فیلم شامل سلسله قسمتهای کمدی و نوستالژیک است که در شهری ساحلی در دهه سی ایتالیا اتفاق می افتند...
زندگی در شهر کوچکی در ایتالیا، طی دوران حکومت فاشیست ها ...
مجموعهای از فیلمهای کمدی و نوستالژیک در یک شهر ساحلی ایتالیا در دهه 1930.
یک سال در یک شهر کوچک ساحلی در شمال ایتالیا در اواخر دهه 1930 ارائه شده است. شخصیت های کمی از آدمکش تحت تأثیر زمان و مکان قرار می گیرند ، آداب معاشرت اجتماعی که عمدتا توسط کاتولیک و شور ملی پیرامون Il Duce معروف به بنیتو موسولینی و فاشیسم تعیین می شود. داستان ها به طور آزادانه در مورد یک نوجوان میانه به نام تیتا و خانواده اش از جمله برادر نوجوانش ، مادر همیشه حامی او است که همیشه از او در برابر پدرش دفاع می کند ، عموی مادری آزادشده لاله ، و پدربزرگ پدری اش که حیله گر چشم و دست او را دارد ، کنیز خانگی. دیگر شهرنشینان عبارتند از: گرادیسکا ، زیبایی شهر ، که احتمالاً می تواند هر مردی را که می خواهد داشته باشد
دانلود فیلم Amarcord 1973 (خاطرات کودکی) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
یک تصور غلط قدیمی در مورد طرز کار و اهمیت موضوع خلاق وجود دارد. این تصور نادرست تضمین می کند که موضوع مهم نیست، جدا از آن است، و اینکه مهارت اصلی اهمیت دارد. در این توضیح چند حقیقت و قضاوت صحیح وجود دارد: واقعیتی که نیازی نیست ژولیوس سزار را به عنوان موضوعی تخیلی انتخاب کنید، این که دستاوردهای خلاقانه خارق العاده می تواند به عنوان موضوع وجود روزانه منظم یک شهر کوچک مشترک باشد. از این نظر، و از این نظر عادلانه، و در صورت تصادفی که «موضوع» را به معنای وسیع واقعی و به نوعی مشکوک در نظر بگیریم، این ادعا معتبر است و برخلاف تصور، دارای اهمیت جدلی اساسی خاص است. از "موضوعات عالی"، نشان می دهد که موضوعات ساده و منظم ممکن است به عنوان دلیل تخیل تخیلی عمل کنند. در هر صورت، این یک واقعیت نیست که با فرض اینکه «موضوع» را در اهمیت خاص و ماهوی آن در نظر بگیریم، هر چیزی میتواند به عنوان موضوعی برای هر کار صنعتگری عمل کند (این فرض شکآمیز تا حدودی اخیراً توسط منتقدان مختلف پیشنهاد شده است. ). از این نظر، آمارکورد نسبت به فیلمهای مختلف فلینی رواج غیرقابل انکاری دارد. غلبه موضوع آن. جهان متعلق به ویتلونی است - - زیرا نشانگر بازگشت فلینی به دنیای مشترک زندگی نوجوانانش است. فلینی پس از 20 سال به آن دنیا باز می گردد. در حال حاضر او بیشتر از زمانی که یک صنعتگر جوان بود به آن ایمان دارد. آمارکورد (1973) سنتز باورنکردنی فلینی است ترکیبی در سطوح مختلف، گروهی از اتحاد، شاهکار چیزهای زیادی وجود دارد که او باید در اینجا بیان کند خاطرات کودکی شبیه یک محصول طبیعی است، محصولی که فقط می توان آن را حماسی توصیف کرد. تجربه و مشکوک و رویاپردازیخود فرصت. Ginger e Fred (1986) یکی دیگر از نمایشگرها است، و فیلمی که شاید همتراز با آمارکورد (1973) باشد، اما قاعده آن کاملاً متفاوت است - در مورد یک جهان اجتماعی نیست (در واقع، این است، اما اساساً نیست)- - جینجر و فرد (1986) درباره زندگی درونی است. آمارکورد (1973) ارتباط جالبی از عجله و رضایت بین یک روح و یک جهان سازگار را به تصویر می کشد و به تصویر می کشد. شخصیت های فلینی همه ما می دانیم که احساس تبعید و پاره پاره شدن در سیاره و کسالت و سرخوردگی و ناتوانی در سیاره و محیط اطراف خود هستند فلینی در بخشی از فیلم های خود زیست شناسی اشک را نوشته است.
اما از سوی دیگر، آمارکورد (1973) «مالنا» نیست. ناهنجاریها و عربیها و کیفیت غیرعادی و رفتار ناپسند با تمایلات جنسی وجود دارد. اینجا مالنا نیست، گرادیسکا و فاحشه دیوانه و تعداد مربی مربوطه و الاغ های زنان خانه دار. فلینی این دنیا را می پرستد، اما دنیای مالنا نیست. عجیب و غریب و ؛ و این سفر فلینی است، روز تعطیلات او. از منظری خاص، این یکی از دو فیلم معقول او نیز هست که خود را در موقعیتی قرار میدهد که با یک هدف معقول نیز به بررسی بیرونی بپردازد (یعنی اساساً طنز، اعلامیه و غیره نیستند). . منظور او بدون شک اینجاست که یک دنیای قابل تایید خاص را به نمایش بگذارد، و به او خصوصیات بدهد، و غیره. فیلمی که در حرفه او شبیه هیچ فیلم دیگری نیست. فیلمی از محیطی است که در آن اقلیم با دنیای بیرونی جایگاهی دارد. تماسهای عجیب و غریب آشکارا با فلینی بالغ جایگاهی دارند، با این حال آب و هوا دارای آن کیفیت عینی است که به نظر میرسد خاطرات مادامالعمر ما دارای آن هستند.
فلینی یک صنعتگر باورنکردنی برای انواع مختلف بود. جولیتا دگلی اسپیریتی (1965)، آمارکورد (1973)، اینترویستا (1987) آثاری با شور و حرارت تند رنگارنگ هستند. آمارکورد شاید سرگرمکنندهترین، شاد و گرمترین فیلم فلینی باشد. صحنههای یک کمیک شگفتانگیز و دیدنی، کمیک بسیار زیاد است. قسمت دوم در صحنههایی که ابهام محض واقعیت را بررسی میکند، دامنه قدرتمندی پیدا میکند.
آمارکورد یک سبک خاص ایتالیایی از بصری را نشان می دهد، که فلینی به ندرت در طول زندگی حرفه ای خود از آن استفاده می کرد؛ این بر انرژی و زیبایی تأکید می کند. این امر زندگی برخی از بینش ها را ارائه می دهد.
ممکن است شما وسوسه شوید که انتخاب کنید. آن نمایش های فلینی که اشیاء شیک تنظیم شده ای هستند. اما آیا همه آنها نیستند؟ اولاً، شما چند فیلم را انتخاب می کنید، البته تعدادی بیشتر، سپس بقیه را نیز، سپس همه را. یک فیلم وحشتناک.
همزمان، مهارت فلینی برای همیشه به خود زندگی نفوذ کرده است. آمارکورد (به همین ترتیب) وابسته به عشق شهوانی ترین نمایش فلینی است؛ او به عنوان نقشه کشی از ابهام محض واقعیت، اشتیاق نشان می دهد. و بازنگری مجزا از جهان، که وضعیت خاطرات کودکی را می گیرد.
آمارکورد سرگرم کننده، حکایتی و آماده است.
دانلود فیلم Amarcord 1973 (خاطرات کودکی) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
از میان روسای باورنکردنی جهان، فلینی احتمالاً گمراهکنندهترین آنهاست. کار اولیه او تمامیت یک قطعه است. فیلمهایی مانند «La Strada» و «Le Notti di Cabiria» یک احساس منطقی از جریان داستانی دارند، روایتهایشان با جذابیت و پاسخگویی قابلتوجهی روایت میشوند. سبک منحصر به فرد او در حال حاضر است. فلینی هنوز چه کسی ممکن است صحنه ای را تصور کند که در آن یک بچه مضطرب در یک خانه مزرعه انبار شده در حالی که خارج از یک مراسم عروسی در حال ساخت است ("La Strada") یا جمع آوری انواع گروتسک ها برای خدمات سخت در "Cabiria" را تصور می کرد. با "لا دولچه ویتا" رئیس به حوضه خود رسید. این اثر عظیم انتقادی شامل صحنههایی است که از بهترینهای او هستند، مثلاً جنون ناشی از یک بینش سختگیرانه ساختگی، در حالی که همزمان آن هیاهویی که همه چیز به جز تخریب آثار او از آن نقطه به بعد شروع به نمایان شدن کرد. یکی از مهمانیهای وحشی به دنبال دیگری میآید (بر اساس اصول پازولینی، امروز آنقدر موافق هستند که نمیتوان آنها را بهعنوان «عیاشی» به تصویر کشیدند)، از طریق تثبیت واقعی کارگردان بر عجیبترین چهرههایی که میتواند پیدا کند، پیشرفت هیجانانگیزی را رقم میزند. اینکه او پس از فراوانی طاقت فرسای «روما» و «ساتیریکون» فیلمی به شگفتی «آمارکورد» ساخت، شگفتانگیز است. می توانم استدلال کنم که وقتی او اساساً تسلط خود را بر ساختار جملات واقع گرایانه از دست داد، موضوعی را یافت که واقعاً اغلب درباره آن فکر می کرد. «آمارکورد» یک غزل بصری است که در ریمینی، شهری که او در آن بزرگ شده است. درخشش و رسا بودن کارهای اولیه او به طرز درخشانی با سفرهای بصری عجیب و غریبی که فیلم های او را از «لا دولچه ویتا» به بعد ساخته یا آسیب رسانده اند، همراه شده است. ساختار متعارف چهار فصل در طول یک سال احساس شگفت انگیزی از همبستگی را در آن ایجاد می کند که برای فلینی غیر معمول است. با شروع یک چرخه بهاری دیگر با نزدیک شدن به "پری پری" بسته می شود. اگرچه خط داستان اساساً روایی است، فلینی با قرار دادن یک گروه بندی طولانی (تقریباً یک فیلم در داخل یک فیلم) در نیمه راه، احساس شگفت انگیزی از تعادل رسمی را به دست می آورد. گردش تابستانی خانوادگی با عموی پریشان که برای چند ساعت از پناهگاهش رها شده بود، به هنرپیشه فلینی برای درک کمیک در بهترین حالتش میپردازد. در میان جانشینی های محدودتر، ناهار یکشنبه خانوادگی که، مشابه سفر، در یک ناهنجاری بسته می شود، یک ویژگی است. علاوه بر این، چه کسی می تواند صحنه های اولیه مدرسه را با نمایش عجیب و غریب خود از مربیان که به طرز عجیبی به تصویر کشیده است، به خاطر بسپارد. باید پذیرفت که «آمارکورد» تماماً بر این درجه از نوآوری بالا نیست. به نظر من جانشینی در مسافرخانه افسانهای بیمعنی است و آنهایی که دور هم جمع شدن شبانه را برای دیدن یک خط هوایی در حال عبور و قدم زدن یک پسر در مه غلیظ به تصویر میکشند، تقریباً باید سریع فرستاده شوند. با این حال، چه کسی میتواند با فیلمی مخالفت کند که چنان لذتهای بیشماری را ارائه میکند که به احتمال زیاد یکی از معدود انتخابشدهای است که من در لوکیشن دور از من داشته باشم. من کار را به خاطر بی احترامی اش دوست دارم. لحظهای هیجانانگیز وجود دارد که یک لحظه کوتاه را تحمل میکند که در آن مرد جوانی که با یک وسیله نقلیه به دنبال ماشین تشییع جنازه به سمت مراسم تدفین هدایت میشود، به طور غیرمنتظرهای چهرهای عجیب و غریب میکشد. هیچ کس جز فلینی ممکن است این کار را انجام نداده باشد.
دانلود فیلم Amarcord 1973 (خاطرات کودکی) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
آمارکورد، ایتالیایی برای «به یاد میآورم»، فیلمی زنده و خلاقانه از فدریکو فلینی، رئیس سرشناس ایتالیایی است. داستان یک شهر کوچک ساحلی ایتالیا تحت یک سیستم بنیادگرا قبل از جنگ بزرگ دوم را بازگو می کند. خاطرات کودکی یک نمایش مبتکرانه خارق العاده از این شهر را به نمایش می گذارد که توسط رئیس زیرک بازبینی شده است و مهارت بالایی در روایت نوآورانه و پرانرژی دارد. ما شخصیتهای فیلم را گرامی میداریم و داستانهای شگفتانگیز آنها را میبینیم که به شیوهای دوستداشتنی و فریبنده جلوی چشمانمان باز میشوند. خاطرات کودکی اصول خود را می سازد و خود را به عنوان داستانی غیرقابل تصور سرزنده از سرخوشی، عشق، و در کمال تعجب، پشیمانی مختلط برای شهری ترسیم می کند که ممکن است به همان شیوه ای که در بازه زمانی آن وجود داشت وجود داشته باشد.
دیدن سطح فردی خاطرات کودکی که فلینی در آن گنجانده است، چالش برانگیز نیست. واضح است که حجم داستان از دوران جوانی خود او گرفته شده و سپس با ماهیت متفکرانه و تقریباً وانمودی روایت آمیخته شده است. شهر در فیلم Amarcord به ریمینی بستگی دارد، شهری که فلینی در آن بزرگ شده است، بنابراین مسلم است که این یک فیلم فردی است، با این حال برای دیدن تعامل ویژه ای که در رگ های خاطرات کودکی جریان دارد، حتی نیازی به دانستن آن ندارید. فلینی داستانی نوستالژیک برای خود ساخته است که دیگران نیز می توانند به درجات فوق العاده ای از آن قدردانی کنند. آمارکورد پر زرق و برق نیست و تمام وجودش را فراموش نمی کند که آن را به تجربه ای لذت بخش تبدیل می کند.
فلینی با سبک داستانی خاطرات کودکی بدرفتاری می کند زیرا به شیوه ای بسیار آزاد روایت می شود. این تقریبا مجموعه ای از داستان های کوتاه است که به شیوه ای پرانرژی و تخیلی کنار هم قرار گرفته اند. شهر و میراث محکم آن، که بر هر فرد خوشایند تأثیر میگذارد، رشتهای است که تکههای پراکنده حساب را به هم پیوند میدهد و آن را از ناهماهنگی یا گیج شدن باز میدارد. آمارکورد تحقیق در مورد یک شهر و همچنین تحقیق از افراد و خانواده است. تمام داستانها و شخصیتهای خود را از طریق یکدیگر میچرخاند، و هرگز حالت ذهنی ستایشانگیز و زیبای خود را از دست نمیدهد. خاطرات کودکی به سبک بسیار سرگرمکنندهای با طنز فراوان میبالد. خاطرات کودکی در مواقعی بسیار جالب است، با این حال طنز درخشانتر و مدرنتری را بدون تظاهر یا غمانگیز نشان میدهد. طنز فیلم نمایشی فوقالعاده از تمسخر، ناسازگاری و زیرکی است که همگی به انبوهی از سرگرمی تبدیل شدهاند.
با همه کارهایی که Amarcord انجام میدهد، خوب عمل میکند و به خوبی کنار میآید. در فرآیندهای فکری خود بیش از حد ساده شده و در حساب خود سبک دل است. این چیز پیچیده یا جدی نیست. فقط سعی می کند درگیر شود، در حالی که به همین ترتیب، نگاهی باشکوه، مبتکرانه و مرتباً نوستالژیک به فصول کمتر پیچیده زندگی و لذت هایی که آنها برای ما به ارمغان می آورند ارائه می دهد. در حالی که آمارکورد فیلمی نیست که بخواهم یک بار دیگر به آن نگاه کنم، اما نمی توان رد کرد که فیلم فوق العاده ای است که قطعا ارزش دیدن را دارد.
دانلود فیلم Amarcord 1973 (خاطرات کودکی) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
همه، چه صنعتگر و چه غیر صنعتگر، تمایلی به رها کردن یک نوع کار شخصی دارند. علاوه بر این، هیچ تفاوتی در هر دو طرف وجود ندارد. میزان برخورد ما جالب است. هیچ شخص دیگری آنچه را که هر یک از ما داریم از سر گذرانده است، یا، صرف نظر از این که قابل تصور بوده است، هیچ شخص دیگری نمی تواند آن برخوردها را به طور مشابه رمزگشایی کند. بنابراین همه ما در مواقعی مجبوریم به «تصویر صنعتگر بهعنوان یک مرد جوان» فکر کنیم - یا بهعنوان یک متخصص آبجوسازی یا همسر رئیسجمهور یا یک بچه یهودی دلپذیر در نیوآرک.
این به طور کلی ساده نیست، متأسفانه، به این دلیل که به جز اگر تصویری بسازیم که به خوبی تمام شده باشد، هیچ کس علاقه ای به ما ندارد. داستان باید دارای چند مؤلفه باشد که در عین حال عجیب و غریب هستند، به طور مشابه مهم هستند، باید به اندازه کافی همه چیز را داشته باشند تا افراد خارجی را جذب کنند.
این تلاش فلینی در شغل خاص است و او می کشد. آن را با چیزی که او می توانست sprezzatura نامیده باشد. او به طور مؤثری کار کرده است که پشت خاطرات کودکی کاملاً آرام، راحت، کمیک و در برخی موارد بسیار بدبختانه از کودکی که در دهه 1930 در یک شهر کوچک ایتالیایی دوران کودکی را تجربه میکند، پنهان کند. خوب - - کم، اما با طنینهای قابل تأیید.
این کمک میکند که فلینی از نینو روتا برای آهنگسازی آهنگ ملودیک خود استفاده کند. روتا میتوانست موسیقی عروسی بسازد که در کنار آن به گشت و گذار میپردازد یا، مانند اینجا، یک دامنه ساده و جزئی داشته باشد و آن را به یک آهنگ ضروری برای مراسم خاکسپاری تبدیل کند. روتا میتوانست در خاطرات کودکی نقش آکاردئونیست را بازی کند - - یک فرد چالشانگیز بدخلق که در نواختن خود به طرز خیرهکنندهای هیجانزده است و به افرادی که او را اذیت میکنند لگد میزند، یک شوخیکننده از موفقیت.
تصاویر بصری قابل توجه هستند، همانطور که آنها اغلب در آثار فلینی هستند. بخشی از عکس ها به وضوح ساختگی هستند - توده های عظیم برف، لاین مسافرتی بزرگ که با دهانه ها و چراغ های روشن می درخشد - - با این حال فکر نمی کنم رئیس به این موضوع توجهی داشته باشد. یا از طرف دیگر او در سبک سازی سهیم بوده است. توهمگرایان به واقعگرایی تکیه نمیکنند.
اما همه چیز در مورد فیلم جذاب است. صرف نظر از اینکه ما ذات سرگرم کننده ها را درک نمی کنیم، انواع آنها را درک می کنیم. گریدسکا، شهر برتری که همه مردان جوان به دنبال او هستند. مادری که مراسم خاکسپاری او خلأ وحشتناکی را در بافت اجتماعی زندگی یک بچه به جا می گذارد. عموی دیوانه ای که از درخت پایین نمی آید. گرمای پشمالو تابستان و یک شام با خانواده ای بزرگ و پرهیاهو روی میز حیاط پشتی. سرمای سرد زمستان با دانههای برف بزرگی که به سمت پایین شناورند، که از فشار دادن بچهها غفلت میکند و همچنین قطعاً آنها را به وجد میآورد. این تعداد زیادی از صحنه ها ترسیم شده است، اما هیچ کدام برای احساسات ساده پخش نمی شوند. آنها به هیچ وجه با کنترل ناخوشایند تنزل نمی کنند. فلینی و بدلکاریهایش به نوعی مورد تمجید خود قرار میگیرند که هر اعدام بزرگ بازاری را از طریق فعالیتهای تخصصی انجام میدهد.
دانلود فیلم Amarcord 1973 (خاطرات کودکی) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
«آمارکورد» از فدریکو فلینی، رئیس بینظیر ایتالیایی که با نام «به یاد میآورم» رمزگشایی شده است، مجموعهای از داستانهای کمدی است که نگاهی به زندگی او در دوران جوانی در یک شهر ساحلی دهه 1930 دارد. به غیر از سرنشینان درهم تنیده، هیچ چیزی به طور خاص یا حتی ظاهراً برای اتصال حساب ها به یکدیگر وجود ندارد، شبیه به خود حافظه. فیلم در طول یک سال زمان می برد، بدون اینکه به معنای پیشرفت زمان جدا از تغییرات بی تکلف در فصول باشد. جدای از توجه کوتاه فیلم به صعود حکومت یک حزب، این فلینی در حالت کلی طنز خود است، با تمسخر معمولی او از بورژوازی که مسیری را برای برخی طنزهای ناپخته و برخی صحنه های کاملاً گرفته شده باز می کند.
مطابق با سبک فلینی، آمارکورد به ندرت مضحک و رنگارنگ است. ما بیشتر فیلم را از چشم نزدیکترین چیزی که به یک قهرمان وجود دارد می بینیم، تیتای جوان و سرخ شده با گونه های سرخ شده (برونو زانین)، و بنابراین همه چیز در فیلم Amarcord بیش از حد به نظر می رسد. دیدگاههای جنسی بهویژه در دوران نوجوانی، هر چند با برخوردهای یک مرد جوان و هورمونی مطابقت دارد، بنابراین وقتی تیتا با بلند کردن تنباکوفروش عظیم الجثه و خمیده (ماریا آنتونیتا بلوزی) همبستگی خود را به رخ میکشد، او اغلب در مورد آن خیالپردازی میکند، جبران میشود. با چنگ زدن به سینه های عجیب و غریب او در صحنه ای که ممکن است به نام "Cry on Fellini" باشد. علاوه بر این، شیطان جنسی ولپینا (جوسیان تانزیلی) نیز وجود دارد که به نظر میرسد با خود تماس میگیرد و به هر مردی که به او نگاه میکند با هجوم هق هق میزند. اینها گروتسک های معتبر فلینی هستند.
تقلید به کنار (و اطلاع استثنایی باید به قسمت انحرافی که در آن عموی تئو (Ciccio Ingrassia) مجنون تیتا می آید تا باقی بماند و به درخت فرار کند) وجود دارد. به همان اندازه دقایق تماسی و قابل توجهی که نشان از توانایی قابل توجه فلینی دارد. صحنه ای که در آن تیتا باید آخرین دقایق مادرش را روی تخت کلینیک اورژانس تماشا کند از نظر صراحتی شدید است، با ساده لوحی تیتا که از دستیابی به واقعیت شرایط غفلت می کند در حالی که پدرش اورلیو (آرماندو برانچیا) در سکوت تکان دهنده ای منتظر است. به همین ترتیب عکسهایی از عالی بودن وجود دارد، بهویژه ظاهر طاووس در برف سردتر سال که نشان میدهد غارهای مخفی آن است، یا دیدن یک کشتی دریایی جالوت، دقایقی ظاهراً بیاهمیت که مدتها در کنار فلینی باقی مانده است. برای اهداف من، این بهترین فیلم فلینی نیست - خاطرات کودکی مربوط به 8 1/2 (1963) است که به نظر یکی از بهترین فیلم های ساخته شده است - با این حال این هنوز یکی از قابل اعتمادترین تصویرهای خاطره و قصیده های شگفت انگیز احساسات است. من دیده ام.
www.the-fury of-blog.blogspot.com
دانلود فیلم Amarcord 1973 (خاطرات کودکی) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
خاطرات کودکی درباره یک شهر کوچک ایتالیایی است که در میان تنفرهای توتالیتاریسم، که در همه اعصار، فراخوان ها و ذهنیت ها دیده می شود، لذت می برد. همه افراد کاملا منحصر به فرد هستند، اما یک چیز در مورد تک تک افرادی که در اینجا زندگی می کنند واضح است. آنها از زندگی بدون محدودیت قدردانی می کنند و آن را از هر جایی که می توانند بدست آورند به دست می آورند. مصرف یک جادوگر در آتشی عظیم گویای تفاوت فصول است، و چیزی که بسیار واضح است این است که شکوه و عظمت در هر چیزی وجود دارد، خواه یک بانوی لذت بخش باشد یا یک مهمانی خوش طعم. در هر صورت، قطعاً برتری خانواده در این امر حیاتی است، و صرف نظر از میزان مبارزه آنها، شکوه و عظمت را در همه دنبال می کنند.
من تعداد کمی از فیلم های فلینی را دیده ام، و این با اختلاف زیادی کمتقاضا برای تماشا کردن است، بیتردید مرحلهای آغازی برای افراد کمتصمیم فیلم که وارد فیلمهای ناآشنا نشدهاند. چیزی که من در مورد خاطرات کودکی دوست دارم این است که همه پرانرژی هستند، و در هر صورت، وقتی می جنگند، متوجه می شوند که دقایقی که نبرد به پایان می رسد، یک بار دیگر در همزیستی شرکت خواهند کرد. "همه اطرافیان به ما پوزخند می زنند. در واقع، حتی خروس ها!" اقتدار یک خانواده پس از یکی از آن نبردها فریاد می زند، با این حال چیزی به من می فهماند که هر یک از خانواده های دیگر در حال جنگیدن و گرامی داشتن و رفتاری پوچ به روشی مشابه هستند.
مثل فلینی، حتی در تقلید ، یک چیز وحشتناک پشت آن نهفته است و از ناکجاآباد می آید. شادترین و پر از زندگی ترین افراد، همگی احساس تلخی دارند، از شیطان جنسی که در یک محل ساختمان ظاهر می شود و در جستجوی سریعی لذت بخش است تا پدرسالاران و مادران خانواده هایی که در حال مبارزه هستند. با شنیدن «هوای طوفانی» در پشت صحنه، این احساس پیشگویانه ای است. محیطی که استفاده میشود بینقص است، کارت پستال تصویری از آنچه طرفداران فیلم وقتی ایتالیا را در نظر میگیرند و مکانهای درخشانی را که هرگز نرفتهاند در نظر میگیرند.
واضح است که وودی آلن بهطور باورنکردنی تحت تأثیر خاطرات کودکی قرار گرفته است. ، همچنین احتمالاً دیگران در واقع هر فیلمی هستند، چیزی که این واقعاً احساس سبک آلن را از فیلمهای بعدی نشان میدهد، نه گفتن اینکه او کلاهبرداری کرده است، اما اساساً حس خود را در کنار این عقیده که خاطرات کودکی دارای مقدار زیادی است، اضافه کرده است. ترس آفرین بودن یک مانع نمایش است و یکی از بهترین فیلم های دهه 1970 است. چنین رضایت زیادی را می توان فهمید حتی در فرصتی که چیز زیادی برای خوشبختی وجود نداشت.
دانلود فیلم Amarcord 1973 (خاطرات کودکی) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
تا قبل از آمارکورد، کلمه توصیفی فلینین بهعنوان «بورلسک»، «تمثیلی»، «تصویری» مشخص میشد.
آمارکورد، که ممکن است تحقیر mi recordo (به یاد میآورم) در زبان عامیانه باشد. ریمینی، محله قدیمی کارگردان، صحنههایی را ارائه میکند که در دوران جوانی فدریکو فلینی برانگیخته شده بود که به گفته او، خاطرات نبود، اساساً قابل درک و قابل لمس بود.
و آن چیزهایی که نمیتوان با آنها تماس گرفت، شبیه به Le Manine. شروع فیلم (قطره های کوچکی که از درخت ها می ریزند و در اختیار افراد فرو می ریزند)، محتویاتی هستند که بازنمایی شده اند و هنوز ارتباط برقرار نکرده اند، گویی می توان روی صفحه نمایش فانتزی ها، شوخی ها و خطاهای ناخواسته یک جلسه درمانی را مشاهده کرد. .
با شکوه، خاطرات کودکی شاید یکی از هیجانانگیزترین بیانهای گیجی مرد نسبت به خانمها باشد. در یک افسون ماورایی که مرز ترس است، ما این موجودات عجیب و غریب را می بینیم که از همان ابتدا باعث ایجاد انرژی و تعهد می شوند، در خطرات عادی تبدیل می شوند، ذخایر خطرناک استروژن.
برخی این را تحت یک توده بیان می کنند. محدودیت کلیسای کاتولیک و استبداد در آن مرحله، همه مردان به مرحله بلوغ بازگشتند، که ممکن است از عدم اطمینان تیتا (کودکی که ممکن است فلینی باشد) که در تماس با سینههای هیولا صاحب خانه بود، معنا پیدا کند. دخانیات، بیشتر شبیه به یک کودک دهان بسته به نظر می رسد تا یک عاشق شاد.
آنچه در آن شهر کوچک دهه 1930 رخ داد این بود که مردان افکار خود را از طریق تصاویر فالیک (سرود سوسیالیستی در برج جماعت، دیوار) بیان کردند. نقاشی از شکوفه ها که صورت را از داسه، طاووس در برف بیرون می آورد) آزمایش طبیعت، در حالی که خانم ها خود طبیعت بودند (به طور قابل اعتمادی).
گرادیسکا، شی فوق العاده مورد نیاز راگازی، فقط (به معنای واقعی) به افراد قوی داده شده است. فاحشه ولپینا، فرد بیش از حد اصلی در شهر، وحشت زده و حالت تهوع داشت و به تنهایی در ساحل قدم زد.
خاطرات کودکی نحوه شروع آن را می بندد. در طول ازدواج Gradisca با یک مقام افراطی، le manini از شروع بهار جدید خبر می دهد. آنها می گویند تیتا (فلینی؟) مدت زیادی است که دور بوده است. آکاردئونیست کم بینا بدون درک پایان سرویس، به نواختن موسیقی قابل توجه نینو روتا ادامه می دهد.
دانلود فیلم Amarcord 1973 (خاطرات کودکی) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
آمارکورد با ترتیب دادن حافظه سخت و رویاهای آزاد گره خورده است. فلینی افراد و نقاط جوانی خود (یا شخص دیگری) را در یک شهر کوچک ایتالیایی در دهه 1930 به ما نشان می دهد. هر فرد و هر نقطه به گونه ای نمایش داده می شود که شامل اندازه گیری های مبهم از حافظه و رویا است. این تمرین از خانواده درونی تیتا به مدرسه، جاده ها، شهر، کلیسا و مسائل دولتی "بزرگ" او می رود. این خانواده شامل پدر عصبانی، متمرکز بر مادر، عموی خراب، پدربزرگ باهوش، خواهر و برادر شیطون، خدمتکار، تیتای وحشی و در عین حال سالم است - همه در یک جانشینی انفرادی و پرجمعیت که در اطراف یک میز صرف شام جمع شده اند. آشپزخانه این مدرسه در مجموعهای حیرتانگیز از داستانهایی درباره شورش و تهدید معلمان و مجموعهای از ترفندهای بیمعنا به تصویر کشیده شده است. افراد شهر در گروه بندی اولیه مصرف جادوگر زمان سردتر سال به تصویر کشیده شده اند. در آنجا ما فاحشهی شهر را میبینیم، مردان جوانی کهنهشده و بیش از حد به بلوغ رسیدهاند. فانتزی مانند ورود کشتی بخار جالوت فرصتی برای دیدن اکثر افراد مشابه در لباس ها و رفتارهای مختلف است. راهپیمایی جامعه هنوز فرصتی است تا همه را یک بار دیگر، زیر نوری دیگر ببینیم و به اقتدار و کارکردهای اصولگرا احترام بگذاریم. همراهان تیتا دستهای زیبا از نوجوانان غیرعادی هستند که قبل از اقامتگاه بسته در مه میرقصند و با آهنگ پیشبینیشده موسیقی به سبک گروه آمریکایی دقیقاً در افق میرقصند. به نظر می رسد طاووسی در کولاک همه چیز را در اطراف شهر تحریک می کند که نقطه شکست تخیل (یا خاطره) است، بنابراین فلینی به سرعت فیلم را با پیوستن گرادیسکا با کارابینی به پایان می رساند، پایانی که به قدری "نرم" به نظر می رسد. از هم پاشیدگی یک فانتزی، در حالی که شخصیت ها و صحنه به آرامی کم رنگ می شوند. هر بار که خاطرات کودکی را می بینید، تصمیم بگیرید که به چه چیزی علاقه دارید: خاطره یا رویا، یا هزار در وسط. سعی کنید این کار را با فیلم دیگری انجام دهید، متوجه خواهید شد که کار نمی کند. برای این منظور، این یک کار بزرگ است.
دانلود فیلم Amarcord 1973 (خاطرات کودکی) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
من یک اظهارنظر قبلی در مورد خاطرات کودکی ثبت کرده بودم، با این قید که از آخرین باری که آن را دیده بودم، زمان زیادی می گذرد و تصورات من، تصاویری ضعیف و شخصی بود. من تضمین کردم که بعد از دیدن یک بار دیگر باز خواهم گشت. من اینجا هستم.
من دی وی دی را تماشا کردم. یک نکته، جلو/فوکوس: اسم (مدل؟) فوق العاده بود! من به طور منظم فقط زیرنویس ها را درک می کنم. در هر صورت، نام انگلیسی یک کار بسیار ماهر، ظریف و خلاقانه بود - به معنای بیان و صدای انگلیسی آمریکایی بود.
آیا واقعاً فیلم را دوست داشتم؟ در واقع. من این بار از "خام بودن" بخشی از تمایلات جنسی کمی متحیر شدم. در هر صورت، من واقعاً تحت تأثیر این عکسها قرار گرفتم: طاووس، آویزهای چوب پنبهای، موسیقی، گرادیسکا، فدایی تقوایی که تئو را از بالای درخت میخواند، برخورد پسر با پدرش. زمان مانند یک آبراه مجموعه های پیشنهادی، عکس ها، موسیقی، و غیره. خاطرات کودکی به پرس و جو می پردازد. آیا در واقع شکاف بدن/روح (معروف) وجود دارد که توسط منطق دانان و شاهدان خاص قرار داده شده است؟ پاسخ: نه. ما خود عمیق مردم را شخصاً می بینیم. نه اینکه آمارکورد (یا به طور بالقوه فلینی در کل) یک باغ بیابانی از این نوع افشا در یک بیابان واقع گرایانه باشد. با این حال، فلینی در Amarcord در انواع خاص خود از دنیای ماورایی واقع گرایانه موفق می شود. اگر تمایلی برای دیدن کامل این قسمت از فلینی دارید، احتمالاً میتواند *فیلمی* باشد که باید تماشا کنید. تاجر آجیل مطمئناً "بالا" است. بدیهی است که دیگران تصور می کنند تمام کارهایی که فلینی از 8 1/2 انجام داده است فراتر از مضحک است، با این حال هنوز...
برای دیدن خاطرات کودکی وقت بگذارید. بسیاری غر می زنند که فلینی باید به سادگی با بیان روایت های باورنکردنی ادامه می داد. خاطرات کودکی هماهنگی خوبی را بین ظرفیتهای داستانی او و اشتیاق او برای بالا رفتن از «فضای داستان» برای ارائه داستان زندگی به ما نشان میدهد. یک نمایش اسطوره ای زیبا از تجربه کودکی در جامعه متوسط روبه روی ساحل ایتالیا، جوان و شاخ، پیر و ناخوشایند، کم بینا و دیوانه، آماده و پرخاشگر، تنومند و به شدت ملی گرا، و غیره، و غیره، و غیره.
دانلود فیلم Amarcord 1973 (خاطرات کودکی) دوبله فارسی بدون سانسور و با زیرنویس فارسی در فیلمازون.
این داستان به این دلیل اهمیت اجتماعی دارد که عظمت وجود جدی، بدون تغییر، در میان قدرت های آسیب رسان و سوء استفاده را نشان می دهد. زمانی که طاووس با پرهای آبی و سبز شگفت انگیز و پرانرژی خود در برف فرود می آید، مظهر شکوه و عظمتی است که اساساً در شرایط ظالمانه وجود دارد. در حالی که تلاش میکنیم شخصیتهای خاطرات کودکی را در نظر بگیریم، شاید گفتن آن سخت باشد. این به این دلیل است که جایگاه داستان این نیست که شخصیتهای این شهر کوچک ایتالیایی شگفتیهای شگفتانگیزی میسازند یا پیشرانههایی که جهان را تنظیم میکنند، بلکه به این دلیل است که آنها با آنچه در حال حاضر دارند و تحسین میکنند، حرکت میکنند. احساس آنها نسبت به منطقه محلی و شفقت فردی استبا وجود شانس های سخت. فلینی به جمعیت خود جوانان شیطان صفت، مربیان بی دقت، یک عموی «دیوانه»، یک پدربزرگ باهوش، یک زن برتر امیدوار و بسیار زن، یک مادر لیبرال و در عین حال نابود شده و همسرش که به طور مؤثری ناامید شده بود، متخصصان، یک مشاور حقوقی راوی، یک حاکم، و یک تاجر نیش خوار دروغگو همچنین، هیچ یک از این شخصیتها در هیچ نقطهای مورد بیاحساس بودن قرار نمیگیرند، یا کمتر از سایر شخصیتها ارزش دارند. عمو قسمتی دارد که از درختی بالا می رود و به سمت افرادی که سعی می کنند او را پایین بیاورند سنگ پرتاب می کند و در همین حین فریاد می زند: "من به یک زن نیاز دارم!" ساعتها میگذرد و متخصصی که در نهایت میآید تا او را پایین بیاورد، میگوید: «او روزهای معمولی دارد و روزهای معمولی ندارد. درست مثل ما». این نشان دهنده همدلی است که اجازه می دهد چنین شگفتی آرام وجود داشته باشد. از طریق همکاری این شخصیتها، فلینی به جمعیت خود اجازه میدهد تا یک شهر، خانوادهها، یک منطقه محلی و زندگی ساده و گاهی تکاندهنده و گاهی زیبا را که درون آن وجود دارد تجربه کنند. خاطرات کودکی به این دلیل قوی است که می گوید نیازی نیست بر آزار و شکنجه غلبه کند تا واقعاً سزاوار مدل شدن، دیده شدن و احترام باشد. فقط باید زندگی کنی، خودت باشییعنی خلق کنی تا چیزی قوی و متحرک باشی.
نظرات کاربران
برای ثبت نظر ابتدا وارد اکانت خود شوید.