فیلم: 2001: A Space Odyssey/ ۲۰۰۱: یک اُدیسه‌ی فضایی
در این سالهای گذشته، هنر سینما با فیلمی جدید و متفاوت به نام "2001: A Space Odyssey" ما را تحت تأثیر قرار داده است. این اثر با عنوان اصلی 2001: A Space Odyssey و ترجمه فارسی ۲۰۰۱: یک اُدیسه‌ی فضایی در سینماها حاضر شده و توجه زیادی از دوستداران هنر را جلب کرده است.۲۰۰۱: یک اُدیسه‌ی فضاییدر سال 1968، با رده سنی G وارد دنیای سینما شد. تاریخ انتشار آن 1968-04-02 بوده و مدت زمان آن 149 دقیقه است. این اثر توانسته است جوایز متعددی را کسب کند، از جمله 1 بار برد اسکار. 17 بار برنده جایزه و 13 بار نامزد دریافت جایزه

خلاصه داستان به فارسی: بشریت به شیء مرموز و قیمتی در زیر سطح ماه که توسط کامپیوتر هوشمند H.A.L. 9000 در حال ماموریت کشف می شود، بر میخورد... در این فیلم، داستانی تازه و جذاب به زبان فارسی گفته شده است.

با کلمات کلیدی همچون انسان در مقابل ماشین، ماه، مشتری، هوش مصنوعی (a.i.)، بر اساس رمان یا کتاب، فناوری، ابر کامپیوتر، سفر فضایی، ماموریت فضایی، پایگاه ماه، فضانورد، تکامل، یکپارچه، ایستگاه فضایی، اپرای فضایی، دهه 2000،، این اثر توجهات بسیاری را به خود جلب کرده و با درآمد 71,923,560 دلاری، جایگاه خود را در صنعت سینما تثبیت کرده است.ژانر این فیلم علمی تخیلی و معمایی و ماجراجویانه بوده و تأثیر آن به کشورهای مختلفی از جمله بریتانیا و ایالات متحده آمریکا رسیده است. زبان اصلی این اثر انگلیسی و روسی می‌باشد.

در این سفر سینمایی، بازیگرانی چون Keir Dullea و Gary Lockwood و William Sylvester و Douglas Rain و Daniel Richter و Leonard Rossiter و Margaret Tyzack و Robert Beatty و Sean Sullivan و Frank Miller به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. کارگردانی این فیلم نیز به عهده Stanley Kubrick بوده و فیلم "2001: A Space Odyssey" توانسته است امتیازات زیادی از سایت‌های معتبری همچون IMDB با امتیاز 8.3، Metacritic با امتیاز 84/100 و Rotten Tomatoes با امتیاز 92% را به دست آورد. با این اطلاعات، "فیلم 2001: A Space Odyssey" یک تجربه سینمایی جذاب و لذت‌بخش را برای تماشاگران فراهم کرده است.

برای دانلود فیلم 2001: A Space Odyssey 1968 (۲۰۰۱: یک اُدیسه‌ی فضایی) با دوبله فارسی بدون سانسور و یا با زیرنویس فارسی از سایت دانلود فیلم و سریال فیلمازون به بخش لینک های دانلود فیلم مراجعه نمایید.