هنگامی که یک محقق مشهور معماری در طی یک سخنرانی ناگهان بیمار می شود، پسرش “جین” متوجه می شود که در شهر کلمبوس ایالت ایندیاتا گرفتار شده است، جایی که پدر معمارش به کُما رفته است. “جین” با دختر جوانی به نام “کیسی” ملاقات می کند که می خواهد به جای اینکه آرزو و رویاهای خود را دنبال کند، در شهر کلمبوس و در کنار مادرش، یک معتاد بهبود یافته بماند.
خلاصه داستان : زمانی که یک محقق مشهور معماری در حین یک تور صحبت ناگهان بیمار میشود , پسرش جین خود را در کلمبوس , ایندیانا - یک شهر کوچک ساکن غرب میانه پیدا میکند که برای بسیاری از ساختمانهای مدرن و مدرن خود جشن گرفته شدهاست . جین یک دوست جوان معماری که در
مردی کره ای الاصل خود را در کلمبوس، ایندیانا می بیند، جایی که پدر معمارش در کما به سر می برد. مرد با زن جوانی آشنا می شود که می خواهد به جای دنبال کردن رویاهای خود، با مادرش که یک معتاد در حال بهبودی است در کلمبوس بماند.
یک مرد کره ای الاصل خود را در کلمبوس ، ایندیانا ، جایی که پدر معمار او در کما است ، گیر کرده است. این مرد به جای اینکه به دنبال آرزوهای خود باشد ، با زن جوانی آشنا می شود که می خواهد همراه مادرش ، یک معتاد در حال بهبودی ، در کلمبوس بماند.
هنگامی که یک محقق مشهور معماری در طی یک سخنرانی ناگهان بیمار می شود، پسرش “جین” متوجه می شود که در شهر کلمبوس ایالت ایندیاتا گرفتار شده است، جایی که پدر معمارش به کُما رفته است...
دانلود فیلم Columbus 2017 (کلمبوس) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
به طور گسترده ای پذیرفته شده است که مهمترین کیفیت یک فیلم داستان آن است. بنابراین منطقی است که تمام عناصر یک فیلم (صدا ، تدوین ، بازیگری ، کارگردانی و ...) برای پیشرفت و توسعه داستان فیلم باید کار کنند. اگر ارتباطی با نیازهای روایت نداشته باشد ، داشتن تصاویر و صداهای چشمگیر به چه درد می خورد؟ این مهمترین نقص کلمبوس است. کلمبوس سعی دارد به عنوان یک روایت هنری و عمیق ظاهر شود ، اما به دلیل استفاده نادرست از فیلمبرداری و عدم عمق روایت / شخصیت شکست می خورد.
فیلمبرداری فجیع. بله ، عکسها بسیار زیبا هستند ، دیر. و بله ، موضوع آن با معماری سروکار دارد. با این حال ، در پایان روز ، این چیزی نیست که فیلم در مورد آن است. این در مورد دو شخصیت و مبارزه درونی آنها و نحوه کمک به یکدیگر برای حل آن است. بنابراین ، هدف شماره یک فیلمبرداری باید خدمت به آن داستان باشد. نباید این باشد که مجموعه ای از بیش از 100 عکس متقارن زیبا و جذاب را به ما نشان دهد که فاقد پیامد روایی است. با تمام این عکس ها احساس خستگی و دلخوری کردم. آنها هیچ درگیری صحنه خاص یا نیازهای شخصیت ها را از بین نبردند. داشتن عکس های زیبا و متقارن مشکلی ندارد. فقط مطمئن شوید که در زمان مناسب از آن استفاده کنید ، و نه از هر عکس.
تدوین / کارگردانی / تصمیم گیری های سینمایی: یکی از قدرتمندترین عکس های فیلم ، لانگ شات شدید است که غالباً نادیده گرفته می شود ( ELS) قرار است از ELS فقط برای پیشبرد درام ، اظهار نظر یا بیان ماهیت دراماتیک یک صحنه استفاده شود. اگر از ELS سواستفاده شود ، توجه غیرضروری به خود را فرا می خواند و این در فیلم Columbus معمولاً یک دستور العمل برای فاجعه است (خوب ، مگر اینکه گدار باشید). معمولاً ، از ELS برای 1) بیان شخصیت های b / w و شخصیت ها / b / w و محیط آنها استفاده می شود. 2) ایجاد فاصله بین مخاطب و شخصیت ها ، در نتیجه همدلی مخاطب با شخصیت (ها) را تغییر دهید. 3) ایجاد گمراهی با درایت / انگیزه از مخاطب ؛ 4) بر مقیاس مکان تأکید کنید. در کلمبوس ، صحنه ها به طور مکرر و خودسرانه از یک رسانه نزدیک از نزدیک ، به یک شوت از راه دور شدید (صحنه میانی) منتقل می شوند ، و سپس دوباره به یک نمای نزدیک نزدیک می شوند. بی انگیزه است تاثیری که بر مخاطب می گذارد: ما را به شیوه ای بی خاصیت و گمراه کننده منحرف می کند. این ما را از درامی که در شخصیت ها اتفاق می افتد بیگانه می کند. و این در حالی است که سینماگر / کارگردان خودنمایی می کند.
گفتگوی نمایش: در فیلم Columbusنامه نویسی یک جمله مشهور وجود دارد: به من نشان بده ، به من نگو. کلمبوس یک فیلم دیالوگ محور است ، که لزوماً چیز بدی نیست. (شخصاً ، قبل از غروب آفتاب - دومین سه گانه "قبل") فیلم مورد علاقه من در تمام دوران است ؛ و این فیلمی است که فقط در آن دو نفر قدم می زنند از طریق پاریس و شرح زندگی ، عشق و ایده های فلسفی). با این حال ، استفاده کلمب از گفتگو نادرست و فاقد پویایی است. نویسنده به جای استفاده از دیالوگ به عنوان مجرای رانش دراماتیک ، به شخصیت هایی اعتماد می کند که خودشان را توضیح می دهند یا سعی می کنند هوشمندانه و عمیق به نظر برسند ، یا اینکه به سادگی جزئیات بارز گذشته را بازگو می کنند. این بی اثر و کاملا خسته کننده است. اتفاقاً ، ایده های فلسفی که در دهان شخصیت ها نهفته است ، به صورت دفاعی ظاهر می شود: Garden State اولین سال مدرسه معماری را برگزار می کند.
شخصیت: معمولاً اگر فیلمی خسته کننده یا جالب نیست ، از یک قهرمان منفعل رنج می برد : آنها عمل نمی کنند ، تصمیم نمی گیرند ، یا به سمت خاصی حرکت نمی کنند. معمولاً در این شرایط شخصیت های جانبی دیگری کار را برای آنها انجام می دهند. این موضوع در مورد قهرمان کلمبوس صدق می کند: برای بخش بزرگی از فیلم ، او باید توسط شخصیت دیگری متقاعد شود تا به دنبال رویای خود برود. بعلاوه ، هنگامی که او شروع به رفتن به رویای خود می کند ، فیلم زمان کمی از صفحه نمایش را به این پیگیری می پردازد. همه چیز به طرز جادویی برای او جمع شده است. این جایی است که فیلم می توانست خودش را بازخرید کند: نشان دادن شخصیت دنبال کردن و تلاش برای آنچه واقعاً مهم است. در عوض ، ما فقط می شنویم که او در مورد آن صحبت می کند ، یا مونتاژهای پیشرفت فزاینده ای را دریافت می کنیم.
صحنه های بی ربط حمام / آشپزخانه: دلیل این که کلمبوس خسته کننده و کند تلقی می شود ، نه تنها به گفتگوی دوره ای آن ، اما به صحنه های "شانه" بی معنی آن: شخصیت های مسواک زدن ، شخصیت های دوش گرفتن ، شخصیت ها سبزیجات را می برند ، شخصیت هایی که در آینه نگاه می کنند. اگر داستان را پیش نبرد ، پس آن را ببر! من نیاز به قدم زدن روایی را درک می کنم. با این حال ، راه حل های هوشمندانه ، خلاقانه و سینمایی تری وجود دارد که همه اینها می تواند فرصتی برای پیشرفت بیشتر روایت یا کاوش شخصیت باشد.
سرانجام ، و این مسئله بزرگی نیست ، pet peeve: شخصیت ها از اصطلاح مدرنیسم سو mis استفاده می کنند (زمانی که واقعاً می خواهند به دوران معاصر اشاره کنند). من درک می کنم که مقدار زیادی از معماری نشان داده شده در کلمبوس بخشی از جنبش مدرنیسم است. با این حال ، استفاده دو شخصیت اصلی از مدرنیست در بعضی مواقع نادرست است. مدرنیسم هیچ ارتباطی با زمان حال و واقعی ندارد. این یک حرکت هنری اوایل قرن 20 بود.
دانلود فیلم Columbus 2017 (کلمبوس) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
شما نمی توانید کلمبوس را در هیچ شهر دیگری فیلمبرداری کنید. آنچه اولین بار کارگردان Kogonada در کلمبوس پیدا کرد ، یک تز ساده است. معماری مدرنیستی ، توسط طراحانی مانند Eero Saarinen ، Harry Weese و IM Pei ، هواپیماهای عالی شیشه ای ، لبه های برجسته و گلدسته ها ، خطوط تقسیم تیز و شهروندان تنها که توسط آنها قاب گرفته شده است ، زندگی آنها به سختی گره خورده است ، مسیرهای آنها در داخل و خارج از این ستون ها بافته می شود. از نظر کیسی ، یکی از جوانترین ساکنان شهر خواب آلود (که آزادی ترک دارد) ، آنها ممکن است جایزه کوچک تسلیت او باشد. او در یکی از ساختمان های افسانه ای ، کتابخانه یادبود Cleo Rogers کار می کند ، اما بیشتر اوقات را به جای خیره شدن به سقف ها ، در قفسه بندی کتاب های غبارآلود است. اولین صحنه او خیانت او را خیانت می کند ، یک دود سیگار تبدیل به خیال بافی می شود وقتی که او صدای گزیده صدای راهنمای تور را در مقابل کلیسای اول مسیحی غر می زند و پیچیدگی های طراحی نامتقارن عمدی آن را تحریک می کند. با این وجود این دیوارها و پانل های زیبا وقتی محتوای خود را نشان می دهند ، جذابیت کمی دارند. یک صحنه دلخراش که در آن کیسی مانند زندان ساخته شده برای مادرش ، یک معتاد بهبود یافته مواد مخدر که تمام شب را تمیز می کند ، از شیشه های داخلی بازدید می کند.
اگر کمد لباس او را مطالعه کنید ، متوجه خواهید شد که انتخاب های کلیدی در طراحی کیسی به عنوان یک روح قدیمی بسیار فراتر از محدوده شهر تیتراژال است. شلوار جین مادر گشاد ، بلوزهای گشاد ، لباس های بلند که دور صندل های او جمع شده اند. بله ، او پدر و مادر مسئول خانواده است ، تماس های تلفنی از دست رفته دخترش را تعقیب می کند و با یادآوری قاطع زمان تحویل گرفتن از مدرسه ، هزینه مدرسه را می گیرد. یک لحظه کمی غیرقانونی است که او وفاداری خود را به فن آوری قدیمی اعلام می کند ، "تلفن هوشمند ، انسان لال". هیلی لو ریچاردسون بسیاری از گفتگوهای خود را با تماشای خارج از صفحه نمایش ، با لبخندی مبهم که کاملاً به چشم او نمی رسد ، ارائه می دهد. حال و هوای کلمبوس مالیخولیایی است. این باعث جین شدن جان چو می شود که نمی تواند صبر کند تا از شهر خارج شود. آنها با هم چمدان روابط دشوار والدین خود را با مکالمه هایی که به راحتی در اطراف موضوع قرار می گیرند ، بیرون می آورند اما به سرعت عقب می کشند. به خصوص چو با آنچه به او داده می شود خوب عمل می کند. پدرش فقط در آغاز فیلم با اقدامات جین برای ترسیم طرحهای خشن روابط پرتنش آنها ، به اجمال صفحه نمایش را مجسم می کند. یک قدم کمی مردد قبل از ورود به اتاق بیمارستان ، عقب نشینی از محدوده خفقان آور زندگی مدرن به طبیعت خارج.
حتی بدون دانستن چیزهای زیادی درباره مردی که در پشت این اسم مستعار مرموز قرار دارد ، می توانید منابع الهام مورد علاقه وی را مشخص کنید. اما لازم نیست خیلی عمیق حفاری کنیم. برای کسانی که در صحنه مقاله ویدیویی سرمایه گذاری کرده اند ، کوگونادا چهره ای آشنا خواهد بود که سالها به دلیل برشهای فوق العاده بارگذاری شده در Vimeo با نمایش قابهای بی عیب و نقص کوبریک ، فرمالیسم صاف و ضبط شده از وس اندرسون ، تمایل اوزو به بوکس در او شناخته شده است. افراد دارای درب و پنجره و دیوار. همه اینها در کلمبوس وجود دارد ، که مانند یک دوست قدیمی از فرمالیسم سخت گیرانه ای استقبال می کند. اگر از قبل کاملاً واضح نبود ، نام مستعار کارگردان ظاهراً از کوگو نودا ، همکار قدیمی نویسنده فیلمنامه اوزو گرفته شده است. کوگونادا در اینجا نوشته و ویرایش کرده است ، و همچنین ممکن است DP باشد. جدول های فیلم از زمین ساخته شده اند ، شخصیت هایی که در اطراف معماری مرتب شده اند و توسط خطوط قوی دیکته می شوند ، نه برعکس. در حالی که آنها داخل و خارج می بافند و به آینه ها و دوش ها می روند و می روند ، دوربین هنوز ثابت است. آنها پشت شیشه پنهان می شوند ، یا از پشت گوشه ای شنیده می شوند ، یا از طریق یک راهرو قاب گرفته می شوند. صف میزها حتی با گشت و گذار در یک دفتر کار ، به صورت مستقیم فلش می شوند و یادداشت های چسبناک بی عیب و نقص قرار می گیرند. به ندرت Kogonada به یک تصویر بزرگ نزدیک می شود. هنگامی که او برای آنچه که باید آشکارترین لحظه فیلم باشد ، جایی که جین کیسی را برای آنچه واقعاً او را در مورد این ساختمان ها تحت تأثیر قرار می دهد ، انجام می دهد ، این فقط به یک کلیشه ناامیدکننده مستقل متوسل می شود - صدای دایژتیک قطع می شود ، و او بدون هیچ حرفی درباره موسیقی ملایم اعتراف می کند .
من باید احساس بیشتری نسبت به این دختر داشته باشم. او کمی به کلیشه پرت می شود ، اما یک خستگی دنیوی در مورد او وجود دارد که از کهن الگوی معمول جدا می شود. توانایی ریچاردسون برای فرو ریختن ناگهانی تحت فشار تمام اضطراب هایش ، که در لحظه خاموش دیگری در ماشین دیده می شود ، فوق العاده است. او ناگهان به کودکی بازمی گردد که در سن چهارده سالگی باید مادرش را به عنوان یک معتاد ببیند. با این حال سفر کلی او تا حد زیادی از بقیه طرح جدا شده است. او از طرف مادرش گریه می کند ، که حتی در این تصمیم حرفی برای گفتن ندارد. و رابطه پر سر و صدا او و جین چیست؟ آنها مایلند توهین های خاردارانه به یکدیگر را هدف قرار دهند و سپس در جلسه بعدی صمیمانه رفتار کنند. او حتی سرانجام فرصتی برای اشک ریختن و یا احساس کمبود آب در آنها ایجاد نمی کند.
دانلود فیلم Columbus 2017 (کلمبوس) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
تقریباً مانند شهری که نام فیلم را یدک میکشد، کلمب یک جواهر دست نخورده نادر در دریایی از همان قدیمیها و قدیمیها است. این یک زمزمه طلسم کننده است. صدای روحانگیز، شیرین و مطمئنی که تنها زمانی میتوانید بشنوید که بتوانید ذهن خود را برای مدت طولانی آرام کنید. فیلم چیزی به سادگی آشنایی دو غریبه را می گیرد و آن را به هنری با ابعاد معنوی ناگفته ارتقا می دهد. در اینجا هر قاب واقعاً یک نقاشی است. رنگهای روی پالت – بازیگران ما و مرد شگفتیهایی را ایجاد میکنند که فضا را اشغال میکند.
فیلم با سقوط یک محقق کرهای مسن که در شهر بود تا درباره معماری مدرنیستی سخنرانی کند، آغاز میشود. او با پیش بینی آمدن پسرش جین (چو) به کما می رود. جین به نوبه خود مجبور می شود زندگی خود را در سئول به حالت تعلیق در بیاورد زیرا او منتظر مرگ یا بهبودی پدر جدا شده اش است. در حالی که این اتفاق می افتد، کیسی (ریچاردسون) یک شهرک خوش قلب و مهربان و عاشق بی شرمانه معماری در حالی که برای قدم زدن بعد از ظهر بیرون است به جین نزدیک می شود. این دو دوستی را ایجاد می کنند که به طرز ماهرانه ای دیدگاه آنها را تغییر می دهد. پیوندی که به همان اندازه عمیقاً احساس میشود که غمانگیز است.
هیچ کلمهای نمیتواند دیدگاه کوگونادا، نویسنده و کارگردان سال اولی را در کلمبوس توصیف کند. رویایی، متفکرانه، اثیری – همه کلمات ارزشمند در هر زمینهای، اما در فیلم Columbus، نه به عنوان صفت، بلکه به عنوان گزارههای ارزشی تاسفآور هستند. ما به عنوان یک فرهنگ در سکوت، شاید ناخودآگاه این کلمات را به معنای بی رمق و کسل کننده نسبت داده ایم، و از پذیرفتن هر نشانه ای از طراحی هدفمند خودداری می کنیم. من خودم بارها در این دام افتاده ام. من مجموعاً سه فیلم یاسوجیرو اوزو را در طول زندگیام تماشا کردهام، و هر سه بار هم بیحوصله ماندهام.
کوگونادا در اینجا قطعاً جنبههایی از اوزو را تقلید میکند، از جمله یک فیلم بسیار غم انگیز تن و استفاده از آب به عنوان یک لایت موتیف. اما رویکرد کوگونادا تفاوتهای فاحشی دارد. به عنوان مثال، تغییرات نسلی بزرگ در درک در یک نور کلی مثبت تلقی می شود. گابریل (کالکین) دوست باهوش کیسی با وضوح فزاینده ای این ایده را بیان می کند که علایق و عادات مختلف لزوماً به این معنی نیست که ما چیزهای مهم را از دست می دهیم. در حالی که فیلم در طول داستان خود پر پیچ و خم می شود، دوربین عاشقانه سرزمین عجایب معماری عجیب ایندیانا را نگه می دارد، گویی می گوید عاقل و ابدی می توانند با جدید و مدرن همزیستی کنند. کلمب به روش بی ادعای خود تقریباً مانند نقد یک نقد عمل می کند.
اما در بیشتر مواقع، کلمب یک داستان انسانی است که به زیبایی به تصویر کشیده شده است، خالص و ساده است. جفت عجیب جان چو و هیلی لو ریچاردسون یادآور اسکارلت جوهانسون و بیل موری در کتاب گمشده در ترجمه (2003) است، اما هر دو از نظر عینی کمتر خسته کننده جهان هستند. ریچاردسون به عنوان بازیگری با آسیب پذیری باورنکردنی و خلع سلاح، هر اتاق، زمین و پارکینگ را مانند پرتوی از نور خورشید پر می کند. او همیشه نسبت به اجراهای محبوب خود صمیمی بوده است، اما با کلمب ثابت می کند که خیلی بیشتر از یک چهره زیباست. جان چو نیز مانند جین خاردار و زخمی فوق العاده است. فیلمنامه مستلزم آن است که روایت به آرامی از نمای بیرونی سخت او جدا شود. بنابراین، تمام احساس گناه، خشم و پشیمانی که او در درون او وجود دارد باید به اندازه کافی در معرض دید مخاطب قرار گیرد. انجام این کار سختتر از آن چیزی است که به نظر میرسد، اما خوشبختانه چو آن را با طمأنینه انجام میدهد.
اگر کلمب نقصهای کشندهای داشته باشد، به شدت به مقیاس مربوط میشود. کلمبوس در مورد غیرقابل درک بودن زندگی و زیبایی جهان است، اگر فقط نگاه کند، اما سپس تمام این ایده ها را در یک فیلم به طور ضمنی در مورد مسائل بابا و زندگی که دیگر یک آموزش نیست، جمع می کند. علاوه بر این، می توان استدلال کرد که اگر این یک فیلم در مورد نگاه کردن، تماشا کردن و قدردانی است، پس چرا ما دو نفر را دنبال می کنیم که از نگاه کردن، تماشا کردن و قدردانی از معماری به عنوان یک نوازش استفاده می کنند؟
شخصا وقتی کلمبوس را تماشا کردم. من از آرامش آن شگفت زده شدم. این شعر مرا به یاد شعری از لائوتسه انداخت که زمانی خواندم که کم و بیش اینگونه است:
خیر برتر مانند آب است که همه چیز را بدون تلاش تغذیه می کند. به جاهای پستی که مردم از آن بیزارند بسنده می کند. این مانند تائو است. در خانه، نزدیک به زمین زندگی کنید. در فکر کردن، به سادگی ادامه دهید. در تضاد، منصف و سخاوتمند باشید. در حکومت داری سعی نکن کنترل کنی. در کار، کاری را انجام دهید که از آن لذت می برید. در خانواده کاملا حضور داشته باشید. وقتی راضی هستید که فقط خودتان باشید و مقایسه یا رقابت نکنید، همه به شما احترام خواهند گذاشت.
دانلود فیلم Columbus 2017 (کلمبوس) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
این را در جشنواره فیلم روتردام 2017 (وب سایت: iffr.com) دیدم، جایی که برای مسابقه ببر هیووس انتخاب شد. درام مربوطه، افراد واقع بینانه، موقعیت های واقع گرایانه، و مسائل واقع گرایانه همه می توانند مجبور شوند که وقتی برایشان اتفاق می افتد با آنها دست و پنجه نرم کنند. متأسفم که دیالوگ ها همیشه کاملاً قابل درک نبودند، بنابراین من برخی از نکات ظریف را از دست دادم، اما مطمئناً موضوعات اصلی را در دست نداشتم. نکته منفی دیگر این است که مدتی طول کشید تا مشخص شود چه کسی چه کسی بوده و روابط آنها چگونه است. بنابراین باید به همه توصیه کنم که خلاصه داستان را از قبل بخوانند.
شرایط دو قهرمان اصلی شباهتهای زیادی دارد که آنها را پس از یک برخورد تصادفی در حین استراحت در بیرون از خانه به هم پیوند میدهد، هرچند مدتی طول میکشد. قبل از اینکه واقعاً به روی یکدیگر باز شوند و موقعیت های مربوطه خود را نسبت به دیگری روشن کنند (و بطور ضمنی برای خود، به عنوان یک عارضه جانبی). بنا به دلایلی، بازدیدکنندگان جشنواره فقط تا نیمه تحت تأثیر نحوه به تصویر کشیدن مسائل خود قرار گرفتند، زیرا کلمبوس با امتیاز 3.856 (از 5) در جایگاه 80 (از 172) قرار گرفت.
سنت کره ای می گوید که وقتی پدر و مادری می میرد، پسر باید در هنگام وقوع آن حضور داشته باشد، وگرنه واقعاً نمی تواند عزاداری کند. بنابراین جین مجبور می شود صبر کند تا یا پدرش به اندازه کافی پایدار باشد تا او را به کره بازگرداند، یا زمانی که به طور کامل بهبود یابد، یا زمانی که در آینده قابل پیش بینی بمیرد. گزینه دوم ترجیح داده می شود، از دیدگاه کاملاً عملی، همه چیز را در نظر بگیرید و همه احساسات را کنار بگذارید. به هر حال، جین اکنون اینجاست که از سنت "اول خانواده" در کشورش پیروی می کند تا در صورت مسائل خانوادگی همه چیز را کنار بگذارد.
به طور مشابه، کیسی به دلیل مادرش در حالت انتظار در هاله ای از ابهام است. او برنامه های خود را برای آینده کم و بیش به طور نامحدود به تعویق می اندازد، حتی تا زمانی که برای شروع یک حرفه امیدوار کننده خیلی دیر شده باشد. مادر او چند بار در نوعی کلینیک می ماند و تعامل با کارکنان کمی دست و پا گیر است، اگرچه (برای من) مشخص نیست که مشکل دقیقاً چیست. به نظر می رسد کارکنان از طرف مادرش بهانه ای پیدا می کنند که چرا او نمی تواند به تلفن پاسخ دهد یا چرا نمی تواند ملاقات کند. یک مثال وجود داشت که جین و کیسی در خارج از کلینیک بودند و در مورد معماری کلینیک به عنوان نمونه شفاف (شیشه های فراوان) بحث می کردند و به آنها اجازه می داد یکی از پرستاران را ببینند که به تلفن پاسخ می دهد اما ظاهراً متفاوت از آنچه او قول داده بود عمل کند. این یک نمونه است که در آن تور معماری در شهر با مسائل داخلی آنها همزمان است.
دقیقاً این معضل مشترک کیسی و جین را به هم نزدیک می کند. این که آنها با هم ملاقات می کنند یک تصادف محض است به دلیل اینکه کیسی در بیرون از خانه یک استراحت سیگار می کشد و جین بیرون است و در حال راه رفتن است و در خودش فکر می کند. پدر جین یک محقق در معماری است، در حالی که کیسی اخیراً تحصیلات خود را در معماری به پایان رسانده است و اغلب در شهر برای مهمانان علاقه مند گشت می گذارد. ظاهراً شهری که همه چیز در آن اتفاق می افتد، پر از معماری اصیل است، جلوتر از زمان خود که ساخته شده است. بنابراین، رابطه آنها از معماری به عنوان یک زمینه مشترک برای صحبت شروع می شود، و مدتی طول می کشد تا هر دو در مورد مشکلات واقعی خود که حول محور والدین مربوطه خود هستند و نحوه فرار از وضعیت انتظار مربوطه خود صحبت کنند.
به موازات برخورد با جین، کیسی بارها با یکی از همکارانش در کتابخانه ای که در آن کار می کند ملاقات می کند. او در حین کار و در زمان استراحت سیگار با او ارتباط برقرار می کند. رابطه آنها گرم و صمیمی است اما نه به معنای جنسی. در همان زمان جین هر از گاهی با خواهرش ملاقات می کند. این فعل و انفعالات موازی فرصتهای فراوانی را برای روشن کردن موقعیتی که در آن قرار دارند ارائه میکند، اما نه در سطح درک عمیقی که کیسی و جین با هم انجام میدهند.
در مجموع، تحولات چشمگیر بهطور منطقی در یک مرتبه تنظیم شدهاند. فیلمنامه عالی، که به ما امکان میدهد خودمان را با تمام قهرمانها بشناسیم، که هر کدام به تنهایی با داستان مرتبط هستند. کلمبوس در مسابقه ببر به طور مثبت خودنمایی می کند که نیمی از آن اتلاف وقت بود، اما این یکی قطعاً اینطور نبود.
دانلود فیلم Columbus 2017 (کلمبوس) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
فیلمبرداری و موسیقی به اندازه کلمبوس، اوهایو معماری است. هر تصویر بر روی معماری حاضر متمرکز و قاب شده است. این امر به زیبایی بر چیزی تأکید می کند که این دو لید را به هم نزدیک می کند. در حالی که معماری لزوماً یک علاقه مشترک نیست، اما به وسیله ای برای بحث در مورد آنچه که زندگی آنها را رنج می دهد تبدیل می شود. آنها می آیند تا از یکدیگر تعریف کنند، در اختلافاتشان. آنها هر دو شخصیت های بسیار واقعی، صادق و باز هستند. گفتگو سوالات بزرگی را مطرح می کند: آیا کار مهمتر از خانواده است؟ آیا خانواده مهمتر از رفتن به دنبال رویاهایتان است؟ شخصیتها با این ایدهها بازی میکنند و به تجربیات متفاوت یکدیگر اعتماد میکنند.
کلمبوس نوشته، کارگردانی و فیلمبرداری شده است. اجراها طبیعی و صادقانه هستند. اطراف این را باید دید. من نمی توانم آن را به اندازه کافی توصیه کنم.
دانلود فیلم Columbus 2017 (کلمبوس) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
درام مستقل آرام «کلمبوس» نمیتواند نظر بسیاری از تماشاگران جریان اصلی سینما را جلب کند، اما کوگونادا، فیلمساز آکادمیک سینما، اولین فیلمی بینقص از لحاظ بصری ساخته است که میتوان آن را با چیزهای دیگر مقایسه کرد.
از لحاظ هنری متمایز است. همانطور که ممکن است فیلم، داستان آشنا به نظر برسد: مردی به نام جین (جان چو) در شهر روستایی کلمبوس، ایندیانا زمانی که پدرش به کما می رود و با زن جوانی به نام کیسی (هیلی لو ریچاردسون) ناتوان آشنا می شود، به پایان می رسد. تا خودش را از این مکه معماری مدرن کنده کند. برخورد آنها از دیدگاهها در حالی که ساختمانهای مورد علاقه او را میگردند و در مورد چالشها و امیدهای یکدیگر یاد میکنند، قلب بازتابدهنده روایت را تشکیل میدهد.
اما شخصیت آشکار سومی در این داستان وجود دارد و آن کلمب است. نه مردم یا فرهنگ آن، بلکه ساختارهای آن. کوگونادا حضور این محیط را در بیشتر هر شات ملموس می کند. همانطور که جین و کیسی را از یک مکان به مکان دیگر دنبال میکنیم، حتی آنهایی که توسط معماران ماهر طراحی نشدهاند، به ما زمان داده میشود تا محیط اطرافشان را جذب کنیم، که ممکن است باعث شود چیزی احساس کنیم که بر دیدگاه ما در داستان تأثیر میگذارد. همانطور که شخصیت ها این ساختارهای مدبرانه طراحی شده را می گیرند، ما نیز چنین می کنیم. تصور کنید در حال تماشای یک نمایش در یک موزه هنری هستید - این بهترین راه برای توصیف ماهیت هنری دوگانه "کلمبوس" است.
انتخابهایی که کوگونادا و فیلمبردار الیشا کریستین با دوربین و نور انجام میدهند، ثابت میکنند که همه چیز هستند. کلمبوس محاسبه، تقارن و مسدود کردن مقدار دقیقی از فکر، جزئیات و برنامه ریزی را نشان می دهد. هر نما پرتره خاص خودش است، گویی فیلم یک نمایشگاه 100 دقیقه ای هنر معاصر است. برخی از پرتره ها شما را بیشتر از بقیه متحرک می کنند. علاوه بر این، یک لایه اضافی وجود دارد که چگونه آن پرتره نه تنها بر ادراک بیننده، بلکه بر روی داستان تأثیر می گذارد.
کوگونادا به جزئیات طرح اهمیت چندانی نمیدهد و تا حدی ما را از این شخصیتها دور میکند، زیرا ما فقط میتوانیم روی درگیریهای شخصی آنها سرمایهگذاری کنیم، اما پرترههای جین و به خصوص کیسی به اندازه کافی گسترده است که ما چیزهای زیادی برای مشاهده و واکنش در فیلم Columbus داریم. عملکرد ریچاردسون در شیوه ای که او به مبارزه با طبیعت محافظت شده و آینده ای که خود تجویز می کند و شروع به از دست دادن کنترل عاطفی خود می کند، بیش از همه برجسته می شود. تجربه. با تقریباً بدون موسیقی فیلم، قرار نیست ما آنقدر مجذوب فیلم شویم که توجه خود را به آن جلب کنیم و آن را به این روش بصری و متفکرانه تجربه کنیم. برای اطمینان از مهارت ایجاد یک قاب به قدردانی نیاز دارد، اما به اندازه کافی خوب است که ممکن است باعث شود برخی از طرفداران معمولی فیلم های مستقل قدردانی کنند. برای اطلاعات بیشتر به نقدهای فیلم میوز مراجعه کنید
نظرات کاربران
برای ثبت نظر ابتدا وارد اکانت خود شوید.