایی دارد که به نظر میرسد در حال حاضر در شما ساکن هستند. روان اشباع از نوعی روش اسلاوی/اروپایی روایت، او از یک بانک اطلاعاتی ظاهراً پایه تصاویر بهره می برد. نوسفراتو را مانند فاگین در «الیور توئیست» یا کارتونهای یهودی دماغدار در «قاتل خونآشام» یا دوقلوهای اسپانیایی سبیلدار در «دروازه نهم» را در نظر بگیرید.
«مرگ و دوشیزه» داستان اصلی که در آن یک زن و شوهر (سیگورنی ویور) یک شب وقتی مردی عجیب و غریب (با بازی بن کینگزلی) در آستانه خانه آنها ظاهر می شود، ناراحت می شوند.
سیگورنی بی درنگ مرد را به عنوان معلمی بی بند و بار درک می کند که بارها و بارها خیلی وقت پیش به او حمله کرد او با عصبانیت به این جانور غافل می زند، او را به صندلی می چسباند و به بدرفتاری و عذابش ادامه می دهد. او می گوید که او را تحویل می دهد، با این فرض که او به بدرفتاری خود اعتراف کند. در پایان فیلم، او اعتراف میکند، و او قراردادش را حفظ میکند و او را آزاد میکند.
فیلم پولانسکی قبل از فیلمهای عذابآوری مانند «اره»، «آب نبات سخت» و «اسارت» ساخته شده است. کل 10 سال با این حال، برخلاف تقلید کنندگان صریح خود، علاوه بر این، چگونگی طرح چند سوال ایده آل را مشخص می کند.
تا آخرین اقدام، و در کمال تعجب، پس از آن، نمی توانیم مطمئن باشیم که سیگنورنی دیوانه است یا نه. درست در ارزیابی او از شخصیت بن کینگزلی. آیا کینگزلی یک مهاجم است یا میگوید او یک فرد مسن ساده است؟ وقتی او به حمله اعتراف می کند، آیا می گوید که این کار را به این دلیل انجام می دهد که او مسئول است یا به این دلیل که باید آزاد شود؟ نکته فیلم اساساً چیزی است که ارتش ایالات متحده هنوز آن را علمی نکرده است. عذاب کار نمی کند این فقط یک الگوی دشمنی را آغاز می کند، مصدوم مجبور می شود به اعمالی که انجام نداده اعتراف کند. او به محض این که پاک می شود و با فرض اینکه دروغ می گوید محکوم می شود، نفرین شده است. او با شما تمیز می آید و شما او را تا زمانی که دروغ بگوید رد می کنید. او باطل را به شما اطلاع می دهد، و به خاطر انجام چنین کاری رد می شود.
البته با این فرض که فرد غیرقابل قبولی دارید. در هر صورت، نکته فیلم این است که شما هرگز نمی دانید دقیقا چه کسی دارید. در غیر این صورت، هیچ الزامی برای شکنجه وجود ندارد.
فیلم نیز به همین ترتیب، پولانسکی با حضور شیطانی فردی دست و پنجه نرم می کند. در سال 1968، همسر پولانسکی، شارون تیت، توسط افراد دسته عذاب کشیده و کشته شد. سال ها پس از این واقعیت، خود پولانسکی به دلیل برخورد فیزیکی با سامانتا گیمر، بانوی جوان 13 ساله، سرزنش شد. این دو موقعیت مستقیماً بر خروجی بعدی کارگردان تأثیر گذاشته یا احتمالاً تحت تأثیر قرار گرفته است.
«تس» را در نظر بگیرید، که در آن مرد بالغی کنترل خود را بر روی یک خانم جوان نوجوان به نام «شبح» به اشتباه انجام میدهد. مردی از عدالت جهانی دور میشود، «مکبث»، که در آن پولانسکی خون و بدبختی را بر روی پرده بیرون میکشد، «دیوانه» که در آن مردی دیگر مهم خود را از دست میدهد (در اینجا پولانسکی خود را به عنوان قربانی به نمایش میگذارد، در حالی که مردمی را که او را محکوم میکنند محکوم میکند) «ماه تلخ» که در آن مرد و بانوی جوان در میان غلبه و اسکان تاب میخورند و «مرگ و دوشیزه» که در آن یک بانوی مورد حمله (که هم تبدیل به تیت و هم گیمر میشود) مقابل او میایستد و سوءاستفادهکنندهاش را بهانه میگیرد
به نظر میرسد فیلمهایی مانند «الیور توئیست»، «پیانیست» و «نویسنده شبح» بر اساس نوع دیگری از عذاب ساخته شدهاند. یک نوع جایگزین از اخراج خلاق. شاید بتوان گفت، این فیلمها درباره زخمهای هولوکاست، و نفرتهایی هستند که توسط یک هموطن کوچک که در اروپای جنگزده بزرگ شده است، دیدهاند. در اینجا، الیور جوان به پولانسکی گمشده و پرپیچ و خم تبدیل میشود، در حالی که لندن دیکنز به جادههای طاعونزده نازیها در لهستان تبدیل میشود.
اما رشتهای بسیار مبهمتر در سراسر فیلمشناسی پولانسکی وجود دارد. شخص مورد نظر (پولانسکی) که هم تحقیر و هم محل اقامت محدود خود را (به دلیل نازی ها، ازدحام جمعیت، مجموعه قوانین کلی آمریکا و غیره تحمل کرد) و آنها را به سمت تلفات خود منحرف کرد (سامانتا گیمر، او زنان شجاع، ایالات متحده و غیره). پولانسکی برای همیشه نقش قربانی و قربانی را به خود میدهد، فیلمشناسی او هیچ چیز زیر یک حلقه بیپایان سوءاستفاده قرار نمیگیرد.
7.9/10 - یک اثر کوچک، گاهی قوی.
دانلود فیلم Death and the Maiden 1994 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
** خرابکاران** چرخش مغزی سیاسی و همچنین سواری هیجان انگیز شامل یک بانوی مخالف سیاسی قبلی، پائولینا لورکا، سیگورنی ویور، که به شدت توسط دستگیرکنندگان پلیس مرموزش مورد عذاب و حمله قرار گرفت. همه اینها در بهار سال 1977 و در تلاش پلیس مرموز رخ داد که تلاش میکرد تا پائولینا محل اختفا و شخصیت معشوقهاش و همسر بعدی گرلدو اسکوبار، استوارت ویلسون، که یکی از سران ارشد فرصتها در مبارزه با توسعه در کشور بود را کشف کند. .
اکنون 17 سال از سال 1994 می گذرد - و با کنترل یک دولت منصفانه دیگر، جرالدو توسط رئیس جمهور جدید کشور به ریاست "کمیسیون" که اخیراً شکل گرفته است، انتخاب شده است. "کمیسیون" هم در دستگیری و هم در محاکمه افرادی که مسئول عذاب و قتل هزاران نفر از ساکنان بودند، قدرت دارد، به عنوان پائولینا، که فاشیسم بنیادگرای گذشته احساس می کرد خطری برایش بود!
همانطور که همه چیز معلوم می شود، وسیله نقلیه گرلادو در گل و لای متوقف می شود، در حالی که با این وجود مسئول "کمیسیون" است، جایی که سامری بزرگ به او کمک می کند تا با دکتر روبرتو میراندا، بن کینگزلی، با او سوار شود. به خانه مقابل اقیانوس او وقتی پائولین که در اتاق پنهان شده و به دلایل ناشناخته فکر میکند هنوز روی گوسفند است، از پلیس مخفی مجلس قبلی، صحبتهای روبرتو را میشنود، دیوانه میشود که او همان فردی است که نزدیک به 17 سال پیش او را به شدت عذاب داده و مورد تعرض قرار داده است!
در آن زمان است که فیلم، در نقش پائولینا، با خوشحالی در گروههای واقعاً دیوانهکننده مختلف شروع به تلاقی میکند. روبرتو خیلی زود به یک گروگان تبدیل می شود که، مشابه آنچه که پائولینا او را به خاطر رفتار با او سرزنش می کند، معلوم می شود که توسط پائولین عذاب می کشد و خجالت می کشد تا از او اعتراف کند! پذیرش محدود، با نگه داشتن اسلحه روی سر پائولینا، باید در مشارکت روبرتو با دولت بنیادگرای گذشته در هدایت عذاب بسیاری از زندانیان سیاسی انجام شود. مقامات عمومی، جرالدو، همسر پائولین را تحت کنترل خود قرار دادند تا اطمینان حاصل کند که کسانی که در عذاب و قتل هزاران «دشمن دولت» هستند، به دادگاه انصاف کشیده می شوند و به دادگاه می روند. تاوان اعمال نادرست آنها علیه مردم را بپردازید!
پائولینا مطمئن است که روبرتو کسی است که در سال 1977 او را به شدت مورد آزار و اذیت قرار داد و تلاش کرد تا او را تشویق کند تا در نوار ویدئویی تخلفات خود را بپذیرد. علیرغم این واقعیت که وقتی پائولینا ظاهراً مورد عذاب و آزار او قرار گرفت، حتی یک بار هم چهره روبرتو را ندید، هنوز صدای او را شنیده بود و بوی فوق العاده وحشتناک او را استشمام کرد، به دلیل استفاده سنگین او از سیر، نفسی که بسیار تاسف بارتر از هر عذابی بود. او برای او ایجاد کرد. گرلادو، از آنجایی که او یک مشاور حقوقی است، احساس میکند که شواهدی که پائولینا در مورد روبرتو دارد، برای محاکمهای که بهطور قابلتوجهی محکومیت کمتری دارد، کافی نیست!
فیلم با کتک خوردن و شرمساری مردم فقیر توسط روبرتو ادامه مییابد. پائولینا با همسرش جرالدو که بعداً متقاعد میشود که روبرتو در واقع همان «مرد» است، بعداً وارد جلسات عذاب میشود. زمانی است که روبرتو رها می شود و تلاش می کند تا برای آن تلاش کند که به ظاهر، واقعیت در نهایت ظاهر می شود! این تنها پس از آن است که روبرتو دوباره توسط پائولینا دستگیر شد و در نهایت جرالدو، بدون تاثیر زیادی از این دو، به نظر می رسد همه چیز را به گذشته خود اعتراف می کند!
***هشدار اسپویلر***فیلم مانند آن بسته می شود با پائولینا و جرالدو در تئاتر و رفتن به نمایشگاه شوبرت "مرگ دوشیزه" شروع شد. چیزی که در ابتدا ندیدیم، بعداً، زمانی که فیلم عملاً تمام شد، میبینیم، به این معنا که نه تنها پائولین و جرالدو در میان جمعیت حضور دارند، بلکه روبرتو، که باید با جهش بلوف خودکشی میکرد، نیز آنجا بود!
دانلود فیلم Death and the Maiden 1994 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
با در نظر گرفتن اینکه این یک نمایشنامه است و به نظر می رسد یک نمایشنامه است، بسیار عالی است. در واقع، به هر حال فوقالعاده است.
یک مشاور حقوقی، جراردو (استوارت ویلسون) و نیمه بهترش پائولینا (سیگورنی ویور) اخیراً در خانه دلپذیر و محصور خود در نزدیکی پرتگاهی بر روی اقیانوس استعفا دادهاند. این منطقه جایی در آمریکای جنوبی است، در کشوری که اخیراً از امپریالیسم برخاسته و به حکومت اکثریت تبدیل شده است. یک وسیله نقلیه قبل از خانه خود دچار مشکل می شود. دکتر میراندا (بن کینگزلی) آنها را بیدار می کند و درخواست کمک می کند، اما یک طوفان رعد و برق هم برق و هم تلفن را قطع کرده است.
جراردو و دکتر میراندا در حالی که پائولینا هنوز در رختخواب است در سالن مشغول صحبت هستند. . با شنیدن صدای میراندا، او با احتیاط از جا می نشیند، یواشکی به بیرون می رود، در وسیله نقلیه میراندا مصرف می کند و آن را روی صخره هل می دهد.
این، گمان می کنم، پایان قانون اول است. بیشتر اوقات ما نمی توانیم با جراردو و میراندا در اتاق جلویی لذت ببرید. این دو مرد در جزئیات باقی مانده هستند و خود را در حالتی شاد و گیج می نوشند. من نمی توانم بسیاری از صحنه های الکلی را بهتر از این صحنه به یاد بیاورم. به طور خاص، به کینگزلی خطوط درخشان داده می شود و آنها را به گونه ای که گویی هدیه ای به جمعیت هستند منتقل می کند - انتقادی، سرگرم کننده، پیشانی بلند، الزام آور. کینگزلی می گوید: «ممکن است بخواهم در چنین شرایطی نیچه را بیان کنم. "حداقل من فکر می کنم نیچه بود. شاید فروید بود." جراردو، "اگر می توانید نقل قولی را به خاطر بیاورید، معمولاً فروید است." گفتمان ملکوتی و امر حق است. دو مرد روی پلههای حیاط نشستهاند، در واقع فکر میکنند پائولینا در حال چرت زدن است، و به این فکر میکنند که یک کلاهبردار ماشین میراندا را کجا میراند و چرا. کینگزلی می گوید: من یک احمق هستم. "من خیلی دور می دوم و فریاد می زنم "این ماشین من است!" این چیزی است که به وضوح مجرم می داند. این تمام نکته است." بعداً، وقتی متوجه میشوند که پائولینا وسیله نقلیه را گرفته است، "یعنی این چیست - مطمئناً چیزی استاندارد؟ چه مدت باید مکث کنیم؟ کمی؟ یک ماه؟" سپس طنز به نقطه تپش کاهش می یابد و تبخیر می شود و فیلم جدی می شود. پائولینا ادعا می کند که میراندا به عنوان یک ممتحن متقابل برای ظلم و ستم که اکنون حذف شده بود، عمل می کرد و او کسانی را که بازداشت شدگان او بودند - از جمله پائولینا - مورد ضرب و شتم، عذاب و تعرض قرار می داد. (او در مورد رویه ها صریح است.) جراردو فکر می کند که دیوانه است. میراندا شگفت زده شده و تا حد مرگ می ترسد.
پائولینا میراندا را محدود کرده و او را تحت بازجویی قرار می دهد و جراردو را وکیل نگهبان خود می نامد. مقداری "محاکمه"! با فرض اینکه میراندا اعتراف کرده و تواضع قابل تاییدی از خود نشان دهد، او را رها می کند، در هر صورت از سرش شلیک می کند. میراندا، به طور منطقی، کاملاً قادر است این خانه دیوانه را بپذیرد و از آن فرار کند، اما از آنجایی که او ادعا می کند که هیچ ارتباطی با سیستم گذشته نداشته است، نمی داند به چه چیزی اعتراف کند. پائولینا به نکات ظریفی نیاز دارد - - با چه چیزی محدود شد، طناب یا سیم؟ - - که میراندا میگوید نمیتواند ارائه کند.
Death and the Maiden ترسناکی است، با چرخشهای دورهای از قدرت. من مطمئن نیستم که اجرای آن دقیقاً همانطور که در واقعیت انجام می شود، انجام می شود، اما به ندرت مهم است به این دلیل که ادامه روی قطعه هر یک از سه کارگردان غیرقابل استیضاح است.
من نمی دانم. لازم نیست اوج را ارائه دهم، اما من برداشت خود را با این جمله خلاصه میکنم که بسیار قابل تصور است که مسئول یا بیگناه باشم، در حالی که هنوز دیوانه هستم.
در صورت امکان آن را ببینید. غفلت از Death and the Maiden سخت است.
دانلود فیلم Death and the Maiden 1994 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
نمیتوانم دقیقاً بفهمم چرا «مرگ و دوشیزه» ارتباطی را که از فیلمی با هماهنگی رومن پولانسکی و برجستهسازی سیگورنی ویور و بن کینگزلی (در دوران اوج شکوهشان) پیشبینی میکردم، روی من برقرار نکرد. رهبری مشاغل بسته شاید این همان روشی است که من از حدود سال 1994 شروع کرده ام، بسیاری از فیلم های مشابه را دیده ام که به دوران سرکوب سیاسی توسط سیستم های محافظه کار در آمریکای جنوبی و کانونی در دهه 70 بازمی گردد. شاید بخشی را نیز فرض میکند که دستور نمایش در فضای نزدیک، بعضی اوقات با انگیزه نمایشنامههای تئاتر (برای این وضعیت، تحولی پس از بازی آریل دورفمن است) دستاوردهای بسیار متفاوتی از جمله چند دستاورد متفاوت داشته است. فیلم های پولانسکی یا از طرف دیگر شاید با توجه به این واقعیت که 25 سال از ساخت Death and the Maiden می گذرد که برای پیر شدن کامل آن به اجزای خارق العاده تری نیاز دارد.
فضاها عالی هستند. دورفمن و پولانسکی ترکیبی بین فیلم سیاسی و فیلمهای روانی پس از مصدومیت در محیطی ایجاد میکنند که به نظر میرسد مستقیماً از هیچکاک فاصله میگیرد. جراردو و پائولینا اسکوبار زوجی هستند که از نظر اجتماعی موقعیت بسیار بالایی دارند و زندگی دلپذیری را در یک املاک ساحلی دارند. با وجود این، فانتومهای گذشته این دو را دنبال میکنند، بهویژه در اضطراب کسی که از خاطرات دستگیری، شکنجه و حملهای که بیست سال قبل بهعنوان رقیب سیاسی در دوران استبداد تجربه کرده بود، شکنجه میشد. روزی که جراردو متوجه میشود که قرار است بهعنوان متخصص استثنایی تخلفات مرتکب شده در جریان سرکوب نامیده شود، یک فرد خارجی، دکتر میراندا، تصادفاً یا شاید هم در زندگی آنها ظاهر میشود. پائولینا صدای او را مانند دکتری می داند که با ارتش کار کرده و در عذاب او شرکت کرده است. خانم انتخاب می کند که سهام عدالت را ایجاد کند. آیا او در هر لحظه می تواند در مورد شخصیت مردی که صرفاً با صدایش می شناسد، مطمئن شود؟ آیا جراردو در هر نقطهای میتواند بهجای تعامل با قدرت که در مقیاس عمومی رهبری خواهد کرد، عدالت کلی را تصدیق کند؟ آیا متخصص با فرض اینکه حتماً مسئول است، مسئولیت خود را درک خواهد کرد؟ آیا مجروح این امتیاز را برای خود محفوظ میدارد که به یک داور یا شاید یک قاتل تبدیل شود؟ این انبوه پرسش ها در یک شب پرتلاطم در ملکی در کنار اقیانوس به دنبال پاسخی هستند.
چیزی که من ترجیح دادم. فیلمبرداری، به ویژه وجود آب، که در تعداد زیادی از فیلم های پولانسکی بازی می کند، کاری هم سلیقه ای و هم در ساختار فشار است. فعالیت فیلم با یک بارندگی سنگین شروع می شود و در بلوف بلندی که در زیر آن هجوم های دریا با عصبانیت می شکند به پایان می رسد. قدرت بازی بازیگران، به ویژه سیگورنی ویور. موسیقی فرانتس شوبرت. چیزی که کمتر دوستش داشتم درام مبادلات - چیزی که به طرز تحسینبرانگیزی در مقابل تماشاچی عمل میکند، مرتباً روی صفحه نمایش به نظر نمیرسد. هدف نهایی جدال بیشتر در فیلم Death and the Maiden دهه 1950 جای دارد تا دهه 1990. آب و هوای تا حدودی دراماتیک و بهطور حاشیهای خشکشده، «مرگ و دوشیزه» را در میان آثار کمبار رومن پولانسکی قرار میدهد.
دانلود فیلم Death and the Maiden 1994 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
فشرده سازی خیره کننده نمایش از ابتدا تا انتها. کینگزلی، در کمال تعجب هیچ کس، اجرای فوقالعاده ظریفی ارائه میکند و هنگام صحبت کردن، صفحه را میگیرد. گفتارهای او کاملاً دستگیر کننده است. همچنین نمایشگاههای فوقالعادهای از سیگورنی ویور و استوارت ویلسون که لباس را متعادل میکنند. ویلسون یک مجری بی حد و حصر کم ارزش است که نمایشی باورنکردنی می سازد که مجموعه ای فوق العاده پیچیده از اختلافات را به تصویر می کشد. تصمیم بزرگ پولانسکی بدیهی است که ستاره اصیل فیلم فیلمنامه است. این مایه شرمساری است که فیلم تا آنجایی که مدیریت آن کشور را مدیریت کرده است واضح تر از این ساخته نشده است. اگرچه در برنامه ریزی های گسترده ای که به ویژه شیلیایی به نظر می رسد تنظیم شده است، تاریخ هایی که آن را مدیریت می کند بیشتر با تاریخ های استبداد آرژانتین مطابقت دارد. به نظر میرسد که Death and the Maiden به این شکل برای جمعیت آمریکایی برنامهریزی شده است که ممکن است در یک یا آن کشور رخ داده باشد، و مطمئناً ممکن است این اتفاق بیفتد. شاید هدف این بود که به ناظران کمک کنیم تا جامعیت احساسات و مقدمات گنجانده شده را بهجای گنجاندن آنها با ویژگیهای قابل تأیید یک فاشیسم خاص، در نظر بگیرند. تأثیر خالص، در هر صورت، تأسفآور است، زیرا فرصتی را برای انبوه مردم از فرصتی برای آموختن چیزی در مورد یک قطعه وحشتناک از تاریخ جهان که ایالات متحده آشکارا در آن شریک بود، سلب میکند. پولانسکی با اسطورهسازی این حوزه، ترک آنها را با احساس همدردی و پشیمانی ملایم آسانتر میکند، در حالی که به راحتی از عوامل واقعی قابل تأیید و ظرافتهایی که ممکن است اساساً نمیخواهند از آنها سرپیچی کنند، غافل میمانند. به این ترتیب، حذف گذرا و جغرافیایی طرح، این فرض را ساده میکند که چنین چیزهایی برای «آن افراد آنجا» اتفاق میافتد، اما هرگز در اینجا اتفاق نمیافتد. (چقدر جالب است که Death and the Maiden را اکنون در آمریکا، با یک زندانی گوانتانامو یا ابوغریب، نیمه بهتر او و یک متخصص وزارت دفاع آمریکا دوباره تکرار کنید!) فیلم به همین ترتیب، فرضیه گمراه کننده دو روح شیطانی را کنار می گذارد. بهانه فاشیستی این است که چریک های لیبرال به طور مشابهی مانند ارتش در نقض مشروع مقصر بودند. با وجود این، به این ترتیب، تقریباً به همان اندازه که میتوان انتظار داشت عینی است، بنابراین واقعاً نمیتوان از آن استقبال کرد - - بهتر بود هر زمان که فرصت پیدا میکرد، موضوع را مستقیماً حل میکرد. برای درک بهتری از مسائل سیاسی اجتماعی «مرگ و دوشیزه» واقعاً قابل توجه است، مطمئناً ارزش دیدن «La Historia Oficial» (آرژانتین: 1985)، «تصور آرژانتین» (2003) و «سالوادور» الیور استون (1986) را دارد. )، برای اطلاع از سهم آمریکا در وحشیگری هایی که از دهه 1950 به بعد در آمریکای لاتین رخ داد. کتابهای زیادی نیز در این زمینه نوشته شدهاند، به یاد میآوریم «ترس برای شیلی: زیر دست پینوشه زندگی میکند» (پولیزر) و «شیلی پینوشه: گزارش یک تماشاگر 1980/81» (Macleod. دیگر در دسترس نیست.)
دانلود فیلم Death and the Maiden 1994 دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
در زمانی که نمایشنامه آریل دورفمن گذر و بانو، درباره یک بازمانده از تعرض و شکنجه در یک سیستم پسا بنیادگرا که با یکی از قربانیان خود مواجه میشود، برای صفحه نمایش تنظیم شد، شاید غیرمنتظره نباشد که این ماجرا توسط رئیس کلنگ زنی شود. رومن پولانسکی. این داستانی است که برای بازماندگان حمله به طرز شگفتانگیزی لمسکننده و قابل درک است، اما داستانی است که به همین ترتیب نسبت به مجرم احساس همدردی دارد. بیست سال پس از محکومیت خود به خاطر اعمال نادرست جنسی، انتخاب پولانسکی برای ساخت Death and the Maiden آغازگر گفتگو است. آیا این احساسات آشتی جویانه کارگردان است یا تلاش او برای رهایی از خود؟
مرگ و بانو، در هر صورت، اثری قوی و هوشمندانه است، از یک منظر تحقیقی درباره ایده برابری، انصافی که قانون را برآورده می کند و انصافی که فرد را برآورده می کند. علاوه بر این، از سوی دیگر، تمایز بین راه های مرد و زن برای مقابله با محبت، جنسیت و کنترل است. در این آخر است که در جسورانه ترین و به طور کلی بیانگر است، صرف نظر از اینکه آیا پرچین است. تمرکزهای مختلفی در گفتمان وجود دارد که اساساً به دلیل واقعیت آسیب رسان آنها عمیقاً قوی هستند. حرفهای دورفمن بهطور کامل به صفحه نمایش کمک میکند.
این بهطور کلی به دلیل یک بازیگر بینقص است. سیگورنی ویور در این مرحله یک نمایشگاه پر طنین را به نمایش می گذارد که به هر یک از آنها این احساس را می دهد که او واقعاً آنچه را که شخصیتش پشت سر گذاشته است، زندگی کرده است. او در جرقه های خشم خود رگه ای از مردانگی را به آن قسمت منتقل می کند، و شاید چیزی از تلاش او برای پذیرفتن شخصیت دکتر در کار وجود داشته باشد. بن کینگزلی از آن نوع جدیدی از سرگرمیکنندگان آفتابپرست است که میتوانند خود را کاملاً برای طیف وسیعی از مشاغل تغییر دهند. در اینجا او ویژگی های مختلف شخصیت خود را ارائه می دهد - روحیه مهربان، دانش، ضعف، نشان دادن تحقیر و سردی اجتناب ناپذیر، همه با سهولت عملی. استوارت ویلسون یک نمایشگاه تا حدی خسته کننده، که دقیقاً همان چیزی است که لازم است، ستودنی ارائه می دهد. نباید در مورد آن ظرافت فکر کرد، من دائماً سعی کردهام در مورد کار او (که اغلب از آن قدردانی میکنم) مستقل از اعمال او قضاوت کنم. او در اینجا نمایشی منصفانه ارائه میکند، شامل چند برداشت طولانی و عمیق برای صحنههای کلیدی، و ایجاد فضاهای مختلف برای کمک به فراموش کردن محدودیتهای محیط. سرعت فیلم فوقالعاده است، و صرفنظر از اینکه یک واریاسیون صحنه پرحرف است، فیلم اساساً با هم رقابت میکند. اما، با توجه به گنجاندن پولانسکی، آخرین صحنههای آن تا حدودی تهوعآور و عملاً تاسفآور است.
در نهایت، در هر صورت، ترجمه من از کمال این نیست که پائولینا تصمیم گرفت متخصص را معذور کند، چیزی که او واقعاً برای نتیجه گیری می خواست این بود که توضیحات او را بشنود.
نظرات کاربران
برای ثبت نظر ابتدا وارد اکانت خود شوید.