پسر جوانی پس از یافتن یک تفنگ قدیمی، به ارتش شوروی می پیوندد و وحشت جنگ جهانی دوم را تجربه می کند
بلاروس، نزدیک مرز لهستان، سال 1943 پسر نوجوانی به نام «فلوریا» تفنگی را از زیر خاک بیرون می آورد تا به پارتیزان هایی که، به رهبری «کوساچ»، در جنگل مخفی شده اند، بپیوندد. نیروهای نازی به منطقه یورش می برند و پارتیزان ها عقب می کشند تا خود را برای یک ضد حمله آماده می کنند.
در زمان جنگ جهانی دوم پسری اهل بلاروس به کمک یک گروه غیرمسلح شوروی در مقابل نیروهای قدرتمند آلمانی جنگید.او که شاهد صحنه های وحشتناک جنگ بود پس از مدتی عقل خود را از دست داد...
پس از یافتن یک تفنگ قدیمی، پسر جوانی به جنبش مقاومت شوروی علیه نیروهای بی رحم آلمانی می پیوندد و وحشت های جنگ جهانی دوم را تجربه می کند.
فیلم داستانی به کارگردانی ایلم کلیموف که در ژانر درام نظامی گرفته شده است. این ماجرا در سال 1943 در قلمرو بلاروس رخ می دهد. در مرکز داستان پسری بلاروسی قرار دارد ، که شاهد وحشت اقدامات تنبیهی نازی ها است و از یک نوجوان سرخوش به پیرمرد موی خاکستری برای مدت دو روز تبدیل می شود
دانلود فیلم Come and See 1985 (بیا و بنگر) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
الم کلیموف فیلم «بیا و ببین» را کارگردانی می کند. در حالی که فیلم عمدتاً سفر مناسک یک پسر جوان را دنبال میکند، قابل توجه است که کلیموف چقدر مکرر و بدون زحمت دیدگاه بصری را تغییر میدهد و حالات عینی و ذهنی طیف وسیعی از شخصیتها و اشیاء را به ما ارائه میدهد.
به عنوان مثال، در یکی از صحنه های سورئال ترین فیلم ها، چندین شخصیت نشان داده می شود که یک گاو را در زمینی که به نظر می رسد باز و بدون محافظت است هدایت می کنند. ناگهان یک سری از آتش سوزی های شدید شروع می شود. چندین شخصیت کشته میشوند، اما این سرنوشت گاو است که بیشتر درگیر فیلم است.
تصاویر گاوی که دست نخورده با درگیری شدید ایستاده، سپس با رگبار گلولهها مورد اصابت قرار گرفته است. در نهایت چشمانش که قبل از مرگ به سرعت در حال جابجایی و گشاد شدن هستند، نشان دهنده توانایی «بیا و ببین» برای تولید تصاویری پاک نشدنی از موقعیت های اغلب کاملا استاندارد فیلم جنگی است. مانند مالیک، کلیموف به همان اندازه که به مناظر (و اشیاء و مردمی که در آن زندگی می کنند) علاقه مند است، به همان اندازه که به نمایش ریزه کاری ها و وحشت گسترده سفر قهرمان داستان خود از خانه به مکان های متعدد کشتار و نسل کشی که روستاهای او را تخریب می کند، علاقه مند است. .
سفر یک بیگناه با چشمان گشاد در میان زمین های آخرالزمانی، قلمرو مشترک فیلم جنگی است ("هنگ برمه ای" ایچیکاوا، "کودکی ایوان" تارکوفسکی، "وضعیت انسانی" و غیره) اما کلیموف به دنبال لحن بسیار وحشتناک تری است و ما را با شدت و بیماری بیمارگونه تصاویرش به هم می زند.
برخلاف، مثلاً، "فهرست شیندلر"، "بیا و ببین" نیز به دلیل آن قابل توجه است. استفاده از رنگ و صدای انتزاعی این یک فیلم رئالیستی نیست. شوک ها و اثرات آن بیشتر رویایی است، از خاموشی فیلمبرداری درخشانش، کلوزآپ های خارق العاده از چهره های غیرممکن چند نفر از شخصیت های آن، بازی های بیش از حد رسا بسیاری از بازیگرانش، تا امپرسیونیستی و گاه تقریباً استفاده اکسپرسیونیستی از صدا
در این زمینه، عنوان فیلم صرفاً فراخوانی برای تماشاگران برای شهادت، «دیدن» آنچه قابل تصور نیست، چیزی که سابقه بصری کمی دارد، و دریافت حس نیست. از شرایط فیزیکی ("آمدن" عنوان) که توسط کسانی که در طول جنگ تجربه کردند، اما توصیف یا اشاره ای به انتظارات تماشاگرتر از فیلم. البته دستور "بیا و ببین" نیز به عنوان یک چالش استثماری عمل می کند. "بیا ببین جرات داری!" در واقع، بسیاری از فیلمهای جنگی پورنو/تبلیغی چینی عناوین مشابهی دارند.
بیا و بنگر اساساً یک سفر حماسی است و بسیاری از تصاویر آن کیفیت تقریباً دانتسکی دارند. همچنین میتوان آن را بهعنوان یک فیلم «روی سن» دید، یک «آمدن» یا پیشروی قابلتوجه (یا قهقرایی است؟) که بر چهره کاملاً دگرگونشده شخصیت مرکزیاش حک شده است.
جای تعجب نیست که اسپیلبرگ "بیا و ببین" را چندین بار برای بازیگران و عوامل فیلم قبل از فیلمبرداری فیلم هولوکاست خود نمایش داد. «See» تأثیر زیادی بر «امپراتوری خورشید»، «فهرست شیندلر»، «اسب Wr» و «سرویس رایان» اسپیلبرگ خواهد داشت، در ترکیبی از معصومیت کودکانهاش (دلتنگ زدن زیاد به چهرههای شوکهشده کودکان. ) و بی رحمی. این بدترین جنبه میراث کلیموف است، فیلم او دروازهای را برای هجوم دیگر فیلمهای پورن شوک - تا فیلم مصائب مسیح گیبسون - که همه وانمود میکنند درسهای تاریخ و مهم «انسانی» هستند باز میکند. شهادتها، در حالی که در واقعیت به سادگی از پیشرفتهای فناوری برای تشدید سطوح خشونت استفاده میکنند، سطوح تحمل را بالا میبرند و حول یک نیاز اولیه برای تکان دادن مخاطبان بیتفاوت و حساسیتزدایی ساخته میشوند. جالب است که با سختتر شدن فیلمهای مستهجن جنگی، در زندگی واقعی تعداد نسلکشیها، جنگها و جنایات آشکارا افزایش مییابد، در حالی که پوشش رسانهای کاهش مییابد و بیتفاوتی عمومی افزایش مییابد. این اشتباه همه «فیلمهای جنگی» است: مردم تکرار نمیکنند چون فراموش میکنند (مفهوم این است که ما باید خودمان را به هوش بیاوریم)، فراموش میکنیم چون تکرار میکنیم (به «درخشش» مراجعه کنید). حیوان انسان بیش از غذا به انکار نیاز دارد.
بنابراین، در حالی که «بیا و ببین» و مقلدان اسپیلبرگ آن فاقد هرگونه عمق واقعی تاریخی، پیچیدگی، ظرافت، درک انسان و تجارت در استثمار ساده هستند. همچنین دارای نوعی ساده لوحی روانشناختی است که شاید بهترین نمونه آن در صحنه پایانی کلیموف است که در آن یک بچه اساساً از شلیک به هیتلر جوان خودداری می کند. موتور جنگ جهانی دوم ارتباط چندانی با هیتلر نداشت، اما در اینجا او به پیدایش شر خلاصه می شود، بذری که جنگ جهانی دوم از آن شکوفا می شود.
اگرچه توسط اتحاد جماهیر شوروی به عنوان یک قطعه تبلیغاتی، "بیا و ببین" سفارش داده شده است. اندکی قبل از فروریختن پرده آهنین ساخته شد، دوره ای که در آن هنرمندان مقداری آزادی داشتند. بنابراین، فیلمهای کلیموف در مواقعی خودآگاهانه تأملی درباره فیلمهای جنگی استالینیستی است. از این نظر، فیلم به معنای واقعی کلمه از ساحلی آغاز میشود که در آن «ایوان» تارکوفسکی به پایان میرسد، و از آنجا تلاش میکند تا «روایت جنگ» جدیدی خلق کند و از تمجید استالینیستی برای نوعی شوک پوستهای روانی دوری کند. با این حال، نتیجه اساساً نسخه شوروی «مردان پشت خورشید» است، فیلم تبلیغاتی بدنام چینی که در آن از ما خواسته شده است تا شاهد فعالیتهای سربازان سادیست ژاپنی باشیم. در مورد کلیموف - فیلم بر جنایات نازیها در بلاروس تمرکز دارد - ما به نازیهای سادیست، پست، غارتگر، قاتل و بزدل گوش میدهیم در حالی که پارتیزانهای کمونیست بهعنوان مردمی بازیگوش، رفیق و درستکار به تصویر کشیده میشوند. اگر رهبری یک کشور از سال 1939 تا 1941 به میل خود در کنار آلمانی ها قرار گرفت، به کشورهایی (لهستان، لیتوانی، لتونی، فنلاند و غیره) حمله کرد، جنایات متعددی را علیه سایر ملت ها و مردم خود انجام داد و از سیستم گولاگ حمایت کرد، در این صورت بیننده باید فوق العاده باشد. هنگام مشاهده مطالبی که به طور رسمی توسط آن رهبری تأیید شده است، مراقب باشند.
دانلود فیلم Come and See 1985 (بیا و بنگر) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
فیلم آخر الم کلیموف، کارگردان روسی، «Idi i smotri {بیا و ببین»، شاهکاری از این ژانر است، فیلمی جنگی به قدری آزاردهنده با شدت که به قلمرو وحشت روانی منحرف می شود. داستان بیا و بنگر در سال 1943 و در زمان اشغال بلاروس توسط نازی ها اتفاق می افتد، سرنوشت پسر جوانی به نام فلوریا گایشون (الکسی کراوچنکو) را دنبال می کند که به ارتش پارتیزان شوروی می پیوندد. همانطور که وحشت های جنگ در برابر او آشکار می شود، فلوریا پیش فرض های آرمانی خود را از مبارزه از دست می دهد، گیج و از نظر روانی ناپایدار می شود. کل فیلم از طریق چشمان جوان او مشاهده می شود، زیرا دنیای متمدن او به آشوب کشیده می شود و کسانی که دوستشان دارد به دست دشمنی بی رحم از بین می روند. فیلم تقریباً در کاوش وحشتهای جنگ سوررئالیستی است و کابوس توهمآمیزی از تشدید سردرگمی، ترس، مرگ و جنون را میسازد. و با این حال، با وجود این، فیلم به طرز وحشتناکی واقع گرایانه به نظر می رسد. شاید این رویکرد سوررئالیستی نیز، به طور متناقض، واقع گرایانه ترین تصویر جنگ باشد. فلوریای جوان به دنیای جهنمی پرتاب می شود که به سادگی نمی تواند آن را درک کند. تصور میکنم با قرار گرفتن در همان موقعیت، این تجربه به عنوان یک رویای طولانی، ناراحتکننده و وحشتناک به نظر میرسد. به نظر می رسد فلوریا حتی با همه اینها چنین رفتار می کند. با اتفاقات وحشتناکی که در مورد او اتفاق میافتد، او نمیتواند کاری بکند جز خیره شدن با شوک و هیبت، به عنوان کسی که انتظار دارد هر لحظه بیدار شود.
«بیا و ببین» مجموعهای از آثار شگفتانگیز دارد. سکانس هایی که بعد از دیدنش برای مدتی طولانی با بینندگان طنین انداز می شود. مجموعه ای از بمباران جنگل روسیه را از هم می پاشد و درختان بالغ را در سکوت محو می کند، در حالی که فلوریای شوکه شده تنها صدای دیوانه وار را در گوش هایش می شنود. فلوریا سعی می کند از میان باتلاقی غلیظ و کدر بالا برود و با هر قدم احساس می کند که به جایی نمی رسد. او در میان مه غلیظی بیدار می شود و سرش روی لاشه گاو مرده قرار دارد. شاید ماندگارترین صحنه صحنه ای باشد که در آن کل جمعیت روستایی در انباری جمع شده و سپس به آتش کشیده می شوند. کلمات نمی توانند وحشت تماشای درهای شعله ور انبار را توصیف کنند که هنوز به طرز وحشیانه ای تکان می خورند در حالی که ساکنان با آخرین نفس های خود می جنگند تا خود و خانواده خود را نجات دهند. در همین حال، فلوریا فقط خیره میشود، بیان ناباورانهاش بینهایت مؤثرتر از هر عمل دیگری بود.
الکسی کراوچنکو نوجوان بیتجربهای در نقش اصلی نقش اول را بازی میکند، که کارگردان بعداً آن را به عنوان «یک بازی بسیار خوب» توصیف کرد. نقش دشوار با حالات عاطفی شدید." بار عاطفی فیلم به قدری سخت بود که کلیموف بعداً از اینکه کراوچنکوی جوان در طول فیلمبرداری و بعد از آن هیچ آسیب روانی نامطلوبی را متحمل نشد، که به ویژه از گلوله های جنگی برای به حداکثر رساندن اصالت استفاده می کرد، ابراز شگفتی و آرامش کرد. شخصیت او در موقعیتهایی قرار میگیرد که برای ما به سادگی قابل درک نیست، و فلوریا به این تغییرات در زندگیاش با نوعی سکوت ترسناک و گاهی خشم واکنش نشان میدهد. بازیگر جوان اولگا میرونوا، ظاهراً در تنها نقش سینمایی خود، نقشی محوری در نقش گلاشا ایفا می کند که فلوریا در اوایل فیلم با او دوست می شود.
فیلم با یک مونتاژ ساده اما بسیار ناراحت کننده از آرشیو به پایان می رسد. فیلم در حالی که فلوریا تلاش می کند به طور نمادین آدولف هیتلر را با شلیک گلوله به پرتره او نابود کند، فیلم سیاه و سفید جنگ جهانی دوم به سرعت به عقب برمی گردد: ما اجساد را در اردوگاه کار اجباری، گردهمایی حزب نازی در دهه 1930، خدمات هیتلر در طول جنگ جهانی اول می بینیم. فلوریا گلولههای بیشتری شلیک میکند، تصاویر همچنان خود را برعکس میکنند، گویی تاریخ را از وجود ریشه کن میکنند. در نهایت به عکسی از آدولف هیتلر می رسیم که در کودکی روی دامان مادرش نشسته است. برخلاف وحشیهای نازی که از آتش زدن تمام دهکدهها احساس پشیمانی نمیکردند، فلوریا نمیتواند خود را به قتل نمادین این کودک بیگناه برساند، حتی با آگاهی از وحشتهایی که بعداً ترتیب خواهد داد. آیا این اخلاق دلیل بر این است که جنگها پیامد اجتنابناپذیر وجود انسان هستند؟
اگرچه حلقه نهایی بدون شک به سمت تبلیغات منحرف میشود (به وضوح نشان داده میشود که شهروندان روسی دارای اخلاقی برتر از افراد شیطانی و شیطانی هستند. آلمانی ها)، کل فیلم به قدری آزاردهنده عالی اجرا شده است که شما آنقدر غرق تماشا هستید که اصلاً متوجه آن نمی شوید. هیچ راه حل روشنی برای داستان وجود ندارد. البته، شوروی شجاع با موفقیت بر شرکت نازی ها پیروز می شود، اما سپس برای رویارویی دیگری شروع می شود. جنگ برای همیشه ادامه خواهد داشت و فلوریا هرگز از تمام وحشت هایی که دیده است مهلت نخواهد داشت. عنوان اصلی فیلم «هیتلر را بکش» بود، نه به طور خاص به دیکتاتور بدنام، بلکه با معنایی کلی تر. همانطور که کلیموف در مقدمه دی وی دی فیلمش توضیح می دهد، منظور او از عنوان این بود که ما باید "هیتلر" را در درون خود بکشیم، "زیرا همه ما شیاطین خود را در این یا آن اندازه داریم." با این حال، پس از اینکه عنوان نامناسب تشخیص داده شد، عنوان دیگری از فصل 6 کتاب مکاشفه انتخاب شد: "...و شنیدم که یکی از چهار موجود زنده مانند صدای رعد می گفت: "بیا و ببین!" br/>
«بیا و ببین» آخرین فیلمی بود که کلیموف کارگردانی کرد. او که در کودکی جنگ جهانی دوم را با چشمان خود تجربه کرده بود، احساس کرد که این فیلمی است که باید بسازد و پس از انجام این کار، دیگر مجبور به ادامه کارگردانی نبود. کارگردان بار دیگر در مقدمه دیویدی میگوید: «از اینکه آن فیلم را ساختم پشیمان نیستم. پیشتاریخ و تاریخ سختی داشت. اما باید هر چند وقت یکبار تفاوت را ایجاد کرد تا کاری شایسته انجام داد. حس کار خلاقانه در اینجا نهفته است، زمانی که میتوانید به مردم چیزی واقعی جدی و معنادار ارائه دهید...» به عبارت ساده، این شاهکاری است که او برای ساختن آن به دنیا آمده است، و یک تماشا در نهایت دیدگاه شما را به جنگ تغییر میدهد.
دانلود فیلم Come and See 1985 (بیا و بنگر) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
انصافاً، این تصویر ساخت بلاروس جنگ جهانی دوم که جزئیات جنایات نازیها را نشان میدهد، دارای یک تمایز خاص در سینمای جهان است: بیرحمانهترین و از نظر احساسیترین عکس است - در واقع، تماشاگری که حواسش به درستی آموزش ندیده است به احتمال زیاد آن را غیرقابل تماشا می دانند. آن روحهای شجاعی که مایلند تقریباً 2 ساعت و نیم در یک مصیبت قرار بگیرند، عمیقاً در تجربهای کاملاً هولناک غوطهور خواهند شد که خواه ناخواه به راحتی فروکش نمیکند.
عنوان، " بیا و ببین» که برگرفته از سطرهای مکرر کتاب مکاشفه است، به وضوح به مخاطب جرات می دهد که نقش سنت جان را برعهده بگیرد، شاهد آخرالزمان یا بهتر است بگوییم یکی از تاریک ترین دوره های تاریخ بشریت. اگر چنین ترکیبی ممکن باشد، چیزی که به ما حمله میشود، تا حدودی شبیه نسخهای دیوانهشده از «زمان مدرن» است که در پانل «پیروزی مرگ» بروگل رخ میدهد. دوربین به طور مداوم از طریق یک نگاه تیره و کمی غیر متمرکز فیلتر می شود و صدا اغلب از طریق گوش های صدفی شنیده می شود. این امر باعث دور شدن زود هنگام وقایع می شود، اما آنها را حتی ترسناک تر و ناراحت کننده تر می کند. بسیاری از دیالوگ ها فاقد معنای خاص یا حتی جملات ملموس هستند - با غرغر، زاری و دیگر صداهای غم انگیز و غم انگیز جنگ جایگزین آن می شود. چیزی که کارگردان آماده میکند چیزی است که اسپیلبرگ هرگز در خواب هم نخواهد دید - هیچ نشانهای از سازش با تماشاگر. جمعیتی از روستاییان غیرنظامی که توسط سربازان نازی در انباری محبوس شدهاند، مانند یهودیان «لیست شیندلر» در آخرین لحظه در امان نمیمانند - آنها زنده زنده سوزانده میشوند و ما میتوانیم همه آنها را تماشا کنیم.
بر خلاف بسیاری از افراد فیلمهای این ژانر، «بیا و ببین» بهجای طرحی منسجم، عمدتاً بر تصاویر و صداها تکیه میکنند، که لزوماً یک نقطه ضعف نیست، زیرا وحشت محض، زمان و مکان را به نوعی تاری توهمآمیز، آشکارا عمدی و قابل درک، تحریف میکند. اما این میزان باورنکردنی از شدت تیره و تار در درازمدت، تأثیر منفی بر فیلم میگذارد: تماشاگران باید حساسیت خود را از بین ببرند تا بتوانند به تماشای ادامه دهند، بنابراین دلخراشترین صحنهها در حالت بیحسی قرار میگیرند.
حرکت مشکوک دیگر کارگردان، استفاده گاه و بیگاه او از سوررئالیسم است. در حالی که برخی از تصاویر به طرز دردناکی قابل باور هستند، در حالی که برخی دیگر به سادگی گیج کننده هستند: دهکده های دیوانه ای که مجسمه هیتلر را می سازند، یک فرمانده متفکر آلمانی با یک لوریس لاغر حیوان خانگی (یک پستاندار نادر آفریقایی) روی شانه اش، یک نازی زن که خرچنگ قرمز خام می خورد، حتی نه حتی ذکر یک مونتاژ پایانی عجیب و غریب که هم غیرقابل توضیح و هم بدیهی است و با یک عکس واقعی به پایان می رسد که شاید از نظر پیامدهایش وحشتناک ترین از همه باشد.
بله، گاهی اوقات فیلم بیش از حد به اهداف خود میرسد و تقریباً شبیه فیلمهای «پرتقالهای ساعتی» است که الکس را وادار به تماشای آن کردند تا او را از رفتارهای «خشن» درمان کنند. با این حال، در مواقع دیگر، آن نوع تکانهایی را ایجاد میکند که کسانی که به سینمای جریان اصلی عادت کردهاند، آرزو میکنند. چهره جوانی که سلامت عقل خود را از دست داده بود و چندین دهه در طی چند روز پیر شده بود، برای مدتی نامعلوم در خاطره هر کسی که بیا و بنگر را دیده باشد، نقش خواهد بست.
دانلود فیلم Come and See 1985 (بیا و بنگر) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
حتی قبل از انتشار تیتراژ پایانی، من به شدت مشکوک بودم که بیا و بنگر در 20 فیلم برتر من قرار بگیرد. در واقع، شاید حتی تاپ 10 من. پسر نوجوانی که به دلیل حضور در محل بمب گذاری، شنوایی اش ضعیف شده است، و زن جوانی به او چنگ زده است، هر دوی آنها تلو تلو خوردند و از میان باتلاقی لزج و بدبو رد شدند. یک لک لک در جنگل در حالی که باران می بارد. دستهای از عروسکها روی زمین انباشته شدهاند که مگسها در سراسر اتاق وزوز میکنند. برای اینکه پیام بی معنی و درد جنگ را به خانه برسانید، نیازی به صحنه های نبرد وسیع و با طراحی دقیق ندارید. با خواندن نظرات تماشاگران در مورد فیلم، به نظر می رسد که اکثراً نیمه دوم را که مسلماً حاوی برخی از قوی ترین صحنه های قتل عام فیلمبرداری شده است را به عنوان "راضی کننده ترین" می دانند. به نظر می رسد چند تماشاگر دیگر به این معنا هستند که فیلم واقعاً تا نیمه دوم ادامه پیدا نمی کند. برای من نیمه اول بود که بیشتر زیر پوستم رفت، به خاطر اصالت سینمایی، شعر و قدرت نمادینش. جنگ هم توسط غیرنظامیان و هم توسط سربازان تجربه می شود: این ممکن است یک جمله واضح به نظر برسد، اما تنها پس از تماشای بیا و ببین که متوجه می شوید چقدر فیلم Come and See های جنگی واقعاً در مورد رنج زن و مرد معمولی، کودک بی دفاع و ضعیف هستند. شهروند درجه یک. همچنین، هرگز پیش از این ندیده بودم که وضعیت اسفبار زنان تجاوز شده در جنگ به این شدت بیان شود، و همه اینها بدون اینکه فیلم هرگز فضولی یا گرافیکی باشد. در سینما، تجاوز جنسی اغلب به عنوان چیزی شبیه به رابطه جنسی خشن به تصویر کشیده می شود. همیشه کاملاً مشخص نیست که چرا زنان از این موضوع اینقدر ناراحت می شوند. در بیا و ببین، تجاوز به عنف به عنوان چیزی جز خشونت خالص، بدون تقلب و نفرت با تنها یک شباهت ظاهری و بیرونی به رابطه جنسی نشان داده می شود. برخلاف سایر زنان تجاوز شده در فیلم Come and See، نمیتوانید تصور کنید که آنهایی که در فیلم Come and See بیا و ببینند، زخمهایشان را بهبود بخشند.
در یک موضوع دیگر، هرکسی که فکر میکند بیا و بنگر حاوی "تبلیغات" است، بدیهی است که صرفاً به این دلیل که بیا و بنگر محصول شوروی است، نسبت به فیلم تعصب دارد و باید کمی با دقت بیشتری درباره آن فکر کند. حیرت آور است که چگونه می توان هنوز رگه های کوچکی از ذهنیت جنگ سرد را که تا به امروز باقی مانده است، حتی در بینندگان جوان تر پیدا کرد... این واقعیت که همانطور که مخالفان بیا و ببین ادعا می کنند، استالین "بهتر از هیتلر نبود" هیچ ربطی به این موضوع ندارد. اصلاً، در زمینه بیا و بنگر - تصویر کلیموف در مورد یک نفرت ناسیونالیستی نیست که چه کسی بدترین ظالم را داشته است - بلکه در مورد رنج اساسی بشریت معمولی در جنگ است - هر جنگی، اگرچه این یکی اتفاقاً در بیلوروسی در جریان بود. در واقع در ده دقیقه Saving Private Ryan ده برابر بیشتر از کل Come and See تبلیغات صورت گرفت. این سینمای دردناک و عالی است. من همیشه بر این باور بودهام که در تولید هنر، بهویژه ادبیات، چیز خاصی در مورد روسها وجود دارد - بیا و بنگر تا حدودی به سمت تقویت این تصور در من میرود.
دانلود فیلم Come and See 1985 (بیا و بنگر) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
یک روایت ژاپنی در سال 1987 وجود دارد که من اخیراً توسط کازوو هارا مشاهده کردم به نام "نیروی مسلح برهنه شده امپراتور قدم می زند". در این فیلم، هارا یک کهنه سرباز جنگ جهانی دوم به نام کنزو اوکوزاکی را دنبال می کند که 40 سال پس از درگیری، هنوز از عبور غیرقابل توضیح دو سرباز در واحد خود در عذاب است. کشف واقعیت و مسئولیت پذیر دانستن افرادی که حواسشان بود به تثبیت تبدیل شد که فعالیت های او را تا پایان عمر هدایت می کرد.
برای اینکه چرا اوکوزاکی به ساخت فیلم رضایت داد، چند توجیه وجود دارد، اما یکی از آنها آنها این بود که او می خواست به جهان نشان دهد که درگیری واقعاً چقدر غیر شجاعانه، تکان دهنده و شرم آور است. هالیوود تمایل دارد جنگ و سربازانی را به تصویر بکشد که خوب، نترس و فداکار هستند. جنگ به عنوان دلیلی به تصویر کشیده می شود که ارزش جنگیدن و ظاهراً لگد زدن به سطل را دارد. به این ترتیب، ما اغلب فقط حکایت هایی را می شنویم که افراد معتقدند ما باید بشنویم و نه روایت هایی از آنچه واقعاً اتفاق افتاده است.
بینندگان اغلب در معرض عوامل واقعی ناهنجار و ناراحت کننده ای قرار نمی گیرند که این دو جنگجو و شهروندان معمولی هستند. به طور مداوم با چیز دیگری در لبه های برش روبرو شوید. بشریت، انصاف و شفقت اغلب از بین می روند زیرا گردهمایی های جنگی سفر بیهوده خود را برای سیری ناپذیری، قدرت و کنترل انجام می دهند. مطمئناً، این پیامی است که اکثر دشمنان فیلمهای جنگی سعی در انتقال آن دارند و «بیا و ببین» عنصر کلیموف برجستهترین تصویر آن است. همانطور که می بینم، این بهترین دشمن فیلم جنگی نیست، اما یکی از شگفت انگیزترین فیلم های سینمایی ساخته شده است. این یک شاهکار است.
بیا و بنگر در سال 1943 در بلاروس درگیر نازی ها با تاکید بر فلیورا 14 ساله، یک جوان بلاروس بلاروس که مشتاق است در نیروهای مسلح تندرو نام نویسی کند، اتفاق می افتد. وقتی بالاخره تفنگی پیدا میکند که به او اجازه میدهد چنین کاری را انجام دهد، خوشحال میشود. بدون توجه به خواسته های مادرش که به او التماس می کند که نرود، فلیورا با انرژی کیسه هایش را جمع می کند و از این گوش به گوش دیگر لبخند می زند. بدیهی است که این داستانی است در مورد بزرگ شدن متفاوت با دیگرانی که احتمالاً در هر مقطعی دیده اید. نگرش امیدوارانه، خوب و صادقانه او با مشاهده شدت قدرت های نازی بلافاصله از بین می رود. جنگ افتضاح و بازی بود. دافعه و گذر بود. کل فیلم این را به ما، تماشاگران، یادآوری می کند. علاوه بر این، پس از تماشای این فیلم، این تصویری است که احتمالا هرگز فراموش نخواهید کرد.
اما چیزی که بیا و بنگر را به طور قابل توجهی خارق العاده تر می کند، خلق آن است. بیا و بنگر توسط لاگرز آداموویچ ساخته شده است و داستان به برخوردهای نزدیک او با تندروهای بلاروس در دوران جوانی بستگی دارد. کلیموف علاوه بر این، قبل از اینکه حتی اجازه ساخت بیا و بنگر را پیدا کند، نیاز به 8 سال محدودیت داشت. الکسی کراوچنکو، جوانی که نقش فلیورا را بازی می کند، هرگز در فیلم Come and Seeی بازی نکرده بود. خروج شوک، ترس و ترس در بیشتر مواقع واقعی است، نه از پیش تعیین شده. تنظیم زنده مهمات در بیا و بنگر مورد استفاده قرار گرفت و در مواردی تنها از 4 خزش بالای سر کراوچنکو عبور کرد. این واقعاً درگیر زندگی و گذشت برای او در صحنه های خاص بیا و بنگر بود. در کنار اخلاق، هیچ چیز باعث ترس نمی شود، ترجیحاً در دوربین نسبت به افرادی که واقعاً در زمان واقعی با آن روبرو می شوند، ترسناک است.
این فیلمی نیست که شما برای «لذت بردن» تماشا کنید. هیچ چیز در مورد بیا و بنگر برای دیدن جذاب نیست. این فیلمی است که باید با آن روبرو شوید، و فیلمی است که همه باید کمتر از یک بار با آن روبرو شوند. ناراحت کننده است، تماشای آن دشوار است، شما را به خودآگاهی و گاهی وحشت زده می کند. اینجا هیچ افسانه ای وجود ندارد. بدون درخشش بدون اتمام شاد. بیا و بنگر درگیری معمولی شما نیست، و در واقع، من معتقدم تا حد زیادی یک فیلم هیجان انگیز باشد. این یک فیلم بدون شکر WW2 است که کاملاً کم نور، آشفته و ناامیدکننده است. در هر صورت، این همان چیزی است که تصویر آن را کاملاً قانونی می کند. هیچ چیز صمیمانه یا جذابی در مورد نسل کشی وجود ندارد.
بیا و ببین از شما می خواهد که دقیقاً این کار را انجام دهید. این یک نیاز غیرقابل انکار برای هر علاقه مند به جنگ جهانی دوم است، اما علاوه بر آن برای هر کسی که به فیلم به عنوان مهارت اهمیت می دهد. بیا و بنگر مطمئناً یک نقص انفرادی ندارد. این اساساً عالی است. علاوه بر این، این یکی از قابل اعتمادترین تصاویر نقض نازی ها در جبهه شرقی است. ممکن است تماشای آن احساس ناخوشایندی داشته باشد، با این حال روی نگردانید. هر ثانیه را بدون توجه به اینکه یک صحنه چقدر ناراحت کننده است تماشا کنید. از آنجایی که این دریچه ای به گذشته است، باید همیشه از آن اجتناب کنیم، و در صورت نیاز برای درک آنچه آماده انجام آن هستیم. ما شکنجه گران و شکنجه گران هستیم. قوی و ضعیف. مجهز به قتل، و مناسب برای نجات جان.
دانلود فیلم Come and See 1985 (بیا و بنگر) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
بررسی تاریخ، پژوهشی ادراکی از تصویر آن در رسانه ها است. هر جمله، روایت یا فیلمی در مورد یک مناسبت خاص، لایهای از حقیقت معرفتشناختی را از حوزه خود در زمان حذف میکند. برای تأثیرگذاری، این گهگاه در آن مناسبت روشن می شود و احساس علاقه دوباره به آن مناسبت به ارمغان می آورد. با وجود این، موضوع مبدأ یک موقعیت برای هر مطالعه قابل تأییدی باقی میماند.
به ندرت تصویر یک دوره قابل تأیید بالاتر از سطح آموزشی و رسانهای قرار میگیرد. Bildungsroman Elem Klimov در سال 1985 "بیا و ببین" این تغییر را انجام می دهد و از محدودیت های زیبایی شناختی خود برای آموزش و روشنگری اشغال آلمان در مورد بلاروس شوروی در سال 1943 پیشی می گیرد.
ناظر در حالی که دو جوان در جست و جو می شوند وارد صحنه ای خسته می شود. برای سلاح در ماسه ایده زمین نشان دهنده فروتنی است که در ادامه خواهیم دید. ما دیری نپایید که یاد میگیریم که باید سلاح خود را برای پیوستن به تندروهای مجاور که با نفوذ نازیها میجنگند، بدهند. در حالی که فلیورا، نوجوان جوان در نقطه کانونی داستان فیلم، از خانه خود عبور می کند تا به رقبا بپیوندد، جمعیت هنوز نمی دانند، پس از بازگشت او، هیچ چیز دوباره در هیچ نقطه ای مشابه نخواهد بود.
یک بار در جنگل با تندروها، رئیس دوربین را در دو حالت غیرقابل انکار ارسال می کند. زیربنا به ما شهادت می دهد، همانطور که گردهمایی شاد و جوانمردانه در برابر یک هنرمند عکاس حاضر می شود و مبارزه را پیش بینی می کند. این را در آینده از سمت آلمان خواهیم دید. رفتار عادیتر دیگر که در طول فیلم دیده میشود، شامل چرخاندن دوربین به سمت یک سرگرم کننده مرکزی و در نتیجه آن شخصیت رو به تماشاگر است. استفاده نادرست کارگردان از نقطه کانونی، ایده داستان را تایید می کند و ارتباط عمیق مستقیمی با دو شخصیت اصلی و ساختن کاملا تحقیرآمیز آنها ایجاد می کند.
در جنگل، فلیورا با شریک زن خود ملاقات می کند. ، گلاشا. همانطور که آنها در میان درختان بازی می کنند، نفرت جنگ همخوانی صلح آمیز آنها را آزار می دهد. دیری نپایید که آنها درگیر ادیسه ای از فقر کامل فیزیکی و عمیق هستند.
صحنه تقلبی فیلم، زمین شناسی کثیف شرارت اخلاقی را تکرار می کند. در واقع، حتی مجموعه فیلم، که از تنوع، رنگ پریده و رنگ پریده مانند شخصیتها باز میماند، با این کمخونی زیباییشناختی بازی میکند.
استفاده از صدا و حذف آن علاوه بر این، نابودی ظریف مبارزه را ایجاد میکند. پس از یک محاصره، پرش دو نوجوان در سرزمین چوبی شکسته می شود، ناشنوایی فلیورا موسیقی متن فیلم را اشباع می کند. ما با سطح نافذ آسیب شنوایی و استاتیک کرکی یک دنیای خفه ماندهایم.
این داستان در حالی به اوج خود میرسد که آلمانیها علیه یهودیان یک شهر بلاروس یک «قتل عام» انجام میدهند. کلیموف تصاویر فوقالعادهای را با هم میآمیزد و اطمینان وحشتناک آنها را عمیقاً در ذهن بینندگان میخواند، با عجیبی کاملاً مضحک. هرگز جنگ تا این حد آشکار و وحشتناک به نظر نمی رسید. حس رایج دیگر فیلم مانند ابری نیمه شفاف که در وحشیگری نور روز از هم جدا شده است، بر روی صفحه می نشیند. این یک واقعیت مرزی است که در آن دو قهرمان اصلی ناپدید می شوند.
در پایان فیلم، فلیورا غیرقابل تشخیص است. حذف زمان توسط کلیموف به جوان ما نقشی به عنوان یک فرد مسن می دهد، پیچیدگی ها و زخم های قابل توجهی که از هیچ جا ظاهر می شوند. به همین ترتیب، هنگامی که تصویری از برتری صادقانه در لباس سبز جاری، گلاشا برمیگردد، خون در طول رانهایش جاری میشود، و نقض واقعی او منعکس کننده او در نزدیکی خانه است. هیچ اشاره ای به شخصیت قبلی شخصیت ها از بین رفته است. به جای آنها، بخشهایی وجود دارد که فقط هیولای جنگ فراهم میکند.
ما بالاخره با یک فیلم درهم تنیده کنجکاو باقی ماندهایم که توسط کلیموف در «پیریزدایی» افراطی هیتلر برای ما ارسال شده است. تصویری از تجربه بزرگ شدن او در حالی که فلیورا به تصویر هیتلر به عنوان یک جوان در آغوش مادرش خیره می شود، ناظر هشدار مردی را در ابتدای فیلم مرور می کند: حفاری نکن! از جوانان شروع می شود. او خیلی زود در انبوهی از تندروها ناپدید می شود که آنها از یک سرزمین چوبی عبور می کنند. او به خواسته خود رسیده است ... او در حال حاضر یک افسر است.
دانلود فیلم Come and See 1985 (بیا و بنگر) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
این احتمالاً یکی از باورنکردنی ترین فیلمی بود که من در هر مقطعی تماشا کرده ام. یکی از آنها می تواند دیدگاه شما را در بسیاری از دیدگاه ها تغییر دهد. فیلم های بدبخت این قدرت را تا حدودی بیشتر از فیلم های پایانی شاد دارند. این یک تن شبیه زندگی است که با صحنه اصیلی که فیلم به تصویر می کشد، تناسب دارد.
در طول جنگ جهانی دوم، فلور، یک بلاروس یک سلاح سرپوشیده از جنگ جهانی اول را در اطراف شهر خود پیدا می کند، که به او اجازه می دهد مانند پدرش با درگیری بجنگد. این بچه که بیش از 15 سال سن ندارد، بدون اینکه بداند بدبخت است. فلور که مادر و خواهر و برادرهای کوچکترش را در خانه رها می کند، برخلاف میل مادر و پدرش که به او توصیه کرده بودند تا زمانی که او در حال جنگ است، بماند و با خانواده کنار بیاید، به بینش ذهنی و واقعاً وحشیانه می پردازد. تجربه با او شروع می شود که قبلاً توسط نمایندگان منتخب در خروج از شهر مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. از آن نقطه و به بعد معلوم می شود که زندگی او ذره ذره بی پروا خالی می شود. او با گلاشا، بانوی جوانی که در پایگاهی مشابه او به آنجا می رود، ملاقات می کند. این دو با هم ملاقات می کنند و دسترسی رئیس کلیموف به کل بخش ذهنی درگیری روی افراد است.
تفاوتی که بین صداقت آنها و تحقیر عوامل محیطی آنها به سختی قابل تشخیص است، تمایز ثابتی در فیلم Come and See است. در نقطه ای که آنها ابتدا در مزارع ملاقات می کنند، از طریق یک حمله محاصره شده توسط دشمن روبرو می شوند. این باعث می شود که باید با هم بمانیم و با یکدیگر برخورد کنیم. آنها به بی عیب و نقصی خود پایبند هستند و ترتیبی می دهند. وحشی گری اطراف آنها واضح است و تصویر هواپیما (در وسط بین صحنه ها) به طور مداوم اتفاق وحشتناکی را پیش بینی می کند که قرار است رخ دهد. با این وجود، پس از محاصره، این دو با یک پرنده بزرگ سفید مخفی از همه افراد دیگر در جنگل دور می شوند. پرنده باعث شد من احساس حمایت بیشتری کنم و مطمئن باشم که با آمدن فیلم، زندگی آنها بهتر خواهد شد. اشتباه. آنها سعی می کنند با هم باشند و از درگیری دور باشند. یه بار دیگه اشتباه آنها به یک شهر خراب شده برمی گردند، جایی که یک صحنه 2 ثانیه ای از لاشه های روی هم چیده شده در خانه قدیمی فلور حرف های زیادی می زند و مانند مشتی به شکم ناظر ضربه می زند. این به نشانه های بی تکلف وحشی گری در اطراف خانه پیوست، به عنوان مثال، لکه های خون روی اسباب بازی یک بچه کوچک روی زمین. در حال حاضر فلور که در حال حاضر از محاصره اصلی شنیده نمی شود، مضطرب می شود.
میزان تحقیر ناظران این کودک باعث میشود که او به تدریج از هرگونه ارزش انسانی/عشقی دوری کند و او به سادگی باید با این چیزی که باعث بدبختی او شده است مبارزه کند. یکی دیگر از صحنه های خوب زمانی است که فلور به شهر برگشته و با پدرش ملاقات می کند که از درگیری و همراه با غلبه کنندگان قتل در منطقه بازگشته است. من میتوانم با سهولت بیشتری بیان کنم که چه چیزی از پدرش باقی مانده است، او که توسط متجاوزان زنده خوانده شده بود و علیرغم اینکه درخواست کشته شدن داشت، در مقابل عذاب دادن، به حقش رسیده بود. صحنه های مهم کشتار، نقطه کانونی اصلی کلیموف در فیلم Come and See نیستند. این مرکز برای نشان دادن یک تجربه فردی، فلور، از آنچه شبیه مبارزه با درگیری است و معنای آن برای او است، است. علیرغم این واقعیت که اسلحه ای که مشاهده می شد نشان دهنده آمادگی او برای مبارزه با درگیری بود، فلور واقعاً هرگز از اسلحه خود استفاده نمی کند، به استثنای این یک بار، زمانی که پس از تحمل جنگ، بار کاملی را روی یک نماینده هیتلر روی زمین شلیک می کند. حمله قابل توجه محافظتی که به خاطر هیولاهای زیاد دیده شد باعث شد که فرد اصلی ما اعتقادات و اراده خود را برای تشکیل خانواده با گلاشا از دست بدهد و سعادتمند باشد، علیرغم این واقعیت که او را برای بازگشت به نبرد در پی داشتن یک فرزند به دنیا آورد. او به این مرد جوان پیر و پیر تبدیل می شود که تشدید و شرارت بر پیچ و تاب ها و اطراف صورتش نشان می دهد.
کلیموف با بیا و بنگر کارکرد مؤثری داشت و این که فلور غبار را گاز نگرفت، قلب ناظر من را شاد نکرد. این به طور کامل نشان می دهد که چگونه این مرد جوان از این شهر کوچک بلاروس تحت تأثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت و این بسیار ارتباط برقرار کرد، به طور استثنایی متوجه شد که این تنها یکی از 628 شهری بود که در طول درگیری آتش گرفت. جای تعجب نیست که این به عنوان یکی از باورنکردنی ترین دشمنان فیلم های جنگی در نظر گرفته می شود.
دانلود فیلم Come and See 1985 (بیا و بنگر) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
من فیلم شوروی بیا و ببین محصول 1985 را دیدم. این نزدیکترین و نگرانکنندهترین تصویری از جنگ است که در هر مقطعی دیدهام. نمی توان از بررسی بیا و بنگر صرف نظر کرد، بدون اینکه با ترس واقعی به تصویر کشیده شده تفاوت عمیقی داشته باشد.
بر خلاف بسیاری از فیلم های درگیری، که در آن ها وحشت جنگ با جزئیات وحشتناک غیر ضروری به تصویر کشیده شده است، چه چیزی باعث می شود این بینش آنقدر روحافکن است که تأثیر ذهنی نبرد را بر افراد نشان میدهد. با وضوح خیره کننده ای بیان می شود که افراد بربریت نسبت به یکدیگر صلاحیت دارند و تأثیر آنهایی که از طریق آن استقامت می کنند. بیا و ببین، با پیشرفتهای یدکی و بازیهای شدید، با جزئیات شجاعانه نتیجه انسانی نبرد را بر روی افراد معمولی، بهویژه خانمها، بچهها و جوانان ارائه میکند. نتیجه، به تصویر کشیدن حقیقتی ناخوشایند است که مدت ها پس از پایان تیتراژ با تماشاگر باقی می ماند.
همانطور که مفسران مختلف به آن اشاره کرده اند، آنچه ترسناکی به تصویر کشیده شده در بیا و بنگر را در یک طبقه بندی انفرادی قرار می دهد، واقعی بودن آن است. موارد بربریت به تصویر کشیده شده است. در کانون این داستان لابی قتل عام نازی ها علیه کارگران یهودی بلاروس است. در اوج فیلم، اگر نمایش قصاب مردم روستایی به اندازه کافی افتضاح نبود، یادداشت های پایانی فیلم نشان می دهد که تظاهرات نمایش داده شده در فیلم Come and See بارها در شهرهای کشور بلاروس توسط نازی ها در زمان کنترل خود تکرار شد. وحشت.
نظاره گر حیرت زده نمی تواند با این حال به این وحشت غیرقابل تحمل و واقعیت رقت انگیز فکر کند که آنچه در فیلم Come and See به تصویر کشیده می شود تنها یک جبهه در تلاش های نازی ها برای کشتار بود. معادل آن در سراسر اروپای شرقی و روسیه هدایت شد. بعلاوه، دافعه وحشیانه انسانی به تصویر کشیده شده منحصراً به نازی ها در جنگ جهانی دوم منزوی نمی شود، اما جنبه غالب هر درگیری است. چه نازی ها در بلاروس، چه جنگجویان سواره نظام آمریکایی در پس از درگیری های سراسری غرب آمریکا، چه ژاپنی های امپراتوری در چین، چه سربازان آمریکایی در مای لای در طول جنگ ویتنام، چه شوروی در افغانستان در دهه 1980، چه طالبان در عراق. عادی برای همه چیز چیزی است که مردم در مناطق فاجعه بار می شوند و هزینه ای است که صادقانی که سرنوشت غم انگیزشان اقامت در آن مکان ها در آن زمان است می پردازند.
غیر از بررسی بیا و بنگر دشوار است. بدون اینکه به شخصیتهای کانونی آسیب طولانیمدت آنها منتقل شود. من فیلمهای سخت زیادی را در طول مدتی که فیلم جدی میرفتم دیدهام، با این حال بیا و بنگر سختترین و بهترین در تاریکترین و پیامرسانی استادانهای بوده است. من برای روزهای خاصی پس از بررسی آن در شوک بودم. یک گروه مراقبت به طور قابل توجهی در نتیجه یک بررسی کمک خواهد کرد. جمعیت مراقب باشند، این فیلمی نیست که به آرامی در آن قرار داده شود. شما را متحول خواهد کرد.
دانلود فیلم Come and See 1985 (بیا و بنگر) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
«بیا و ببین» اثر الم کلیموف اودیسهای وحشتناک از جنگ بزرگ دوم است که در روسیه اتفاق میافتد و بر اساس دیدگاه یک ملت بزرگشده و بچه دبیرستانی - فلوریا (با بازی الکسی کراوچنکو) روایت میشود.
به عنوان ما در امتداد کار فلوریا کشیده شدهایم، در معرض تظاهرات متفاوتی از وحشیگری غیرقابل توصیف توسط مقامات آلمان نازی هستیم - قصابی یک شهر، حمله به یک خانم جوان، انبوهی از افراد که زنده آواز میخوانند.
کلیموف. انتخاب بازگو کردن این داستان از چشم یک نوجوان بی فریب به جمعیت این امکان را می دهد که با کنترل آلمان نازی بر روسیه روبرو شوند، همانطور که یک فرد عادی زندگی در روسیه می تواند داشته باشد. شرایط و شرایطی که کودکان مشاهده میکنند، چیزهایی هستند که جمعیت، به احتمال زیاد، به طرز جالبی میبینند. فلوریا دروازه ما برای ورود به تجربه روس ها از جنگ بزرگ دوم است. او ارتباط ما با این دوره زمانی است.
دیدگاه فلوریا به ما قدرت میدهد تا تلاش روسیه برای دفع قدرتهای نظامی نازی را احساس کنیم. علاوه بر این، به ما این قدرت را میدهد که ببینیم، جنگجویان نازی واقعاً شبیه چه چیزی بودند، چگونه عمل کردند، محتوای بحثهایشان، ذهنیتهایشان نسبت به دشمنانشان، اهدافشان در پشت تهاجم نظامی.
همانطور که من "بیا و ببین" را تماشا کردم، من به شدت از صحنه ها و احساس زمختی که به نظر می رسید تمام وسعت فیلم را فرا گرفته بود، آشفته شدم. این تقریباً شبیه یک روایت است، با یک دوربین مخفی که فلوریا را در طول سفرش دنبال میکند.
یکی دیگر از بخشهای مهم فیلم، واقعیتی بود که فلوریا با وجود بیرحمی و شرایط اسفباری که داشت، با انسانهای بنیادین خود همگام میشود. به دلیل فعالیت های سربازان نازی به پایان می رسد. قبول دارم که کلیموف به این انتخاب بسنده کرده است تا با همدردی و نزدیکی مخاطب با آن شخص همراهی کند. در صورتی که فلوریا تصمیم گرفته بود از کنترل خارج شود و با عصبانیت شروع به کشتن نازیهای مجروح قبلی کند، میپذیرم که ارتباط ما با فلوریا قطع میشد و در نتیجه، کمبود علاقه یا در هر حال بررسی جداگانهای در مورد بقیه فیلم ممکن است نتیجه باشد. خوبی فلوریا (صرف نظر از ایراداتش)، ما را در کنار خود نگه می دارد.
هنگامی که بعد از تکمیل «بیا و ببین» سالن را ترک کردم، از واقعیتی که در ایالات متحده زندگی می کنم، احساس کردم. کدام فرصت حفظ می شود و امنیت کشور اولین نگرانی است. اساساً تا پایان غروب، نگرانیهای منظم (مانند مسائل مربوط به اقلیت بودن در یک منطقه تحت فرمانروایی سفیدپوستان در لس آنجلس، یا هنوز کنجکاو بودن در مورد اینکه آیا داجرز پیروز شدهاند) از رادار خارج شد - آنها شکست خورده بودند. کنترل آنها بر من از زنده بودنم خوشحال شدم
دانلود فیلم Come and See 1985 (بیا و بنگر) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
بیا و بنگر دردهای روحی فزاینده یک سرباز بچه جدید را با وجود هیولاهای جنگ دنبال می کند. ترکیبی از اجزای طبیعی تارکوفسکی وجود دارد: درگیر شدن کودک در جنگ. جنگلهای پشتی بهعنوان نوعی عدن، خانه زندگی در دوران جوانی، سازههای مصرفکننده. بهترین قسمتها درست در طول چند دقیقه خوش آهنگ فوقالعاده در جنگل دوش گرفتن در رنگین کمان، رقص روی جعبه، و داخل پوشش راحت شاخه درخت صنوبر که در میان صحنههای فیلم شماره 1 من قرار میگیرد، ظاهر میشود. لک لک در جستجوی در بیدار شد. علاوه بر این، صدای او پس از بمباران تند می شود.
موسیقی متن تا حد زیادی پیرامون در قسمت پایانی فیلم (برای بازتاب ناشنوایی دائمی پسر) بر این دیوانگی سایه افکنده بود، همه چیز از طریق صدا در نظر گرفته می شد. اما بعد... همه چیز کاملاً متقاعد نشدم. در جاهایی بیش از حد برانگیخته شد (مثلاً گفتمان مرد مصرفشده، و چهره پسر بهطور مکرر از جنون منحرف میشد) رویکرد محدودتر میتوانست قابل دوامتر باشد. همچنین، متاسفم که گلاشای بداخلاق با توجه به این واقعیت که او واقعاً چیزی داشت ناپدید شد. تجسم مداوم نیروهای مسلح آلمان به عنوان کارناوال سفری از سرسبزها، فاحشه ها و غیرمتعارف ها سطحی بود و شبیه تبلیغ بود... یک فیلم باشکوه دیگر که توسط شوروی آسیب دیده است. بیایید تصور نکنیم که نازی ها تنها کسانی بودند که شهرها را مصرف کردند. روسهای واقعی مدتها بود که مرتکب قتلعامهایی از این دست شده بودند، و در درگیریهای سراسری خود با غیر یهودیان نیز همین کار را کرده بودند (دکتر ژیواگو را به یاد میآورید؟). برای من کار نمی کند نه فقط در مورد دوران نوجوانی هیتلر، بلکه در مورد نوع بشر به طور کلی، باید در اینجا تحقیقات عمیق تری مطرح شود. نمای رفتار اجتماعی کاملاً کم عمق است. این مناسبت ها در آن چارچوب ذهنی گذشته نبودند، بلکه در حافظه زنده بودند. به طور خلاصه فرض نکنید که این نقص یک مرد است، که نمی تواند دوباره تکرار شود، که در این لحظه در جایی از این سیاره اتفاق نمی افتد - که بربریت جایی در درون همه ما نیست.
کشتن گاو؟ با در نظر گرفتن همه چیز، بی معنی است که نیاز به حفظ حساسیت های خود در فیلم Come and Seeی مانند این داشته باشید. خوشبختانه، غیر ضروری نبود.
دانلود فیلم Come and See 1985 (بیا و بنگر) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
بیا و ببین.
صحنههای محاصره هواپیما دقیقاً در کنار خفاش در فیلم Come and See، عصبیترین اعصابی بود که در هر نقطه از یک فیلم پیدا کردم. من چیزی ندیده بودم که تا این حد "واقعی" به نظر می رسید، بنابراین کشف این نکته غیرمنتظره نبود که اصلی ترین چیزی که برای واقعی جلوه دادن آن است، انداختن بمب های واقعی از هواپیما است، در واقع. هنوز برای من غیرقابل تصور است که چگونه تهیهکنندگان فیلم به طور مشروع این کار را انجام دادند و چگونه میتوانستند واقعاً متکی باشند که مجریان مثله یا کشته نشوند. معادل آن برای صحنه گاو در میدان گاو است که در آن از مهمات زنده استفاده کردند که قانعکنندهتر از هر چیزی بود که CGI اجرا شده بود. به همین ترتیب، لغزش از میان باتلاق به گونهای فیلمبرداری شد که نشان داد واقعاً کار میکند و دوباره به این فکر کردم که چگونه تهیهکنندگان فیلم میدانستند که سرگرمیها در آن باتلاق غرق نمیشوند و خفه نمیشوند. نحوه ارتباط کلیموف با ناشنوایی فلوریا در عواقب بمباران باعث شد که من در اثربخشی آن دچار تردید شوم.
فکر نمیکنم در هیچ نقطهای از یادآوری مکان نازیها که لبههای اصطبل را میخوردند، کوتاهی کنم. با افراد کلمات نمی توانند تمایل را به هم منتقل کنند. فقط باید دید پر آوازه ترین تصویری که در ذهن من وجود دارد، عکس بانوی نازی در حال بلعیدن خرچنگ با رغبت است، در حالی که همه توسط قاتلان نازی که شهر را نابود کردند، زنده زنده سوختند. پس از آن، هنگامی که فلوریا خم شده و در حال انقباض او را روی زمین می بیند که به سطل یک مرگ سخت لگد می زند، اعتراف می کنم که از آن لذت بردم، با این حال کلیموف ممکن بود همه چیز را جز این انتظار داشته باشد.
در نهایت، به صحنه ای می رسم که روس ها بخشی از نازی های هدایت کننده را می گیرند. انتخاب بین چیزی که واقعاً خشمگین است دشوار است: گریه کرممانند نازی که تلاش میکند دلسوزی روسهایی را که میخواهند او را بکشند یا نازیهایی که به اعتقاداتش «حق داری بمیری» را ردیابی کند. این صحنه اساساً به همان اندازه تهوعآور و هیجانانگیز بود.
مساله مهمی که فیلم را برای من کاهش داد، سرب بود. برای من غیرمنتظره نبود که بفهمم الکسی کراوچنکو که نقش فلوریا را بازی می کرد، در آن زمان یک سرگرم کننده واقعی نبود. نمایشگاه متقاعد کننده او اغلب مرا از فیلم حذف می کرد، با این حال او واقعاً سخت کار کرد و به این فکر کرد که مبتدی است.
دانلود فیلم Come and See 1985 (بیا و بنگر) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
من می توانستم بدون فیلم های جنگی کار کنم. در واقع، من می پذیرم که همه فیلم های سینمایی باید تکمیلی شاد داشته باشند. حدس میزنم شیوهای که فلوریا تحمل میکند، شکل بیا و بنگر به عنوان یک پایان شاد است.
صحنه هایی که بر من تأثیر می گذارد، انسان گرایانه ترین صحنه هاست. در ابتدای فیلم، فلوریا تلاش میکند تا دو خواهر دوقلویش را به خنده وادار کند تا قبل از پیوستن او به نیروهای تندرو شوروی، در حالی که مادرش تلاش میکند او را متقاعد کند که بماند. این باعث میشود بپذیرم که او به هیچ وجه اهمیت این شرایط را درک نکرده است، بلکه معتقد است که خواهر و برادرهای کوچکترش باید سعی کنند از وحشت جلوگیری کنند. قبل از ترک، یکی از مقامات توجه کرد که خانم های جوان غیرقابل تشخیص هستند، این نشان دهنده روزهای پر دردسر و گذشت شدید خانواده است، همانطور که حزب نازی در طول هولوکاست روی دوقلوها آزمایش کرد.
زیباترین صحنه فیلم پس از آن بود که فلوریا و گلاشا اذعان کردند که ترک شده اند و هر دو در حالی که اشک می ریختند روی یکدیگر رفتند. قطعه حیرت انگیز بیا و بنگر وسیله ای بود که با آن تمایل آشکار انسان به تصویر کشیده شد. با وجود این، بیانات گلاشا به نفع من بی نظمی را برانگیخت، زیرا گهگاه فکر می کردم او دیوانه شده است. به طرز غم انگیزی صحنه دوست داشتنی آنها در جنگل با پرتاب بمب نابود شد. این باعث شد که بپرسم چگونه صحنه را گرفته اند. غم انگیزترین صحنه برای من تلاش دیوانه وار فلوریا برای ردیابی خانواده اش با مدیریت یک زمین پست بود، و صحنه دوم وقتی گلاشا بسته شد، او با دیدن انبوه اجساد کشته شده مضطرب شد.
هنگامی که فیلم به نزدیکی می رسد، کلیموف عکس ها و صحنه هایی از هیتلر و حزب نازی را مونتاژ می کند. عکس آخر هیتلر به عنوان یک کودک تازه متولد شده است که ممکن است نشان دهد که منفور بودن یک ویژگی تربیت شده توسط جامعه است و اینکه افراد ذاتا عالی هستند یا شاید برعکس. شیوه ای که فلوریا در صحنه آخر برف را می بیند، با نحوه حذف نازی ها از انجمن شوروی مطابقت دارد، نه به خاطر نیروی انسانی، بلکه به دلیل زمستان سخت.
به طور کلی، این فیلمی نیست که در آینده ببینم، اما تصویری شایسته از تلاش نازی ها برای غلبه بر انجمن شوروی در طول جنگ جهانی دوم است، به ویژه با یک دیدگاه فردی.
نظرات کاربران
برای ثبت نظر ابتدا وارد اکانت خود شوید.